“Ticaretin
Makam Aracı” sloganıyla yollara çıkan Tourneo Custom yeni tasarımı, şık
yapısıyla dikkat çekiyor. 2.2 litre motoruyla birlikte önden çekişli olarak
sunulan Tourneo Custom, 100 Km’de 6.5 litre ile de yakıt ekonomisinde iddialı
olduğunu gösteriyor.
Tasarım
İç Mekan
Performans
Tourneo
Custom gücünü 2.2 litre Duratorq dizel motordan alıyor. Bu motor 3500 d/d’da
155 PS güç ve 1600 d/d’da 385 Nm tork değeri elde ediyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş
bu ünite 157 Km/s’lik maksimum hız değeri sağlarken fabrika verilerine göre 6.5
litre karma yakıt tüketime sahip. Bu değerler 2085 kg ağırlığındaki Tourneo
Custom’a yeterli performansı sağlıyor. Ticari araç olduğu düşünüldüğünde bu
verilerin yeterli olduğunu söylemek mümkün.
Konfor ve
Yol Tutuşu
Tourneo
Custom Ford markasının o ticari algısını bozar nitelikte bir konforu size
sunuyor. Yapılan başarılı yalıtım sayesinde kabin içerisine motor ve yol sesi
minimum düzeyde yansıtıyor. Süspansiyon sistemi özellikle arka koltuktaki
bireyler için konfor çıtasını yüksek tutuyor. Ticari bir araçtan yol tutuşu
konusunda fazla bir şey beklenmez ama Tourneo Custom, Dinamik Tork Kontrol
Sistemi ve standart ESP ile başarılı bir grafik çiziyor.
Güvenlik
Ticari
oyuncular arasında EuroNcap testine Ford Transit Custom ile katıldı. Çarpışma
testlerinde kabini sağlam kalan Ford Transit Custom, sürücüye göğüs baldır ve
sol kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlarken yolcuya ise göğüs ve iki
baldırı dışında maksimum koruma sağlamıştır.
Yandan araç
çarpışmalarında tüm uzuvlara gösterdiği maksimum koruma ile sağlamlığını
ispatlarken, sabit bariyer çarpışmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında
tüm uzuvlara maksimum koruma sağlanmış. Ford Transit Custom arkadan çarpmalarda
ise sınırlı derecede koruma sağlamıştır. Yaya çarpışmalarında ise bazı
noktalarda sınırlı derecede koruma sağlasa bile EuroNcap testlerinden beş
yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper
GÜLER
Ford
özellikle turizm sektöründen de pay almak için Tourneo Custom’ı üretti. Ford bu
araçta süspansiyon siteminde ve iç mekanda ki küçük değişimler ile konfor
çıtasını yükseltmiş. Tasarım anlamında da ailedeki yeni bireylerden çağırışım
yapsa da bu yeni yüz bence başarılı. Performans anlamında 2.2 litre motor size
iyi bir grafik çiziyor. Transit modeli ile arkadan itişli hatırladığımız marka
Tourneo Custom’da önden çekişli bir yapı tercih etmiş. Ancak bu değişim
özellikle patinajda kaldığınızda süspansiyonların fazla ses yapmasına sebep
oluyor. Yakıt tüketim değerine baktığımızda 6.5 litrelik bir değer görüyoruz.
İddialı bir rakam olan bu değeri tutturmak hayal değil. Ancak yüklü ve
performanslı kullanımlarda iki haneli rakamlara kolaylıkla ulaşılıyor. Fiyat
disiplinine baktığımızda ise 76 bini geçkin bir etiket görüyoruz. Rakibi
Caravel’in ise 91 bini geçen satış etiketi bulunuyor. Bu fiyat farkında Tourneo
Custom rakiplerini kolaylıkla geride bırakacak.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.2 Duratorq | |
Motor Hacmi: | 2198 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 155 Bg 3500 d/d | |
Maksimum Tork: | 385 Nm 1600 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | ||
Maksimum Hız: | 157 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,3 lt | |
Şehir Dışı: | 6,1 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 7,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 172 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5339 mm | |
Genişlik: | 1986 mm | |
Yükseklik: | 2022 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3300 mm | |
Bagaj Hacmi: | 922 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 80 lt | |
Boş Ağırlık: | 2085 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/65 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder