Haberler

7 Ekim 2013 Pazartesi

BMW 4 Serisi Coupe Lansmanı ve Yorumları

Yeni BMW 4 Serisi Coupe Türkiye’de tanıtıldı. İşte bu tanıtımda kullandığımız otomobille ilgili ilk sürüş izlenimimiz. YAZI: ALPER GÜLER

Yıllardır en çok satan coupe otomobil olan BMW 3 Serisi’nden ilham alınarak doğan 4 Serisi Coupe daha güçlü ve daha sportif görünüyor. Eylül sonu gerçekleşen 2013 Frankfurt Otomobil Fuarında otomobil severler ile buluşan model 157.518 TL’den başlayan fiyatlar ile Türkiye’de satılacak.

Yeni BMW 4 Serisi Coupe ona her bakanı kendisine âşık edebilecek bir tasarıma sahip. Otomobil daha akıllı bağlantı çözümleri, daha fazla itiş gücü ve verimliliğinin yanı sıra daha uzun, daha alçak ve geniş dış boyutlarıyla da dikkat çekiyor. Daha uzun aks aralığı ve daha fazla iz genişliği ona hiç olmadığı kadar üstün dinamizm, sportif zarafet ve daha fazla sürüş keyfi kazandırmış. Boyutları sayesinde uzun tutulan motor kapağı bu otomobile bambaşka bir hava katmış. Ön bölümde şüphesiz ki en dikkat çekici detay LED ikiz farlar oluyor. Bu farlar otomatik uzun - kısa huzmeli far özelliğine sahip. Bu sayede gece kısa ve uzun far geçişlerini sistem kendisi gerçekleştiriyor.  Arka bölümde genişletilmiş tekerlek bombeleri ve etkileyici genişlikte iz mesafesi otomobilin arkadan itişli karaktere sahip olduğunu vurgulamış. Yan bölümde alaşımlı jantlar oldukça kışkırtıcı. Hemen bu jantların arkasında hava yarıkları yer alıyor. Bu detay da otomobilin sportif karakterini yansıtıyor. Keskin hatlar otomobile dinamizm ruhu ve akıcı bir tasarım dili sağlamış. Arka bölüme geldiğimizde ise klasik BMW çizgileri görüyoruz. Ancak tampondaki keskin hatlar, arka siyah renkteki difizör ve krom egzoz borusu otomobilin sportif karakterinin bu bölüme de yansımasını sağlamış. Yeni BMW 4 Sersine boyut olarak bakılırsa 3 Serisi’nden 26 mm daha uzun, 43 mm daha geniş, 16 mm daha alçak ve 50 mm daha geniş aks mesafesine sahip.


Klasik ve işlevsel iç mekân

Otomobilin içerisinde BMW modellerinden alıştığınız klasik bir iç mekân yer alıyor. Ancak aracınızı M paket alarak tercih ederseniz daha sportif bir direksiyona ve detaylara sahip oluyorsunuz. M paketteki sportif direksiyon arkasında sunulan kulakçıklar ile büyülüyor. Sürücü odaklı tasarım, siyah dairesel panelli göstergeler dikkat çekiyor. Gelişmiş iDrive işletim sistemi sayesinde orta konsolda yer alan buton dokunmatik özelliği kazanmış. Bu sayede dokunmatik özellikli butonu bir Touch Pad gibi kullanma imkânı size sunulmuş. Arka kısımda entegre koltuk başlıkları ile son derece etkileyici koltuklar birbirinden bağımsız bir görüntü sunuyor. 2+2 oturma düzenine sahip olan BMW 4 Serisi önde ve arkada oturan bireylere yeterli alan sunmayı başarıyor. Küçük eşya gözü konusunda model kapı kenarlarında orta konsolda ve vitesin ön bölümünde birçok alan sunmuş. Buna ek olarak 1 litrelik şişeler için sunulan alanlar göz dolduruyor. BMW içeride sunduğu geniş alana 445 litrelik bagaj hacmiyle eşlik ediyor.


Ekonomi ve performans bir arada

BMW 4 Serisi, 3 farklı motor ile satışa sunuluyor. Dizel cephesinde 3 Serisi’nden de hatırladığımız 2.0 litrelik dizel ünite yer alıyor. Bu ünite 184 Bg güç ve 380 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 7.5 saniyelik etkileyici bir sürede tamamlayan model 240 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 4.8 litre olarak belirtilmiş. 420 Coupe’de sunulan bu motorun yanı sıra 428i Coupe’de sunulacak 2.0 litre benzinli motoru görüyoruz. Bu motor 245 Bg güç ve 350 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre yakıt tüketim değeri ise 6.7 litre olarak belirtilmiş. Benzinli motor seçeneklerinde 2. tercih ise 435i Coupe ile gelen 3.0 litrelik benzinli motor oluyor. Bu motor 306 Bg güç ve 400 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlayan model maksimum 250 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri 8.1 litre olarak belirtilmiş. Türkiye’de şu an 420 Coupe ve 428i xDrive Coupe seçenekleri satılacak. Marka sonbaharda 420i Coupe ve 420d Coupe’nin xDrive seçeneklerini de sunacak.


Tüm BMW 4 Serisi Coupe modellerine standart olarak eklenen Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi sunuluyor. Sürücü sürüş karakterine göre “Eco Pro”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” modlarından birini tercih edebiliyor. Tüm modları diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Ancak BMW mühendisleri “Eco Pro” moduna ekledikleri bir özellik ile size daha fazla ekonomi yaptırmayı hedefliyorlar. Aracı “Eco Pro” moda aldığınızda 50 ila 160 Km/s hız aralığında ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motoru güç aktarım organlarından ayıran bir sistem devreye giriyor. Böylece model yelken etkisi dediğimiz bir modda süzülmeye başlıyor. Bu sayede yakıt ekonomisi konusunda başarılı değerlere ulaşabiliyorsunuz. BMW mühendisleri yakıt tüketimi konusunda size bir başka özellikle destek vermeye devam ediyor. İsteğe bağlı ileri rota asistanı özelliği ile gelen bu sistemde gideceğiniz rotayı seçiyorsunuz. Sistem bu rotaya göre hızınızı nerde arttırıp nerede azaltacağınız konusunda size önceden öneriler sunuyor. Bu sayede yüzde 5 değerinde bir yakıt ekonomisi yapmış oluyorsunuz.

Yeni BMW 4 Serisi içerisinde BMW ConnectedDrive ‘ı barındırıyor. Bu sistem daha yeni özellikler, hizmetler ve sürücü destek sistemleri sunuyor. Sunulan sistemler şu şekilde sıralanıyor.
Tamamen renkli Head-Up Display: İlgili bilgilerin doğrudan sürücü görüş açısına yansıtır. Bu ekran ayrıca haber eğlence mesajlarını da sürücün gözlerini yoldan ayırmadan okumasını sağlıyor.
Yeni nesil profesyonel navigasyon sistemi: 3 boyutlu harita görüntüsüne sahip bu sistem orta konsola yeni konumlandırılan dokunmatik buton ile kontrol edilebiliyor. Bu sistem sayesinde navigasyona orta konsoldaki kontrol butonu üzerindeki Touch Pad’i kullanarak sayı, harf girebiliyorsunuz.
Gerçek zamanlı trafik bilgisi: Trafik akışı ile ilgili gerçek zamanlı bilgiler sağlar.
Aktif Cruise Control: Öndeki araç ile güvenli mesafeyi ayarlayarak gaz veya fren yapma ihtiyacı durmadan ilerlemenizi sağlar. Gerektiğinde sistem özellikle sıkışık trafiklerde tamamen durabiliyor. Daha sonra öndeki aracın hareketine göre kalkış yapabiliyor.
Driving Asistant: otoban sürüşlerinde güvenli araç kullanmanıza yardımcı olur. Yaklaşma Uyarı özelliğine sahip olan bu sistem yaya ve araçları algılayarak olası çarpışmalara karşı sürücüyü uyarır ve gerekirse fren yapar.


Sürüş İzlenimi


BMW sportif tasarım konusunda fenomen markalardan. Bu etki BMW 4 Serisi’ne de yansımış. Keskin hatlar, alaşımlı jantlar ve arkada bulunan difizör otomobilin sportif tasarımın yansıtmış. Otomobilin içerisine geçiyorum. Bu tasarımı diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Aracınızı M paket donanımında alırsanız son derece sportif direksiyona sahip oluyorsunuz. Bunun yanında Alkantara döşemeli ve yan destekli koltuklar otomobilin sportif detayını desteklemiş. Ayrıca ön konsol boyunca uzanan mavi çizgiler sunulan birçok farklı seçenek ile kişiselleştirilebiliyor. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız oluyor. Dilerseniz hafızalı koltuk özelliği sayesinde sürüş pozisyonunuzu kaydedip koltuk ayarınız değişse bile tek tuşla kendi pozisyonunuza erişebiliyorsunuz. BMW 420d dizel ile sürüşe geçiyorum. Ağırlık merkezi alçaltılmış otomobil yola adeta yapışıyor. Yüzde 50-50 dağıtılmış ağırlık oranı size kusursuz bir sürüş keyfi sağlıyor. Aracın kalbinde 2.0 litre dizel motora yer verilmiş. 184 Bg motor 320 dizelden hatırlıyoruz. Bu ünite özellikle alt devirlerde torku çok iyi kullanarak sizi yarı yolda bırakmıyor. Ancak üst devirlerde benzinli motorları aratıyor. BMW 4 Serisi’nde dört farklı sürüş moduna yer verilmiş. "Eco Pro" moduyla maksimum ekonomi yaptıran model "Sport +" modu ile performansı zirvede yaşamanızı sağlıyor. "Eco Pro" modunda 4 Serisi ayağınız gazdan çektiğinizde motor aktarım organları birbirinden ayrılarak süzülmeye başlıyor. Bu sayede yakıt tüketimi konusunda yüzde 5’lik ekonomi sağlanıyor. BMW 4 serisinde sert süspansiyonlar yoldaki irili ufaklı birçok çukuru hissetmenizi sağlıyor. Ancak bu sistem kombine virajlarda size maksimum tutunma sağlıyor. Limitleri zorlanan 4 Serisi ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Ancak korkmayın ufak kontralar ile otomobili rayına sokabiliyorsunuz. Eğer kontra ile otomobili kontrol edemezseniz ESP anında devreye girerek sizi güvende tutmayı başarıyor. Sistem size çekiş kontrol ve ESP’yi kapatma opsiyonu sunmuş. Çekiş kontrolü kapattığınızda sistem sınırlı kaymalara izin veriyor. Ancak ESP tuşuna birkaç saniye uzun basarsanız BMW tüm kontrolü size bırakıyor. Size de arkadan itişin keyfini çıkarmak kalıyor. Fiyat disiplininde test aracımız 227.472 TL’lik etikete sahip. Eğer standart paket satın alırsanız bu fiyat 157 Bin TL seviyesine geriliyor. BMW 4 Serisi gerek tasarım gerek sürüş karakteri konusunda bu fiyatı sonuna kadar hak ediyor.



















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder