Haberler

12 Aralık 2014 Cuma

Test - Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium

Tasarımlarıyla dikkat çeken Subaru modelleri aynı başarıyı satış rakamlarında ne yazık ki Türkiye piyasasında gösteremiyor. Bu nedenle sınırlı alıcı kitlesine sahip olan Subaru, Japon sürüş karakterini en iyi yansıtan otomobiller arasında. Forester ve Outback gibi modeller Türkiye pazarında vergilendirme sistemi ve yakıt giderleri gibi kriterlerden dolayı hak ettiği değeri görmediğini fark eden marka Subaru XV’yi üretme ihtiyacı hissetti. 1.6 litre üniteyle vergi avantajı yakalamak isteyen marka atmosferik bir üniteyi kullanıyor. Boxer tarzı motora yer verilen model 3 farklı donanım ile satın alınabiliyor.

Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  Tasarım

Keskin hatlara sahip model geriye doğru uzatılmış farlarıyla Japon tasarım ruhunu sergiliyor. Izgaraya doğru incelen farlar agresif bakışların destekleyicisi. Geniş ızgara, krom detaylarla oldukça hoş. Ön tamponun altında ve çamurluk kenarlarında bulunan gövdeden farklı detaylar otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Ayrıca bu ayrıntıların karbon fiber görüntüye sahip olması dikkat çekici. Yan bölümde de keskin hatlar göze çarpıyor. Şişirilmiş çamurluklar heybetli bir görünüm kazandırmış. Çift renkli 17 inç jantlar ise sportif duruşun destekçisi. Arka bölümde ise yine yan bölüme uzatılmış stop grubu görüyoruz. Tasarım olarak ön farlara göre daha toplu olan stoplar sade bir görünüme sahip. Büyük arka tampon alt bölümdeki difizör ile sportif bir duruş kazanmış. Ayrıca F1 yarış aracı tipi arka sis farı dikkat çekici. Subaru XV, 4450 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1615 mm yüksekliğe ve 2635 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Qashqai’den daha büyük ölçülere sahip. Subaru XV’nin sunduğu 380 litrelik bagaj hacmi ise rakibinden 50 litre daha az.


Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  İç Mekan

Japon otomobillerinde alışık olduğumuz sert malzemeli bir iç mekân bizleri karşılıyor. 3 kollu deri direksiyon sportif görünüyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar kullanışlı. Okunaklı gösterge paneli iç mekânın diğer artılarından. Orta konsolun üst bölümünde küçük bir ekran göze çarpıyor. Buradan araç ile ilgili tüketim değeri, sürekli dört çeker sistemi ve benzeri bilgiler görülebiliyor. Vites “R” konumunda bu ekran geri park kamerası olarak kullanılabiliyor. Özellikle yağmurlu sürüşlerde kamera hızlı kirlenerek kullanılmaz hale gelebiliyor. Hemen altında ise dokunmatik özellikli bir ekran yer alıyor. Parrot marka ekran otomobile büyük artılar katmış. Türkcell ile yapılan bir anlaşma ile Akıllı otomobilim yazılımı yüklenen bu ekrandan anlık trafik bilgisi, en yakın eczane ve otopark gibi bilgiler alınabiliyor. Tablet mantığında çalışan bu ekran facebook, twitter ve benzeri birçok uygulamaya da sahip. Turkcel’den alacağınız Vınn modem sayesinde internete bağlanan bu sistem oldukça mantıklı ancak bu modemin uzun bir kablo ile torpido da yer alması hoş bir görüntü değil.  Eşya gözü konusunda vites önünde ve kapı içlerinde bolca alan mevcut. Önde ve arka sunulan alan ise yeterli.

Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  Motor

Modelde markanın ün kazanmış Boxer tipi motoru kullanılmış. 1.6 litre hacimli atmosferik, benzinli motor 6000 d/d’de 114 PS güç ve 4000 d/d’de 150 Nm tork değeri sağlıyor. CVT şanzıman ve atmosferik ünitenin birleşmesi modele 13.8 saniyelik 0-100 hızlanma ve 175 Km/s maksimum hız değeri sunmuş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.3 litre olarak açıklanıyor. Atmosferik ünite alt devirleri hiç sevmiyor. Güç için üst devirlere çıkma ihtiyacı hissettiren ünite CVT şanzıman ile verimsiz bir performans sergiliyor. Yakıt tüketimi konusunda ise performanslı kullanımlarda 9.4 litre ortalamaya imza atan bu ünite sakin kullanımlarda 7.5 litre gibi makul değerlere çekilebiliyor.

Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  Konfor & Yol Tutuş
Modelde simetrik dört çeker sistemine yer verilmiş. 1972 yılından beri geliştirilen bu sistem değişken yol koşullarında bile maksimum tutunma sağlıyor. Orta konsoldaki ekrandan da takip edilen bu sistem gücünü tek lastiğe kadar aktarabiliyor. Ek olarak anlık yüzey değişimlerine rağmen maksimum performans sunan sistem size etkileyici bir denge vaat ediyor. Otomobil, virajlarda zorlandığında simetrik AWD sistemi sayesinde ESP’ye fazla ihtiyaç duyulmuyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar konfor konusunda  eli boş değil. Zorlu arazi koşullarında bile maksimum konforu size sağlıyor. Yol ve rüzgâr sesini kabin içine yansıtan model CVT şanzımanın çalışma sesini de hissettiriyor.

Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  Güvenlik


Subaru XV çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma anında kabini sağlam kalan model sürücünün iki baldır, kaval kemiği ve ayakları dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlarken yolcunun ise iki baldır ve sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpmalarda tüm vücuda maksimum koruma sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesine zayıf koruma sağlamış. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan Subaru XV çarpışma testlerinden 5 yıldızı kaptı.

Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Yorum - Alper GÜLER

Subaru özellikle Türkiye pazarında sunduğu motorlar ve vergilendirme sistemi gereği hak ettiği yeri ne yazık ki bulamıyor. Tasarım oldukça güzel. Test aracımızdaki renk veya turuncu rengi tercih ederseniz trafikte fark yaratmanız içten bile değil. Bagaj hacmi konusunda rakiplerinden geri kalan model iç hacim konusunda ise sıkıntı yaşatmıyor. Gelelim Türkcell ile yapılan ortak anlaşmaya. Parrot marka ekranın orta konsola şık bir şekilde konumlandırılmış olması başarılı. Ekranın size sunduğu avantajlar ise göz dolduruyor. Özellikle en yakın park alanı ve trafik bilgisinin birebir size aktarılmış olması oldukça etkileyici. Ekranın internete bağlı olması onun bir başka artı özelliği. Ancak Vınn modemin uzun bir kablo ile torpido gözünde konumlandırılması yerine sistem üzerine entegre edilmiş olsaydı onu daha etkileyici olurdu. 1.6 litrelik boxer motor ise atmosferik olmasından dolayı sürüş sırasında keyif vermiyor. Alt devirlerde özellikle sürücüye üzen motor üst devirlerde de CVT şanzıman sebebi ile gücü törpüleniyor. Şanzımanın manuel kullanım modu bulunmuyor. Sadece “L” modunda üst devirlerde kalan motor maksimum performansı sunmak için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Şanzımanın en azından kulakçıklarla kontrol edilebilmesini beklerdim. Simetrik dört çeker sistemi ise oldukça başarılı. Gerek hafif arazide gerekse değişken zeminlerde size maksimum tutunma sağlıyor. Günümüzde şirketler özellikle motor konusunda ciddi evlilikler yapıyor. Subaru’nun buna benzer bir birlikteliği markanın satış rakamlarını önemli ölçüde etkileyeceğini düşünüyorum.












Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium  Teknik Özellik


Motor:1.6 i boxer 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:114 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 150 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma13,8 s
 Maksimum Hız:175 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,9 lt
 Şehir Dışı:5,5 lt
 Karma:6,3 lt
 Test:7,5 lt
 CO2 Emisyonu146 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4450 mm
 Genişlik:1780 mm
 Yükseklik:1615 mm
 Dingil Mesafesi:2635 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1405 kg
 Lastik Boyutu:225/55-R17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder