Haberler

10 Aralık 2014 Çarşamba

Test - Mitsubishi i-Miev

Elektrikli otomobiller gelecek için şimdiden fazlasıyla bizi bilgilendiriyor. Yüksek sesli ve çevreye bol miktar CO2 salan modeller yerini sıfır emisyon ile dolaşan bu araçlara bırakacak. Bu satırı okuyanlar uzun bir süre bu durum hayal diye bakabilir. Çok da haksız değiller; ama pil teknolojilerinin gelişimi ile bu hayal olmaktan öteye geçecek. Mitsubishi i-Miev ise elektrikli araçlardan sadece birisi. Şirin yapısı ile dikkat çeken model, 100 Km mesafede sadece 3.6 liralık elektrik tüketiyor.

Mitsubishi i-Miev Tasarım

 Elektrikli otomobiller sürekli geleceği aktaracak şekilde tasarlanıyor. Mitsubishi i-Miev’de bu temayı hissettirecek bir tasarım ile karşımıza çıkıyor. A sütununa doğru uzanan farlar otomobile şirin bakışlar kazandırmış. Çoğunlukla kullanılan yuvarlak hatlar rüzgar sürtünme kat sayısını azaltarak otomobilin ekonomik bir şekilde ilerlemesini sağlıyor. 15 inç ölçüsündeki jantlar egzotik bir tasarıma sahip. Standart olan bu jantların dışında başka bir seçeneğiniz de yok. Modeli test aracımız gibi kırmızı beyaz renk kombinasyonuyla satın alabiliyorsunuz. Ek olarak 5 farklı renk seçeneği de kullanıcılara sunulmuş. A sütunu ile ön kapı arasındaki kelebek cam sağa ve sola dönüşlerde kör nokta problemini ortadan kaldırıyor. Ek olarak geniş camlar içeride ferah alan sağlıyor. Arka bölüme geldiğimizde çamurluk üzerinde yakıt deposunu andıran bir kapak göze çarpıyor. Bu kapaktan otomobilin her iki tarafında da bulunması ilk etapta şaşırtıcı olabilir. Sürüş yönüne doğru sol tarafta kalan kapaktan hızlı şarj olan model, sağ taraftan ise otomobilin standart priz ile şarj olmasını sağlıyor. Dikey şeklinde C sütununa konumlandırılan stoplar şeffaf bir yapıya sahip. Mitsubishi i-Miev, 3475 mm uzunluğa, 1475 mm genişliğe, 1610 mm yüksekliğe ve 2550 mm aks mesafesine sahip.

Mitsubishi i-Miev İç Mekan

 İç mekan çok sade ve bolca sert malzeme ile kaplanmış. Deri direksiyon ve vites topuzu ile kalite algısı yükseltilmeye çalışılan bu bölüm sert malzemelerin gölgesinde kalmış. Siyah ve kül rengi ile kombine edilmiş ön konsol ile iç mekan farklı kılınmaya çalışılmış. 3 ekrandan oluşmuş gösterge panelinde sol tarafta pil durumunuz, ortada vites konumunuz ve sağ tarafta da kalan menziliniz hakkında bilgiler yer alıyor. Ön konsolun orta bölümünde müzik sistemi bulunuyor. Müzik sistemi derken gömülü sistemler aklına gelmesin. Araçta çok yıllar öncesinde kullanılan demonte edilebilir bir sistem bulunuyor. Eşya gözü konusunda müzik sistemi altında ve kapı kenarlarında bölümler sunulmuş ancak bunlar sınırlı. Müzik sisteminin altında da klima kumandaları dikey bir şekilde konumlandırılmış. Kumandaların büyük olması kullanımı kolaylaştırmış. Önde ve arkada oturan misafirler baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamazken arka bölüm diz mesafesi konusunda sıkıntılı. Modeli standart priz ile şarj etmek isterseniz direksiyonun altındaki tuşu çekerek bu bölümü açabilirsiniz. Ancak hızlı şarj kullanacaksanız koltuğun kenarındaki tuşu kullanmanız gerekecek. Aracın kaput bölümünü açmak isterseniz ön yolcu koltuğunun kapı menteşesi hizasındaki tuş ile bu işlemi gerçekleştirebiliyorsunuz. Modelde 50-50 katlanabilen koltuklar sayesinde bagaj hacmi 1050 litreye kadar çıkarken, aracın 4 kişilik oturuş pozisyonunda sunduğu bagaj alanı ise 256 litre.

Mitsubishi i-Miev Motor

 Modelde son derece sessiz elektrikli bir motor bulunuyor. 49 Kw gücünde olan bu motor şanzıman oranı olmamasından dolayı 196 Nm tork değerini her an sizin kullanımınıza sunuyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 15.9 saniyede tamamlarken maksimum 130 Km/s hız değerine sahip. Lityum-iyon pil 330 volt gerilime ve 16 kWh pil enerjisine sahip. 88 hücreli bu pil tam dolu şarj ile fabrika verilerine göre 160 Km menzil sunuyor. Bu değer sürüş karakterinize, hava sıcaklığına ve şarj edilen akım değerine göre değişim gösteriyor. Biz testimiz sırasında bu değeri 150 Km seviyesine taşıdık. Model fren gücü geri kazanım sistemiyle de avantaj sağlıyor. Bu sistem sayesinde gazdan ayağınızı çektiğinizde hızınıza göre enerji geri kazanım sistemi devreye giriyor ve akü şarj oluyor. Bunun dışında frene bastığınızda da bu enerji pilinize geri kazandırılıyor. Şanzımanın kademeleri yok ancak sürüş modları mevcut. D,B ve C diye sıralanan bu modlardan D şehir içi kullanımlarda standart fren geri dönüşümlü gücü size sunarken, B pozisyonunda ise yokuş aşağı durumlarda maksimum seviyede fren geri dönüşümü sağlıyor. C konumunda ise şehirlerarası yollarda daha konforlu sürüşler yapılabiliyor.

Mitsubishi i-Miev Konfor & Yol Tutuş

 Model önde MacPherson kule ve sarmal yay, arkada ise bağlı süspansiyonların en gelişmiş örneklerinden birisi olan üçlü Dion sistemine yer verilmiş. Sert karakterli bu süspansiyonlar 15 inç büyüklüğündeki lastiklerle şehir içinde konforlu bir sürüş ne yazık ki sunamıyor. Yol ve rüzgar sesini içeriye alan model sert koltuklarıyla da konfor konusunda yüz güldürmüyor. Sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı geciktirse de yan desteklerinin olmayışıyla da moral bozuyor.

Mitsubishi i-Miev Güvenlik


 Mitsubishi i-Miev katıldığı çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışam esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün göğüs kafesi baldırları ve ayaklarına sınırlı koruma sağlarken, yolcunun ise göğüs kafesine yeterli baldırlarına ise sınırlı koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında göğüs kafesine yeterli koruma sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesine kötü bir koruma sağlamış. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan model çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrıldı.

Mitsubishi i-Miev Yorum - Alper GÜLER
Elektrikli otomobilleri artık sıklıkla trafikte görüyoruz. Aklımızdaki menzil sıkıntısını yenemesek de özellikle şehir içerisinde bu otomobiller oldukça pratik oluyor. Mitsubishi i-Miev’de ufak boyutlarıyla pratikliğini, tasarımıyla da sevimliliğini öne sürüyor. Boyut konusunda o kadar avantajlı ki bir çok otomobilin girmediği yere itina ile giriyor. Sis farlarının altında gündüz aydınlatmaları mevcut. Xenon farlar ise otomobile farklı bir hava katmış ancak opsiyonel olarak sunuluyor. Modelin kırmızı ve beyaz kombinasyonlu dış rengi oldukça başarılı. Bu seçenek ile Türkiye’de ki kullanıcılara direk hitap ettiğini düşünüyorum. İç mekana geçtiğimizde ise teknoloji konusunda zayıf olan bir iç mekan sizleri karşılıyor. Teyp ise nostaljik! Evet sistemin çalışma performansı başarılı ama “Bu devirde kafalı teyp mi kaldı?” dedirtiyor insana. Gösterge paneli oldukça sade ve okunaklı. Eşya gözü konusunda da vites önünde hiçbir alan yer almazken teyp altında ufak bir alan sunulmuş. Modelin direksiyonuna geçtiğinizde marşa basıyorsunuz. Ancak ses yok! Gaz pedalına basarak yavaşça ilerliyorsunuz. Kapalı otoparktaysanız sadece elektrikli motorun ilginç seslerini duyabilirsiniz. Otomatik şanzıman olarak ise D,B ve C konumları sunulmuş. B konumunda model özellikle yokuş aşağı inişlerde maksimum fren geri dönüşümünü sağlayarak pilinizi doldurmanızı sağlıyor. Bunu ortadaki gösterge tablosundan takip ediyorsunuz. Gaza basmadığınız anda ibre Charge ile Eco modu arasında kalıyor. İlerlemeye başladığınızda bu ibre Eco ile Power bölgeleri arasında gaz tepkinize göre yön değiştiriyor. Maksimum menzil sağlamanız için yeşille belirtilmiş Eco alanında otomobiliniz kullanmanız gerekiyor. Sürüş esnasında öndeki araç ile mesafenizi ayarlarsanız neredeyse hiç fren yapmadan enerji geri kazanın sistemiyle hem pil şarj edebilir hem de otomobilinizi durdurabilirsiniz. İlk etapta bu biraz zor olsa da kullanmaya alıştığınızda sorun ortadan kalkıyor. Gelelim fiyata… Model 35 Bin Euro’luk satış fiyatına sahip. aracın pahalı olma sebeplerinden biri pili satın alıyor olmanız. Bu pil 100 Bin km dayanır mı soruları akıllara gelebilir ancak test aracımızın 20 Bin km’yi devirdiğini belirtmeliyiz. Test boyunca 150 Km menzil seviyesine ulaştığımızı da düşünürsek pilin sağlamlığı konusunda sıkıntı görünmüyor. Pil değişimi gerektiğinde ise marka sizden 12 Bin Euro talep ediyor. Kısacası fikir çok iyi ama maliyetler bu kadar olmamalı.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder