
İlk olarak 1999 yılında otomobil piyasasına giren Citroen C4
Picasso, 2006 yılında yerini ikinci nesline bıraktı. 5 yıl daha otomotiv
piyasasında yeni yüzüyle mücadele veren model 2013 yılında yenilenerek
karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan C4 Picasso, PSA gurubu içerisinde
EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini de taşıyor. Yeni platform
daha hafif gövdesi ve alçaltılmış yapısı sayesinde rekor seviyede düşük
karbondioksit salımı ve yakıt tüketim iddiasına sahip. 5 kişilik oturma düzeni
ile satılan model geniş aileler içinse 7 kişilik Grand Picasso modelini
sunuyor. Tek motor ve iki donanım seçeneği ile satışa sunulan model en üst
donanım seçeneği olan “Intensive” donanımıyla test konuğumuz oluyor.
Tasarım

Citroen C4 Picasso
tasarım anlamında size bildiklerinizi unutturur nitelikte. Bunu konsept bir
otomobile yakın tasarımıyla başarmış. Halojen farlar ve marka logosu ile bir
bütünlük oluşturmuş; gündüz farları dikkat çekici. Ön ızgaranın bir kısmında
kullanılan piyano siyahı detaylar bu bölümü şık kılmış. Ön bölümde dikkat çeken parçalardan biri ise
tavana kadar uzanan cam oluyor. Ayrıca cam tavan ile birleşen ön cam hem
bütünlük hem de ferah bir iç mekân vaat ediyor. Yan bölümde 17 inç alaşım
jantlar göze çarpıyor. Bu jant grubuna sadece Intensive donanım ile sahip
olabiliyorsunuz. Bir alt donanımı tercih ederseniz de marka sizi alaşım janttan
mahrum bırakmamış. Sadece jantın boyutunu 16 inç ve farklı desende size sunmuş.
Otomobilin şıklık teması yan bölümde kullanılan nikelaj detaylar ile
belirginleştirilmiş. Ayrıca bu detay "C" harfini andırarak marka
kimliğini yansıtmış. Arka bölümde sade bir tasarım karşımıza çıkıyor. Büyük
logo markanın güçlü yönünü vurgularken model uzantısı bir imza şıklığıyla sağ
stop grubunun altına konumlandırılmış. Yeni Citroën C4 Picasso; PSA gurubu
içerisinde EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini taşıyor. Yeni
platform 140 kg daha hafif. Aracın boyutlarına baktığımızda C4 Picasso, 4428 mm
uzunluğa, 1826 mm genişliğe, 1625 mm yüksekliğe ve 2785 mm dingil mesafesine
sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Ford C-Max’de 48 mm daha uzun, 2 mm daha
dar, 1 mm daha kısa ve 137 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. Diğer bir
rakibi olan Dacia Lodgy’e uzunluk, yükseklik ve dingil mesafesi disiplinde
yenilirken, genişlik konusunda rakibinin önüne geçiyor.

İç Mekan

Otomobil içeride teknolojik bir mekân sunuyor. Burada yer
alan 12 ve 7 inç’lik ekran teknolojik karakteri net bir şekilde açıklıyor. Gösterge
panellerinin yer aldığı bölümü oluşturan 12 inç’lik ekrandan hız ve devir
göstergeleri hakkında bilgi alınabiliyor. Direksiyon üzerinden de kontrol
edilebilen bu ekran size yol bilgisayarı konusunda da destek oluyor. Bunun yanı
sıra vitesi “R” konumuna aldığınızda geri park kamerası görevini de yerine
getiriyor. Eğer bu ekranın temalarından sıkılırsanız 3 farklı seçenekten biri
ile burayı renklendirebilirsiniz. Havalandırma ızgaralarının altında yer alan 7
inç ekran ise tablet mantığı ile tasarlanmış. Havalandırma sistemi, navigasyon
ve radyo sistemlerinin hepsi buradan kontrol edilebiliyor. Juke Box isimli
müziği depolayabilen bir dâhili hafızayı da içeren sistem 8 GB'lık kapasitesi
ile müziğinizi yükleme olanağı sağlıyor. Tabletler kadar fonksiyonel olan bu
dokunmatik kumanda ekranı, seçtiğiniz müziğin kapak resimlerini görebilme,
yüklenen resimleri slide show yapabilme,
hesap makinesi ve takvim özelliklerini de içerisinde barındırıyor. 7 inçlik dokunmatik ekran ve
kişiselleştirilebilir 12 inçlik HD panoramik gösterge ekranı otomobil
alışkanlıklarına yeni bir boyut getiriyor. Açık kahve ve siyah detayların
kombine edildiği döşemeler oldukça çekici. Dilerseniz 8 farklı döşeme
seçeneğinden birini tercih ederek otomobiliniz kişiselleştirebilirsiniz. Vites
kolunun direksiyon arkasına taşınması, küçük eşya gözü konusunda size orta
konsolda büyük bir alan sağlamış. Buzdolabı görevi de gören bu bölme yazın tüm
içeceklerinizin soğuk kalmasını sağlıyor. Ayrıca bunun yanı sıra kapı
kenarlarında ve 7 inç’lik ekranın altında da yeteri kadar bir alan hizmetinize
sunulmuş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Eğer bir durumda arka
koltuktaki yolcular daha fazla diz mesafesi isterlerse sürgülü koltukların
avantajını kullanarak kendilerine daha geniş bir alan oluşturabilirler. Ancak
bu alanı oluştururken bagaj hacminden feragat ediliyor. Otomobilin bagaj hacmi
537 litre. Koltuklar standart oturuş pozisyonuna getirildiğinde ise bu alan 630
litreye çıkabiliyor. Model bu değer ile birçok rakibini geride bırakırken Dacia
Lodgy’nin gerisinde kalıyor.
Motor

Model motor seçeneği olarak sadece 1.6 e-HDi motor ile satın
alınabiliyor. Citroen modellerinden de iyi hatırladığımız motor 3600 d/d’de 115
Hp, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork değeri sunuyor. Yeni şasi sayesinde 140 Kg
hafifleyen C4 Picasso 0-100 Km/s hızlanmasını 12,3 saniyede tamamlarken
maksimum 189 Km/s hız değerine sahip. Yeni ETG6 şanzıman ile kombine edilen
motorun ortalama yakıt tüketim değeri ise 4 litre olarak belirlenmiş. Bu motor,
ekonomi konusunda başarılı. ETG6 şanzıman ile de iyi bir birliktelik yapan
motorla testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5,4 litre performanslı
kullanımlarda 6.7 litrelik değer elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş
Citroen C4 Picasso konfor odaklı yumuşak süspansiyonlara
sahip. Konforlu bir sürüş sağlayan süspansiyonlar otomobilin viraj
performansını törpülüyor. Ancak otomobil bir MPV olduğu için bu otomobilin
holigan gibi kullanılacağını düşünmüyoruz. Kombine virajlarda ilk kayma arkadan
geliyor ancak ESP size bu konuda destek olmakta geri kalmıyor. Rüzgâr ve yol
sesini başarılı bir şekilde absorbe eden C4 Picasso çok üst devirlerde kabine
motor sesi alıyor.
Güvenlik
Citroen C4 Picasso çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı
başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün ve yolcunun
göğüs kafesi ve kaval kemikleri dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağladı.
Yandan araç ile çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer
çarpmalarında göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlamayı başardı.
Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine tam koruma sağlayan model EuroNcap’den 5
yıldızı kaptı.
Uzman Yorumu Alper Güler

Yeni Citroen C4 Picasso, kuşkusuz ki tavana kadar uzanan ön
cam, konsept otomobili andıran tasarımıyla oldukça dikkat çekici. İşte bu
farklı tasarım ilgi çekmeyi de çok rahat bir şekilde başarıyor. Tavana kadar
uzanan ön cam ve komple cam tavan oldukça ferah bir iç kabin sunuyor. Öne ve
arkaya doğru hareket ettirilebilen güneşlikle bu alanı istediğiniz gibi
kullanma imkânı sunulmuş. Ayrıca A sütununun ikiye ayrılarak camla
desteklenmesi otomobilin görüş açısını kolaylaştırmış. Gece sürüşlerinde ise
direksiyon hareketlerine göre yön değiştiren farlar sabit farların
aydınlatamadığı noktaları aydınlatarak yine size katkı sağlıyor. Ön bölümde
eleştirilecek detaylardan birisi ise direksiyon oluyor. Üzerindeki tuşlar ile
otomobilin birçok özelliğini kontrol edebilmeniz güzel ancak görüntüsü oldukça
kaba. 12 ve 7 inç’lik ekranlar özellik konusunda başarılı. Fakat bu özelliklere
erişim alışkanlık gerektiriyor. Juke Box sistemi sayesinde ekstra bir aparat
kullanmadan sisteme yüklediğiniz parçaları çalabilir, ayrıca yine bu sisteme
yüklediğiniz resimlerinizi 12 inç’lik ekranda slayt gösterisi yaparak bu mekânı
kişiselleştirebilirsiniz. Sürüş pozisyonu konusunda model sorunsuz. Gelelim
yeni ETG6 şanzımana. Evet, bu şanzıman bir önceki MCP’den biraz daha hızlı.
Ancak iki şanzıman arasındaki fark çok az… ETG6 özellikle yokuşlarda doğru
vitesi seçemediğinde yığılmalar yaşatabiliyor. Manuel modda daha başarılı
olduğunu söyleyebilirim. Şanzıman direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da
kontrol edilebiliyor. Direksiyon başına geçtiğinizde aracınızı çalıştırmanız
için şanzıman kolunun “N” ‘de olması gerekiyor. Küçük bir ayrıntı ancak alışma
evresinde oldukça sinir bozucu olabiliyor. Dizel motor ise alt devirlerde
torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Arka bölümde gizli bölme diye adlandırdığımız
yerlerde mevcut. Bunlara ulaşmak için arka paspasları kaldırmanız yeterli.
Modelde dikkat çeken donanımlardan birisi ise otomatik park sistemi. “Ne var ki
bunda şaşıracak hemen hemen her otomobilde yer almaya başladı” dediğinizi duyar
gibiyim. Evet, katılıyorum ancak bu sistem park ettiğiniz aracı yerinden de
çıkararak size katkı sağlıyor. Gelelim fiyat konusuna.. Citroen C4 Picasso 75
Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketine sahip. Rakiplerine baktığımızda fiyat
farkı özellikle C-Max ile iki haneli sayılara ulaşıyor. Evet, sunduğu birçok
avantaj ile tercih sırasında üst seviyelere oynayabilir ancak satın alma
noktasında rakipleri daha iyi fiyat sunduğu bir gerçek.

Teknik Özellik
Motor: | 1.6 e-Hdi | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Bg 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 12,3 s |
| Maksimum Hız: | 189 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Hava Kanallı Disk |
| Arka: | Disk |
| | |
Yakıt Türü | | Dizel |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 4,4 lt |
| Şehir Dışı: | 3,7 lt |
| Karma: | 4 lt |
| Test: | 5,4 lt |
| CO2 Emisyonu | 104gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 4428 mm |
| Genişlik: | 1826 mm |
| Yükseklik: | 1625 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2785 mm |
| Bagaj Hacmi: | 537-630 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt |
| Boş Ağırlık: | 1295 kg |
| Lastik Boyutu: | 205/60 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder