Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI

1976 yılında sınırlı üretim kararıyla ortaya çıkan Golf GTI aslında bir efsanenin de başlamasına vesile oldu. GTI simgesi o otomobilin daha ateşli ve daha dinamik olduğunu ifade ediyordu. Model kısa sürede popüler olarak bu akımın kardeşi Polo’ya ve diğer markalara da geçmesini sağladı. 7 nesildir üretimde olan model son görünümü ile test konuğumuz.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Tasarım
Golf GTI’ın tasarımında standart versiyondan bariz farklılıklar bulunmuyor. Farklılaştırılan tampon tasarımı onu standart modelden ayırıyor. Tampon yanlarındaki üçlü keskin hatlar dikey konumlandırılmış sis farlarını bölümlere ayırmış. Daha dinamik bir görüntü sunan bu durum ön ızgaradaki GTI logolarıyla desteklenmiş. Izgara altındaki kırmızı çizgi de onu standart modelden ayıran diğer detaylardan. Yan bölümde göze çarpan 18 inç büyüklüğündeki Austin jantlar  standart olarak sunuluyor. Bu jantların ardındaki kırmızı kaliperler de otomobili çekici kılıyor. Ön çamurlukta yer alan GTI logoları kırmızı font üzerine yazılarak dinamizm ruhunu hissetmemizi sağlamış. Ancak bizim gibi aracınızın rengi kırmızı ise bu logolar gölgede kalabiliyor.  Bu rengi beğenmezseniz model size 8 opsiyonel 2 tanede standart olmak üzere 10 adet renk seçeneği de sunuyor.  Arka bölüme gelindiğinde koyulaştırılmış LED destekli stoplar göze çarpıyor. Ayrıca spoyler, difizör ve çift çıkışlı egzoz sistemi onu arkadan daha sportif gösteriyor. VW Golf GTI, 4268 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1442 mm yükseliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart modelden 13 mm daha uzun olan Golf GTI, 9 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 6 mm daha kısa aks mesafesine sahip. 

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI İç Mekan
Golf GTI spor koltuklarıyla dikkat çekiyor. Uzun yan destekleri otomobil ile virajlarda eğlenirken sizi koltuğa kenetlemek için tasarlanmış. Kırmızı dikişli detaylar da onun ateşli bir hatchback olduğunu hatırlatıyor. Altı düz ve GTI logolu direksiyon hem efsaneyi hem de sportifliği niteliyor. Gösterge panelleri standart model ile aynı. Burada GTI efsanesine yakışır bir panel beklerdik. Orta konsoldaki dokunmatik ekran son derece işlevsel. Sürüş modları, tüketim değerleri ve benzeri birçok bilgiye buradan erişmek mümkün. Buradaki bilgilere gösterge panelinin ortasındaki ekrandan da erişilebiliyor. Model eşya gözü konusunda da oldukça cömert. Kapı iç ceplerinde, orta konsolda ve bunlara ek olarak koltuk altlarındaki çekmeceler fazlasıyla size yetiyor. Paralel uzanan tavan yapısı sayesinde baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamayan misafirlerin yaşam alanının da yeterli olduğunu belirtelim. Model standart versiyon ile aynı olan 380 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu alan koltuklar yatırıldığında 1270 litreye kadar çıkarılabiliyor.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Motor
Golf GTI’da 2.0 litre turbo beslemeli TSI motor bulunuyor. EA888 kodlu bu motor 4500 ila 6200 d/d arasında 220 PS güç üretiyor. 1500 ila 4400 d/d arasında ise 350 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 6.5 saniye gibi başarılı bir sürede tamamlayan aracın maksimum hızı 244 Km/s. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. Motor Euro 6 emisyon normlarını şimdiden yakalıyor. 6 ileri DSG şanzıman direksiyon üzerindeki kulakçıklardan ve vites kolu üzerinden de kontrol edilebiliyor. Yüksek tork alt devirlerde de sizinle birlikte oluyor. Modelde dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise sunulan 5 farklı sürüş modu. “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Individual” olarak adlandırılan bu modlarda araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken, “Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz yaratmak isterseniz “Individual” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz. Model ile sakin kullanımlarda 8 litre, performanslı kullanımlarda da 14.3 litrelik tüketim değerleri elde ettik.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Konfor & Yol Tutuş
Modelde sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerin birleşmesiyle asfalt üzerindeki neredeyse her çukuru hissedebiliyorsunuz. Yol ve rüzgâr sesi yalıtımı konusunda başarılı olan model motor ve egzoz sesini iç mekâna yansıtıyor. Bu durumu GTI’da kimsenin sorun etmeyeceği aşikâr. Yan destekli koltuklar size fazlasıyla destek oluyor. Modelin baldır desteği ise başarılı. Sert süspansiyon ve hisli direksiyon sizi virajlarda üstün kılıyor. Çok zorlandığında önden kayan model ESP’nin yardımıyla sizi yolda tutuyor. Bunların yanı sıra modelde yer alan Elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS) ESP’nin yükünü hafifletiyor. Bu sistem virajın içerisindeki tekerin yükü azaldığında ESP hidroliği sayesinde bu lastiğe fren basıncı uyguluyor. Uygulan basınç 5 ila 15 bar basınç arasında değişiyor. Bu sayede ESP’ye ihtiyaç duyulmadan güvenli ve hızlı bir şekilde virajları alabiliyorsunuz.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Güvenlik

VW Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Yorum - Alper GÜLER
GTI efsanesini bilmeyeniniz yoktur. 1976 yılında başlayan bu akım başarılı bir şekilde uzunca bir süredir yollarda. GTI’ın tasarımı ne yazık ki ufak detaylarla normal Golf modellerinden ayrışıyor. Bu konuda ne demek istediğimi Renault Megane ile Megane R.S. Trophy modelleri arasındaki tasarım farkını bilenler daha iyi anlayacaktır. İçeride ise koltuk ve GTI logolu altı düz direksiyonun dışında onu standart modelden ayırt edecek detay ne yazık ki çok az. Kalite tamam ama özgünlük ve sportif tatlar eksik. Koltukların yan yükseltilerinin bu araç ile virajlarda eğlenirken fazlasıyla size destek olduğunu belirtmeliyim. 2.0 litre ünite 220 Ps gücünde. Bu güç ilk kalkıştan itibaren sizi koltuğunuza yapıştırıyor. Kalkışlarda güç aktarımı konusunda çok az bir sıkıntı yaşıyorsunuz. ESP ışığı gösterge panelinde adeta çıldırıyor. 6 ileri DSG şanzıman motor ile başarılı bir birliktelik sunuyor. Geçiş hızı beğenimi kazandı. Golf GTI ile virajlar da çok eğlenceli. XDS yani Elektronik dinamik diferansiyel kilidi ile keskin virajları daha hızlı alabiliyorsunuz. Sistemin çalışma performansını kısaca açıklarsak; viraj içinde önden kaymaya başladığınızda ESP hidroliği sayesinde viraj içindeki lastiğe fren uygulanıyor. Bu sayede eğer kayma şiddetlenmediği sürece ESP müdahalesi gelmeden hızlı bir viraj çizgisi tutturuyorsunuz. Bu durum sadece sınırlı kaymalarda ve daha çok kuru zeminde işinize yarıyor. Islak zeminde model ile hızlı viraj almak biraz zor.












Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Teknik Özellik


Motor:2.0 TSI 
Motor Hacmi:1984 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:220 PS 4500-6200 d/d 
Maksimum Tork: 350 Nm 1500-4400 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma6,5 s
 Maksimum Hız:244 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,1 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:6,4 lt
 Test:8 lt
 CO2 Emisyonu148 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4268 mm
 Genişlik:1790 mm
 Yükseklik:1442 mm
 Dingil Mesafesi:2631 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1370 kg
 Lastik Boyutu:225/40 R 18

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder