B sütununun olmamasıyla uzun süre tartışma konusu olan Ford
B-Max, küçük sınıf MPV segmentinin son temsilcisi. Makyajlanacak Fiesta ile
büyük orandaki benzerliğiyle dikkat çeken model iç mekanda da güncel model ile
benzer noktalar taşıyor. Ford MPV segmentinde geniş ailelere C-Max ve Grand
C-Max ile hitap ederken, B-Max modeliyle çekirdek ailelerin gözdesi olmayı
hedefliyor.
Tasarım
İç Mekan
B-Max dışarıda olduğu gibi içeride de Fiesta’ya büyük oranda
benziyor. Özellikle direksiyon ve gösterge
Motor
Otomobilin kalbinde 1.5 litre hacme sahip yepyeni bir dizel
ünite bulunuyor. Bu ünite 3750 d/d’da 75 ps güç üretirken, 1700 d/d’da 185 Nm
tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 16.5 saniyede
tamamlarken, maksimum 157 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine
göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz
sırasında 6 litrelik bir yakıt tüketim değeri elde ettik.
Konfor ve Yol Tutuşu
B-Max modelinde Ford alışılmış sert süspansiyonlarının
yerine daha yumuşak süspansiyonlara yer vermiş. Bu doğrultuda maksimum düzeyde
konfor sağlarken kendine has yol tutuş karakterini biraz olsun törpülemiş.
Viraj içerisinde ilk kopmanın arkadan gelmesi şaşırtmazken ESP sayesinde bu
durum zamanında müdahale ile sıkıntı olmaktan çıkıyor.
Güvenlik
Kayar açılan arka kapısı ve B sütununda olmayan direk
nedeniyle çarpışma testi sonuçları merakla beklenen Ford B-MAX testten alnının
akıyla çıktı. Dizel baz versiyonu ile teste giren B-MAX’in, önden çarpışma
testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk
bölgesinde iyi koruma sağlandı. Ford benzer korumayı farklı boylardaki
mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer
çarpışma testinde B-MAX yolcu tarafı için maksimum puanları aldı. Mankenin
vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalama şekilde koruyan Ford B-MAX 5
yıldızı rahatlıkla aldı. Ford B-MAX, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı
etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Yorum-Alper GÜLER
Ford B-Max B sütununun olmamasıyla ilk etapta ön yargılara
sebep oldu. Ancak iki kapı ucuna yerleştirilen ve kapılar kapandığında normal
bir B sütunundan daha büyük olan yapı tüm ön yargıları kırdı. B-Max
karakteriyle Fiesta’ya mı benziyor? Tasarım anlamında evet ama sürüş karakteri
için hayır. Yol tutuşu anlamında Fiesta gibi keyif vermiyor. Gerek yumuşak
süspansiyonları gerekse yüksek yapısıyla virajlarda karoser salınımı fazla olan
B-Max, ESP sistemine ihtiyaç duyuyor. İç
mekanda ise B-Max’in farklı tasarıma sahip olması daha iyi olurdu. Ancak büyük
oranda Fiesta’yı andıran ön konsol farklılık yaratmıyor. Bunun yanı sıra vites
topuzunun konumu ve büyüklüğü C-Max’de ki vites topuzunu aratır nitelikte.
B-Max çekirdek ailelere sunduğu fonksiyonelliğinin yanı sıra fiyat ekonomisiyle
ön planda. Rakipleri gördüğümüz Meriva ve ix20 40.000 TL’nin üzerinde
fiyatlardan başlarken, 37.840 TL’lik satış fiyatıyla B-Max bu sınıfta iyi bir
tercih.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 Duratorq | |
Motor Hacmi: | 1498 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 75 PS 3750 d/d | |
Maksimum Tork: | 185 Nm tork 1700 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 16,5 s | |
Maksimum Hız: | 157 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,1 lt | |
Test: | 6.0 lt | |
CO2 Emisyonu | 109gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4077 mm | |
Genişlik: | 1751 mm | |
Yükseklik: | 1604 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2489 mm | |
Bagaj Hacmi: | 304 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
Boş Ağırlık: | 1307 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 H |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder