Haberler

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Yeni 2013 Peugeot 208 THP 156 hp Allure Test ve Yorumları

Peugeot B segmentinde 208 modeliyle fark yaratmayı başardı. Marka bu segmentte ki çekişmeyi daha da kızıştırmak ve GTI versiyonuna erişemeyenler için bu 3 kapılı versiyonu yarattı. Gücünü PSA-BMW ortaklığıyla yaratılan 1.6 litre turbo motordan alan otomobil performans verileriyle göz dolduruyor. Bu haftaki test konuğumuz olan 208 THP, GTI efsanesinin ruhunu bakalım yansıtabilecek mi?

Tasarım

Peugeot 208 tasarımıyla B segmentinin en dinamik ve en sportif modelleri arasında yer alıyor. 3 kapılı tasarımıyla daha da sportif bir görünüme bürünen model, ön tampon tasarımı ve LED gündüz farlarıyla dikkat çekiyor. Otomobilin 4 bölümünde yer alan keskin hatlar aracın dinamik görünümünü desteklerken önden arkaya doğru uzanan krom cam çıtaları modele şıklık katmış. Arka bölümde yer alan cam üzeri rüzgarlık ve krom egzoz borusu otomobilin dışındaki dikkat çekici detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda Peugeot 208; 3962 mm uzunluğa, 1829 mm genişliğe, 1460 mm yüksekliğe ve 2538 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile Polo GTI’dan 14 mm daha kısa, 147 mm daha geniş, 8 mm daha yüksek ve 70 mm daha geniş bir aks mesafesine sahip. 

İç Mekan

Otomobilin içerisine geçtiğimizde standart 208 ile aynı görsele sahip bir iç mekan bizleri karşılıyor. Direksiyon ve vites üzerindeki krom detaylar içeriye şıklık katarken, piyano siyahı kaplamalar da bu havayı desteklemiş. Malzeme kalitesi deri detaylarla desteklenerek arttırılmış; iç mekanda herhangi bir işçilik sorunu yer almıyor. İçeride dikkat çeken bir başka detay küçük direksiyon simidi oluyor. Bu direksiyona alışmak biraz zaman alırken, gösterge panelini engellemesi can sıkıcı bir detay oluyor. 3 kapılı bir model olmasına rağmen önde ve arkada yer alan bireylere yeterli hacim sunulmasının yanı sıra, küçük eşyalarınız içinde irili ufaklı gözler unutulmamış. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almazken, yan destekli deri koltuklar özellikle virajlarda size daha fazla destek oluyor. Spor otomobilde bagaj hacmi önemli bir ayrıntı olmasa da Peugeot burada da size 286 litrelik bir hacim sunuyor. 

Motor

Gücünü BMW-PSA ortaklığında üretilen 1.6 litre turbo motordan alan 208, 6000 d/d’da 156 bg güç, 1750 ila 4000 d/d’lar arasında 260 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 7.3 saniyede tamamlarken maksimum 215 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5.8 litre olarak belirlenmiş. Performans anlamında alt devirleri sevmeyen turbo motor 3000 d/d’dan sonra daha canlı bir karaktere bürünüyor. Fabrika tüketim değerleri bu tarz performanslı bir araç için imkansız görünse de dikkatli kullanımlarda bu değerlere yaklaşmak mümkün. Biz testimiz sırasında ise performans odaklı kullanımlarda 9 litrelik ortalama elde ettik. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Peugeot 208’de serte dönük süspansiyona yer verilmiş. İnce yanaklı lastikler ile kombine edilmiş sistem yoldaki irili ufaklı birçok çukuru sizlere hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda motor sesini almayan iç mekan rüzgar sesi konusunda aynı başarıyı gösteremiyor. Sert süspansiyon otomobilin konfor yönünü törpülerken, araca daha iyi bir viraj performansı sağlamış. Bu konuda küçük çaplı ve hisli direksiyonun etkisi büyük. Virajlarda fazla zorlandığında arkadan kopmalar görünürken ESP sisteminin zamanında müdahalesiyle güvenlik tehlikeye düşmüyor. ESP sistemi tamamen kapatılabilmesi özellikle virajlarda eğlenceyi maksimum seviyeye çıkartırken, aracı kontrol altında tutabilmeniz için daha fazla kontraya ihtiyaç duyabilirsiniz. 

EuroNcap

Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi.

208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu. 

Yorum-Alper GÜLER


Peugeot 208, 3 kapılı versiyonuyla GTI efsanesini yeniden canlandırdı. Gerek tasarım anlamında gerekse performans anlamında zirvelerde olan model müşterilerini etkiliyor. 3 kapılı versiyonu sadece 1.6 Turbo motor ile satın alınabilen 208, performans konusunda başarılı grafik çiziyor.  Türkiye’de yeni satışa sunulan GTI modeline erişemeyenlerin isteklerini karşılayabilir. Belki de şu an için en büyük rakiplerinden biri Polo GTI, düşük hacimli motor ve yüksek motor gücüyle 208’den üstün görünüyor. Ancak tasarım anlamında Polo’dan daha dikkat çeken 208, fiyat disiplininde de Polo GTI’dan 2800 TL daha ucuz. Türkiye’de yakın zamanda piyasaya çıkan 208 GTI, Peugeot RCZ Asphalt’tan hatırladığımız 1.6 litre 200 bg motor ile gelecek.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 THP 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:156 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 1750-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,3 s
 Maksimum Hız:215 Km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Hava Kanallı Disk
   
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,9 lt
 Şehir Dışı:4,5 lt
 Karma:5,8 lt
 Test:9 lt
 CO2 Emisyonu135 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3962 mm
 Genişlik:1829 mm
 Yükseklik:1460 mm
 Dingil Mesafesi:2538 mm
 Bagaj Hacmi:286 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1090 kg
 Lastik Boyutu:205/45 R17


















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder