Mercedes-Benz G350 Tasarım
Makyaj operasyonu
denildiğinde akla ufak da olsa birçok değişimin geldiğini biliyoruz. Ancak G
serisi bu makyaj operasyonu ile LED gündüz farlara, yeni jant seçeneklerine ve
yeni tasarım yan aynalara kavuşmuş. Bunun dışında selefiyle aynı olan model
uzun kaput yapısı ve dikey konumlandırılmış ön camıyla dikkat çekiyor. Bir
Mercedes geleneği olan geniş ön ızgara ve marka logosu nikelajlı olarak ön
bölümde yerini almış. Çamurluk çıkıntıları, ön tampon ve yan basamaklar onun
arazi karakterini yansıtıyor. Yan bölümde neredeyse hiçbir oval hat yer
almıyor. Karoser çizgileri bile önden arkaya doğru paralel bir şekilde uzanmış.
Makyaj ile gelen yeni jant seçeneklerinin yanı sıra test aracımızda bulunan
karartılmış jant grubu otomobili sportif göstermiş. Arka bölümde dikdörtgen cam
göze çarpıyor. Yedek lastiğin de bu bölüme konumlandırılması neredeyse arka
camı tamamen işlevsiz bırakmış. Köşeli tasarıma yakışan yine köşeli stop grubu
da arka tamponun hemen üzerinde konumlandırılmış. Modelin boyutlarına
baktığımızda Mercedes-Benz G350, 4662 mm uzunluğa, 1760 mm genişliğe, 1951 mm
yüksekliğe ve 2850 mm aks mesafesine sahip.
Mercedes-Benz G350 İç Mekan
Mercedes-Benz G350 Motor
2570 kg ağırlığındaki
bu dev vücuda 3.0 litre V6 motor güç veriyor. Bu motor 3400 d/d’de 211 beygir
güç, 1600 ila 2400 d/d arasında 540 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri otomatik
şanzıman ile kombine edilen bu motor modele 9.1 saniye 0-100 Km/s hızlanma ve
maksimum 175 Km/s’lik hız değeri sunmuş. Modelin karma tüketim değeri ise 11.2
litre. Motor yüksek tork değeri sayesinde size alt devirlerde destek olurken
üst devirlerde benzinli üniteleri aratmıyor. Sakin kullanımlarda 10.8 gibi
değerler yakalanabilirken gerçek hayatta 13 litrenin altına inmek mucize gibi…
Mercedes-Benz G350 Konfor & Yol Tutuş
Model önde de arkada
da çok kollu helezonik yaylar sunmuş. Yumuşak karakterli süspansiyonlar arazi
kullanımlarında size maksimum konfor sağlıyor. Ayrıca başarılı kamber ve kaster
açıları ile arazide maksimum tutunma gerçekleştiriyor. Arazide tutunma
konusunda başarılı olan model asfalt kullanımında yüksek yapısı gereği başarılı
olamıyor. Ayrıca hissiz direksiyon keyifleri kaçırabiliyor. Model yol rüzgâr ve
yüksek devirlerde motor sesini iç mekân yansıtıyor.
Mercedes-Benz G350 Teknik Özellik
Arazi Karakteri
Yorum - Alper GÜLER
Otomobilinizin hangi özelliği sizi özel hissettirir. Çok
pahalı olması, sayılı olması, güçlü olması…. Mercedes G serisi yukarıda
saydığım birçok başlığı karşılıyor gibi. Arazi konusunda oldukça başarılı.
Diferansiyel kilitlerinden sadece bir kaçını kullanarak çok zorlu koşullardan
kurtulmanız mümkün. Low Range veya 3. Diferansiyel kilidine ihtiyaç dahi
duymayabiliyorsunuz. Model yüksek yapısı ve dar aks mesafesiyle özellikle arazi
sürüşlerinde devrilme hissini sizde uyandırabilir. Yüzde 54’e kadar stabil bir
şekilde yanal geçiş oranını duyup bir de ek olarak bunu direksiyon başında
deneyince tüm kötü hisler bir anda yok oluyor. Model arazide o kadar başarılı
ki neredeyse G serisi ile aşamayacağım engel yok dedirtiyor sizlere. Peki,
eksik olan yanları yok mu? Modelin özellikle dar otoparklarda dönüş
kabiliyetinin zayıf olması en büyük handikabı. İç mekânda orta konsolda eşya
gözü konusunda yeterli alan yok. Diğer bir konu ise ülkemizdeki yakıt
fiyatlarından dolayı göze batan yakıt tüketimi. Testimiz boyunca iki hanelerden
aşağı indiremediğimiz G350, 100 litre hacminde yakıt deposuna sahip. Ufak bir
hesap ile yarım milyona yakın bir rakam ile aracın deposu doluyor. Ancak bu
durum otomobilin çıkardığı performans ve aracı alabilecek güçteki biri için
sorun teşkil edeceğini zannetmiyorum. Modelde dikkat çeken bir başka detay ise
110 Bin TL’ye yakın opsiyon donanım listesi olması. Bu otomobildeki her türlü
kişiselleştirme adımı ekstra para demek. Gelelim fiyat konusuna. Test aracımız
623 Bin TL’yi geçkin fiyat etiketine sahip. Özel olmak istiyor, arazide sıkıntı
yaşamak istemiyor ve para sizin için sorun değilse Mercedes G Serisi sizin için
iyi bir seçenek olabilir. Bunun dışında o sadece güzel bir hayal.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 3.0 | |
Motor Hacmi: | 2987 cc | |
Silindir Adedi: | 6 | |
Maksimum Güç: | 211 Bg 3400 d/d | |
Maksimum Tork: | 540 Nm 1600-2400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,1 s | |
Maksimum Hız: | 175 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 13,6 lt | |
Şehir Dışı: | 9,8 lt | |
Karma: | 11,2 lt | |
Test: | 10,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 295 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4662 mm | |
Genişlik: | 1760 mm | |
Yükseklik: | 1951 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2850 mm | |
Bagaj Hacmi: | 1280 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 100 lt | |
Boş Ağırlık: | 2570 kg | |
Lastik Boyutu: | 265/70 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder