Bu sene
25. yılını kutlayan ve geçtiğimiz günlerde Aksaray’da yeni bir fabrika
kuracağını duyuran Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, Ocak – Eylül 2013
döneminde net karını yüzde 105 artırarak 108 milyon 900 bin TL’ye yükseltti.
Brisa, net satışlarını ise ilk üç çeyrek sonunda 2012 yılının aynı dönemine
göre yüzde 7 artışla 1 milyar 95 milyon
TL’ye ulaştırdı.
Bridgestone,
Lassa, Bandag, OtoPratik, Lastiğim ve Lastik.com.tr markalarıyla Türkiye lastik endüstrisinin lider kuruluşu
olan Brisa, 2013 yılının ilk dokuz aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Ocak – Eylül
2013 döneminde geçen yılın aynı dönemine göre toplam satışlarında yüzde 7’lik bir
artışla 1 milyar 95 milyon TL’lik satış geliri elde eden Brisa’nın net dönem karı
ise yüzde 105 gibi iki katı aşan oranda bir artışla 108 milyon 900 bin TL
olarak gerçekleşti.
Türkiye
lastik pazarı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Brisa Genel Müdürü Bayman,
“Türkiye’de, ilk dokuz aylık dönemde, toplam lastik pazarı çift haneli büyümeye
devam etti. Bu artış, özellikle binek ve hafif ticari araç lastikleri segmentlerinden
kaynaklandı. Aynı dönemde Brisa toplam yenileme pazarı satışları da pazara
paralel bir artış kaydetti. Otomotiv endüstrisine verilen orijinal ekipman (OE)
lastikleri pazarında, 2012 yılı ilk dokuz aylık sonuçlarına kıyasla, 2013 yılı
aynı döneminde yüzde 5.8’lik bir büyüme gerçekleşti. Brisa OE satışları ise
aynı dönemde pazarın üzerinde bir büyüme kaydetti.” dedi.
2013
yılı lastik pazarına yönelik de değerlendirmelerde bulunan Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman; “Avrupa yenileme
pazarında lastik satışları, 2013 yılı ilk yarısındaki olumsuz tabloya göre bir iyileşme
göstermeye başladı. Pazar, 2012 yılı Ocak-Eylül verilerine kıyasla, 2013
yılında halen ekonomik daralmanın etkilerini yaşarken; lastik
talebinde az da olsa bir artış kaydedildi. Böylece, yılın ilk 9 ayındaki toplam
lastik satış rakamları, geçen yılın aynı dönemindeki seviyeleri yakaladı. Bu
gelişmelerle beraber, Brisa uluslararası satışları da pazarın üzerinde bir
performans gösterdi” şeklinde konuştu.
Brisa’nın
net karını 2012’nin ilk dokuz aylık dönemine kıyasla yüzde 105 oranında
artırmasının ve ebitda marjının yüzde 20’lere kadar yükselmesinin büyük bir
başarı olduğunu vurgulayan Hakan Bayman, karlılık artışının ürün, kanal ve yeni
ülkeler miksinden ve şirket içerisinde odaklanılan verimlilik artışlarından
geldiğini ifade ederek, “Brisa’nın kuruluşunun 25. yılını kutladığımız 2013’te
vizyonumuzu “gelecek için en iyi yolculuğu tasarlamak” olarak belirledik. 25
yıldır tüm paydaşlarımıza değer katmaya ve öncü hizmetler sunmaya çalışan bir
kurum olarak, hem tüketici hem de ticari segmentteki müşterilerimizin
ihtiyaçlarına cevap veren en kaliteli ürünleri ve hizmetleri sunarak, pazarda
farklılaşmaya yatırım yapıyoruz”. şeklinde konuştu.
Dünyanın
en büyük lastik üreticisi Bridgestone Corporation ve Sabancı Holding’in ortak
kuruluşu olan Brisa, Türkiye’deki lastik endüstrisi liderliğini yatırım
alanında da sürdürüyor. Hatırlanacağı üzere Brisa, geçtiğimiz günlerde
Aksaray’da yeni bir fabrika kuracağını kamuoyuna duyurmuştu. Brisa, ileride
doğacak lastik talep artışını karşılamak amacıyla yıllık 10,5 milyon adet
üretim kapasitesine sahip olan İzmit’teki üretim tesislerine ek olarak,
yaklaşık 300 milyon ABD Doları yatırım ile 2. Fabrikasını Aksaray İli Organize
Sanayi Bölgesi’nde kuruyor. Yıllık üretim kapasitesinin 4,2 milyon adet olması
planlanan Aksaray fabrikasında binek ve hafif ticari araç lastiği üretecek olan
Brisa, üretime 2018 yılı itibariyle başlamayı planlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder