%50 aştı ve başarıyı yakaladı. Bu ‘Crossover’ model, hatchback, SUV ve MPV’lerin en iyi özelliklerini bir araya getirerek tüm bu segmentlerin de ötesine geçti. Modernliği, Peugeot tasarım gücüyle SUV’ların üstünlüklerini birleştirme kapasitesinde, sürüş keyfi ile işlevselliği bir araya getirme yeteneğinde yatıyor. Çok yönlü ve çok amaçlı olan bu model tüm bu özelliklerini farklı kullanım şartlarında ortaya koyuyor. Kokpit tasarımı ve teknolojik donanımları, sınıfının en üst düzeyindeki dinamik özellikleri vesunduğu benzersiz sürüş deneyimi ile sürücüsüne keyif ve heyecan veriyor.
Tüm güçlü noktalarını koruyarak yenilenen 3008, yeni
farlarıyla simgelenen çağdaş tasarımını zarafetle taşıyor. LED ön ve arka
farlar bu modelin ilk bakışta ayırt edilmesine olanak veriyor. Yeni teknolojik
donanımlar aracın dinamizmini ve kullanım rahatlığını attırıyor. Göz
hizasındaki gösterge panelinde farklı işlevler farklı renklerle gösterilerek
bilgilerin anında okunmasını sağlıyor. Geri görüş kamerası aracın arkasındaki
alanı ekranda görüntüleyerek manevraları kolaylaştırıyor. Yeni Peugeot 3008,
Mart ayından itibaren 1,6 e-HDi 115 hp (ETG6) motor seçeneği ile Türkiye
pazarına sunuldu.

Markanın yenilikçilik kapasitesi ve çevre konusundaki
öncülüğünün kanıtı olan HYbrid4 teknolojisi tam bir başarı olmuştur! »
Maxime Picat, Peugeot CEO
Doğal, yoğun ve zarif görünüm
Kompakt SUV 3008 farklı otomobil dünyaları olan
hatchback’lerin dinamizmini, tek hacimlilerin geniş ve ferah iç mekanını ve
SUV’ların yüksek mimarisini benzersiz bir şekilde birleştirerek çığır açtı.
Ölçülü boyutları (uzunluk 4,365m, genişlik 1,837m) güçlü ve rafine bir
tasarımla biçimlendirildi. Markanın tasarım kimliğini doğal olarak benimseyen 3008,
özgün karakterini ve niteliklerini güçlü bir şekilde dışa vuruyor. Prestijli ve
çağdaş bir stil, sağlamlık, her koşulda konfor, sürüş keyfi, farklı yol
koşullarına uyum yeteneği.
« Yeni 3008’in ruhu hem zarif hem de güçlü karakterinde yatıyor. Detaylara gösterilen özende, kontrastlarda oldukça uzağa gittik. Bu araç ileri derecede hassas bir projenin ürünü oldu. »
« Yeni 3008’in ruhu hem zarif hem de güçlü karakterinde yatıyor. Detaylara gösterilen özende, kontrastlarda oldukça uzağa gittik. Bu araç ileri derecede hassas bir projenin ürünü oldu. »
Keith Ryder, 3008 Tasarım sorumlusu
Sağlamlık daha ilk bakışta güven veren korumalar ve hassas
birleşimlerde kendini gösteriyor. Özgün kıvrımlara sahip çamurluklar, paslanmaz
çelikten marşpiye ve kasa altları gövdeyi çevreliyor. Bunların üzerindeki ışık
oyunu ise aracın SUV kimliğini ortaya koyuyor. 3008 hafif fakat güçlü jantların
üzerine oturuyor. Parıltılı çubuklar jant kollarını incelikle vurguluyor.
Tamamen yenilenmiş olan ön yüzün karakteri kontrast
arayışlarıyla güçlendirildi. Radyatör ızgarası ve sis farlarının çerçeveleri
gövdeden çıkan tek bir krom parçaymış gibi duruyor. Kromajlı iki ince çıtayla
çerçevelenen hava girişi 3008’in doğal gösterişini arttırıyor. Aynı zamanda ön
yüzde bir denge unsuru oluşturuyor. Sis farlarının tasarımında Peugeot’nun son
konsept araçlarından esinlenildi. Far yuvaları hacimli tasarımları ile ilave
bir koruma sağlıyor.

Peugeot logosu bu zengin ve prestijli ön yüze hakim. Logonun
izinden doğan hareket ön cam ve tavan ile doğal olarak birleşen kaputu boydan
boya kat ediyor. Tavanın geniş hareketi rahat ve ferah iç mekanla ilgili
ipuçları veriyor. Camın üst çerçevesi, marşpiye ve dikiz aynası yuvaları
üzerindeki krom dokunuşlar modelin yüksek kalite seviyesini ortaya koyuyor.
Koyu fonlu yeni stop lambaları LED’lerle aydınlatılan
hareketli üç arslan pençesini oluşturuyor ve 3 boyutlu profilleriyle ayırt
ediliyorlar.
Müşterilerin 3008’lerini zevklerine göre seçmeleri için,
aralarında yeni Mercan kırmızısı ve üç katlı inci beyazı olan dokuz yeni
renkten oluşan geniş bir renk yelpazesi beğenilerine sunuluyor.
Sürüş keyfinin kaynağı yeni kokpit
Kapıyı açtığınızda, göz alıcı ve şaşırtan iç mekanla karşılaşıyorsunuz.
Panoramik cam tavandan gelen ışık mükemmel ergonomiye sahip sürücü bölümünü
gözler önüne seriyor. Sürücü böylece bu sınıftaki bir SUV’da eşsiz bir deneyim
yaşamak amacıyla, hatchback tarzı bineklere özgü bir sürüş pozisyonu sunan
gerçek bir kokpit içinde yerini alıyor.
«Sürüş keyfi araçlarımızı geliştirme stratejimizin ağırlık
merkezinde yer alıyor. 3008 ile yeni bir iç mimariyi hayata geçirdik. Mimari bu
kompakt SUV’un başarı anahtarlarından bir tanesi ve tüm yeni projelerimize
hakim olan yeni yaklaşımın başlangıç noktasını oluşturuyor. »
Xavier Peugeot, Peugeot Ürün Direktörü
Head Up Display olarak adlandırılan göz hizasındaki gösterge
panelinde, gizlenebilen polikarbonat ekran üzerinde aracın hızı (anlık hız, hız
sabitleyici – sınırlayıcının durumu ve limiti) ile aynı zamanda Güvenli takip
mesafesi uyarı sistemi sistemi sayesinde takip edilen araç ile aradaki mesafe
görüntüleniyor. Daha net anlaşılması için, her fonksiyon farklı bir renk ile
gösteriliyor: Anlık hız için beyaz, hız limitörü için turuncu, sabitleyici için
yeşil ve Güvenli takip mesafesi uyarı sistemi için kırmızı. Yandaki açılır-kapanır ekran üzerinde radyo-navigasyon, yol
bilgisayarı, ön ve arka park yardımlarının ara yüzleri ile geri görüş
kamerasının çektiği görüntü izlenebiliyor.
Head up bilgi ekranı ve Mesafe Alarmı’nın farklı
parametreleri parmak uçlarıyla kumanda edilen düğmeler yardımıyla kolayca
kontrol ediliyor.
Aracın ilerlemesini kontrol etmeye yarayan kumandalar arka
koltuklara kadar uzanan orta konsol üzerinde toplandı. Kolunu orta kolçağa
rahatça yerleştiren sürücü bir fonksiyondan diğerine çok kısa bir süre içinde
geçebiliyor ve böylece büyük bir tepki gücüne sahip oluyor: Vites kolu,
elektronik park freni, Grip Control çekiş sistemi
Yeni döşemeler
Allure donanım seviyesinde karma malzemeleriyle şık ve
teknik bir döşeme sunuluyor. Sırtlık ve koltukların orta bölümü Grikol kumaş
ile kaplanırken yan destekler, sırtlık üstleri ve kafalıklar ise PET malzeme
ile döşendi. Kapı kol dayamaları da aynı şekilde PET ile kaplandı. Bu döşeme üç
farklı renk seçeneği ile sunuluyor: Gri, Siyah ve Ikoïa. Bu sonuncu renk sadece
3008 HYbrid4’e özgüdür. Féline versiyonunda ise ısıtmalı ve deri koltuklar
sunuluyor.
Konfor ve kullanım kolaylığı
Yolcular hangi koltukta oturursa otursun, üst düzey bir
akustik ve kabini ışığa boğan geniş camlı yüzey sayesinde kendilerini rahat
hissederler. Panoramik cam tavan ile aracın camlı yüzeyi 5m²’ye çıkarıldı.
Ayrıca ışık ve enerji transferini sınırlandıran koyu renkli panoramik cam tavan
aynı zamanda elektrikli tente ile tamamen kapatılabiliyor. Gece,doğal aydınlatmanın yerini ön direk boşluklarındaki
lambalar ve tavan konsolunun içindeki LED’li ambiyans ışığı alıyor. Işık,
sürücü evine girinceye kadar farları otuz saniye boyunca yanık tutan Follow me
home fonksiyonu ile veya kapıların açılmasında refakatçi aydınlatma şeklinde
3008’in dışında bile kullanıcıya eşlik ediyor. Sürücü otomatik aydınlatma
süresini isteğine göre ayarlayabiliyor.
« 3008 pazarda eşsizdir, başarısını da bu sağlıyor.
Müşteriler onu güçlü kimliği ve çok yönlülüğü nedeniyle beğeniyorlar. Kabininde
herkes en iyi koltukta oturuyor: Kokpit, modülerlik, konfor, akustik… »
Christian Bonnet, 3008 Ürün Proje Müdürü
Ergonomik kokpitinde sürücü hatchback modellerden esinlenen
dinamik bir sürüş pozisyonunda oturuyor. Segmentteki bu ayrıcalık direksiyon
simidine daha doğal bir açı verilmesini sağlayan 3 kollu direksiyon sistemiyle
sağlandı. Önde oturan yolcu özellikle yola hakim konumu ve orta
konsolu torpido ile birleştiren tutunma kolu ile yolculukların keyfini
çıkarıyor. Arkadaki yolcular ise önlerindeki koltukların biçimli gövdeleri
sayesinde geniş bir diz boşluğundan yararlanıyorlar.
Tüm koltuklar temas bölümlerine göre değişik yoğunluktaki
köpük malzeme içeriyor. Böylece, sırtlık ve minderler mükemmel bir konfor
sağlarken, yan bölümler sıkı tutma sağlayacak şekilde daha sert bir malzeme
içeriyor.
Daha fazla güvenlik için teknolojik donanımlar
Peugeot 3008’de hız sabitleyici ve sınırlayıcı gibi
güvenliği artıran bir dizi teknoloji sunuluyor.
Aracın önüne yerleştirilen 24 GHz’lik bir radarı kullanan
takip mesafesi uyarı sistemi izlenen araç ile olan emniyet mesafesini sürekli
olarak saniye cinsinden hesaplıyor. Bu ölçüm sürücünün önceden belleğe aldığı
limitin altına indiğinde, göz hizasındaki ekran üzerinde görsel bir uyarı
mesajı beliriyor.
Şehir içinde, araçta mevcut olan park yeri ölçüm sistemi
park etmek için uygun bir alan bulduğunda sürücüyü bilgilendiriyor. İki donanım
sayesinde SUV’un park manevrası tam bir güvenlik içinde yapılabiliyor. Ön ve
arka park sensörleri aracı bir engelden ayıran mesafe hakkında bilgi veriyorlar.
Ekran üzerindeki bir grafik ve mesafeye bağlı olarak gittikçe sıklaşan 'bip'
sesi ile manevra yapan sürücü bilgilendiriliyor ve ikaz ediliyor. Yeni bir donanım manevraları kolaylaştırıyor. Geri görüş
kamerası ekranda aracın arkasındaki alanı gösteriyor. Aracın boyutları renkli
çizgilerle gösteriliyor.
Araç park edildiğinde, elektrikli park freni kontak
kapandığında otomatik olarak devreye giriyor. ESP ile bağlantılı bir işlemci
yolun eğimine göre uygulanacak sıkma gücünü ayarlıyor. Bu işlemci gerektiğinde
gücü yeniden ayarlamak üzere hareketsiz kalma süresince aktif kalıyor. Kontağı
kapatmadan durma yapılması halinde, elektrikli park freni konsol üzerinde el
altındaki kumandası sayesinde kolay bir hareketle manuel olarak devreye
sokulabiliyor.
Kalkışta, elektrikli park freni sürücü gaz pedalına
dokunduğunda otomatik olarak gevşiyor. Bu teknolojik çözüm kompakt bir
kumandanın kullanılması sayesinde boşalan bu alanda geniş bir saklama gözünün
yerleştirilmesine olanak veriyor. Hem kullanım rahatlığını ve hem de güvenliği artıran yokuşta
kalkış yardımı veya Hill Asist 3008’de standart olarak bulunuyor. Araç
yokuştayken sürücü fren pedalını serbest bıraktığında, bu fonksiyon iki saniye
süresince balataların sıkılı kalmasını sağlıyor. Böylece sürücü, yokuşta ileri
veya geri viteste kalkış sırasında, örneğin kaldırım kenarına iki araç arasına
park ederken, aracının istenmeyen en ufak bir harekette bulunmasından
korkmadan, gaz pedalına kumanda etmek için yeteri zamana sahip oluyor.
Tüm koltuklarda eşya yerleştirme bölmeleri
Gündelik hayattaki pratiklik için, iç mekan toplamı yaklaşık
50 litreyi bulan sayısız saklama alanını içeriyor. Orta kolçak sürekli
havalandırmalı 13,5 litrelik geniş bir hacmi saklıyor. Bu bölüme örneğin 1,5
litrelik bir şişe konabiliyor. Öndeki yolcular 7 litrelik kapı cepleri,
direksiyon altında anahtarla kilitlenen 3,7 litrelik bir bölme ve orta konsolun sağ tarafındaki bir file ile
desteklenen 4,1 litrelik torpido gözüne sahipler. Arka da aynı durum geçerli: Yolcuların ayakları altında
solda 3,3 litrelik ve sağda 3,8 litrelik iki kapaklı saklama alanı, 2,5
litrelik kapı cepleri bulunuyor ve son olarak ön koltuklar üzerine fileler
takılmıştır.
İyi düşünülmüş bir modülerlik
Arka bagaj kapısı ve 200 kg’lik bir yük taşıyabilen hobby
tip alt bagaj kapağı veya açıldıklarında kolayca erişilebilir, modüler ve
özenle tasarlanmış bir bagajı ortaya çıkarıyorlar. Gerçekten de, Multiflex iç
tasarımı, üç konumlu bagaj tabanı ve katlanır arka koltuk sırtlıkları sayesinde
3008’in bagaj hacminin ihtiyaca göre değiştirilmesi sağlanıyor. Bu modüler zemin kompozit malzemeden yapılmıştır, çok hafif
olup sadece 3,5 kg ağırlığındadır ve kullanımı son derece kolaydır. İçinde bir
bagaj filesini sabitlemek için 4 halka vardır. Easy Flat tipindeki arka banket belirgin bir modülerlik
sunuyor. Tek bir hareketle, minderler zeminde gizleniyor ve sırtlıklar bagajda
veya sırtlığın üst kısmında yer alan kumandalar yardımıyla katlanıyor. Önde,
yolcu koltuğu sırtlığın ekseni etrafında döndürülmesi suretiyle tablet haline
getirilebiliyor. Bu olanak uzun eşyaları taşımak veya yüklemek isteyenler için
son derece pratik.
Hacim böylelikle 512 l’den (VDA standardına göre 432 dm3)
bagajın her iki tarafındaki saklama alanları dahil tablet altında 1604 litreye
kadar (VDA normunda 1241 dm3) çıkabiliyor. Ön yolcu koltuğunun tablet hale
getirilmesi yükleme uzunluğunun 2,62 metreye çıkarılması sağlanıyor.
Öte yandan, bagaj ince ayrıntılarla tasarlandı. Sert
malzemeden bagaj gizleme pandizotu yükleme alanına erişim sağlamak üzere bagaj
kapısı ile birlikte açılıyor. Aynı zamanda yerinden çıkarılabiliyor ve
katlanarak zemin altında saklanabiliyor. Sol çeperde, seyyar bir elektrik
lambası yuvasına yerleştirildiğinde otomatik olarak şarj oluyor ve 45 dakikalık
bir kullanım olanağı sunuyor.
Etkin bir dinamizm
3008 Crossover özenli bir aerodinamik (0,296’lık Cx), düşük
tutulan ağırlık (1399 kg’den itibaren) ve üst düzey yürüyen aksamı ile sürücüyü
ve yolcularını hayran bırakan sürüş özellikleri gösteriyor.
3008’i hafifletmek için, aracın ağırlığının % 12,5’ine kadar
THLE (Çok Yüksek Elastik Limitli) ve UHLE (Ultra Yüksek Elastik Limitli) saçlar
ve kaput için alüminyum ve ön çamurluklar için kompozit malzeme kullanıldı. Böylece, sürücü özellikle bu segmentte dikkat çeken bir
dinamizmi garanti eden sürüş hassasiyeti ile üstün yol tutuşunun keyfini
yaşayacak. Yolcular özellikle yalpa hareketinin kontrolü ile elde edilen yüksek
konfor düzeyinden yararlanabilecek.
Peugeot bilgi birikimi
Bu nitelikler takviyeli viraj çubuklu ters Mac-Pherson tipi
ön takımlı şasiden kaynaklanıyor. Bu mimari hassas yol tutuşu ve direksiyon
hakimiyeti ile üst düzey konfor sağlıyor. Arka dingil ise kompaktlık ve sertlik
artışı sağlayan şekil değiştirebilir bir kiriş, iki salıncak ve entegre bir
denge çubuğundan oluşuyor. Geniş tekerlek izleri düz hatta veya virajda gaz kesme ve
frenaj aşamasında sağladıkları denge ile sürüş hassasiyetine ve konfora
doğrudan katkıda bulunuyor.
Yeni Peugeot 3008 , 1,6 e-HDi 115 hp, ETG6 otomatik vites
kutulu (Efficient Tronic Gearbox) motor
seçeneği ile sunuluyor. Stop&Start sistemine sahip bu motor 4,2 l/100km
yakıt tüketimi ve 110 g CO2/km’den itibaren sunduğu emisyon değerleri ile
dikkat çekiyor.
Grip Control, takviyeli çekiş sistemi
Grup tarafından patenti alınmış olan bu sistem, düşük
tutunma koşullarına adapte olan çekiş gücü sayesinde 3008’in kullanım alanının
genişletilmesine olanak veriyor. Otomobilde zaten bulunan elektronik aksamı
kullanan Grip Control sistemi 215/60 R16 boyutlarındaki çamur ve kar tipi
lastikler ile birleşiyor. Çok yönlü ve esnek sistem ön tekerleklere etki ederek
karşılaşılan zemin koşullarına uyum sağlıyor, ancak sürekli olarak kontrolü
sürücüye bırakıyor. Sürücü her an bu akıllı donanımın standart modda devreye
girmesini kararlaştırabiliyor veya orta konsol üzerinde bulunan bir düğme ile
kullanmak istediği modu seçebiliyor: Yol, Kar, Çamur, Kum ve ESP Off.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder