Haberler

8 Nisan 2014 Salı

Test - Nissan Juke NISMO DIG-T 4x4 CVT - Ne Kadar Sporcu?

Son yıllarda Avrupa pazarında en çok konuşulan markalarından birisi hiç kuşkusuz Nissan. Qashqai ile pek çok üreticinin gıptayla baktığı Japon üretici, benzer başarıyı Juke ile de sürdürüyor. Çok açık ki Nissan, Juke modelinde radikal tasarımıyla belli bir hayran kitlesine sahip. Tasarımı onu, her gittiği yerde odak noktası haline getiriyor. Motor sporları Nissan’ın çok uzak olmadığı bir mecra. Her ne kadar Avrupalı tüketiciler bunu çok bilmese de Nissan özellikle Japonya ve Amerika’da bu mecrada iddialı bir üretici. Hatta Nissan Motorsport (NISMO) ismiyle özel bir departmanı bile bulunuyor. Geçtiğimiz aylarda ilk sürüşünü İspanya’da gerçekleştirdiğimiz Nissan Juke NISMO test köşemize konuk oldu.

Tasarım

Nissan Juke NISMO ilk bakışta standart versiyondan kırmızı ayna kapakları, LED gündüz farları ve ön splitter ile ayrılıyor. Ayrıca otomobilin dört bölümünde yer alan ince kırmızı şeritler göze çarpan farklılıklardan. Model her ne kadar bu detaylarla olgunlaşsa da hala kaput üstü ve tampondaki büyük yuvarlak farlar ile şirin yapısını koruyor. Ön ızgaradaki NISMO logosu da sahip olduğu güçlü motorun bir göstergesi. Yan bölümde şişkin çamurluklar heybetli yapıyı desteklemiş. 18 inç alaşımlı jantlar ile de model sportif görünüyor. Arka bölümde ise yine bumerang şeklinde yerleştirilmiş stoplar göze çarpıyor. Otomobilin sportif karakteri cam üzeri spoyler, mat renkli difizör ve krom egzoz borusu ile nitelendirilmiş. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Juke NISMO, 4165 mm uzunluğa, 1770 mm genişliğe, 1565 mm yüksekliğe ve 2530 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile standart versiyondan 30 mm daha uzun, 5 mm daha geniş olan Juke NISMO, aks mesafesi ve yükseklik disiplininde standart versiyonla aynı ölçülere sahip.

İç Mekan

Nissan Juke NISMO içeride alkantara parçalı direksiyon, NISMO logolu devir gösterge paneli ve yarış tipi koltuklarıyla standart versiyondan ayrılıyor. Ayrıca direksiyon üzerindeki kırmızı şerit sporcu karakteri bize hatırlatan başka bir detay. Orta konsolda dokunmatik özellikli ekran göze çarpıyor. Bu ekran üzerinden tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ek olarak USB ve Aux bağlantı ile zenginleştirilen bu ekran, gerektiğinde geri park kamerası olarak da kullanılabiliyor. Ekranın hemen altında klima kumandaları yer alıyor. Juke’un bekli de en ilgi çekici kısmı bu renkli ekran. İki modu bulunan ekrandan klima sistemi kontrol edilebildiği gibi, D-Mod tuşuna basıldığında sürüş modları ekranına da dönüşebiliyor. Eco, normal ve sport modlarından sport modunda iken Juke’un direksiyon ve gaz tepkileri daha keskin hale geliyor, ayrıca ekrandan turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Juke’un yol bilgisayarının gösterge üzerindeki düğme ile kontrol ediliyor oluşu gözümüze çarpan en büyük ergonomik sorun. Öndeki sürücü ve yolcuya sunulan alan yeterli seviyede olmasına rağmen arkadaki misafirler diz ve baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilirler. Nissan Juke Nismo bagaj bölümünde ise 207 Litrelik kısıtlı bir alan sunmuş.

Motor

Modeli standart Juke’dan ayıran en büyük özelliği motoru oluyor. 1618 cc değeri ile Türkiye’de bir üst vergi dilimine giren bu ünite Juke’un fiyat felcine girmesine sebep oluyor. Ailenin en güçlü motoru olan 1618 cc’lik ünite, Juke Nismo’ya 6000 d/d’de 200 Hp güç, 2400 ila 4800 d/d’de 250 Nm tork değeri sunmuş. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 8.2 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 7.4 litre olarak belirlenmiş. Nissan Juke NISMO bu motoru CVT şanzımanla kombine etmiş. Ayrıca 4 teker ve 2 tekerden çekiş opsiyonu sunan model özellikle 2 çeker modda patinaja kalarak güç kayıpları yaşayabiliyor. CVT şanzıman olmasından dolayı vites geçişleri hissedilmese de motor sesinin fazlaca içeriye yansıdığı bir gerçek. Tüketim değerleri konusunda da fabrika değerleri hayal gibi görünüyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 11 litre, performanslı kullanımlarda ise 13,4 litrelik değerler elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Model sert süspansiyonlarına rağmen yol tutuş konusunda sizi hayal kırıklığına uğratabilir. 4 çeker modunda bile ESP’ye ihtiyaç duyan Juke, limitleri zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. 2 çeker modda ise patinaja kalarak güç kaybı yaşayan otomobilde hisli direksiyona yer verilse de bu yeterli olmuyor. CVT şanzıman sebebiyle performanslı kullanımlarda bolca motor sesi alan iç mekan, büyük aynalar sebebiyle rüzgar sesini de iç mekana yansıtıyor. Yarış tipi koltuklar ise sizi koltukta tutmak için elinden geleni yapıyor.

Güvenlik


Nissan Juke stadandart versiyonu ile katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Mini Crossover segmentinin yaratıcısı olarak nitelendirilen araç, önden çarpışma testinde yolcu kabinini sağlam tutmayı başardı. Aracın direksiyonu çok az miktarda geriye doğru kaydı. Mankenlerin üzerinde yapılan ölçümlerde diz ve uyluk bölgesinde bir problem tespit edilmedi ancak, sürücü tarafında konsolun değişik boylardaki mankenlerde ve oturma pozisyonlarında yaralanmaya sebebiyet verebileceği belirlendi. Juke, arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisinde ise sınır değerlerde puanlar aldı.

Uzman Yorumu Alper Güler

Nissan Juke NISMO tasarım konusunda beklenilenleri karşılıyor. Ancak 1618 cc ile bir büyük vergi dilimine giren motor bu konuda markanın belini Türkiye pazarında büküyor. Özellikle test aracımızın 3 haneli satış rakamı canları biraz sıkabilir. Otomobil içeride sadece birkaç detay ile standart versiyondan ayrılıyor. Standart Juke’un satış fiyatı ile NISMO arasındaki fiyat farkının sadece motor olması bazı müşteriler için yeterli olmayabilir. İçeride sorun olarak nitelendirdiğim bir detayı paylaşmak istiyorum. Yarış tipi koltuklar büyük yan destekleriyle oldukça başarılı. Ancak sürücü tarafındaki baldır desteği el frenine erişimi engelliyor. Küçük bir detay olabilir ancak ödenen fiyat dikkate alınınca bu önemli bir detay oluyor. İkinci bir konuda kullanılan sert malzemeler. Döşemelerde sıkça kullanılan sert malzemeler görünüş itibariyle can sıkmasa da kullanım sonucunda zamanla ses yapabiliyor. Gelelim motor ve şanzıman ikilisine… Motor kağıt üstündeki rakamlarla oldukça başarılı görünüyor. Fakat onu kullanınca biraz hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunun en büyük sebebi CVT şanzımanın verimsizliği. 130 Bin TL’ye yakın fiyat ise bu otomobil için oldukça fazla. Bu fiyata gelene kadar aynı iç hacmi sunan, daha başarılı sürüş karakterine sahip ve sakin kullanımlarda da ekonomik olmayı başarabilen seçenekler mevcut.

Teknik Özellik

Teknik Özellikler
Motor:1.6 
Motor Hacmi:1618 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:200 PS 6000 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 2400-4800 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,2 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:9,8 lt
 Şehir Dışı:6 lt
 Karma:7,4 lt
 Test:11 lt
 CO2 Emisyonu169gr/km







































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder