Haberler

12 Ekim 2013 Cumartesi

Test - Hyundai Santa Fe 2.0 VGT EXECUTIVE 4WD - En Yakışıklı Santa-FE

1999 yılında ilk kez tanıtılan Hyundai Santa Fe tasarım handikabı yüzünden başarılı olamamıştı. 2006 yılında bu kötü gidişata dur diyebilmek için firma ikinci nesil Santa Fe’yi üretti. Tasarım anlamında daha başarılı olan bu model kısa zamanda Amerika ve Avrupa sokaklarında görünmeye başladı. 2010 yılında da makyaj operasyonuna tabi tutulan araç, 3 yıl sonra üçüncü jenerasyonuyla yeniden yollara çıktı. Tek donanım ve motor versiyonuyla satılan Santa Fe bakalım nasıl bir performans çizecek?

Tasarım

Santa Fe üçüncü nesli ile daha keskin hatlara kavuşmuş. Önceki modele göre büyüyen ızgara, krom detaylar ile şık bir yapıya kavuşturulmuş. Sis farlarının kenarlarına konumlandırılan LED gündüz farları, gövdeden farklı renkte olan tampon hatları otomobilin ön bölümündeki dikkat çeken detaylar arasında. Yan bölüme geldiğimizde keskin hatlar etkisini burada da sürdürmüş. Tekerlek kemerlerindeki ve kapı altlarındaki siyah detaylar otomobilin arazi karakterini nitelerken, karatılmış alaşımlı jantlar aracın sportifliğini dışarı yansıtmış. Kapı kollarında ve camların kenarlarında yer alan nikelaj detaylar bu bölüme şık bir hava katmış. Arka bölüme geldiğimizde oval far grubu yerini daha keskin çizgilere sahip bir tasarıma bırakmış. Makyajlı Santa Fe’de bagaj kapağı plakanın hemen yanındaki bir kol yardımıyla açılıyordu. Üçüncü nesilde bagaj açma kapama tuşu günümüz otomobillerindeki gibi plaka aydınlatmalarının ortasına konumlandırılmış. Tampon altındaki metal görselli difizör, krom kaplı egzoz ve cam üstü spoyler otomobilin sportif karakterinin burada da hissedilmesini sağlamış. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Santa Fe; 4690 mm uzunluğa, 1880 mm genişliğe, 1685 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Bu ölçüler ile Santa Fe önceki nesle göre 30 mm daha uzun, 10 mm daha dar, 75 mm daha alçak. Rakibi Honda CRV ile karşılaştırdığınızda 115,7 mm daha uzun, 60 mm daha geniş, 10 mm daha yüksek ve 80 mm daha geniş dingil mesafesine sahip.


İç Mekân

Santa Fe, içeride diğer Hyundai modellerinin iç mekânını andıran bir tasarımla bizlere merhaba diyor. Kahverengi, bej ve siyah detaylar ile kombine edilmiş iç mekân oldukça şık görünüyor. Şıklık teması piyano siyahı detaylar, deri direksiyon ve vites topuzuyla desteklenmiş. Ön konsolda müzik sistemi üst bölüme konumlandırılmış. Dokunmatik ekranlı bu sistem USB ve Aux bağlantılar ile desteklenmiş. Ses kalitesi ise başarılı. Ergonomi anlamında sıkıntı yaşatmayan Santa Fe, direksiyon üzerindeki tuşlarla sizi erişim konusunda destekliyor. Dokunmatik ekran vites “R” konumundayken geri park kamerası olarak da kullanılabiliyor. İçeride birçok konfor detayı göze çarpıyor. Buna koltuk ısıtması, direksiyon ısıtması, otomatik park freni ve otomatik park sistemi olarak sıralanıyor.  Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Koltuğun yan bölümüne konumlandırılan tuşlar ile kolayca ayarlanan koltuk ayarınızı isterseniz kapı açma kolunun yanındaki tuşlar ile hafızaya alabiliyorsunuz. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında, vitesin ön bölümünde ve müzik sisteminin hemen üstünde bir alan sunmuş. İç hacim konusunda da önde ve arkada oturanlara yeteri kadar alan sunuluyor. Açık renkli döşemeleri ve cam tavanı sayesinde ferahlık daha da artmış. 7 kişilik olan Santa Fe son iki koltuğu bagajın alt bölümüne gizlemiş. Kolayca yerlerinden çıkarılan bu koltuklara orta sıradakileri öne çekerek ulaşabiliyorsunuz. Ancak her 7 kişilik versiyonda olduğu gibi burada da Santa Fe size sınırlı bir alan sunmuş. 5 kişilik oturma pozisyonunda 516 litre bagaj hacmi sunan model rakibi Honda CRV’den 74 litre daha büyük bir bagaja sahip.


Motor

Hyundai Santa Fe’nin kalbinde 2.0 litre VGT (değişken turbo sistemi) dizel motora yer verilmiş. Bu motor Euro 6 emisyon standartlarına uygun olup 1600 bar common rail sistemi, enjektör selenoidi, yüksek verimli turbo şarj ve düşük basınçlı EGR sistemine sahip. 1995 cc hacmindeki bu ünite 4000 d/d’de 184 PS güç, 2000 ila 2500 d/d’de 400 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ise 0-100 Km/s hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan model maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri de 7 litre olarak belirlenmiş. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen motor size başarılı bir performans sağlıyor. Yüksek torkun avantajını kullanan model alt devirlerde performans istediğinize olumlu cevap veriyor. Sakin kullanımlarda 8.7 litrelik değerler elde ettik. Ancak arazi ve performans odaklı kullanımlarda bu rakam 9.6 seviyelerine çıkabiliyor.



Konfor ve yol tutuşu

Santa Fe’de yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem sayesinde otomobil size konforlu yolculuklar yaptırıyor. Yüksek sürüş pozisyonu ve ferah iç mekân onun en büyük artıları. İçerideki konfor, deri koltuklar ile arttırılmış. Yalıtım konusunda model çok başarılı değil. Yüksek devirlerde motor sesi alıyor. Bunun dışında yol ve rüzgâr sesi optimum seviyede engellenmiş. Yumuşak süspansiyonlar Santa Fe’nin viraj performansını törpülüyor. Gövde salınımı yapan model limitleri zorlandığında önden kayma başlatıyor. Ancak ESP’nin anında devreye girmesiyle sizi rayınıza oturtuyor. Asfalt dışına çıkıldığı zaman gücü yüzde 50-50 oranında ön ve arka aksa ileten kilitli orta diferansiyelin yardımıyla hafif arazi şartlarında sorunsuz ilerleyebilmek mümkün.



Güvenlik

Santa Fe, Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışma sırasında kabini sağlam kalan model sürücünün göğüs kafesi haricindeki her uzvuna tam koruma sağlarken yolcunun ise sadece sol kaval kemiği dışında her uzvuna tam koruma sağlamıştı. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara tam koruma sağlayan model sabit bariyer çarpmalarında ise sadece göğüs kafesi dışında tam koruma sağlıyor. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı sınırlı koruma ile Euroncap testinden 5 yıldız ile ayrıldı.



Yorum-Alper GÜLER


Santa Fe, 3. Nesli ile daha dinamik ve daha sportif bir tasarıma kavuşmuş. Otomobilin birçok yerinde nikelaj detaylar Santa Fe’yi şık kılmış. Ancak bu kadar parlak detay aracın sportif tasarımını törpülemiş. İç mekâna geçiyorum ve kalite anlamında başarılı bir iç mekân beni karşılıyor. Kalite algısını deri koltuklar ve deri detaylar arttırıyor. Orta konsoldaki dokunmatik ekran oldukça kullanışlı. Geri park kamerası olarak da kullanılan bu ekranın daha büyük olmasını beklerdim. Bu sayede dokunmatik işlemler daha rahat yapılabilirdi. İçeride sürüşe katkı sağlayan bir başka detay ise 3 farklı sürüş moduna sahip direksiyon oluyor. “Comfort”, “Normal “Sport” olmak üzere 3 seçeneği olan direksiyon “Sport” modda oldukça sert ve hisli olurken “Comfort” modda son derece yumuşak bir yapıya bürünüyor. Sürüşe geçtiğimizde konfor odaklı süspansiyonlar irili ufaklı birçok çukuru absorbe edebiliyor. Ancak bu avantaj virajlarda karoser salınımı yüzünden dezavantaja dönüyor. Arazi kullanımına geçtiğinizde Santa Fe başarılı açıları ve 4x4 sistemiyle size yeterli performans yaşatıyor. Orta diferansiyel kilidi sayesinde gücü yüzde 50-50 dağıtan 4x4 sistemi sizi birçok engelden kolayca geçirebiliyor. DiFeransiyel kilidinin kapalı olduğu durumda ise güç her tekerleğe farklı oradan dağıtılıyor. 2.0 litrelik motor ise Türkiye için özel olarak geliştirilmiş. 184 PS gücündeki bu ünite performans ve ekonomiyi bir arada sunabiliyor. Sakin kullanımlarda 8.7 litrelik kullanım rakamları elde etmek mümkün. Ancak performanslı kullanımlarda bu rakam daha yukarılara tırmanabiliyor. Fiyat konusunda Hyundai Santa FE 163.900 TL’lik etikete sahip. Rakiplerine baktığımızda 4x4, otomatik ve dizel kombinasyonu bir arada uygun fiyata sunan Santa FE tercih listesinde üst sıralarda yer alabilir. Ancak 4x4 benim için önemli değil sadece asfalt ve hafif arazi kullanımıma cevap versin derseniz daha uygun fiyata seçeneklerde mevcut


Teknik Özellikler
Motor:2.0 CRDi 
Motor Hacmi:1995 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:184 Ps 4000 d/d 
Maksimum Tork: 400 Nm 2000-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,9 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,5 lt
 Şehir Dışı:5,6 lt
 Karma:7 lt
 Test:8,7 lt
 CO2 Emisyonu185 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4690 mm
 Genişlik:1880 mm
 Yükseklik:1685 mm
 Dingil Mesafesi:2700 mm
 Bagaj Hacmi:516 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:64 lt
 Boş Ağırlık:1915 kg
 Lastik Boyutu:235/55 R 19


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder