Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - BMW 320i ED Modern Line

Altıncı jenerasyonuyla özellikle genç kullanıcıların ilgisini çeken BMW 3 Serisi uzun yıllar iddialı bir model oldu. Marka bu başarılı serinin daha ulaşılabilir hale gelmesi için 1.6 litrelik benzinli motoru sunmaya başladı. İlk zamanlar yadırganan ve “performans problemi oluşturur mu?” gibi soruları akla getiren bu ünite 170 hp güç değerine sahip.

BMW 320i ED Modern Line Tasarım
Son jenerasyon 5 serisi ile benzerlik taşıyan model ‘Angel Eye’ farlarıyla dikkat çekiyor. Bu farlar özellikle gece sürüşlerinde etkileyici bir görsel oluşturuyor. Uzun motor kaputu, böbrek ızgara, BMW karakteristiğinin en büyük göstergeleri. Kaput üzerindeki hatlar ve incelen far yapısı ona agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan keskin hatlar kapı kollarıyla bütünleşerek tek parça gibi görünüyor. 5 kollu jant grubu oldukça sportif ancak test aracımızdaki gibi 16 inç jantlarla size sportif görünüşten çok konforlu bir sürüş vaat ediyor.  Model, 4624 mm uzunluğa, 1811 mm genişliğe, 1429 mm yüksekliğe ve 2810 mm aks mesafesine sahip.  Rakibi Mercedes-Benz C180’e göre 62 mm daha kısa, 1 mm daha geniş, 13 mm daha alçak olan model; 30 mm daha dar aks mesafesine sahip.

BMW 320i ED Modern Line İç Mekan
BMW 320i ED iç mekânda ailesindeki otomobilleriyle benzer bir iç mekân sunuyor. Ön konsol bunun bizzat göstergesi. Seçtiğiniz donanım seviyesine göre değişim gösteren iç mekân, malzeme kalitesi konusunda başarılı. Açık renkli döşemeler içeriye ferahlık katmış. Ön konsoldaki kahve renk tonlu sert plastik detaylar şıklık çıtasını yükseltmiş. Direksiyon üzerindeki kumandalar ve orta konsoldaki ekranı kontrol eden joystick ergonomi anlamında modele artı katıyor. Hemen bu kumanda yanında sürüş modlarını kontrol eden buton yer alıyor. Bu sayede EcoPro ve Sport arasında değişen sürüş karakterlerini kullanabilme imkânı size sunuluyor. Standart müzik sistemine yer verilen aracın ses kalitesi konusunda başarılı. Sistem Bluetooth üzerinden veya USB aracılığı ile müzik çalabiliyor. Önde sunulan baş ve diz mesafesi başarılı. Ancak arka bölümde ortada oturacak olan birey yüksek şaft tüneli sebebiyle sıkıntı yaşayabilir. BMW 320i ED, bagajda 480 litrelik bir alana yer vermiş. Bu alan en dişli rakibi Mercedes-Benz C Serisi’yle aynı.

BMW 320i ED Modern Line Motor
Modelde 1.6 litrelik turbo beslemeli bir motora yer verilmiş. Bu motor 4800 d/d’de 170 Bg güç, 1500 d/d’de 250 Nm tork değeri sağlıyor. 1485 Kg ağırlığındaki modele 7,6 saniyelik hızlanma değeri sağlayan motor ile aracın maksimum hızı 230 Km/s. Modelin karma tüketim değeri ise 5.4 litre olarak kayıtlara geçmiş. Modelde sürüş modlarına yer verilmiş. 1.6 litrelik ünite Eco Pro, Comfort ve Sport modlara sahip. Sport Plus modu burada yer almıyor. BMW 320i ED, Eco Pro modunda maksimum ekonomi sunarken Sport modunda performansının zirvesine çıkıyor.  Model ile sakin kullanımlarda 7.9 litrelik performanslı kullanımlarda ise 11.4 litrelik tüketim değeri elde ettik. Hacim küçülse dahi tüketim değerlerinin aşağı indirilememesi ekonomi konusunda kafada soru işareti bırakıyor.

BMW 320i ED Modern Line Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta sertlikte süspansiyona yer verilmiş. Kalın yanaklı lastikler ile kombine olan bu yapı sürüş konusunda maksimum konfor vadediyor. Model yalıtım konusunda da motor, yol ve rüzgâr sesini iç mekâna yansıtmıyor. Kumaş ve deri karışımı koltuklar uzun yolculuklarda bile sizi yormuyor. Ancak yan destekleri yetersiz olan koltuklar sportif sürüşlerde can sıkabiliyor. ESP yol tutuş konusunda en büyük yardımcınız. Kapalı alanlarda eğlenmek isterseniz model size bunu tamamen kapatma opsiyonu da sunmuş. ESP’yi kapatsanız dahi model ile dengeli viraj almak oldukça kolay. Buna arkadan itişin ve hisli direksiyonun katkısı büyük.

BMW 320i ED Modern Line Güvenlik

BMW’nin yeni nesil 3 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Mankenlerin vücudu mükemmel şekilde korundu. BMW, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde 3 serisi, içerisindekilerin vücudunun tamamını mükemmel korudu ve maksimum puanları aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesinde yeterli kafa ve karnının alt kısmında ise mükemmel koruma sağladığı tespit edildi. 3 serisini koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini mükemmel şekilde korudu.

BMW 320i ED Modern Line Yorum - Alper GÜLER
Motor küçültme trendi markaların stratejilerini değiştiriyor. 5 serisinde bile kullanılmaya başlayan 170 Bg gücündeki ünite 3 serisinde de başarılı işler çıkarıyor. Tüketim değerleri kimi için makul gelmeyebilir. Özellikle benzinlin 5 TL’yi çoktan geçtiği şu günlerde özellikle sorun kaynağı olabilir. Fakat aracın hızlanma değerleri ve performansı sarfiyatı az da olsa unutturur nitelikte. BMW modellerindeki en beğendiğim özellik ise çift kademeli ESP. Özellikle kapalı alanlarda ESP’nin tamamen kapatılması eğlenceli dakikaları size sağlıyor. Virajlarda sorun yaşamanız neredeyse imkânsız. Burada arkadan itiş avantajı ve hisli direksiyon öne çıkıyor. BMW 320i ED’yi bu paket ile tercih ederseniz 134 Bin TL’yi biraz geçkin satış bedelini ödemeniz gerekecek. Hatta satış temsilcilerinden daha cazip fiyatlarda alınabilir. En dişli rakibi Mercedes-Benz C180’nin fiyatı ise 148 Bin TL civarında. Aradaki fiyat farkından, kapatılabilen ESP ve sportif yapıdan dolayı BMW daha cazip görünüyor. Ancak rakibinin her versiyonda standart sunduğu ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve çekici tasarımı göz ardı edilemez. BMW’deki 8 ileri şanzıman rakibinin şanzımanından daha fazlasını sunuyor. Modellerin kendine göre sunduğu birçok etkileyici avantajı mevcut. Seçim fazlasıyla zor olacak. Ben burada kararımı BMW’den yana kullanıyorum. Rakibinden daha iyi yol tutuşu, ESP’nin kapatılabilmesiyle sunulan eğlence, daha güçlü motor ve hızlı şanzıman kararımı BMW yapan detaylardan.











BMW 320i ED Modern Line Teknik Özellik

  
Motor:1.6 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:170 Bg 4800 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,6 s
 Maksimum Hız:230 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,3 lt
 Şehir Dışı:4,4 lt
 Karma:5,4 lt
 Test:7,9 lt
 CO2 Emisyonu127gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4624 mm
 Genişlik:1811 mm
 Yükseklik:1429 mm
 Dingil Mesafesi:2810 mm
 Bagaj Hacmi:480 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1485 kg
 Lastik Boyutu:205/60 R 16

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder