Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Mercedes-Benz G350

Keskin ve devasa hatlar hangi tür otomobillerde güzel durur? SUV modellerinde dediğinizi duyar gibiyiz. İşte bu tanıma neredeyse birebir uyan Mercedes’in G350 modeli ile karşı karşıyayız. Eski Amerikan kamyonlarını hatırlatan burun yapısı, köşeli hatlar G serisini öne çıkan ayrıntılardan. İlk olarak ünlü sanatçıların altlarında görmeye alışık olduğumuz G serisi makyajlı versiyonu ile test konuğumuz oluyor.

Mercedes-Benz G350 Tasarım

 Makyaj operasyonu denildiğinde akla ufak da olsa birçok değişimin geldiğini biliyoruz. Ancak G serisi bu makyaj operasyonu ile LED gündüz farlara, yeni jant seçeneklerine ve yeni tasarım yan aynalara kavuşmuş. Bunun dışında selefiyle aynı olan model uzun kaput yapısı ve dikey konumlandırılmış ön camıyla dikkat çekiyor. Bir Mercedes geleneği olan geniş ön ızgara ve marka logosu nikelajlı olarak ön bölümde yerini almış. Çamurluk çıkıntıları, ön tampon ve yan basamaklar onun arazi karakterini yansıtıyor. Yan bölümde neredeyse hiçbir oval hat yer almıyor. Karoser çizgileri bile önden arkaya doğru paralel bir şekilde uzanmış. Makyaj ile gelen yeni jant seçeneklerinin yanı sıra test aracımızda bulunan karartılmış jant grubu otomobili sportif göstermiş. Arka bölümde dikdörtgen cam göze çarpıyor. Yedek lastiğin de bu bölüme konumlandırılması neredeyse arka camı tamamen işlevsiz bırakmış. Köşeli tasarıma yakışan yine köşeli stop grubu da arka tamponun hemen üzerinde konumlandırılmış. Modelin boyutlarına baktığımızda Mercedes-Benz G350, 4662 mm uzunluğa, 1760 mm genişliğe, 1951 mm yüksekliğe ve 2850 mm aks mesafesine sahip.

Mercedes-Benz G350 İç Mekan

 Modelin içerisine geçtiğimizde GL350 modelini anımsatan bir iç mekân bizleri karşılıyor. Bu benzerliği kurduran detaylar ise direksiyon, müzik sistemi ve klima kumandaları oluyor. İç mekânın kalite algısını vurgulamak için maun kaplama detaylar kullanılmış. Ancak bu detaylar otomobilin iç mekânının demode görünmesini engellememiş. Müzik sisteminin hemen üst kısmına bir ekran yerleştirilmiş. Orta konsolda yer alan bir joystick ile kolayca kontrol edilebilen ekran başarılı. Fakat konsola sonradan eklenmiş hissi veriyor. Gösterge paneli okunaklı ve orta kısmında yol bilgisayarı bulunuyor. Bu bölüm direksiyon üzerindeki kumandalar yardımıyla kolayca kontrol edilebiliyor. Küçük eşya gözü konusunda araç büyük boyutlarına rağmen hiçte cömert değil. Orta konsolda veya vites önünde telefonunuzu koyacak yer bile yok! Sürüş pozisyonuna erişim otomatik ayarlı direksiyon ve hafızalı koltuklar sayesinde çok rahat. Koltuklar üzerinde bulunan yan destekler size fazlasıyla yardımcı oluyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Arkada konfor donanımı olarak bir ekrana yer verilmiş. Sağ arka koltukta oturan bireyler veya çocuk koltuğuna konumlandırılmış küçük misafirler bu ekran sayesinde eğlenceli dakikalar geçirebilir. Tabiî ki bunun için 1500 TL’yi biraz geçkin bir bedel ödemeniz gerekiyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Bagaj alanı olarak da 699 litre hizmetinize sunulmuş.

Mercedes-Benz G350 Motor

 2570 kg ağırlığındaki bu dev vücuda 3.0 litre V6 motor güç veriyor. Bu motor 3400 d/d’de 211 beygir güç, 1600 ila 2400 d/d arasında 540 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilen bu motor modele 9.1 saniye 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 175 Km/s’lik hız değeri sunmuş. Modelin karma tüketim değeri ise 11.2 litre. Motor yüksek tork değeri sayesinde size alt devirlerde destek olurken üst devirlerde benzinli üniteleri aratmıyor. Sakin kullanımlarda 10.8 gibi değerler yakalanabilirken gerçek hayatta 13 litrenin altına inmek mucize gibi…

Mercedes-Benz G350 Konfor & Yol Tutuş

 Model önde de arkada da çok kollu helezonik yaylar sunmuş. Yumuşak karakterli süspansiyonlar arazi kullanımlarında size maksimum konfor sağlıyor. Ayrıca başarılı kamber ve kaster açıları ile arazide maksimum tutunma gerçekleştiriyor. Arazide tutunma konusunda başarılı olan model asfalt kullanımında yüksek yapısı gereği başarılı olamıyor. Ayrıca hissiz direksiyon keyifleri kaçırabiliyor. Model yol rüzgâr ve yüksek devirlerde motor sesini iç mekân yansıtıyor.

Mercedes-Benz G350 Teknik Özellik
Arazi Karakteri


Modelde önden uzunlamasına 4x4 sistemi yer alıyor. Sürekli dört çeker olan bu sistem  yüzde 80’e kadar olan eğimleri başarılı bir şekilde çıkarken yüzde 54’lük yanal geçişlerde istikrarlı bir şekilde ilerleyebiliyor. Ayrıca Mercedes G serisi, 60 Cm derinliğindeki sulardan başarılı bir şekilde geçebiliyor. Model 36 derecelik yaklaşma açısına da sahip.  Mercedes-Benz arazide başarılı sürüşler yapabilmeniz için size 3 adet de diferansiyel kilidi sunuyor. Orta, ön, arka olarak sıralanan kilitler zorlu koşullarda yardımcınız. Sırasıyla aktif olan diferansiyel kilitlerinden ilk olarak orta diferansiyel kilidi güçlerin ön ve arka tekerleklerde eşit dağılması için kitlenebiliyor. Eğer ön iki lastik ve arka bir lastiğiniz birden patinaja kalıyorsa G serisi size arka diferansiyeli kitleme opsiyonu da sunuyor. Bu sayede güç tek lastikten oranlı bir şekilde verilerek sizi bulunduğunuz konumdan kurtarıyor. Ancak devamında arka iki lastik ve ön bir lastik patinaja kalırsa model size ön diferansiyeli de kitleme imkânı sunarak sizi zor durumda kurtarıyor. Diferansiyel kilitlerinin yanı sıra G350 size Low Range modunu da sunuyor. Bu modda model size minimum hız ve maksimum güç kombinasyonuyla yardımcı oluyor. Low Range’de iken 540 Nm tork her gaza bastığınızda size hizmet için hazır olduğunu hissettiriyor. Bu moda geçebilmek için şanzımanı “N” konumuna almanız gerekiyor.  Bunlara ek olarak eğim iniş kontrolünün size yokuş aşağı sürüşlerde farklı lastiklere uyguladığı fren ile güvenli iniş yapmanızı sağlıyor.

Yorum - Alper GÜLER
Otomobilinizin hangi özelliği sizi özel hissettirir. Çok pahalı olması, sayılı olması, güçlü olması…. Mercedes G serisi yukarıda saydığım birçok başlığı karşılıyor gibi. Arazi konusunda oldukça başarılı. Diferansiyel kilitlerinden sadece bir kaçını kullanarak çok zorlu koşullardan kurtulmanız mümkün. Low Range veya 3. Diferansiyel kilidine ihtiyaç dahi duymayabiliyorsunuz. Model yüksek yapısı ve dar aks mesafesiyle özellikle arazi sürüşlerinde devrilme hissini sizde uyandırabilir. Yüzde 54’e kadar stabil bir şekilde yanal geçiş oranını duyup bir de ek olarak bunu direksiyon başında deneyince tüm kötü hisler bir anda yok oluyor. Model arazide o kadar başarılı ki neredeyse G serisi ile aşamayacağım engel yok dedirtiyor sizlere. Peki, eksik olan yanları yok mu? Modelin özellikle dar otoparklarda dönüş kabiliyetinin zayıf olması en büyük handikabı. İç mekânda orta konsolda eşya gözü konusunda yeterli alan yok. Diğer bir konu ise ülkemizdeki yakıt fiyatlarından dolayı göze batan yakıt tüketimi. Testimiz boyunca iki hanelerden aşağı indiremediğimiz G350, 100 litre hacminde yakıt deposuna sahip. Ufak bir hesap ile yarım milyona yakın bir rakam ile aracın deposu doluyor. Ancak bu durum otomobilin çıkardığı performans ve aracı alabilecek güçteki biri için sorun teşkil edeceğini zannetmiyorum. Modelde dikkat çeken bir başka detay ise 110 Bin TL’ye yakın opsiyon donanım listesi olması. Bu otomobildeki her türlü kişiselleştirme adımı ekstra para demek. Gelelim fiyat konusuna. Test aracımız 623 Bin TL’yi geçkin fiyat etiketine sahip. Özel olmak istiyor, arazide sıkıntı yaşamak istemiyor ve para sizin için sorun değilse Mercedes G Serisi sizin için iyi bir seçenek olabilir. Bunun dışında o sadece güzel bir hayal.































Teknik Özellikler
Motor:3.0  
Motor Hacmi:2987 cc 
Silindir Adedi:6 
Maksimum Güç:211 Bg 3400 d/d 
Maksimum Tork: 540 Nm 1600-2400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,1 s
 Maksimum Hız:175 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:13,6 lt
 Şehir Dışı:9,8 lt
 Karma:11,2 lt
 Test:10,8 lt
 CO2 Emisyonu295 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4662 mm
 Genişlik:1760 mm
 Yükseklik:1951 mm
 Dingil Mesafesi:2850 mm
 Bagaj Hacmi:1280 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:100 lt
 Boş Ağırlık:2570 kg
 Lastik Boyutu:265/70 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder