Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test - Fiat 500 L - Trafikte Fark Edilin

Trafikte fark edilmenin yeni yolu farklı tasarıma sahip otomobiller satın almak. Bu otomobiller genellikle küçük boyutları ve alışılmamış görünümleri ile ön planda. Ancak bu otomobiller ile çekirdek ailelerin bile seyahat etmesi sıkıntı olurken geniş ailelerin bu modellerle tatmin olması imkansızdı. İşte burada markalar bu sorunu ortadan kaldırmak için geniş ailelerin tercih edeceği otomobilleri de farklı tasarımlar ile sunmaya başladı. Fiat’ın bu doğrultuda geliştirdiği otomobil ise 500L... 500’ün eğlenceli ve farklı yapısını 500L’ye taşıyan Fiat, bu otomobili Pop, Popstar ve Rockstar olmak üzere 3 farklı donanımla satışa sunmuş. Bakalım Fiat 500L testimiz boyunca nasıl bir performans grafiği çizecek?

Tasarım

Fiat 500L’nin tasarımına baktığımızda 500’ün eğlenceli hatları bu otomobile yansımış. Ana farların altındaki aydınlatma grubu ve 2 parçalı zarif ön ızgara bu eğlenceli tasarımı destekleyen detaylar arasında. Ön tampondaki gri renkli bölüm ve hava girişleri ona sportif bir görünüm katmış. Yan bölüme geldiğimizde şişkin çamurluklar otomobilin heybetli yapısını ön plana çıkarmış. Bu heybetli yapının yanı sıra, çamurluk ve kapı altlarındaki siyah detaylar aracın hafif arazi karakterini betimlemiş. Test aracımızdaki gibi tavan beyaz ve ana gövde sarı rengi tercih ederseniz son derece etkileyici bir kombinasyon elde etmiş oluyorsunuz. Arka bölüme geldiğimizde ise yana doğru taşırılmış stop grubu aracın yükleme alanının geniş tutulmasına katkı sağlamış. Ayrıca aşağı kadar uzanan bagaj kapağı yükleme seviyesini aşağı çekerek bagajın kolay doldurulmasında avantaj yaratıyor. Aracın boyutlarına baktığımızda Fiat 500L, 4268 mm uzunluğa, 1800 mm genişliğe, 1678 mm yüksekliğe ve 2612 mm aks mesafesine sahip. 500 modeline göre 500L; 722 mm daha uzun, 173 mm daha geniş, 190 mm daha yüksek ve 312 mm daha uzun aks mesafesine sahip bir otomobil.


İç Mekân

Fiat 500L iç mekânda da dışarısı gibi renkli ve eğlenceli bir ortam sunuyor. Bu durum siyah ve beyaz renkle kombine edildiği detaylar ile belirginleşmiş. Dilerseniz bu renkleri sunulan farklı kombinasyonlar ile değiştirebiliyorsunuz. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda 500L modeli ortalama seviyede. Direksiyon simidi ve el frenini Panda modelinden, klima kumandalarını da Alfa Romeo Giulietta’dan hatırlıyoruz. Klima kumandaları ve uçak tipi el freni oldukça kullanışlı olsa da direksiyon kaba yapısıyla işlevselliğini kaybetmiş. Küçük eşya gözü konusunda otomobil size kapı kanarlarında ve vites önünde yeteri kadar alan sunulmuş. Ön konsolda en dikkat çekici teknolojik detay ise 5 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranlı müzik sistemi oluyor. Bu sistem Bluetooth, USB ve Aux bağlantıları ile zenginleştirilmesinin yanı sıra Beats Audio Hi-Fi özelliği ile de kaliteli müziğin keyfini çıkarmanızı sağlıyor. Özellikleri saymakla bitmeyen bu dokunmatik ekranın sunduğu EcoDrive Live özelliğiyle de ekonomik sürüşler gerçekleştirebileceksiniz. Önde ve arkada seyahat eden bireylere yeteri kadar alan sunulmuş. Arkadaki yolcular kendilerine daha fazla alan isterlerse ileri geri hareket eden koltuğun avantajını kullanarak bu alanı arttırabilirler. Ancak arttırılan bu alan için bagaj hacminden ödün vermeleri gerekiyor. Fiat 500L geniş iç hacminin yanı sıra bagaj olarak 411 litrelik bir alanı kullanımınıza sunmuş.


Motor

Fiat 500L’nin kalbinde 1.6 litre dizel motora yer verilmiş. Bu motor 3750 d/d’de 105 hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler 1375 kg ağırlığındaki 500L’ye 11.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 175 Km/s hız değeri sunuyor. 6 ileri manuel şanzıman ile sunulan bu ünitenin karma yakıt tüketim değeri ise 4.7 litre olarak belirlenmiş. Bu ünite Fiat 500L’ye ortalama bir performans sunmuş. Alt devirlerde torkun avantajını kullanan dizel ünite canlı kalmayı başarıyor. Performans konusunda başarılı grafik çizen motor 6.5 litrelik test tüketim değerine sahip.

Konfor ve Yol Tutuşu

Fiat 500L’de orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede süspansiyon sistemi size konforlu bir sürüş vaat ediyor. Bu konforlu yapı 1.6 litrelik dizel motorun sesinin kabin içine yansımasıyla gölgelenebilir. Yol tutuşu konusunda araç çok iddialı değil. Fazla gövde salınımı yapan 500L sınırları aşıldığında arkadan kayıyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi rayınızda tutmak için elinden geleni yapıyor. Bunun yanı sıra test aracımızda ‘Traction +’ Sistemi de yer alıyor. Bu sistem kum, çakıl ve benzeri zeminlerde güç dağılımını ön tekerler arasında dengeleyerek normal bir araca göre daha stabil tutunma sağlıyor. Özellikle hafif arazide bu mod size büyük avantaj sağlıyor.

Yorum-Alper GÜLER

Tarz otomobil sahibi olmak için küçük iç ve bagaj hacmi, kısıtlı motor seçeneği gibi birçok handikabı kabullenmeniz gerekiyordu. Ancak markalar bu sıkıntılardan bazılarını ortadan kaldırmak için daha eğlenceli ve daha geniş seçeneğe sahip otomobiller üretmeye başladılar. Fiat 500L’de enerjik yapısı ve geniş seçenek yelpazesiyle bu otomobiller arasında yerini aldı. Büyüyen boyutlarıyla geniş ailelere de rahatlıkla hizmet verebilecek olan 500L farklı dış renk kombinasyonlarıyla meraklı bakışları üzerine çekiyor. Otomobilin içerisi de dışarısı gibi eğlenceli. Dış renk kombinasyonları gibi içeride de bu seçenekler mevcut. İçeride olumsuz gördüğüm tek nokta ise kaba direksiyon simidi oluyor. Daha enerjik ve sportif iç mekana daha kibar bir direksiyon simidi kullanılmasını beklerdim. Otomobilin karakteri gereği performans anlamında fazla bir şey beklememeniz gerekiyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar yüksek karoser yapısı nedeniyle virajlarda avantaj sağlayamıyor. Direksiyon ise virajın her bölümünde sizinle iletişim kuramıyor. Daha çok seçenek diye yukarıda bahsettim. Peki; nedir bunlar? Kişiselleştirilebilir iç ve dış detay seçenekleri, 5 farklı motor kombinasyonu bunlardan sadece birkaçı. Fiyat disiplinine baktığımızda 59 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketi görüyoruz. Piyasada fenomen olmuş rakiplerine göre daha aşağıda fiyat sunması ve enerjik yapısıyla tercih sırasında üst seviyelerde yer alacağını düşünüyorum.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 Multijet II
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:105 Hp 3500 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma11,3 s
Maksimum Hız:175 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:5,5 lt
Şehir Dışı:3,9 lt
Karma:4,5 lt
Test:6,5 lt
CO2 Emisyonu122 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4268 mm
Genişlik:1800 mm
Yükseklik:1678 mm
Dingil Mesafesi:2612 mm
Bagaj Hacmi:411-1480 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
Boş Ağırlık:1375 kg
Lastik Boyutu:225/45 R 17










































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder