Hyundai i10 LPG Style Tasarım
Tasarım anlamında
şirin denebilecek olan model geriye çekilmiş farları ve çift parçalı
ızgarasıyla dikkat çekiyor. Kaput üzerindeki keskin hatla birleşen far grubu,
otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde; cam bitim hizasında ve
çamurluk kenarlarında da keskin hatlara rastlamak mümkün. Kapıların alt
kısmında kullanılan yüzgeç şeklindeki, gövde renginden farklı detay hoş bir
görüntü katmış. Arka bölümde de değişimler göze çarpıyor. Önceki versiyondaki
dik konumlandırılan stoplar burada yatay olarak tasarlanmış. Arka bagaj camı C
sütununa yerleştirilen siyah detaylar ile bölümün bütünlüğünü sağlamış. LPG’li
olan aracımızda gözler depo dolum noktasını arıyor. Ancak yeri konusunda
yanılgılara düşebilirsiniz. Hyundai mühendisleri LPG dolum girişini benzin depo
ağzı ile aynı yere konumlandırmış. Bu sayede gizli kalan bu detay oldukça şık
olmuş. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660
mm genişliğe, 1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz
ağırlığı 1008 Kg olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki
versiyona göre daha uzun olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre
artış göstermiş. Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.
Hyundai i10 LPG Style İç Mekan
Hyundai i10 LPG Style Motor
Hyundai i10 LPG Style Konfor & Yol Tutuş
Model kısa dingil mesafesi
ve orta sertlikteki süspansiyonlarıyla özellikle şehir içi kullanımda fazla
zıplayarak ilerliyor. Aracın yapısı gereği viraj performansı beklememek
gerekir. Aracı kendi karakterine göre kullanmak gerekli. ESP sisteminin standart olması sizi güvende
tutacaktır. İç mekânda sert koltuklar uzun yolculuklarda yorulmayı
geciktiriyor. Bir önceki versiyona göre daha az yol ve rüzgâr sesi alan model
üst devirlerde motor sesini iç mekâna yansıtıyor.
Hyundai i10 LPG Style Güvenlik
Hyundai i10 katıldığı
çarpışma testlerinden 4 yıldız ile ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam
kalan model sürücünün sürünün sadece iki baldır ve kafa kısmına tam koruma
sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri dışından tüm vücuduna tam koruma
sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpışmalarda tüm uzuvlara tam koruma sağlayan
Hyundai i10, sabit bariyer çarpmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında
tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine
sağladığı tam koruma ile EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız almayı
başardı.
Hyundai i10 LPG Style Yorum - Alper GÜLER
Artan kullanım bedelleri A segmenti oyuncuların öneminin
daha da iyi anlaşılmasını sağladı. Hyundai ise bu segmentteki oyuncusunu daha
da önemli kılmak için LPG seçeneğini fabrika çıkışlı olarak bu modele ekledi.
LPG’li ve küçük hacimli motor i10’un performans konusunda sıkıntı yaşayacağını
düşünüyorsanız kullanmadan karar vermeyin derim. Model hem benzinli hem de LPG
kullanımında hiç de göz ardı edilmeyecek bir performans sunuyor. 27 litre
hacmindeki LPG ile 300 Km menzilini yakaladık. Bu da ortalama tüketim
değerimizin 9 litre seviyesinde olduğunu bize gösteriyor. Şu anki LPG
fiyatlarıyla oldukça ekonomik olduğunu görüyoruz. Yedek lastik yerinde simit
tüpün olması yedek lastiğin araçta konumlanmamasına neden olmuş. Handikap gibi
görünen bu durum tamir kitiyle gideriliyor. Fiyat olarak ise benzinli modelden
3300 lira daha pahalı. Bu da 38 Bin liralık bir etiket fiyatına denk geliyor.
Bu fiyata bir üst sınıf i20 alabiliyorsunuz. Satış rakamları ve pratikliği bu
aracın avantajlı olduğunu gösteriyor ancak aynı paraya bir üst segment alır ve
daha uygun fiyata LPG taktırmak da mümkün.
Hyundai i10 LPG Style Teknik Özellik
Teknik Özellikler | |||
Motor: | 1.0 DOHC Dual-CVVT | ||
Motor Hacmi: | 998 cc | ||
Silindir Adedi: | 3 | ||
Maksimum Güç: | 66 Bg 6200 d/d | ||
Maksimum Tork: | 90 Nm 3500 d/d | ||
Performans | |||
0-100 km/s Hızlanma | 15,2 s | ||
Maksimum Hız: | 153 km/s | ||
Frenler | |||
Ön: | Hava Kanallı Disk | ||
Arka: | Kampana | ||
Yakıt Türü | Benzin/LPG | ||
Yakıt Tüketimi | Benzin | LPG | |
Şehir İçi: | 6,5 lt | 8,3 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | 5,4 lt | |
Karma: | 5,1 lt | 6,5 lt | |
Test: | 7,2 lt | 9 lt | |
CO2 Emisyonu | 116 gr/km | 104 gr/km | |
Boyutlar | |||
Uzunluk: | 3665 mm | ||
Genişlik: | 1660 mm | ||
Yükseklik: | 1500 mm | ||
Dingil Mesafesi: | 2385 mm | ||
Bagaj Hacmi: | 252 lt | ||
Yakıt Depo Kapasitesi: | 40 lt | 27 lt (LPG) | |
Boş Ağırlık: | 1064 kg | ||
Lastik Boyutu: | 175/65 R 14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder