Akaryakıt ile çalışan otomobiller enerji kaynaklarını hızla
tüketirken, alternatif yakıt ile çalışan araçlar gündeme sıkça gelmeye başladı.
Toyota’da Prius ile başlayan alternatif enerji girişimi, Yaris ile devam
ediyor. Küçük yapısı ve şirin tasarımı ile dikkat çeken bu otomobilin daha önce
dizel versiyonunu test etmiştik. Test garajımızın bu seferki konuğu Toyota
Yaris Hibrit oluyor.
Tasarım
İç Mekan
Performans
Yaris hibrit’de 1.5 litre benzinli motora 45 kW gücünde
elektrikli motor destek veriyor. Benzinli motor 4800 d/d’da 75 beygir güç
üretirken, 3600 ila 4400 d/d’lar arasında ise 111 Nm tork değeri üretiyor.
Elektrik motorunda desteği ile 1.5 litrelik benzinli motor toplamda 100 beygir
güce sahip oluyor. Bu değerler ile Yaris hibrit 0-100 Km/s hızlanmasını 11.8
saniyede tamamlarken maksimum 165 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Yaris
hibrit’de yer alan bu ünitelere CVT şanzıman eşlik ederken fabrika verilerine
göre karma yakıt tüketim değeri ise 3.7 litre oluyor. Testimiz sırasında 5.0
litrelik bir değer yakalayan Yaris daha dikkatli kullanımlarda bu değerin
altına düşmeyi başarabiliyor. Yaris’de 2
farklı sürüş moduna yer verilmiş. Bunlar “Eco” ve “EV” mod olarak tanımlanmış.
Bunlara vitesin hemen arkasında bulunan tuşları kullanarak müdahale edebiliyorsunuz.
Araç ilk çalıştırma esnasında pillerinizde gerekli enerji varsa elektrik motor
ile devreye giriyor. Bu sırada motor sesini duymuyorsunuz. Vitesi “D” konumuna
aldıktan sonra sessiz bir şekilde harekete geçiyorsunuz. Bu andan itibaren 50
Km/s hıza kadar gaz tepkilerinizide sakin tutarak saf elektrik enerjisi ile
hareket edebiliyorsunuz. Bu sırada gösterge tablosundaki “EV” işaretini
görmeniz mümkün. Pillerinizdeki enerji bittiğinde yada daha fazla enerjiye
ihtiyaç duyduğunuz anda benzinli motor anında devreye girerek size istediğiniz
enerjiyi sağlıyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Yaris hibrit orta sertlikte bir süspansiyona sahip. Bu
sayede konforlu bir sürüş sağlıyor. Elektrik destekli direksiyon sistemi ile
manevra anında sürücüyü fazla yormuyor ve bu sayede dar sokaklar kâbus olmaktan
çıkıyor. Virajlarda gövdenin sağa veya
sola fazla yatması sürücüyü tereddütte bırakıyor. Bunu yaratansa pillerin
vermiş olduğu ekstra ağırlık. Yaris’in sınırları aşıldığında önden kaydığını da
belirtmeliyiz.
Yorum-Alper GÜLER
Yaris sorunsuzluk imajını korumayı sürdürüyor. Yakıt
ekonomisi konusunda dizel ve benzinli modeller ile başarısını kanıtlamış olan
model hibrit versiyonu ile de aynı başarıyı devam ettiriyor. Alt devirlerde
elektrikli motorun gücü hissedilirken üst devirlere çıktıkça benzinli motora
ihtiyaç duyuluyor. CVT şanzıman ile doğru vitesi kendi ayarlayan sistem yakıt
ekonomisinde size yardımcı olan en büyük unsurlar arasında. Dizel ve hibrit
seçenekler arasındaki 600 TL’lik fark cazip görünse de bakım maliyetleri
şimdilik birer soru işareti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder