Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Ford B-Max 1.5 TDCi Test ve Yorumlar


B sütununun olmamasıyla uzun süre tartışma konusu olan Ford B-Max, küçük sınıf MPV segmentinin son temsilcisi. Makyajlanacak Fiesta ile büyük orandaki benzerliğiyle dikkat çeken model iç mekanda da güncel model ile benzer noktalar taşıyor. Ford MPV segmentinde geniş ailelere C-Max ve Grand C-Max ile hitap ederken, B-Max modeliyle çekirdek ailelerin gözdesi olmayı hedefliyor.

Tasarım

Ford B-Max tasarım anlamında ailedeki Fiesta ile büyük oranda benzerlik taşıyor. Gerek ön ızgara gerek motor kapağı tasarımıyla bu benzerlik net bir şekilde kendini gösteriyor. Ön bölümde yer alan keskin hatlar otomobile agresif bir yüz yapısı ve dinamiklik kazandırmış. Yan bölüme geldiğimizde ise yan aynaların yine Fiesta ile benzerliği gözden kaçmıyor. Ford B-Max arka tasarım olarak ise kendine özgü bir yapıya sahip. Arka stop grubu biraz daha incelerek aracın yan bölümüne kadar uzanıyor. Otomobilin genelinde yer alan keskin hatlara burada da rastlamamız mümkün. Boyutlarına baktığımızda ise 4077 mm uzunluğu ile Hyundai ix20’den 23 mm, Opel Meriva’dan ise 211 mm daha kısa. 1751 mm genişlik ile ix20’den 14 mm, Meriva’dan 61 mm daha dar kalıyor. Yükseklikte ise 1604 mm ile ix20 den daha uzun olan B-Max, 1615 mm yüksekliğe sahip Meriva’dan küçük kalıyor.

İç Mekan

B-Max dışarıda olduğu gibi içeride de Fiesta’ya büyük oranda benziyor. Özellikle direksiyon ve gösterge

tablosu bunun en büyük destekçisi. Malzeme kalitesi ve işçilik ideal seviyede. Ön konsolda kullanılan yumuşak malzemeler ve deri detaylar içerinin şıklık çıtasını yükseltmiş. Ön konsolun orta bölümüne geldiğimizde müzik sistemini görüyoruz. Hemen üst bölümünde yer alan ekrandan multimedya özelliklerinin tümünü takip edebiliyorsunuz. Gerektiğinde bu bölüm geri park kamerası olarak da kullanılıyor. Alt bölümde ise çift bölmeli klima sistemi yer alıyor. Bu sistemin farklı tasarımı alışkanlık gerektiriyor. Zira bu bölümle ilgilenmeniz için gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalabilirsiniz. Sürüş pozisyonuna erişim kolay bir şekilde sağlanabiliyor ancak koltuğun biraz daha aşağıda konumlanmasını beklerdik. Ford B-Max B sütununu ortadan kaldırarak arka bölüme geçişleri daha basit hale getirmiş. Ön kapı ve arka sürgülü kapı açık şekilde arka koltuklara binmek çok kolay. Burada değinmemiz gereken görünmeyen B sütunu hakkında olacaktır. Ford aslında B sütununu ortadan kaldırmamış ön ve arka kapıların uç noktalarına konumlandırmış. Ön ve arka kapı kapandığında aracın normal bir B sütunundan daha kalın bir yapıya sahip olması aşikar. Bu bağlamda hem kullanışlılık sağlanırken güvenlik de elden bırakılmamış. Bagaj kısmına geldiğimizde ise bagaj hacmi belki de tek olumsuz nokta diyebiliriz. Rakipleri 400 litreye kadar bagaj hacmi sunarken B-Max 304 litrede kalıyor.

Motor

Otomobilin kalbinde 1.5 litre hacme sahip yepyeni bir dizel ünite bulunuyor. Bu ünite 3750 d/d’da 75 ps güç üretirken, 1700 d/d’da 185 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 16.5 saniyede tamamlarken, maksimum 157 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 6 litrelik bir yakıt tüketim değeri elde ettik.

Konfor ve Yol Tutuşu

B-Max modelinde Ford alışılmış sert süspansiyonlarının yerine daha yumuşak süspansiyonlara yer vermiş. Bu doğrultuda maksimum düzeyde konfor sağlarken kendine has yol tutuş karakterini biraz olsun törpülemiş. Viraj içerisinde ilk kopmanın arkadan gelmesi şaşırtmazken ESP sayesinde bu durum zamanında müdahale ile sıkıntı olmaktan çıkıyor. 

Güvenlik

Kayar açılan arka kapısı ve B sütununda olmayan direk nedeniyle çarpışma testi sonuçları merakla beklenen Ford B-MAX testten alnının akıyla çıktı. Dizel baz versiyonu ile teste giren B-MAX’in, önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Ford benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde B-MAX yolcu tarafı için maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalama şekilde koruyan Ford B-MAX 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Ford B-MAX, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Yorum-Alper GÜLER
Ford B-Max B sütununun olmamasıyla ilk etapta ön yargılara sebep oldu. Ancak iki kapı ucuna yerleştirilen ve kapılar kapandığında normal bir B sütunundan daha büyük olan yapı tüm ön yargıları kırdı. B-Max karakteriyle Fiesta’ya mı benziyor? Tasarım anlamında evet ama sürüş karakteri için hayır. Yol tutuşu anlamında Fiesta gibi keyif vermiyor. Gerek yumuşak süspansiyonları gerekse yüksek yapısıyla virajlarda karoser salınımı fazla olan B-Max,  ESP sistemine ihtiyaç duyuyor. İç mekanda ise B-Max’in farklı tasarıma sahip olması daha iyi olurdu. Ancak büyük oranda Fiesta’yı andıran ön konsol farklılık yaratmıyor. Bunun yanı sıra vites topuzunun konumu ve büyüklüğü C-Max’de ki vites topuzunu aratır nitelikte. B-Max çekirdek ailelere sunduğu fonksiyonelliğinin yanı sıra fiyat ekonomisiyle ön planda. Rakipleri gördüğümüz Meriva ve ix20 40.000 TL’nin üzerinde fiyatlardan başlarken, 37.840 TL’lik satış fiyatıyla B-Max bu sınıfta iyi bir tercih.










































Teknik Özellikler
Motor:1.5 Duratorq
Motor Hacmi:1498 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:75 PS 3750 d/d
Maksimum Tork: 185 Nm tork 1700 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma16,5 s
Maksimum Hız:157 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:4,8 lt
Şehir Dışı:3,8 lt
Karma:4,1 lt
Test:6.0 lt
CO2 Emisyonu109gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4077 mm
Genişlik:1751 mm
Yükseklik:1604 mm
Dingil Mesafesi:2489 mm
Bagaj Hacmi:304 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:47 lt
Boş Ağırlık:1307 kg
Lastik Boyutu:195/55 R 16 H

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder