Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Opel Astra 1.3lt CDTI ECOTEC 95 HP


Sedan otomobil aşkının hat safhalarda yaşandığı ülkemizde Opel, Astra modelinin sedan karoseriyle bu segmentte iddialı olduğunu gösteriyor. Yeni tasarım ile baştan aşağı yenilenen model selefine göre daha sportif bir yapıya kavuşmuş.

Tasarım

Opel Astra’nın ön tasarımına baktığımızda far grubundaki değişim ve selefine göre geniş bir ağzı andıran tampon ızgarası dikkat çekiyor. Devamında logonun bulunduğu bölgedeki kromajlar tek parça haline getirilerek bütünlük sağlanmış. Önceki tasarımda yer alan kaput çizgilerine de burada rastlamamız mümkün. Arka bölüme geldiğimizde ise en büyük farklılıklar stop grubu ve bagaj kapağı üzerindeki çıkıntı oluyor. Hatchback versiyonundaki tasarımı hatırlatan stop grubu önceki tasarıma göre daha sportif bir duruş sağlamış. Boyutlara baktığımızda ise yeni Astra sedan 4658 mm uzunluk ile selefinden 71 mm daha uzun. Genişlik anlamında da 1814 mm ile selefinden daha geniş olan model, 1500 mm yükseklik değerine sahip.

İç Mekân


Makyajlı Opel Astra iç mekânda aşina olduğumuz bir tasarım ile bizleri karşılıyor. Kullanılan deri ve yumuşak malzemeler iç mekânın kalite çıtasını yükseltmiş. Orta konsolda yer alan müzik sistemi diğer modellerde olduğu gibi tuş karmaşası yaşatmaya devam ediyor. Bu bölümü ve klima sistemini kullanmak için gözlerinizi yoldan ayırmanız gerekebiliyor. Kapı kenarlarında, orta konsolda ve vitesin hemen önünde irili ufaklı birçok göz yer alıyor. Bu detaylar içerinin kullanışlılığını arttırmış. Hacim anlamında da içerideki misafirlerine ferah bir kabin sunan model 460 litrelik bagaj hacmiyle de rakibi Focus sedandan 39 litre daha fazla bir hacme sahip.

Motor ve performans


Test konuğumuz olan Astra sedanın kalbinde 1.3 litre CDTi motor bulunuyor. Bu motor 4000 d/d’da 95 bg güç, 1750 ila 3250 d/d’da ise 190 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 14.6 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ise karma yakıt tüketim değeri 4.1 litre. Performans verilerine baktığımızda 1.3 litrelik bu ünite 190 Nm tork değeri ile alt devirleri sevmeyen bir motor izlenimi veriyor. Ancak test boyunca elde ettiğimiz 5.2 değerlik yakıt tüketimi ve devir tasarruf devri prensibini dikkate alınca bu motorun başarılı olduğunu belirtmemiz gerekir.

Konfor ve Yol Tutuşu

Astra sedan da orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış. Bu sayede araç bozuk zeminlerde bile darbeleri emmekte zorlanmıyor. Süspansiyonlar özellikle virajlarda fazla gövde salınımına sebep olsa da, ekonomi odaklı bir araç da fazla dinamizm yaşamayacağınız için bu durum pekte rahatsız edici bir detay olmayacaktır. Ancak daha dinamik sürüş arıyorsanız kesinlikle FlexRide şasi yani sürüşe duyarlı şasi sitemini tercih etmelisiniz. Bu sistem sayesinde ön konsol üzerindeki tek bir tuşa dokunarak aracınızın sürüş karakterini tamamen değiştirebiliyorsunuz. Sistem sürüş karakterinize göre süspansiyon sertliklerini, otomatik olarak 4 kanallı ABS, çekiş kontrol ve ESP sistemini otomatik ayarlayarak maksimum performans da bir sürüş yaşamanıza yardımcı oluyor. Fakat bu sistem sadece benzinli motorlarda opsiyonel olarak alınabiliyor, dizel versiyonlarda sunulmuyor.

Yorum-Alper GÜLER

Sedan otomobilleri seven bir ülkede yaşıyoruz. Bu doğrultuda markaların bu karoser üzerinde daha hummalı çalıştıklarını görüyoruz. Opel Astra’da bu hummalı çalışmalardan biri olmuş. Yeni tasarım diliyle Astra sportif bir görünüme kavuşmuş. Gerek ön tasarım gerek arka tasarım bu konunun en büyük destekleyicisi. İç mekâna geldiğimizde ise görsel anlamda alışılmış bir kokpit beni rahatsız ediyor. Dış tasarım dili yenilenen bir aracın kokpiti için de değişikliklerle gelmesini beklerdim. İç mekânda rahatsız eden bir başka nokta ise orta konsoldaki tuş karmaşası. Zaten değişim olmayan kokpitteki bu karmaşa kafa karıştırıyor. Sürüş konusunda da ekonomi odaklı bir motorla karşılaşıyoruz. 95 bg gücündeki bu motor alt devirleri pek sevmiyor. 2500 d/d bandından sonra canlanmaya başlayan bu ünite sakin kullanımlarda ekonomik olmayı başarıyor. Gerek tasarımı gerekse ekonomik motoruyla otomobil severlerin ilgisini çekse de dizel otomatik seçeneğinin olmaması rakiplerinin arasında en büyük eksikliği.

Teknik Özellikler
Motor:1.3lt CDTI 
Motor Hacmi:1248 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:95 bg 4000 d/d 
Maksimum Tork:  190 Nm 1750 - 3250 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma14,6 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Soğutmalı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,3 lt
 Şehir Dışı:3,6 lt
 Karma:4,2 lt
 Test:5,2 lt
 CO2 Emisyonu111gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4658 mm
 Genişlik: 1814 mm
 Yükseklik:1500 mm
 Dingil Mesafesi:2685 mm
 Bagaj Hacmi:420 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:56 lt
 Boş Ağırlık:1396 kg
 Lastik Boyutu:215/50R17





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder