Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Mercedes-Benz B180 CDI Elite

MPV sınıfı ailelerin olmazsa olmaz otomobilleri arasında yer almaya başladı. 2005 yılından beri bu segmentin oyuncusu olan B Serisi, 2011 yılında ikinci nesline kavuştu. Mercedes-Benz B Serisi’nde dizel motor seçeneği olarak 2.0 litre hacminde 109 Hp’lik motor sunuluyordu. Hem güçsüz hem de Türkiye’deki vergiler ile bu motor cep yakıyordu. Markanın Renault ile yaptığı anlaşmadan sonra bu seçeneklerin arasına 1.5 litre hacimli ünitede katıldı. İlk olarak A serisinde kullanılan bu motor başarılı performansı ve ekonomik yapısıyla göz dolduruyordu. Acaba bu ünite geniş ailelerinde gönlünde taht kurabilecek mi?

Mercedes-Benz B180 CDI Elite Tasarım
Model tasarım anlamında ailedeki diğer modeller kadar iddialı değil. Genel olarak oval hatlar ile tasarım akıcı kılınmış. Ön panjurun kromajlı yapısı bu bölümü şık kılarken ızgaranın ortasındaki büyük marka logosu siyah bir zemin üzerinde sunulmuş. LED far teknolojisi ise buradaki en kışkırtıcı ayrıntılardan. Yan bölümde katlanan ve otomatik kararan aynalar göze çarpıyor. Çok kollu jant grubu ve krom detaylar bölümün şıklık çıtasını yükseltmiş. Arka bölümde yanlara uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağı üzerine uzatılmış ve yükleme alanını engellemeyen detay işlevselliği arttırmış. Logo altındaki krom detay dışında bu bölüm oldukça sade tutulmuş. Selefinden yaklaşık 9 cm daha uzun hale gelen B serisi, 4359 mm’lik uzunluğu ile 5 kişiye yetecek yaşam alanı sunabiliyor. 486 litrelik bagaj hacmi de gayet yeterli.

Mercedes-Benz B180 CDI Elite İç Mekan
Model içeride ailedeki kardeşleriyle benzer tasarıma sahip. Kokpit A serisiyle birebir benzer dememiz yersiz olmaz. Havalandırma ve direksiyon üzerindeki krom detaylar göz alıcı. Gösterge paneli okunaklı ve oldukça sade. Vites kolunun direksiyon arkasında konumlandırılması orta konsolda bolca eşya gözü olmasını sağlamış. Klima ve müzik sisteminin kullanımı oldukça basit. İki sistemin de performansı beğenimizi kazandı. Ön panelin üst kısmında yer alan ekran hala sonradan eklenmiş hissini kişide hissettiriyor. Ekranın orta konsoldan kontrol edilebilmesi oldukça pratik ancak geri park kamerası özellikli bu ekran müzik sistemi kapalıyken devreye ne yazık ki girmiyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Arkaya doğru alçalan tavan çizgisine rağmen bu bölümdeki baş mesafesinin başarılı olduğunu söylemeliyiz.

Mercedes-Benz B180 CDI Elite Motor
Mercedes-Benz B Serisi’nde, Renault’dan alınan 1.5 litre dCi üniteye yer veriliyor. 1461 cc olan turbo, dizel motor 4000 d/d’de 109 PS güç, 1750 ile 2500 d/d aralığında 260 Nm tork değeri üretiyor. Bu güç değerleri ile 0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.9 litre olarak belirtilmiş. 7 ileri 7G-DCT şanzıman ile kombine edilen bu ünite ile sakin kullanımlarda 5,8 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.4 litrelik değer elde ettik.

Mercedes-Benz B180 CDI Elite Konfor & Yol Tutuş
Mercedes B Serisi’nin yol tutuş konusunda üstün olabilmesi için süspansiyonları sert olarak tasarlanmış. Bu durum asfalttaki irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Rüzgâr ve yol sesini kabin içine yansıtmayan model, motor sesi konusunda da başarılı. Vücudu iyi saran koltuklar sert yapısıyla uzun yolculuklarda yorulmayı geciktiriyor. Arka koltuktaki yolculara sunulan havalandırma ızgarası da bir diğer konfor detayı oluyor.

Mercedes-Benz B180 CDI Elite Güvenlik

Mercedes Benz’in yenilediği B serisi girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Teste giren aracın önden çarpışmada yolcu kabini sağlam kaldı. Sürücü ve yolcunun vücutlarında iyi koruma sağlandığı görüldü. Mercedes Benz benzer korumayı farklı boydaki mankenlerle ve değişik oturma pozisyonlarında da gösterdi. B serisi maksimum puanları yan bariyer çarpışma testinde aldı. Mankenler mükemmel korundu. Yan direk çarpışma testinde vücudun geneli iyi korunurken mankenin göğüs bölgesinde ortalamanın üzerinde koruma sağlandığı tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı B serisinin ön koltukları mükemmel bir koruma sağladı.

Mercedes-Benz B180 CDI Elite Yorum - Alper GÜLER
Model tasarım olarak değil ama işlevsel ve kalite anlamında oldukça önde. Marka imajını zaten burada belirtmiyorum bile. Keza Mercedes-Benz modellerinin sadece adının yettiğine inanan insanlara çevremizde sıkça rastlıyoruz. Mercede-Benz B Serisi birçok konuda başarılı. Hele ki Renault’dan aldığı motor ile başarısını katlayacak. İçeride süspansiyonlar sizi sesli çalışmasıyla rahatsız edebilir. Ayrıca orta konsoldaki ekranın hala müzik sistemi kapalıyken geri park kamerası olarak hizmet verememesi otomobilin diğer bir eksi yönü. 7 ileri otomatik şanzıman, klasik otomatik seçeneklere göre yavaş kalsa da, otomatikleştirilmiş rakiplerine göre çok daha iyi bir durumda. Modelin fiyatı ise 110 bin TL seviyesini geçiyor. Bu paraya Mercedes B Serisi alıp kalitelin ve prestiji mi, yoksa daha uygun fiyata konforlu bir MPV sahibi olmak mı? Karar sizin…












Mercedes-Benz B180 CDI Elite Teknik Özellik


Motor:1.5 CDI 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:109 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,9 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,9 lt
 Şehir Dışı:3,7 lt
 Karma:4,1 lt
 Test:5,8 lt
 CO2 Emisyonu119gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4359 mm
 Genişlik:1552 mm
 Yükseklik:1557 mm
 Dingil Mesafesi:2699 mm
 Bagaj Hacmi:488 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1435 kg
 Lastik Boyutu:205/55 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder