Tasarım
Tasarım anlamında
modelin çekici olduğu apaçık ortada. Ancak başlangıç donanımında sunulmayan LED
gündüz farlar çekici ön tasarımı törpülüyor. Ancak ekonomiklik konusu göz
önünde tutulunca bu ayrıntı göz ardı edilebilir. Keskin tasarım çizgileri
dinamizm ruhunu ön plana çıkarmış. Büyük logo markanın güçlü kimliğini ortaya
koymuş. Peugeot 208’in boyutlarına
baktığımızda model, 3962 mm uzunluğa, 1739 mm genişliğe, 1460 mm yüksekliğe ve
2538 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi VW Polo’dan 8 mm daha
uzun, 57 mm daha geniş, 2 mm daha alçak
ve 68 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
Modelin içerisine
geçtiğimizde en büyük farklılık orta konsoldaki SMEG dokunmatik özellikli
ekranın olmaması oluyor. Bu ekran ancak Allure donanımdan itibaren standart
olurken orta donanımda bile opsiyon listesinde yer alıyor. Bunun yerine eski
otomobillerdeki sade bir müzik sistemine yer verilmiş. Kullanılan tuşların
küçüklüğü bu bölümün kullanışlılığını azaltmış. Malzeme kalitesi konusunda
Allure donanımda ki gibi performans beklenmemeli. Başlangıç donanımı olduğu
için iç mekanda oldukça fazla sert malzeme kullanılmış. Küçük eşya gözü
konusunda model sorunsuz. İdeal sürüş pozisyonuna erişim kolay. Fakat gösterge
panelini kapatan direksiyon içeride eleştirilebilecek diğer detaylardan. Model
hacim anlamında önde ve arkada oturan bireylere yeteri kadar alan sunmuş. Ancak
bagaj alanında sunulan 286 litrelik hacimle 208, rakiplerinin çok gerisinde.
Motor
Konfor & Yol Tutuş
Modelde önde bağımsız
Mc Pherson, arkada ise Peugeot’nun kendi ifadesi ile ‘şekil değiştiren travers
süspansiyon’;bilinen adıyla burulma kirişli standart bir sistemine yer
verilmiş. Sert karakterli olan bu sistem konfor konusunda moral bozabilir.
Konfor konusunda üzen bu durum performanslı kullanımlarda size fazlasıyla
destek oluyor. Viraj limitleri zorlandığında model ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor.
ESP sistemi size bu konuda yardımcı olmak istiyor ancak baz donanımda bu sistem
ne yazık ki standart olarak sunulmuyor.
Güvenlik
Peugeot’nun 207
modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin
vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik
oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer
çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer
kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise
mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi. 208’in koltukları arkadan
çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini sınır
değerlerde korudu.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.0 Vti | |
Motor Hacmi: | 999 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 68 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 95 Nm 3000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14 s | |
Maksimum Hız: | 165 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,1 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,3 lt | |
Test: | 6,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 99 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1739 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 286 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 975 kg | |
Lastik Boyutu: | 185/65 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder