Tasarım
Modelin selefine göre
daha çekici bir tasarıma kavuştuğunu söylemeliyiz. Model bu çekici tasarımını
dinamik çizgilerine borçlu. Önceki versiyondaki tek parça ızgaradan kurtulmuş
ve iki parçalı ızgara grubuna yer verilmiş. Üst ızgara nikelaj detaylar ile
süslenerek şık kılınmış. Selefindeki geriye doğru uzanan far grubu yerini 62
adet LED’den oluşan yeni farlara bırakmış. Bu sayede agresif bakışlara kavuşan
modelin bu görüntüsü kaput üzerinden inen çizgilerle de nitelendirilmiş. Yan
bölümde akıcı tasarım göze çarpıyor. Paralel uzanan tavan yapısı baş mesafesi
konusunda olumlu sinyaller verirken geniş camlar ferah bir iç hacmin habercisi.
Cam kenarlarındaki nikelaj ayrıntılar bu bölüme şıklık katarken, 5 kollu
jantlarda otomobilin sporcu kimliğini ön plana çıkarmış. Dilerseniz geri kalan
3 farklı jant modelinden biriyle de değişim gerçekleştirebiliyorsunuz. Arka
bölümde ise farda kullanılan LED teknolojisi, stoplarda yerini almış. 48 adet
LED ile oluşturulmuş stoplar özellikle gece sürüşlerinde otomobilin etkileyici
bir görsele kavuşmasını sağlıyor. Modelin boyutlarına baktığımızda Peugeot 308;
4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1457 mm yüksekliğe ve 2620 mm aks
mesafesine sahip. Bu değerler ile en güçlü rakibi Volkswagen Golf’ten 2 mm daha
kısa, 5 mm daha geniş, 5 mm daha yüksek ve 17 mm daha kısa aks mesafesine
sahip.
İç Mekan
Motor
Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Buna rağmen otomobilin konfor seviyesi
çok da törpülenmemiş. Ancak arka süspansiyonların fazla sesli çalıştığını
belirtmek gerekir. Rüzgar ve yol sesi konusunda model başarılı. Motor sesi ise
üst devirlerde kabin içine bir parça yansıyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar
modele viraj konusunda da destek olmayı başarıyor. Limitleri zorlanan Peugeot
308 ilk kaymayı arkadan yapıyor. ESP sistemi buna anında müdahale ederek
tehlikeyi engelliyor. Direksiyon şehir içi kullanımlarda oldukça pratik ancak
virajlarda sürücü ile biraz daha iletişim içinde olmasını beklerdik.
Güvenlik
Peugeot 308 Euroncap
testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Model çarpışma esnasında sürücünün ve
yolcunun kaval kemikleri ve göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma
sağladı. Yandan araç çarpmalarında ise tam koruma sağlarken sabit bariyer
çarpmalarında göğüs kafesine sınırlı şekilde koruma sağlamıştır. Arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile Peugeot 308 çarpışma
testlerinden beş yıldızı kaptı.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm 1400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,4 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,6 lt | |
Karma: | 5,8 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 134 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4253 mm | |
Genişlik: | 1804 mm | |
Yükseklik: | 1457 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2620 mm | |
Bagaj Hacmi: | 428 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 53 lt | |
Boş Ağırlık: | 1165 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder