Haberler

10 Aralık 2014 Çarşamba

Test - Hyundai i20 1.4 OTM Go

Zengin donanımlarıyla küçük sınıfta öne çıkan Hyundai i20, B sınıfına farklılık getirmek için “GO” versiyonunu piyasaya sürdü. Daha çok görsellikle şehirde farklı olmak isteyenlerin tercih listesinde yer alabilecek olan model eski olan 4 ileri otomatik şanzıman ve 1.4 litrelik benzinli motoru ile test konuğumuz oluyor.

Hyundai i20 1.4 OTM Go! Tasarım

Son nesli ile tasarım anlamında başarılı adımlar atan model “Go” versiyonunda daha çok farklı olmayı hedeflemiş. Bu farkındalığı oluşturmak için yan aynaların dış kapaklarını siyah olarak sunuyor. Gövde rengi dış kapı kolları da “Sense” donanımında olduğu gibi standart olarak geliyor. En büyük farklılık ise 15 inç büyüklüğündeki karartılmış jantlar oluyor. Bu sayede modelin sportif bir havaya büründüğünü söylemek mümkün. Arka bölümde ise jantlardakine benzer karartılmış stoplar göze çarpıyor. Bu detaylar sayesinde bu minik şehirde farklılık oluşturmaya çalışıyor. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Opel Corsa’dan 4 mm ve VW Polo’dan ise 25 mm daha uzun. Renault Clio’dan ise 68 mm kısa. 295 litrelik bagaj hacmi de segmentine göre başarılı.

Hyundai i20 1.4 OTM Go! İç Mekan

Model içeride standart modellerle benzer bir iç mekan sunuyor. Tek farklılık olarak orta konsoldaki dokunmatik ekran... Bu ekran navigasyon ve benzeri özelliklere sahip. Hız anlamında başarılı olan sistem, dokunmatik hassasiyeti konusunda iyi değil. İçeride yol bilgisayarı konsolun en üst kısmında ve derine yerleştirilmiş. Bu ekranın kontrol kumandası yeri itibari ile kullanışsız. Ses sisteminin sol üst köşesine konumlandırılan kumanda makyajla çoktan direksiyon kumandaları arasında yerini almalıydı. Direksiyonun üzerinde görev yapan kumanda elemanlarının kullanımı ise gayet kolay. Gösterge panelinin okunabilirliği çok iyi. Model kapı içlerinde ve vites önünde sunduğu alanlar ile eşya gözü konusunda cömert olduğunu gösteriyor. Ön bölümde sunulan baş ve diz mesafesi yeterli ancak arkada 3 kişi yan yana omuz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler.

Hyundai i20 1.4 OTM Go! Motor

Aracımızda 1.4 litre benzinli üniteye yer verilmiş. Bu motor 5.500 d/d’de 100 Hp, 2200 d/d’de 140 Nm tork değeri sağlıyor. 4 ileri ve eski olan otomatik şanzıman ile i20 0-100 Km/s hızlanmasını 12.9 saniyede tamamlarken maksimum 170 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş. Alt devirleri sevmeyen bu motor şehir içi kullanımlarda stabil bir performans ve sürüş sunuyor. Eski otomatik şanzıman ise otomobilin performansını törpüleyen bir başka detay. Model ile sakin kullanımlarda 7.5 litre, performanslı kullanımlar da 9 litrelik değer elde ettik.

Hyundai i20 1.4 OTM Go! Konfor & Yol Tutuş

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Kalın yanaklı lastikler ile konforlu sayılacak bir sürüş size sunuluyor. Yüksek hızlarda yol, rüzgar ve motor sesi alan i20 içeride sunduğu orta yumuşaklıktaki koltuklar ile keyifli yolculuklar vaat ediyor. Araçta sunulmayan ESP, hissiz direksiyonla birlikte virajlara daha temkinli girmenizi tetikliyor.

Hyundai i20 1.4 OTM Go Yorum - Alper GÜLER

Küçük sınıfta tarz bence en son aranacak şey. Bu sınıfı genelde park problemi olan ve şehir içerisinde pratik sürüşler yapmak isteyen bireyler tercih ediyor. Tasarım alarak sunulan detaylar güzel ancak yeterli değil. Tüm bunlar ve içeride sunulan dokunmatik ekran sahibi olacağıma ESP’nin standart olduğu bir aracı hiç düşünmeden tercih ederdim. Ayrıca yakıt tüketimi konusunda da 1.4 litrelik motor çok sakin kullanırsanız ekonomik olabiliyor. Bu tüketim verilerinde şanzımanın eski olmasının rolü büyük. Kaldı ki otomatik şart değil ise rakiplerinde tasarım anlamında farklılık oluşturabileceğiniz ve turbo destekli motora sahip seçenekler mevcut. Otomatik şanzıman satın aldığınızda ise rakipleri daha ileri bir teknoloji sunduğu için i20’den biraz pahalı oluyor. Ancak onlarında standart sunduğu donanımlar, yol tutuşu ve kişiselleştirilebilen seçeneklerinin olduğunu unutmamak gerekir.













Hyundai i20 1.4 OTM Go! Teknik Özellik


Motor:1.4 Gamma  Mpi 
Motor Hacmi:1396 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:100 Bg 5500 d/d 
Maksimum Tork: 137.3 Nm 4200 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,9 s
 Maksimum Hız:170 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,1 lt
 Şehir Dışı:4,8 lt
 Karma:6 lt
 Test:7,5 lt
 CO2 Emisyonu140 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3995 mm
 Genişlik:1710 mm
 Yükseklik:1490 mm
 Dingil Mesafesi:2525 mm
 Bagaj Hacmi:295 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:45 lt
 Boş Ağırlık:1131 kg
 Lastik Boyutu:185/60 R15


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder