Alman üreticiyi premium segmentteki büyük otomobilleriyle
hatırlarız. Ancak marka 1997 yılında kompakt sınıf temsilcisi olan W168 kasa
kodlu A 180’i piyasaya çıkardı. Alman üretici kompakt segmentteki müşterileri
bu model ile çalmayı düşünürken geyik testinde aracın devrilmesiyle bu model
başarısız oldu. Test ardından tüm modellerinde ESP sistemini standart olarak
sunan marka A serisinin 2004 yılındaki ikinci nesli ile de bekleneni veremedi.
Günümüzde ise W176 kasa kodlu üçüncü nesliyle tanıtılan A serisi dizel
motoruyla bu ay ki test köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
İç mekan
Motor
Konfor ve yol tutuşu
Mercedes A180 CDI’da sert süspansiyona yer verilmiş. Bu
doğrultuda irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Viraj performansının
başarılı olduğunu belirtmeliyiz. Bu konuda sert süspansiyonun desteği büyük.
Virajlarda ilk kayma önden gelirken ESP sistemi sayesinde araç rayına tam
zamanında oturtuluyor. Konfor anlamında içerideki kullanılan malzemeler aracın
bu özelliğini ön plana çıkarmaya gayret gösteriyor. Ancak arka bölümde seyahat
edecek uzun boylu yolcular düşük tavan yapısı sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler.
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz aklımda hep konforlu otomobilleriyle yer
bulmuştur. Dinamizm anlamında A 180 CDI tasarım olarak bizleri etkilemeyi
başarıyor. İç mekan da ise malzeme kalitesi Mercedes standartlarında. Ön
konsolda yer alan ekranın daha iyi bir konuma ve dokunmatik ekran olmasını
beklerdim. Rakiplerine baktığımızda ise Mercedes markasının performanslı yapısı
benzinli motorlar ile ön plana çıkıyor. Dizel ünite alt devirlerde size yeteri
kadar performans sunarken üst devirlerde benzinli üniteler kadar keyif
vermiyor. Malzeme kalitesi anlamında konfor sunan ve ekonomiyi bir arada
isteyenler için A 180 CDI iyi bir seçenek. Ancak benim gibi otomobilden her
saniye performans bekleyenler için benzinli üniteler biçilmiş kaftan.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 CDI BlueEFFICIENCY | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109 Ps 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,5 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 102gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4292 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1433 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2699 mm | |
Bagaj Hacmi: | 341 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50/6 lt | |
Boş Ağırlık: | 1395 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder