
Eğlenceli, Stil Sahibi ve Kişiselleştirilebilen Otomobil
“Yeni Aygo”
Cenevre Motor Show'da beğenilere sunulan Yeni Aygo,
eğlenceli karakteri ile A segmentinde yeni bir bakış açısı getirmek için yola
çıkıyor. 'J-Playful' tasarım teması ile üretilen otomobilin dizaynı genç Japon
kültürünü yansıtıyor. Çarpıcı ikonik tasarımı, kompakt boyutları ve pratikliği
ile sürüş keyfini en üst düzeyde sunan Yeni Aygo, kişiselleştirmeye uygun
çözümleriyle de öne çıkıyor. Zekice düşünülmüş ayrıntılarıyla dikkat çeken Yeni
Aygo, Haziran ayından itibaren Avrupa’da satışa sunulacak.
Yeni Aygo kişisel zevklere uygun olarak dizayn edilebilen
bir otomobil. Yeni Aygo’da “X” şeklindeki ön ızgara, arka tampon ve jantlar dış
tasarımda değiştirilebilen parçalar. İç tasarımda ise gösterge paneli, orta
konsol, havalandırma üniteleri ve vites konsolu çerçevesi beğenilere göre
kolayca değiştirilebiliyor. Yeni Aygo’yu tasarlayan Başmühendis David Terai, A
segmentinde cazibe eksikliğini giderecek ve insanların büyük beğeni ile
karşılayacağı bir otomobil üretmek hayaliyle yola çıktıklarını belirterek
"Yeni Aygo kompakt boyutlarına rağmen sofistike hatları ile çarpıcı bir
görünüme sahip. Eğlenceli, stil sahibi ve kişilerin kendi tarzlarına uygun
çözümler geliştirebileceği bir otomobili A segmentine sunuyoruz.” diyor.
Dingil mesafesi değişmemesine rağmen, daha geniş bir iç
kabin sunan Yeni Aygo’da ABS, EBD (Elektronik fren gücü dağıtımı), VSC (Araç
denge kontrol sistemi), HAC (Yokuş Kalkış Destek Sistemi) ve perde hava
yastıkları standart olarak sunuluyor. Enerji absorbe edici donanım ve
sağlamlaştırılmış kabini sayesinde ön arka ve yan çarpma performansı da Yeni
Aygo’yu çok daha sağlam kılıyor. Yeni Aygo’da 7 inçlik renkli dokunmatik ekranı ile Toyota
x-touch multimedya ve akıllı telefon uygulamalarına olanak veriyor. Uyumlu
uygulamalar ile navigasyon ve sosyal medya kanallarına erişim de çok kolaylıkla
sağlanıyor. Toyota’nın ödüllü 3 silindir 1.0 lt VVT-i benzinli motoru
ile donatılan Yeni Aygo, eko versiyonda 100 kilometrede 3,9 litre yakıt
tüketirken 90gr/km CO2 salımı gerçekleştiriyor.
Toyota’dan Geleceğe Bir Bakış “FV2”
Geleceğin otomobilini bugünden sunan Toyota FV2, Cenevre’de
büyük beğeni ile karşılandı. FV2’de diğer otomobillerden farklı olarak
direksiyon simidi kullanmak yerine sürücünün vücut hareketleri ile yön
belirleniyor ve aynı zamanda sürüş esnasında diğer araçlar ve trafik altyapısı
ile bağlantı kuruluyor. Arttırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) teknolojisi
ile FV2 konseptinin gövde rengi beğenilere göre değiştirilebiliyor. FV2
konsepti, otomobil ve sürücü arasında duygusal bir bağ kurulmasını sağlarken,
ses ve görüntü tanıma, sürücünün önceki sürüş geçmişini göz önünde bulundurarak
gidilecek nokta ile ilgili alternatif rota önerme gibi teknolojileri
kullanıcıya ulaştırıyor.
Hidrojen Yakıt Hücreli FCV Sedan
Toyota, geleneksel içten yanmalı motor performansına eşdeğer
hidrojen yakıt hücreli hibrit FCV konseptinin Avrupa prömiyerini Cenevre Motor
Show’da gerçekleştirdi. Hidrojen yakıt hücreli otomobillerin gelişimine öncü
olarak 2015 yılında yollarda olması planlanan FCV konsept sadece su buharı
üreten, dünyanın en yüksek güç yoğunluğuna sahip 4 kapılı sedan otomobili
olacak.
Toyota nihai hedef olarak belirlediği 0 emisyonlu hidrojen
yakıt hücreli hibrit araç teknolojisinde gelinen son noktayı ultra-temiz enerji
taşıyıcısı FCV konsepti, çevreye sadece su buharı salarak Toyota’nın çevreci
teknolojilere verdiği önemi bir kez daha ortaya koyuyor. FCV Konsept, bir depo
yakıt ile ortalama bir Japon ailesinin bir haftalık elektrik ihtiyacını
karşılayacak enerji üretiyor. Geri dönüşüm özellikleri, keyifli sürüşü ve
sessizliğinin yanında 0 emisyonu ile FCV konsepti 500 km’den fazla bir menzile
de sahip.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder