Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD), markaların satış
ve iletişim başarılarını ödüllendirmek için dördüncü kez düzenlediği, otomotiv
sektörünün en kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan “ODD Satış ve İletişim
Ödülleri, 2013 Gladyatörleri” heyecanlı ve görkemli bir ödül törenine sahne
oldu. Nefeslerin tutulduğu gecede, yılın en başarılı marka ve çalışmaları ödüle
layık görüldü.
“Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül
verildi. Satış Ödülleri, ODD Veri Tabanındaki yıllık satış sonuçlarına göre
belirlenirken; İletişim Ödülleri kategorisinde “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın
Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın
Dijital Uygulaması” ve “Yılın Outdoor Uygulaması”, www.oddgladyator.com sitesi
üzerinden yaklaşık 63 bin adet halkoyu ile ilk 5’e indirildi. Halk oylamasına
açık olmayan “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”
ve “Yılın Entegre İletişim Kampanyası” kategorilerinde ise aday olan tüm
çalışmalar değerlendirmeye alındı. En İyiler, jürinin ödül gecesinde canlı
olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü,
geçen yıl olduğu gibi otomotiv basınının temsilcileri belirledi. Otomotiv
sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı
adıyla 2013 yılı içerisinde en beğendikleri lansmanı seçtiler.
Rekabetin yüksek olduğu gecede heyecan zirveye çıktı
Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği ve heyecanla
beklediği 2013 pazar rakamları da aynı gecede açıklandı. Buna göre 2013 yılında
otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yıla göre yüzde 9.7 büyüyerek
853.378 adetlik bir sonuçla tamamlandı. Bunun 188.723 adedini hafif ticari
araç, 664.655 adedini ise otomobil satışları oluşturdu. Yaklaşık 40 bin adetlik
ağır vasıta satışı da eklendiğinde toplam otomotiv pazarı 893 bin adede ulaştı.
Cüneyt Özdemir ve Dipnot TV ekibi, gece için özel belgesel
hazırladı
Deneyimli televizyon programcısı Cüneyt Özdemir ve Dipnot TV
ekibi ise gece için özel bir belgesel hazırladı. Otomobilin dünya ve
Türkiye’deki tarihini anlatan belgesel, heyecanlı geceye renk kattı. Belgesel,
1900’lü yılların başında Osmanlı Devleti’nde 100-150 olan otomobil sayısının 100
yıl içinde yaşadığı hızlı büyümenin yanı sıra, otomobilin günlük yaşam, siyaset
ve reklam dünyasındaki güçlü rolü de eğlenceli görüntüler eşliğinde
anlatıldı.
Gecede bir konuşma yapan ODD yönetim Kurulu Başkanı Mustafa
Bayraktar şunları söyledi: “Ülkemizde otomotiv sektörü unutulmaz deneyimlerle
dopdolu, çok heyecanlı bir tarihçeye sahip. Türk tüketicisi eski günlerde
sınırlı sayıdaki seçeneğe sahip otomobillere sahip olabilmek için aylarca sıra
beklemeyi göze alıyordu.
O günlerden günümüze kadar gelen, 50’den fazla farklı
markanın satıldığı, Avrupa’nın 6’ıncı dünyanın 19’uncu büyük otomotiv pazarı
olmamıza uzanan yol hiç de kolay bir yol değildi. Bu yol inişler, çıkışlar,
engebeler, kasisler ve virajlarla doluydu. Fakat bizler çok sıkı çalışarak, her
defasında yaratıcı çözümler üreterek direksiyon hâkimiyetini kaybetmeden
bugünlere gelmeyi başardık.
Sektörümüzün mensupları, tüm zorluklarına rağmen her zaman
iyimser, her zaman yaratıcı, daima yenilikçi ve en önemlisi mücadeleci olmayı
başardılar. Bu da hepimizi yılmaz birer savaşçı haline getirdi.”
Otomotiv sektörünün yoldaşları geceye destek verdi
Otomotiv sektörü ile birlikte yürüyen firmalar, ODD Satış
& İletişim Ödülleri, 2013 Gladyatörleri gecesinde de sektörü yalnız
bırakmayarak geceye destek verdi. Gecenin ana sponsoru Bridgestone ve Lassa
olurken, gecenin diğer sponsorları Castrol, Mapfre Genel Sigorta, Turkcell,
BASF - The Chemical Company, GEFCO Lojistik ve Koçfinans oldu.
İletişim sektörünün deneyimleri isimleri değerlendirdi
Gladyatör Ödülleri’nin dördüncü yılında değerlendirme TÜHİD
Başkanı Fügen Toksü başkanlığındaki saygın akademisyenlerden ve iletişim
sektörünün deneyimli isimlerinden oluşan jüri tarafından yapıldı.
Jüri üyeleri:
• Fügen
Toksü, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı
• Prof. Dr.
Suat Gezgin, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı
• Prof. Dr.
İbrahim Kırcova, Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
• Prof. Dr.
Melda Cinman (Şimşek), Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler
ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi
• Doç. Dr.
Steven Seggie, Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,
Pazarlama Bölümü Öğretim Üyesi
• Dr.
Cüneyt Evirgen, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü
• İsmail
Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü
Öğretim Üyesi
• Emine
Pura, Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği Başkanı
• Zehra
Öney, Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye Başkanı
• Haluk
Sicimoğlu, Reklamcılık Vakfı Başkanı
• Egemen
Atış, Brisa Bridgestone Tüketici Ürünleri Pazarlama Direktörü
• Emre
Ilgaz, Castrol Binek Araç ve Motorsiklet Yağları Kategori Müdürü
• Yiğit
Kulabaş, Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı
• Bülent
Hiçsönmez, Google Türkiye Ülke Direktörü
Ödül Alan Gladyatörler
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Dacia
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Lancia
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat “Linea”
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası:
Volkswagen
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Televizyon Uygulaması: Volkswagen “Jetta”
Yılın Gazete Uygulaması: Citroën “Yeni C4 Picasso”
Yılın Radyo Uygulaması: Renault “Captur”
Yılın Dergi Uygulaması: Fiat “500 Mıknatıslı Jant”
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Toyota “Corolla Lansmanı Yerel
Basın Buluşmaları”
Yılın Dijital Uygulaması: Mercedes-Benz “Farkında mısınız?”
Yılın Outdoor Uygulaması: Mercedes-Benz “Citan”
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Doğuş Otomotiv “Trafik
Hayattır”
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Toyota “Yeni Auris”
Yılın Basın Lansmanı: “Peugeot 2008 Lansmanı”
Jüri Özel Ödülü:
“Peugeot ile engelsiz yaşam”
Turkcell Mobil İletişim Ödülü’nün sahibi ise, yeni açılacak
bayiler için en doğru lokasyonların tespit edilmesini ve saha çalışmalarında
daha gerçekçi ve hedefe ulaşacak faaliyetler gerçekleştirebilmesini sağlayan
Turkcell Akıllı Harita çözümünü otomotiv sektöründe kullanan Tofaş oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder