
• Dacia,
iki yıldan kısa bir sürede tüm ürün gamını genişletti ve yeniledi. Marka,
müşterilerin talep ettiği ekipmanlarla donatılmış son derece çekici araçlardan
oluşan bir ürün gamına sahip. Söz konusu araçlar benzinli, dizel veya LPG’li
olmak üzere modern motorlarla donatılmış durumda.
• Dacia,
Renault Grubu’nun kalite konusundaki uzmanlığından istifade ediyor. Tüm
modeller 3 yıl/100.000 km üretici garantisi ile satışa sunuluyor.
Müşteriler tarafından tanınan ve bilinen bir marka

“Müşterilerimizi, gerekli olanla gösterişli olanı ayırt edebilen kabiliyetteki insanlar şeklinde tanımlayabiliriz. Bu sadece otomobil satın alırken değil, diğer her alanda da geçerli bir durumdur. 2005 senesinde Dacia’yı Avrupa’da “Be logical, be Logan” (Mantıklı ol, Logan ol) sloganı ile lanse ettik. O zamandan beri de Dacia ürün gamı genişlemeye devam etti ve şu anda yedi modele ulaştı. Söz konusu gerçeklik Dacia’nın 2.7 milyon müşterisi ile kendini bir kez daha ispat ediyor.”
Renaud Pirel – Pazarlama Direktörü, Dacia
Dacia için yine bir büyüme yılı

“Dacia ürün gamının yenilenmesi ve şebekemizin gelişimi
sayesinde yeni ülkelerde ticari başarılar peşinde koşmayı ve aynı anda mevcut
pazarlardaki pozisyonumuzu muhafaza etmeyi başardık.”
Rafael Treguer - Dacia Pazarlama Direktörü
Avrupa’da rekor satışlar
Dacia’nın pazar payı 2013 yılında diğer tüm markalardan daha
hızlı büyüdü. Sıralamada bir sıra yukarı tırmanan marka, Avrupa’da 16’ncı
Fransa’da ise 5’inci sıraya yerleşti.
Dacia, bir önceki yıla oranla %26 artış gösteren satış ile
Avrupa’da rekor düzeyde satış rakamına imza attı. Dacia pek çok pazarda güçlü büyüme kaydetti: özellikle
Fransa (+%11.0), İspanya (+%80.9), Portekiz (+%74.0) ve Hollanda (+%49.0).
Dacia, Fransa’da bir sıra yükselerek binek+hafif ticari araç
pazarında beşinci sıraya yerleşti.
Dacia’nın 4 modeli de Top 3 müşteri satınalma listesinde yer
alıyor:
- Duster: C
segmentinde No.1 SUV;
- Sandero:
B segmentinde No. 3 hatchback;
- Lodgy:
kendi segmentinde No. 2 kompakt MPV;
- Dokker:
hafif ticari araç No. 2.

Dacia: Euromed bölgesindeki üç ülkede pazar lideri
Dacia, Euromed bölgesinde ilerleme kaydetmeye devam ediyor.
Marka Türkiye, Fas ve Romanya’da hızla büyüyor; Bulgaristan’da 1 Numara. Dacia, Türkiye’deki pazarda 8’inciliği ele geçirerek köklü
markaları geride bıraktı. Lodgy (segmentinde lider) ve Dokker sayesinde
%4.3’lük pazar payına ulaştı. Ocak ayında ise ODD tarafından 2013 yılının “En Hızlı
Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası” ilan edildi. Euromed bölgesinde ise 2012’deki satışlar %7.4 artarken
sadece muhteşem bir Aralık ayı geçirdi. (bir ayda %17’den fazla artış).
Romanya ve Fas’ta 1 Numara olan Dacia ilerleme kaydetmeye
devam ediyor.
Dacia, Romanya’da %7 daralan bir pazarda, pazar payını 2013
senesinde önceki yıla göre 5.4 puan artış kaydetti. %31.7’lik pazar payı ile Dacia 1. sıradaki konumunu koruyor. Fas’ta ise marka, pazar payını 4.4 puan arttırarak %25.2’e
yükseltti. 2006 senesinden beri en çok satan binek otomobil olan Logan büyük
başarılara imza atmaya devam ediyor. Dokker ve Duster Fas’ın en çok satan
otomobilleri sıralamasında üçüncü ve dördüncü sırayı aldı.
Dacia, Bulgaristan’da %10.9’luk pazar payı ile tarihi
liderleri geride bıraktı.
Sandero ve Duster binek otomobil pazarında ikinci ve
dördüncü sırayı alırken, Dokker hafif ticari araç satışlarında 1 Numara oldu. Aralık 2013’te Dokker Van, Bulgaristan’da Press Auto Club
tarafından Yılın Van’ı seçildi. 50’den fazla gazetecinin oluşturduğu bir kurul; tasarım,
motor, işlevsellik, sürüş güvenliği, fiyat ve kullanım masrafları kriterlerinee
bağlı olarak Dokker’ı birinci seçti:.
“Yılın Van’ı ödülünü aldığımız için çok gururluyuz. Söz
konusu ödül Dacia Dokker’ın sadece niteliklerini ve başarısını değil aynı
zamanda Dacia markasını Bulgaristan’da geliştirme yönündeki çalışmalarımızı da
yansıtıyor”.
Plamen Kyaychev - Dacia Pazarlama Direktörü, Bulgaristan.
DACIA’NIN FACEBOOK’TA BİR MİLYONDAN FAZLA FAN’I VAR
Dacia fan’larının heyecanı markanın ticari başarısını
yansıtıyor.
Kasım 2013’te Dacia bir milyonuncu Facebook fanına ulaştı;
bu, markanın çekiciliğini gözler önüne seren bir gerçek. Dacia sosyal ağda 2010 yılından beri yer alıyor ve şu anda
uluslararası bir sayfayla birlikte 20 yerel sayfaya sahip. Sadece Türkçe
sayfasının fan sayısı 426 bin. Bunu 272 bin fan ile Romanya sayfası takip
ediyor. Dacia, kulanıcılarına yönelik olarak özel etkinlikler
sunuyor: mesela İspanya, Polonya ve uluslararası sayfalarda Kasım 2013’te
organize edilen “Yeni Duster” yarışması gibi. Söz konusu etkinlik daha da fazla
Facebook üyeliğine vesile oldu; böylece 2014 başındaki fan sayısı 1 milyon 400
bin’e ulaştı. Sosyal ağ sayesinde Fransa’da Dacia pikniği (2013’te 15.000
katılımcı) ve Fas’taki plaj turu gibi etkinlikler düzenlendi.
YENİ NESİL DACIA ARAÇLARI

Yeni bir marka kimliği
Dacia, yepyeni stili ile tüm modellerinde dikkat çeken daha
güçlü bir marka kimliğine kavuştu.
Daha modern dış tasarım
Dacia modellerinde artık yeni bir ön yüz var. Ön kısımdaki
ızgara, farlarla birleşip genişlik duygusu uyandırıyor. Izgaranın içerisindeki
iki yatay bar, bir yandan güçlü bir izlenim uyandırırken diğer taraftan araca
çağdaş bir hava katıyor. Farlar, aracın modern görünümüne katkı sağlayacak biçimde
yeniden tasarlandı. Farlar ve ızgara tek parça halinde bir görüntüye sahip;
ayrıca siyah renk kullanımı sayesinde ön yüzün tasarım özellikleri vurgulanıyor. Aracın yan tasarımı ise gücü vurgulayan kabarık
çamurluklarla yalınlığını korumaya devam ediyor. Daha geniş tekerlek izi ve daha büyük lastikler (Stepway
versiyonunda 15 ve 16 inç) araca daha güçlü bir duruş veriyor. “Dacia ürün gamının yeni tasarımı çağdaş, dinamik ve biçim
konusunda aynı titizliği muhafaza ediyor. Aracın hatları gereksiz detaylar
olmaksızın incelikle düşünüldü. Hem yalın hem de ikonik.”
David Durand – Tasarım Başkanı, Dacia ürün gamı
Yeni nesil Dacia modelleri, standartta yer alan yeni metalik
gövde renkleri sayesinde daha dinamik bir görüntüye kavuştu: Lodgy ve Dokker’da
Kül Beji ve Uzay Mavi Blue, Yeni Logan ve Sandero’da Acem Mavi yeni bir tonu,
Sandero Stepway’e özgü Gök Mavi ve YeniDuster’da kullanılan Platin Gri. Dacia modellerinde daha çekici, yeni malzemeler kullanıyor.
Örneğin egzoz çıkışı gibi yerlerde krom detaylar mevcut.
Daha çekici iç mekân
Aynı uyum Dacia modellerinin iç mekânında da göze çarpıyor.
Dacia ürün gamındaki bütün modeller, stil konusunda uyumlu
bir yaklaşımı vurgulayan bir dizi özelliği bünyesinde barındırıyor: yuvarlak
hava çıkış kanalları, direksiyona entegre logo ve kapı kolları. Yeni modellerde modern tasarıma sahip birbirinin aynısı ön
konsol ve krom gösterge çerçeveleri yer alıyor (versiyona bağlı). Aracın dışında ise parlak siyah renk kullanımı gibi bir dizi
üst düzey özelliklerin kullanıldığı görülüyor. Koltukların grafik tasarımı ise artan kumaş kalitesi ile
birlikte çeşitli döşeme tiplerini yansıtacak biçimde kullanıldı. Bu kuralın tek istisnası ise hem yol hem de arazi
özelliklerini vurgulayacak şekilde yeniden tasarlanan ön kısma sahip Duster. İç
mekanda ise aracın 4x4 özellikleri hemen göze çarpıyor. Yeni ön konsol ve dikey
çerçeveli orta konsol aracın güçlü yönünü vurguluyor.
Cömert özellikler
Yeni nesil Dacia modelleri, müşterilerin beklentileri
arasında yer alan özellik ve ekipmanları her zamanki çekici fiyat etiketiyle
sunuyor.
Dacia gamındaki bütün modeller iki multimediya sistemi ile
sunuluyor.
- Bir multimedya navigasyon sistemi olan Dacia MEDIA NAV,
büyük bir dokunmatik ekrana sahip. Kullanımı kolay ve sezgisel olan bu büyük 7
inçlik (18 cm) dokunmatik ekran ve ana sayfası sayesinde kullanıcılar, altı
adet fonksiyon arasında kolaylıkla geçiş yapabiliyor: radyo, medya, telefon,
harita, navigasyon ve parametreler. Dacia MEDIA NAV, eller serbest telefon görüşmesi yapılmasına
veya müzik dinlenmesine imkan tanıyan Bluetooth® teknolojisini içeriyor. Ayrıca
2D veya 3D (kuş bakışı) görüntülü navigasyon sistemi de buna dahil. Telefon
veya MP3 çalar gibi kişisel taşınabilir cihazlar ergonomik biçimde kulanılmak
üzere ön konsola yerleştirilmiş olan USB portuna veya jaka takılabilir..
- Dacia Plug&Radio çok gerekli bir özellik olup, yalın ve etkili bir multimedya sistemidir.
Sistemde bir radyo, MP3 formatı ile uyumlu CD çalar, Bluetooth® bağlantısı ve
ön konsolda USB portları ve jakı bulunuyor.
Sürüş konforunu artıran özellikler
Eksiksiz ön konsol göstergeleri. Dacia ürün gamındaki bütün
modeller, artık yepyeni işlevsel ve ergonomik üçlü gösterge paneli ile
sunuluyor. Bu şekilde yüksek kalite standartları sağlanmış oluyor. Versiyonlara
bağlı olarak dış sıcaklık göstergesi, saat, sinyal lambası okları ve hem anlık
hem de ortalama yakıt tüketimini, litre ve kilometre cinsinden menzili, son
dolumdan beri kat edilen mesafeyi ve bir sonraki servise kalan mesafeyi
gösteren araç bilgisayarı (versiyona bağlı) da mevcut.
Yeni nesil Dacia modelleri şu ekipmanlarla sunuluyor: hız
sınırlayıcı, navigasyon, arka park sensörleri, araç hareket etmeye başladığında
devreye giren otomatik kapı kilitleri. Bütün modellerde yer alan ABS fren sistemi ile birlikte
kullanılan acil durum fren desteği (EBA) sayesinde güvenlik konusunda da özel
özen gösterildi. Elektronik stabilite kontrolü çoğu modelde standart
(Lodgy’nin ilk versiyonunda opsiyonel ve Dokker’da Ambience döşeme ile
sunuluyor). Duster’ın ESC ile donatılmış bütün versiyonlarında yokuş
kalkış desteği de bulunuyor. Söz konusu özellik sayesinde, fren basıncı iki
saniye daha muhafaza edilerek yokuşlarda kalkış kolay hale getiriliyor. Eğer sürücü iki saniye boyunca her hangi bir şey yapmazsa,
yokuş kalkış desteği fren basıncını kademeli olarak serbest bırakıyor bu
şekilde de araç hareket etmiyor.
Revize edilmiş ve modern motor gamı
Motor yelpazesinin genişleme ve yenilenme hızı, Dacia’nın
müşteri ihtiyaçlarına ne denli çabuk cevap verdiğini bir kanıtıdır.
Modern, yakıt açısından verimli benzinli motorlar
TCe 90

TCe 115
Dokker, Dokker Van ve Lodgy’de yer alan TCe 115 motoru,
Renault Grubu’nun ilk doğrudan enjeksiyonlu turbo benzinli motoru. Bu motor
seçeneği Türkiye’de satışa sunulmuyor. Hafif alüminyum bloku sayesinde daha
hafif araçlara yönelik. Verimli ve sürüşü özellikleri iyi olan bu motor
optimize bir kapasiteye (1.2l) ve 115 bg çıkış gücüne sahip. Sunduğu performans
1.6l motor ile kıyaslanabilir. Motorun torku 190 Nm olup, 2.0 litre motora
eşdeğer. Bu değerin %90’ı 1.500 d/d’den itibaren ve %100’ü de 2.000 ila 4,000
d/d arasında elde edilmektedir. Bu da güçlü hızlanma anlamına geliyor. TCe 115
motoru yakıt tasarrufu ile düşük CO2 emisyonlarını bir araya getiriyor.
TCe 125
İlk kez Yeni Dacia Duster ile sunulan TCe 125 motoru hem
güçlü hem de pürüzsüz. 125 bg güç ve 2.000 d/d’da 205 Nm tork üreten bu turbo
şarjlı motor güçlü kalkış ile hızlanmayı en düşük motor hızlarından itibaren
garantiliyor.
TCe 125 aynı zamanda yakıt açısından verimli olup, kullanım
masrafları düşüktür. Yakıt tüketimi kontrol altında olup, triger kayışı
gerektirmemektedir. Yeni Duster’da 6 vitesli vites kutusu ile birlikte
kullanılan bu motor, yakıt tasarrufu ile düşük CO2 emisyonlarını bir araya
getiriyor. Bu motor seçeneği Türkiye’de satışa sunulmuyor. Yeni nesil 1.5 dCi dizel motor: performans ve yakıt
verimliliği açısından daha da yüksek standartlar 1.5 dCi motoru güvenilirliği, performansı ve düşük yakıtı
tüketimi bakımından takdir topluyor. Söz konusu motor, aynı zamanda Renault
Grubu’nun en çok satan motoru. Günümüzde özellikleri daha da artırıldı. En son
nesil modelinde daha da etkili bir enjeksiyon sistemi ve turbo şarjı bulunuyor.
Böylelikle de tork 20 Nm artırılmış oluyor. Motor sayesinde sürüş zevki
artarken yakıt tasarrufu ile düşük CO2 emisyonlarını bir araya getiriliyor.
1.5 dCi motoru yelpazede 75 bg ve 90bg olarak yer alıyor.
Lodgy ve Yeni Dacia Duster’da ise 90 ve 110 bg olarak sunuluyor. Türkiye’de 90
ve 110bg seçenekleri Duster modelinde yer alıyor.
Pazarın en eksiksiz LPG yelpazesi
Pompa fiyatı 1€ / litrenin altında olan LPG konusunda Dacia,
bu yakıtı makul fiyatlı bir alternatif olarak sunmaya devam ediyor. Bütün Dacia ürün gamı (Sandero Stepway hariç),
pazarlandıkları ülkeye bağlı olarak LPG’li olarak da sunuluyor. Yeni Logan, Logan MCV ve Sandero modelleri 1.2 16V 75 LPG
motor ile sunuluyor. Dacia Duster 4x2 ise benzinli/LPG versiyonda sunulurken,
1.6 16v 105 LPG, Duster, Ambiance ve Lauréate döşeme tiplerinde satılıyor
(ülkeye bağlı). Bu seçenek Türkiye’de Logan MCV ve Sandero modellerinde yer
alıyor. 1.6 MPI 85 LPG çift yakıtlı benzinli/ LPG motor Lodgy ve
Dokker’da bulunuyor. Türkiye’de ise bu versiyon bulunmuyor.
DACIA; GÜVENİLİRLİK SEMBOLÜ
Renault Grubu’nun uzmanlığını temel alan güvenilirlik

Dacia, kalite açısından bir yandan Renault Grubu’nun
uzmanlığından istifade ederken, Renault –Nissan İttifakının proseslerini ve
standartlarını da kullanıyor. Grup’un tüm üretim tesislerinde olduğu gibi Kazablanka,
Tanca ve Pitesti tesisleri de Renault Üretim Süreci uygulanıyor. Söz konusu
yaklaşım, tüm Renault Grubu tesislerinde kullanılmakta olup, tek bir kilit
gerekliliği karşılamak üzere son derece sıkı üretim standartlarının
uygulanmasını gerektiriyor: yüksek kaliteli ürünler. Dacia, aynı zamanda İttifak motorlarının güvenilirliğinden
de istifade ediyor: örneğin İttifak’ın 2013 senesinde bir milyondan fazla satan
1.5 dCi motoru gibi. Aynı zamanda Yeni Dacia Duster Nissan’ın 4x4 araç alanındaki
deneyiminden ve uzmanlığından yararlanıyor.
Dacia, rekabetçi fiyatlarla güvenilirliği eksiksiz sunuyor
Üç yıldır üst üste olmak üzere, Fransız tüketici dergisi Que
Choisir’in yürüttüğü bir güvenilirlik araştırması sonucunda Dacia, en düşük
servis ücretine sahip marka seçildi. Şubat 2014’te gerçekleştirilen bu
araştırmaya Belçika, İspanya, Fransa, İtalya ve Portekiz’den 30 bin sürücü
katıldı.
Söz konusu sonuç, Dacia’nın müşterilerine sunmak üzere şu
çalışmalarını gösteriyor.
- Yeni, modern
ve yakıt açısından verimli motorlara sahip araçlar,
- Son
derece rekabetçi satış sonrası teklifleri (parça ve servis),
- Mükemmel
2. el değeri,
- Mevcut
model güncellenmiş hatta daha iyi donanıma sahip olsa bile değişmeden kalan
satın alma fiyatı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder