Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Toyota GT86 AT Test ve Yorumlar


Spor otomobil tutkusunu sokağa yansıtmak isteyen Toyota, Gt86 modelini ortaya çıkardı. Geçtiğimiz yıl Temmuz aylarında İstanbul Park’da yapılan lansman ile basına tanıtılan araç, Toyota markasının tüm sportif otomobil birikimini yansıtıyor. Spor otomobil severlerin merakla beklediği bu araç test sayfalarımızın en ateşli konuğu oluyor.

Tasarım


GT86’nın tasarım anlamında basık ve yere yakın olduğunu belirtmeliyiz. Bu yapı onun rüzgâra minimum direnmesini ve iyi yol tutmasını sağlıyor. Ön tampon çıkıntıları, ön çamurluğa doğru uzanan farlar ve tavan bölümünde yer alan çizgileriyle sade ve sportif bir yapıyı yansıtıyor. Yan bölümde ise aracın geneli gibi sade. Bu bölümde sadece beş çift kollu jantlar dikkat çekiyor. Arka bölüm belki de otomobilin sporcu ruhunu ön plana çıkaran bir bölüm olmuş. Bagaj kapağı üzerine konumlandırılmış spoyler, şeffaf stop grubu bu ruhun betimlenmiş hali. Ayrıca GT86 gövdeden ayrı renkte tasarlanmış difüzör, çift çıkışlı egzoz sistemi ve sis farıyla dinamik bir yapının zirvelerine ulaşıyor. Aslında tüm bu yapı ve detaylar otomobili ağırlıktan olduğunca uzaklaştırırken aerodinamik yapıyı de beslemeyi başarmış.

İç mekan


Toyota GT86’ın iç mekânında sizi 2+2’lik bir oturma düzeniyle karşılıyor. Diğer spor modeller gibi GT86’da öndeki misafirlerine yeterli ve rahat bir alan sunarken aynı başarıyı arka koltuklarda başaramıyor. Sürüş pozisyonuna geçtiğimizde ise bu otomobil sizi gerçekten heyecanlandırıyor. Yan destekli spor koltuklar, ön gösterge tablosu heyecanı hissettiren en büyük detaylardan. Ön konsol sürücü odaklı olarak tasarlanmış. Bu sayede sürücü rahat bir şekilde aracın her özelliğini kullanabiliyor. Küçük eşya gözü konusunda orta konsolda bölümler yer alırken kapı kenarlarında sınırlıda olsa bir bölüme yer verilmiş.

Motor

GT86, üstün performansını 2,0 litre D-4S boxer motordan alıyor. Bu motor 7000 d/d’da 200 bg güç, 6400 ila 6600 d/d’lar arasında ise 205 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlarken, maksimum 210 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Spor otomobillerde yakıt tüketimi pek önemsenmez, ancak Toyota GT86 sakin kullanımlarda 7,1 litrelik gibi dikkat çekici bir yakıt tüketimini size sunuyor. Toyota GT86 bu değerler ile size muazzam bir performans sağlamayı başarıyor. Turbo desteği olmayan bu motor "Sport" mod da bu eksikliğini size hissettirmezken, hem alt devirde hem de üst devirlerde çıkardığı kışkırtıcı seslerle sizi heyecanlandırıyor. Arkadan itişli bir otomobil olması bizce aracın en heyecanlı detayı… Hatta bu detay sizi sürekli boş bir parkurlarda eğlenme eğilimine davet ediyor. Bu konuda GT86 size iki mod sunuyor. VSC Sport modunda GT86 size sınırlı kayma imkânı sınıyor. Bunu sınırlı ve güvenli eğlence olarak tanımlayabiliriz. Ancak ikinci mod olarak tanımladığımız tüm sistemler kapatıldığında otomobil bol bol simit çizebileceğiniz, bol bol kayma yaşayabileceğiniz bir eğlence makinesine dönüşüyor. Bu moddayken "Sport" modun açık olması ve şanzımanın manuel konumda tutulması bu heyecanı daha da körükleyecektir.

Yol tutuş ve konfor


GT86 53’e 47 ağırlık dağılımı ve 460 mm’lik ağırlık merkeziyle yol tutuşu konusunda çığır açıyor. 1775 mm’lik iz genişliği, geniş tabanlı lastikleriyle bu otomobili yoldan çıkarmak neredeyse imkânsız hale geliyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda eğer GT86’yı doğru bir konumlandırma ve doğru bir gaz ile virajın içine atarsanız tüm sistemler kapalı konumdayken bile güvenli ve performanslı sürüş grafiği sağlıyor. Ve tabi ki GT86’yı çok daha fazla zorlarsanız ESP sistemi orta sertlikte ve özellikle arkadan kaymalarda en büyük yardımcınız konumuna geliyor.

Yorum-Alper GÜLER

“Drift Makinesi” diyorum çünkü bu otomobil ile düz gitmek biraz zor. Aslında siz de benim gibi bu otomobili aldığınızda düz gitmek istemeyeceksiniz. Tasarım anlamında bakışları üzerine çekerek kendi egonuzu, sağladığı performans ile de adrenalin isteğinizi başarılı bir şekilde doyuruyor. Kabin tasarımı eleştirimin odağında yer alsa da, sağladığı performans size bunu kısa sürede unutturuyor. 2.0 litrelik atmosferik ünite 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenmiş. Turbo desteği olmasa bile bu motor üst devirlerde kalarak size iyi bir performans sağlıyor. Vites kolu üzerinden manuel olarak da değiştirilebilen şanzıman, gerektiğinde direksiyon üzerindeki kulakçıklardan da değiştirilebiliyor. Özellikle boş alanlarda drift çalışırken bu detayın önemi daha da çok ön plana çıkıyor. Spor otomobillerde aradığım bir başka detay ise devir kesici. Toyota GT86 bu konuda çok başarılı. Manuel konumda 7000 devir bandının biraz daha üstüne kadar devir çevirmeme izin veriyor ve bir üst vitese geçmeyerek dikkat dağıtmıyor. Bu detay size viraj performansını en üst düzeyde yaşatmayı sağlıyor. Kısacası GT86 spor otomobil konusunda beklentileri karşılıyor. 130.000 TL etiket fiyatı ve 2,0 litrelik motoru ile vergi çalımını yese de başarılı performans size her şeyi unutturacak.


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder