Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line

Megane modeli Renault için ayrı bir önem taşıyor. İlk nesli ’90’lı yılların ortasında tanıtılan otomobil bugün 3. Nesliyle karşımızda. İkinci nesli 2003 yılında Avrupa’da yılın Otomobili seçilen aracın mevcuy jenerasyonu ise geçtiğimiz aylarda makyajlandı ve güncel görünümünü kazandı. Bugünkü test konuğumuz ise ailenin station wagon üyesi ‘Megane Sport Tourer’…


Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Tasarım

 Megane modelinin ikinci neslini hatırlayanlar aracın ne kadar sıra dışı bir görünüme sahip olduğunu bilirler. Üçüncü nesil ise modern görünen ama daha alışılmış çizgilere sahipti. İkinci kez makyajlanan Megane ailesinin ön tamponu bütünüyle değişmiş. Renault logosu markanın diğer modellerinde olduğu gibi irileşmiş ve daha da dikkat çeker hale gelmiş. Revize edilen LED tipi gündüz farları ön bölümün dikkat çeken parçaları arasında. Yan bölümde aracın gerçek kimliği ortaya çıkıyor. Uzatılan arka bölüm ile klasik station wagon hatları elde edilmiş. Arka kısımda radikal bir makyaj operasyonu yapılmamış. Stop grubunun iç tasarımı elden geçirilmiş. Megane Sport Tourer, 4567 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe ve 1507 mm yüksekliğe sahip. Bu değerler ile en güncel rakibi Toyota Auris Touring Sports modelinden daha büyük.

Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line İç Mekan

 Megane’ın makyaj operasyonunun uğramadığı bir diğer yer de iç mekan. Malzeme kalitesi sınıf standartlarını karşılıyor. Konsolun en üstünde büyük bir ekran bulunuyor. Bu ekran satın alınırsa R-LINK gibi gelişkin bir sisteme ev sahipliği yapıyor. Dokunmatik de olan bu sistem ne yazık ki konumu sebebiyle bu şekilde kullanılamıyor. Kontroller yine vites kolunun arkasındaki joystick ile gerçekleştiriliyor. Aracımız GT Line donanımında olduğundan bu donanıma has kaplamalar ve kırmızı dikişli deri direksiyon bulunuyordu. Direksiyon simidi üzerinde bulunan kabartmalar sayesinde ele iyi oturması sağlanmış. Aracın pedalları da sportifliği vurgulamak amacıyla metal kaplamaya sahip. Megane Sport Tourer karoser yapısının verdiği avantajla 524 litrelik bir bagaj hacmi sunuyor.  Bu hacim arka koltukların yatırılmasıyla 1600 litreye kadar yükseliyor. Aracın arka koltuk sırasında hatchback kardeşine göre belirgin bir diz mesafesi artışı yaşanmış.

Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Motor

 Megane Sport Tourer iki dizel motorla Türkiye’de satılıyor. Bunlar 1.5 litre dCi ve 1.6 litre dCi. Test ettiğimiz versiyonsa 1.5 dCi seçeneği idi. Sadece bu motorla sunulan EDC otomatikleştirilmiş şanzıman da aracımızda bulunuyordu. Pek çok modelde denediğimiz bu motor 4000 d/d’de 110hp güç, 1750 d/d’de 240 Nm tork çıkışına sahip. Fabrika verilerine göre motorun 0-100 km/s hızlanması 11.9 saniye olarak açıklanır. EDC otomatik şanzıman çift kavramalı olma özelliği taşıyor ve hızlı vites geçişleriyle dikkat çekiyor. Ancak düşük hızlarda biraz yavaş kaldığını da gözlemledik. Aracın fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 4.2 litre. Bu değer ulaşılması zor bir hedef. Biz testimizde ancak 5.5 litrelik bir ortalama yakalayabildik.

Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Konfor & Yol Tutuş

 GT Line olması sebebiyle Megane Sport Tourer’da 17 inçlik jantlar ve görece düşük yanak profilli lastikler sebebiyle aracın bozuk zeminlerde konfor düzeyi düşük kalıyor. Viraj performansı ise yeterli. Ancak onun uzun bir gövdeye sahip olduğu unutulmamalı. Buna karşın araç çok zorlandığında ilk olarak önden kayma gösteriyor. Neyse ki ESP sisteminin varlığı tehlikeyi büyümeden engelliyor.

Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Güvenlik

 Renault Megane, 2008 yılında katıldığı Euro Ncap testinden beş yıldız almıştı. Megane Sport Tourer modelinin ise bu teste ayrı bir katılımı mevcut değil.
































Renault Megane ST 1.5 dCi EDC GT Line Teknik Özellik


Motor:1.5 dCi 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:110 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,9 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,1 lt
 Şehir Dışı:3,7 lt
 Karma:4,2 lt
 Test:5,5 lt
 CO2 Emisyonu110 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4567 mm
 Genişlik:1804 mm
 Yükseklik:1507 mm
 Dingil Mesafesi:2703 mm
 Bagaj Hacmi:524 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1384 kg
 Lastik Boyutu:205/50 R 17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder