
Seat Leon ilk olarak 1998 yılında otomobil piyasasına giriş
yaptı. Tasarım anlamında özellikle genç sürücüleri cezbeden model geçtiğimi
aylarda yenilenerek 3. nesline kavuştu. Bir önceki nesline göre daha dinamik
hatlara kavuşan Seat Leon, LED gündüz farlarıyla dikkat çekmeyi başarıyor.
Geçtiğimiz günlerde 4 kapılı karoseriyle konuğumuz olan model, şimdi ise iki
kapılı versiyonuyla test köşemizde. “STYLE” ve “FR” donanımlarının yanı sıra 3
farklı motor seçeneğini de kullanıcılara sunuyor. Test konuğumuz olan Leon SC
1.6 TDI motoru ve DSG şanzıman ikilisiyle bakalım nasıl bir performans çizecek?
Tasarım

Leon tasarım
anlamında önceki neslin yuvarlak hatlarından kurtulup daha keskin ve dinamik
görünüme kavuşmuş. Kaput üzerinde uzanan keskin çizgiler ön bölüme sportif bir
hava katmış. LED teknolojisiyle donatılmış far grubu otomobile kışkırtıcı
bakışlar kazandırmış. Önceki nesle göre iki yana uzatılmış ızgara grubu
kenarları nikelaj kaplama ile şık kılınmış. Yan bölümde otomobilin sporcu
ruhunu jant grubu çok net bir şekilde yansıtıyor. Alt donanım olmasına rağmen
bu detay otomobile farklı bir hava katmış. Önden arkaya doğru uzanan tasarım
çizgileri arka bölümde daha da keskinleşiyor. Paralel uzanan baş mesafesi arka
bölümde çok hafif bir eğim ile bagaj kapağı ile birleşiyor. Bu durum otomobilin
sportif yapısını desteklerken geniş camlar ferah bir iç kabini size vaat
ediyor. Boyut disiplininde Seat Leon SC, 4228 mm uzunluğa, 1810 mm genişliğe,
1446 mm yüksekliğe ve 2601 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekan

Seat Leon SC, içeride
standart modelle benzer bir iç mekanı bizlere sunmuş. Malzeme kalitesi
anlamında model yumuşak detaylar ile bu algıyı yüksek tutmuş ancak sert
plastiklerinde fazlaca yer verildiğini belirtmeliyiz. Test aracımız “STYLE”
donanımla bile beklentileri karşılamayı başarıyor. Ergonomi anlamında model
sürücü odaklı bir ön konsol kullanarak her türlü sıkıntıyı ortadan kaldırmış.
Bunlara da ek olarak direksiyon üzerindeki kumandalar ile otomobilin birçok
özelliğini kontrol etmeniz mümkün. Model orta konsolda dokunmatik ekrana yer
vermiş. Kullanım anlamında oldukça başarılı olan bu ekrandan otomobilinizle
ilgili birçok bilgiyi almanın yanı sıra multimedya işlemlerinizi de
gerçekleştirebiliyorsunuz. Müzik sisteminin başarılı olduğunun da altını çizmeliyiz. Eşya gözü konusunda içeride birçok alan
sizlere sunulmuş. Otomobil önde yeterli iç mekanı sunarken arka koltuktakiler
diz mesafesi konusunda sıkıntı yaşayacak. Bagaj bölümünde ise model size 380
litrelik bir hacim sağlıyor. Bu hacim pek çok rakibinden daha iyi.
Motor

Test aracımızda
Volkswagen modellerinden de hatırladığımız 1.6 litre turbo dizel üniteye yer
verilmiş. Bu motor 3000 ila 4000 d/d’de 105 Hp güç, 1750 ila 2750 d/d arasında
ise 250 Nm tork değeri üretiyor. Motor test aracımızda 7 kademeli DSG şanzıman
ile kombine edilmişti. Motor, 1211 kg ağırlığındaki Leon SC’ye 10.6 saniyelik
0-100 Km/s hızlanma değeri sağlarken maksimum 191 Km/s hıza sahip. Dizel
ünitenin yakıt tüketim değeri ise farika verilerine göre 3.9 litre olarak
belirlenmiş. Ekonomi odaklı olan bu motor teknik verilerinden de anlaşılacağı
gibi alt devirlerde canlı kalmayı başarıyor. Çok devir çevirmeyi sevmeyen dizel
motor 7 ileri otomatik şanzıman ile sürekli üst viteslerde kalarak size fazlaca
ekonomi yaptırıyor. Bunu testimiz sırasında sakin kullanımlarda elde ettiğimiz
5.6 litre ile otomobil bize ispatladı. Performanslı kullanımlarda ise Leon SC
ile 7.2 litrelik bir değer elde ettik.
Konfor & Yol Tutuş

Leon SC’de orta
sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Konfor konusunda başarılı bir
performans gösteren süspansiyonlar kombine virajlarda da size destek oluyor.
Ses yalıtımı konusunda da yol, rüzgar ve motor sesi disiplinlerinde başarılı
olan model beğenimizi kazandı. Hisli direksiyon ve süspansiyon sistemi size
başarılı bir viraj dinamiği sunuyor. Tabiî ki Leon SC’nin de sınırları aşılınca
önden kaymalar yaşayabiliyorsunuz. Bu durumda ESP en büyük yardımcınız.
Güvenlik
Euroncap çarpışma
testlerine 5 kapılı Hatchback modeli ile katılan Leon güvenliği elden
bırakmadı. Önden çarpışmalarda yolcu bölmesi sabit kalan Leon, yolculara ayak
uzvu haricinde yüksek seviyede güvenlik sağlarken sürücüye ise göğüs kafesi
dışında maksimum güvenlik sağlamıştır. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik
seviyesini maksimumda tutan Seat Leon, sabit bariyer çarpışmalarında ise göğüs
ve bel bölgesinin dışında her bölgeye maksimum seviyede güvenlik sağlamıştır.
Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinde de güvenliği elden bırakmayarak Euro Ncap’de
5 yıldız almayı başaran modeller arasında yerini aldı. Bu başarıda ön yolcu ve
sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı, ESP sistemi ve bazı modellerden yer alan
hız uyarı sisteminin yeri büyük.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Seat, daha sportif bir Leon isteyenlere SC versiyonuyla
cevap veriyor. Leon zaten 4 kapılı versiyonuyla sportif görünürken iki kapılı
versiyonuyla sportifliğini en üst düzeye taşımış. Ancak önceki Leon testimizde söylediğim
gibi bu aracı satın alacaksam kırmızı renkli olanı tercih ederdim. Model o
renkle daha kışkırtıcı bir hale bürünüyor. Bunlara ek olarak Leon zaten LED
farları, stopları ve tasarımdaki keskin hatlarıyla sizi etkilemeyi başarıyor.
İç mekana geçiyorum ve dışarıdaki tüm sportifliği unutturacak bir kokpit beni
karşılıyor. “STYLE” donanım olması sebebiyle “FR” donanımdaki altı düz
direksiyon ve kırmızı dikişli çizgiler otomobilimizde ne yazık ki yer almıyor.
Bir de FR donanımın sadece TSI ünitelerle sunulması da handikap. Sadece dizel
ünitenin avantajı var diye 58 Bin TL seviyesini biraz geçkin fiyatla sportif
detaylardan vazgeçmek mantıklı gelmiyor. İçeride eksik olan diğer bir konu ise
motor sesi. Konfor anlamında olumlu görünse de böyle bir spor otomobilin içinde
tatlı tınılar duymak hiçte fena olmazdı. “Dizel ünite ne bekliyorsun?”
dediğinizi duyar gibiyim. Ancak TSI ünite ile de aklımızda olan hoş tınıları
duyamamıştık. Sürüşte ise dizel ünite tamamen ekonomi için çalışıyor. Şanzıman
manuel modda daha performanslı sürüşler yaşatıyor ancak devir kesiciye
girmiyor. Kombine virajlarda limitleri zorlarsanız bolca önden
kayabiliyorsunuz. Ancak temiz bir çizgi kullanırsanız sorun yaşamazsınız.
Gelelim fiyat konusuna … Belirttiğim gibi 58 Bin seviyesini biraz geçkin bir
etikete sahip. TSI ünitelerin yakıt ekonomisi konusunda başarılı olduğu bir
gerçek. Bu doğrultuda eğer çok fazla yol yapmıyorum derseniz 1.4 TSI motor ve
”FR” donanımlı Leon SC’yi 6 Bin TL daha ucuza alabiliyorsunuz. Eğer otomatik
şanzıman vazgeçilmeziniz ise 1000 TL daha ucuza Seat 1.2 TSI seçeneğini size
sunuyor. Marka kombinasyon seçeneği konusunda özgürlüğünüzü biraz daraltsa da
fiyat avantajıyla mantıklı seçenekler arasında üst sıralarda yer alacaktır.













































































Hiç yorum yok:
Yorum Gönder