Haberler

7 Ocak 2014 Salı

Test - Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 HP ETG6 STT Intensive - Teknoloji Harikası

İlk olarak 1999 yılında otomobil piyasasına giren Citroen C4 Picasso, 2006 yılında yerini ikinci nesline bıraktı. 5 yıl daha otomotiv piyasasında yeni yüzüyle mücadele veren model 2013 yılında yenilenerek karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan C4 Picasso, PSA gurubu içerisinde EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini de taşıyor. Yeni platform daha hafif gövdesi ve alçaltılmış yapısı sayesinde rekor seviyede düşük karbondioksit salımı ve yakıt tüketim iddiasına sahip. 5 kişilik oturma düzeni ile satılan model geniş aileler içinse 7 kişilik Grand Picasso modelini sunuyor. Tek motor ve iki donanım seçeneği ile satışa sunulan model en üst donanım seçeneği olan “Intensive” donanımıyla test konuğumuz oluyor.

Tasarım
 Citroen C4 Picasso tasarım anlamında size bildiklerinizi unutturur nitelikte. Bunu konsept bir otomobile yakın tasarımıyla başarmış. Halojen farlar ve marka logosu ile bir bütünlük oluşturmuş; gündüz farları dikkat çekici. Ön ızgaranın bir kısmında kullanılan piyano siyahı detaylar bu bölümü şık kılmış.  Ön bölümde dikkat çeken parçalardan biri ise tavana kadar uzanan cam oluyor. Ayrıca cam tavan ile birleşen ön cam hem bütünlük hem de ferah bir iç mekân vaat ediyor. Yan bölümde 17 inç alaşım jantlar göze çarpıyor. Bu jant grubuna sadece Intensive donanım ile sahip olabiliyorsunuz. Bir alt donanımı tercih ederseniz de marka sizi alaşım janttan mahrum bırakmamış. Sadece jantın boyutunu 16 inç ve farklı desende size sunmuş. Otomobilin şıklık teması yan bölümde kullanılan nikelaj detaylar ile belirginleştirilmiş. Ayrıca bu detay "C" harfini andırarak marka kimliğini yansıtmış. Arka bölümde sade bir tasarım karşımıza çıkıyor. Büyük logo markanın güçlü yönünü vurgularken model uzantısı bir imza şıklığıyla sağ stop grubunun altına konumlandırılmış. Yeni Citroën C4 Picasso; PSA gurubu içerisinde EMP 2 platformunu kullanan ilk model olma özelliğini taşıyor. Yeni platform 140 kg daha hafif. Aracın boyutlarına baktığımızda C4 Picasso, 4428 mm uzunluğa, 1826 mm genişliğe, 1625 mm yüksekliğe ve 2785 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Ford C-Max’de 48 mm daha uzun, 2 mm daha dar, 1 mm daha kısa ve 137 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. Diğer bir rakibi olan Dacia Lodgy’e uzunluk, yükseklik ve dingil mesafesi disiplinde yenilirken, genişlik konusunda rakibinin önüne geçiyor.

İç Mekan
Otomobil içeride teknolojik bir mekân sunuyor. Burada yer alan 12 ve 7 inç’lik ekran teknolojik karakteri net bir şekilde açıklıyor. Gösterge panellerinin yer aldığı bölümü oluşturan 12 inç’lik ekrandan hız ve devir göstergeleri hakkında bilgi alınabiliyor. Direksiyon üzerinden de kontrol edilebilen bu ekran size yol bilgisayarı konusunda da destek oluyor. Bunun yanı sıra vitesi “R” konumuna aldığınızda geri park kamerası görevini de yerine getiriyor. Eğer bu ekranın temalarından sıkılırsanız 3 farklı seçenekten biri ile burayı renklendirebilirsiniz. Havalandırma ızgaralarının altında yer alan 7 inç ekran ise tablet mantığı ile tasarlanmış. Havalandırma sistemi, navigasyon ve radyo sistemlerinin hepsi buradan kontrol edilebiliyor. Juke Box isimli müziği depolayabilen bir dâhili hafızayı da içeren sistem 8 GB'lık kapasitesi ile müziğinizi yükleme olanağı sağlıyor. Tabletler kadar fonksiyonel olan bu dokunmatik kumanda ekranı, seçtiğiniz müziğin kapak resimlerini görebilme, yüklenen resimleri slide show yapabilme,  hesap makinesi ve takvim özelliklerini de içerisinde barındırıyor.  7 inçlik dokunmatik ekran ve kişiselleştirilebilir 12 inçlik HD panoramik gösterge ekranı otomobil alışkanlıklarına yeni bir boyut getiriyor. Açık kahve ve siyah detayların kombine edildiği döşemeler oldukça çekici. Dilerseniz 8 farklı döşeme seçeneğinden birini tercih ederek otomobiliniz kişiselleştirebilirsiniz. Vites kolunun direksiyon arkasına taşınması, küçük eşya gözü konusunda size orta konsolda büyük bir alan sağlamış. Buzdolabı görevi de gören bu bölme yazın tüm içeceklerinizin soğuk kalmasını sağlıyor. Ayrıca bunun yanı sıra kapı kenarlarında ve 7 inç’lik ekranın altında da yeteri kadar bir alan hizmetinize sunulmuş. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Eğer bir durumda arka koltuktaki yolcular daha fazla diz mesafesi isterlerse sürgülü koltukların avantajını kullanarak kendilerine daha geniş bir alan oluşturabilirler. Ancak bu alanı oluştururken bagaj hacminden feragat ediliyor. Otomobilin bagaj hacmi 537 litre. Koltuklar standart oturuş pozisyonuna getirildiğinde ise bu alan 630 litreye çıkabiliyor. Model bu değer ile birçok rakibini geride bırakırken Dacia Lodgy’nin gerisinde kalıyor.

Motor
Model motor seçeneği olarak sadece 1.6 e-HDi motor ile satın alınabiliyor. Citroen modellerinden de iyi hatırladığımız motor 3600 d/d’de 115 Hp, 1750 d/d’de ise 270 Nm tork değeri sunuyor. Yeni şasi sayesinde 140 Kg hafifleyen C4 Picasso 0-100 Km/s hızlanmasını 12,3 saniyede tamamlarken maksimum 189 Km/s hız değerine sahip. Yeni ETG6 şanzıman ile kombine edilen motorun ortalama yakıt tüketim değeri ise 4 litre olarak belirlenmiş. Bu motor, ekonomi konusunda başarılı. ETG6 şanzıman ile de iyi bir birliktelik yapan motorla testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5,4 litre performanslı kullanımlarda 6.7 litrelik değer elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş
Citroen C4 Picasso konfor odaklı yumuşak süspansiyonlara sahip. Konforlu bir sürüş sağlayan süspansiyonlar otomobilin viraj performansını törpülüyor. Ancak otomobil bir MPV olduğu için bu otomobilin holigan gibi kullanılacağını düşünmüyoruz. Kombine virajlarda ilk kayma arkadan geliyor ancak ESP size bu konuda destek olmakta geri kalmıyor. Rüzgâr ve yol sesini başarılı bir şekilde absorbe eden C4 Picasso çok üst devirlerde kabine motor sesi alıyor.

Güvenlik

Citroen C4 Picasso çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün ve yolcunun göğüs kafesi ve kaval kemikleri dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağladı. Yandan araç ile çarpmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlamayı başardı. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine tam koruma sağlayan model EuroNcap’den 5 yıldızı kaptı.

Uzman Yorumu Alper Güler

Yeni Citroen C4 Picasso, kuşkusuz ki tavana kadar uzanan ön cam, konsept otomobili andıran tasarımıyla oldukça dikkat çekici. İşte bu farklı tasarım ilgi çekmeyi de çok rahat bir şekilde başarıyor. Tavana kadar uzanan ön cam ve komple cam tavan oldukça ferah bir iç kabin sunuyor. Öne ve arkaya doğru hareket ettirilebilen güneşlikle bu alanı istediğiniz gibi kullanma imkânı sunulmuş. Ayrıca A sütununun ikiye ayrılarak camla desteklenmesi otomobilin görüş açısını kolaylaştırmış. Gece sürüşlerinde ise direksiyon hareketlerine göre yön değiştiren farlar sabit farların aydınlatamadığı noktaları aydınlatarak yine size katkı sağlıyor. Ön bölümde eleştirilecek detaylardan birisi ise direksiyon oluyor. Üzerindeki tuşlar ile otomobilin birçok özelliğini kontrol edebilmeniz güzel ancak görüntüsü oldukça kaba. 12 ve 7 inç’lik ekranlar özellik konusunda başarılı. Fakat bu özelliklere erişim alışkanlık gerektiriyor. Juke Box sistemi sayesinde ekstra bir aparat kullanmadan sisteme yüklediğiniz parçaları çalabilir, ayrıca yine bu sisteme yüklediğiniz resimlerinizi 12 inç’lik ekranda slayt gösterisi yaparak bu mekânı kişiselleştirebilirsiniz. Sürüş pozisyonu konusunda model sorunsuz. Gelelim yeni ETG6 şanzımana. Evet, bu şanzıman bir önceki MCP’den biraz daha hızlı. Ancak iki şanzıman arasındaki fark çok az… ETG6 özellikle yokuşlarda doğru vitesi seçemediğinde yığılmalar yaşatabiliyor. Manuel modda daha başarılı olduğunu söyleyebilirim. Şanzıman direksiyon arkasındaki kulakçıklarla da kontrol edilebiliyor. Direksiyon başına geçtiğinizde aracınızı çalıştırmanız için şanzıman kolunun “N” ‘de olması gerekiyor. Küçük bir ayrıntı ancak alışma evresinde oldukça sinir bozucu olabiliyor. Dizel motor ise alt devirlerde torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Arka bölümde gizli bölme diye adlandırdığımız yerlerde mevcut. Bunlara ulaşmak için arka paspasları kaldırmanız yeterli. Modelde dikkat çeken donanımlardan birisi ise otomatik park sistemi. “Ne var ki bunda şaşıracak hemen hemen her otomobilde yer almaya başladı” dediğinizi duyar gibiyim. Evet, katılıyorum ancak bu sistem park ettiğiniz aracı yerinden de çıkararak size katkı sağlıyor. Gelelim fiyat konusuna.. Citroen C4 Picasso 75 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketine sahip. Rakiplerine baktığımızda fiyat farkı özellikle C-Max ile iki haneli sayılara ulaşıyor. Evet, sunduğu birçok avantaj ile tercih sırasında üst seviyelere oynayabilir ancak satın alma noktasında rakipleri daha iyi fiyat sunduğu bir gerçek.


Teknik Özellik

Motor:1.6 e-Hdi 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 Bg 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,3 s
 Maksimum Hız:189 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,4 lt
 Şehir Dışı:3,7 lt
 Karma:4 lt
 Test:5,4 lt
 CO2 Emisyonu104gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4428 mm
 Genişlik:1826 mm
 Yükseklik:1625 mm
 Dingil Mesafesi:2785 mm
 Bagaj Hacmi:537-630 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1295 kg
 Lastik Boyutu:205/60 R 16



































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder