Haberler

19 Kasım 2014 Çarşamba

Test - Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi

MPV sınıfı özellikle geniş aileler için önemli bir seçenek. Bu modellerden bazıları 5 ve 7 kişilik olmak üzere 2 seçeneğe sahip. Toyota’nın da bu segmentteki başarılı ismi olan Verso ülkemizde yakıt giderleri sebebiyle hak ettiği yerde değildi. Türkiye’deki vergi ve yakıt kriterleri tüm otomobil şirketleri gibi Toyota’yı da hummalı bir çalışma içerisine soktu. Uzunca süre BMW markası ile istişarede bulunan Toyota, bu marka ile yaptığı ortak motor geliştirme anlaşması ile Türkiye’de 1.6 litre dizel motoruna kavuştu. 2014 yılının başından itibaren ilk olarak Verso modelinde konumlandırılan bu motor yakıt tüketim değerleri konusunda göz dolduruyor. Peki ya performansı?

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Tasarım
 Model tasarım anlamında ailedeki kardeşlerine benzer bir tasarıma sahip. Bunu, geriye doğru çekilmiş ve inceltilmiş far gurubu ile çok rahat bir şekilde görüyoruz. Çift parçalı üst ızgara krom detaylarla zenginleştirilirken orta kısımda büyük marka logosunu barındırıyor. Krom çıtalar farlar ile birleşerek bütünlük sağlamış. Xenon farlar tasarım anlamında otomobile çok şey katıyor ancak bu özelliğe en üst donanımda sahip olabiliyorsunuz. Led gündüz aydınlatmalarının ise farlar üzerinde yer aldığını görmek mümkün. Ağırlıklı olarak yuvarlak hatların kullanıldığı modelde akıcı bir tasarım hakim. Karartılmış çok kollu 17 inç jant grubu sportif görünüyor. Bu modeli beğenmezseniz 6 farklı daha jant seçeneği beğeninize sunulmuş. Yan bölüm tasarım anlamında sade. Arkaya doğru paralel uzanan tavan çizgisi baş mesafesi konusunda olumlu bilgiler veriyor. Cam tavan ise otomobilin içindeki ferah havadan bizleri haberdar ediyor. Arka bölümde şeffaf stoplar göze çarpıyor. Farklı bir ayrıntı ancak standart stoplar kullanılsaydı bu bölümü daha şık olacaktı. 4460 mm uzunluğa sahip olan model, 1790 mm genişliğe ve 1620 mm yüksekliğe sahip. Modelin aks mesafesi ise 2780 mm.

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi İç Mekan
 Kalite algısı konusunda model başarılı. Otomobilin içerisinde de işçilik konusunda bir sıkıntı yer almıyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar ergonomi anlamında modeli başarılı kılıyor. Ancak Toyota modellerinde yer alan hız sabitleyici kolun yerine direksiyon üzerinden kontrol edilebilen tuşlar burada daha verimli olabilirdi. Ortaya konumlandırılmış gösterge paneli sürücü ve yolcunun görüş açısını genişletmiş. Gösterge panellerinin en sağındaki ekran ise tasarım ve işlev açısından demode kalmış. Çift kapaklı torpido gözü kullanışlı. Kapı iç ceplerinin de eşya koymak konusunda katkısı büyük. Vites önünde herhangi bir alan yer almazken orta konsoldaki bardaklıklar ve sürücü bölümüne yakın olarak tasarlanan küçük bir alan ise kullanışsız. Ön konsolda yer alan dokunmatik özellikli ekran işlev konusunda başarılı. Bu bölüm vites R konumundayken geri park kamerası olarak da kullanılıyor. Yol bilgisayarı, anlık yakıt tüketimi ve tüm seyahatlerde yapmış olduğunuz tüketim değerlerini de bu ekrandan görmek mümkün. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi sorunsuz. 2. Sıra koltukların öne ve arkaya oynaması büyük avantaj. 5 ve 7 kişilik olarak satılan Verso test köşemize 7 kişilik versiyonuyla dahil oldu. Arka 2 koltuğa geçmek için 2. Sıra koltukların omuz üzerindeki bir tuş ile ileri almanız yeterli. Ancak burada oturacak bireyler kısa mesafeli yolculuklar yapabilir. Modelde 5 kişilik oturma düzeninde 484 litrelik bagaj hacmi sunulurken, 7 kişilik oturma düzeninde bu hacim 155 litre olarak belirlenmiş.

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Motor
 Modelde yer alan ünite BMW ve Toyota’nın ortak geliştirdiği bir motor. Bu ünite 4000 d/d’de 112 Hp güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork değeri sağlıyor. 1.5 Tonu geçen ağırlığa sahip Verso, 0-100 Km/s hızlanmasını 12.7 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4,5 litre olarak belirlenmiş. Model ile sakin kullanımlarda 6 litre performanslı kullanımlarda  7.5 litrelik tüketim değerleri elde ettik.

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Konfor & Yol Tutuş
 Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem şehir içindeki birçok çukurun farbelerini absorbe ediyor. Rüzgar ve yol sesi almayan kabin, motor sesi yalıtımı konusunda da başarılı. Koltuk ısıtma opsiyonu konfor konusunda artı bir özellik. Ancak bu tuşlara erişmenin zor olduğunu söylemeliyiz. Yumuşak süspansiyonlar yol tutuş konusunda size yardımcı olamıyor. Yüksek yapısından dolayı gövde salınımı da fazla olan model virajlarda limiti zorlandığında ilk olarak önden kayıyor. ESP sistemi bu konudaki en büyük yardımcınız.

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Güvenlik

 Toyota Verso, Euro NCAP testinden beş yıldız elde ederek güvenli bir otomobil olduğunu kanıtladı. Önden çarpışmada yolcu kabini stabil kalmayı başardı. Mankenlerin ayak ve uyluk kemikleri iyi korundu. Araç en fazla puanı yandan çarpışma testinden aldı. Daha şiddetli yan direk çarpışma testinde ise yolcuların göğüs kafesi yeterince korundu. Arkadan çarpışma testinde kamçı etkisine karşı koruma iyi düzeyde oldu. Araç önden ve yandan çarpışmalarda çocuk mankenleri yeterince koruyabildi. Çocuk koltuğunu bağlamadan önce yolcu hava yastıklarının devre dışı bırakılmasını anlatan uyarı yazılarının anlaşılabilirliği Verso’ya puan kazandırdı. Verso yaya korumadan iyi puanlar aldı. Tampon yolcu bacaklarının korunmasında maksimum puanı aldı. Kaput çocuk veya yetişkinlerinin çarpması durumunda iyi korumayı sağlıyor. ESP, Emniyet kemeri uyarı sistemi standart.

Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Yorum - Alper GÜLER
Verso, Toyota’nın diğer otomobilleri gibi yeni tasarım çizgileri ile ortaya çıkarıldı. Bu sayede dinamikleşen model seleflerine göre daha etkileyici oldu. Aslında modelin dikkat çekici detayları bununla sınırlı değil. Artık Toyota Verso, BMW ile ortak geliştirilmiş 1.6 litrelik dizel versiyon ile satın alınabiliniyor. 1.6 litrelik benzinli ünite güç konusunda doyurucu olmasına rağmen Türkiye’de ki yakıt fiyatları sebebiyle hak ettiği yerde değildi. Ek olarak Türkiye’de dizel ünite olmazsa olmazlar arasına girince marka kapsamlı bir Ar-Ge çalışmasına gitti. Aslında mevcutta dizel ünite bulunuyordu. Fakat 2.0 litre hacminde olan bu motorda Türkiye’de vergi engeline takılıyordu. Bu detaylar doğrultusunda BMW ile ortak şekilde geliştirilen motor deyim yerindeyse ilaç gibi gelmiş. 112 Hp güce sahip olan ünite 270 Nm tork değeri ile alt devirlerde de kullanıcının yüzünü güldürüyor. 6 ileri manuel şanzıman, oranları konusunda başarılı. Otoban hızlarında da devrin 2000 d/d seviyesinde olması yakıt ekonomisi konusunda da en büyük yardımcınız. İç mekan kalite ve işçilik konusunda başarılı. Ortaya konumlandırılmış göstergeler sürücü ve yolcunun görüş açısını önemli ölçüde arttırılmış. Ancak gösterge panellerinin tasarımının değişme zamanı gelmiş. İç mekanda Toyota Touch 2 isimli dokunmatik ekran bulunuyor. Ekran kullanışlılık anlamında başarılı fakat sistemsel olarak donmalar göze çarpıyor. Hatta bazı noktalarda sistemin düzelmesi için restart etmek gerekiyor. Büyük sorun olmayan bu detay ufak bir güncelleme ile çözülebilir. Otomatik vites arayanlara marka sadece 1.8 litre benzinli ünitesiyle cevap verebiliyor. Test aracımızın satış fiyatı ise 95 Bin TL seviyesini biraz geçiyor. Bu fiyattan daha ucuza dizel otomatik rakipleri varken Verso’nun işinin zor olduğunu söylemeliyim.










Toyota Verso 1.6 D-4D Premium/Navi Teknik Özellik


Motor:1.6 D-4D 
Motor Hacmi:1590 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:112 Bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,7 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,5 lt
 Şehir Dışı:3,9 lt
 Karma:4,5 lt
 Test:6 lt
 CO2 Emisyonu119gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4460 mm
 Genişlik:1790 mm
 Yükseklik:1620 mm
 Dingil Mesafesi:2780 mm
 Bagaj Hacmi:484 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1590 kg
 Lastik Boyutu:215/55R17


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder