Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG ACT Highline - Ekonomi Makinesi

Volkswagen markasının en gözde otomobillerinden olan Golf, 4. Jenerasyonundan itibaren hızlı bir ivme ile kendini geliştirerek 7. nesline ulaştı. Geçtiğimiz aylarda 1.6 litre dizel motor ile test konuğumuz olan Golf, şimdi ise silindir kapatma teknolojisiyle donatılmış 1.4 TSI versiyonuyla test köşemizin konuğu oluyor.


Tasarım

VW’nin yeni Golf’ü MQB platformu üzerine geliştirdiğini hepimizi biliyoruz. Bu platform sayesinde yeni geliştirilen sistemler otomobile entegre edilirken maliyet konusunda da tasarruf sağlanıyor. Golf ACT’nin tasarımına baktığımızda keskin hatlar otomobilin dinamizmini ön plana çıkarıyor. Led gündüz farı konusunda örnek gösterilen marka, Golf 7’de de bunu unutmamış. Yanda iç bölümleri karartılmış jant grubu otomobilin sportif yönünü nitelerken, paralel uzanan tavan çizgisiyle de içerideki iyi bir baş mesafesinin habercisi. Arka bölümde sade bir tasarım bizleri karşılıyor. Otomobilin ön ve yan bölümünde göze çarpan keskin çizgilere burada da yer verilmiş. Bagaj kapağı üzerindeki marka logosu, boyutu sebebiyle markanın güçlü kimliğini yansıtırken bagaj açma butonu olarak da kullanılıyor. Golf 7’nin boyutlarına baktığımızda 4255 mm uzunluğa, 1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerler ile selefine göre 56 mm daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik konusunda 28 mm’lik bir azalma göstermiş.


İç Mekân

İç mekân tasarımı konusunda sürekli eleştiri kaynağı olan Volkswagen, Golf 7’de bu izlenimi değiştirmiş gibi görünüyor. Tamamen değişim olarak tanımlanmasa da iç mekânın bu otomobile özel tasarlandığı belli oluyor. Bu izlenimi en iyi veren 3 kollu direksiyon simidi oluyor. Bu bölüm piyano siyahı detaylar ile şık kılınmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Bunun dışında kalan klima kumandaları, vites topuzu ve daha birçok detay aileden tanıdık geliyor. Yine direksiyon üzerindeki birçok tuş tanıdık gelebilir. Ancak bir özellik var ki belki de teknoloji konusunda Golf’ü çoğu rakibinden ayırır nitelikte. Active Cruise Control sistemi olarak adlandırılan bu teknoloji ön bölümde alt ızgarada yer alan bir alıcı sayesinde hız sabitleme teknolojisini bir adım öteye taşıyor. Sistem öndeki araç ile mesafenizi koruyarak herhangi bir gaz fren müdahalesi yapmadan trafikte ilerlemenizi sağlıyor. Daha önceleri lüks modellerde sunulan bu sistemin çalışmasını beğendik. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntısı olmayan model küçük eşya gözü konusunda da cömert davranmış. Kapı kollarında, orta konsolda ve koltuk altındaki çekmeceler bu cömertliğin en büyük göstergesi. Önde ve arkada sunulan yaşam alanı yeterli seviyede. Bunun yanı sıra paralel uzanan tavan çizgisi içeride size iyi bir baş mesafesi de sağlıyor. Golf içerideki sunduğu cömert alanın yanı sıra bagaj kısmında da 380 litrelik bir hacme sahip. Bu değer ile Volvo V40’ı geride bırakırken Kia Cee’d ile aynı bagaj hacmini size sunuyor.


Motor ve Performans

Volkswagen; 1,4 TSI 140 ps, 1,2 TSI 105 ps, 1,4 TSI 122 ps ve 1,6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan Golf ise 1,4 litre TSI motora sahip. Bu motor 4.500 d/d’de 140 PS güç; 1500 ile 3500 d/d arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş motor 0-100 km/s hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlarken maksimum 212 km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 4,7 litre olarak belirlenmiş. Golf’de en dikkat çekici detay ACT teknolojisi. Aktif silindir yönetimi diye adlandırılan bu sistem, 1250 ile 4000 d/d arasında ve 120 Km/s’nin altındaki sürüşlerde dört silindirden ikisinin subaplarını kapatıyor. Ayrıca 2. ve 3 silindirlere yakıt püskürtülmüyor ve ateşleme olmuyor.  Bu sayede motorun yakıt tüketim değeri azalırken, verimliliği artıyor. Ayrıca sistem bunu yaparken gücünden hiçbir kayıp yaşatmıyor. Biz bu sistemi kullanarak 5,1 litrelik tüketim ortalaması yakaladık. Golf bunun yanı sıra 5 farklı sürüş modu sunuyor. “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Invidual” olarak adlandırılan bu modlar da araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken, “Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz yaratmak isterseniz “Invidual” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.


Konfor ve Yol Tutuşu

VW Golf’de konfor odaklı bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede araç asfalttan gelen şok darbelerini emmekte başarılı oluyor. Deri koltuklar ve içeride kullanılan malzemeler aracın konfor çıtasını yükseltirken, ses yalıtımı üzerine de Golf’ün iyi işler başardığını rahatça söylemek mümkün. Yol tutuş konusunda, model hisli direksiyondan büyük yardım alıyor. Virajda zorlandığında önden kayma eğilimi gösteren otomobil yine de önceki nesil Golf modellerine göre çok daha başarılı. ESP sistemi güvenlik konusunda en büyük yardımcılardan birisi.


Güvenlik

VW Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.


Yorum-Alper GÜLER

Golf 7, her yönüyle isteklerinize cevap verebilecek bir otomobil. Nesilden nesile çok büyük fark yaratmayan tasarım anlayışı biraz can sıksa da belki de onu başarıya götüren en büyük sır olabilir. Tasarımda dinamik çizgiler ve sportif detaylar sizi heyecanlandırıyor. Konfor ve şıklık çıtası yüksek bir iç mekân sizlere merhaba diyor. Doğru sürüş pozisyonuna kısa zamanda erişebiliyorsunuz. Aslında bu aracın en büyük özelliği Aktif Silindir Yönetimi Sistemi. Bu sistem 120 Km/s hızlı geçmediğiniz durumlarda ve 1250 ile 4000 d/d arasında iki silindir subabını kapatarak ekonomi yapmanızı sağlıyor. Sistem size aktif olduğunu gösterge panelinden bir uyarı ile gösteriyor. Bu durumda akla ilk “Güç kaybı yaşanıyor mu?” sorusu gelebilir. Ancak sistem bunu herhangi bir güç kaybı yaşatmadan yapıyor. Bu sayede yakıttan tasarruf yaparken Co2 salınımını da azaltıyor. Ortalama tüketim değerinizde 4,9 litreye kadar düşebiliyor. Tabi ki tablo hep böyle gitmiyor. Ayağınızın ayarını biraz fazla kaçırınca TSI motor ile 2 haneli sayılara ulaşmanız mümkün. Sürüş dinamiklerinde ise hisli direksiyon en büyük yardımcınız. Sınırları aşarsanız önden kaymalar yaşayabiliyorsunuz.  Ancak standart olan ESP sizi yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.  Fiyat disiplinine baktığınızda benzinli ve dizel modellerin başlangıç donanımlı versiyonları arasında 5 bin TL’yi geçkin fiyat farkı bulunuyor. Motorin ve benzin fiyatları birbirine bu kadar çok yaklaşmışken benzinli model avantaj olabilir. Bir de tabiî ki 30 Bin Km’ye kadar benzinli modelin bakım fiyatları daha az olunca Golf ACT’nin tercih listesinde üst sıralarda olması gerektiğini düşünüyorum.


Teknik Özellikler
Motor:1.4 TSI 
Motor Hacmi:1395 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:140 PS 4500-6000 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-3500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,4 s
 Maksimum Hız:212 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,8 lt
 Şehir Dışı:4,1 lt
 Karma:4,7 lt
 Test:5,1 lt
 CO2 Emisyonu110 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4255 mm
 Genişlik:1799 mm
 Yükseklik:1452 mm
 Dingil Mesafesi:2637 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1290 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17

































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder