Haberler

28 Şubat 2014 Cuma

Subaru’nun SUV’leri Kar Heyecanı

4X4 dünyasının yıldızı Subaru’nun SUV modelleri, Uludağ’ın zorlu yollarında test edildi. Test sürüşünde; Lineartronik otomatik şanzımanlı 2.0 Litrelik Boxer Dizel Subaru Outback, 2.0 Litrelik Turbo Subaru Forester, ve Subaru XV Elegance modelleri yer aldı. Benzersiz teknolojisi ve sürüş güvenliği özellikleri ile fark yaratan Subaru’nun arazi takımı XV, Forester ve Outback; Uludağ’da yılın son karları üstünde test edildi. Subaru’nun ‘Heyecan Dorukta’ sloganı ile gerçekleştirilen test sürüşünde, tamamı simetrik dört çeker özelliğe sahip Subaru modelleri karlı arazide becerilerini sergiledi.  

Dünya’da ilk kez Boxer dizel motor ve otomatik şanzımanı bir araya getiren Outback modeli ilk kez Türk gazeteciler tarafından hem otoban ve dağ çıkışında, hem de karlı yollarda test edildi. Test sürüşünde gazeteciler ile bir araya gelen Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle: ‘Satışlarımızı bir önceki yıla göre yüzde 70 artırarak yeniden dört haneli satış rakamlarına ulaştığımız 2013 yılının ardından 2014 yılında da sektör genelinde beklenen olumsuz satış tahminlerine rağmen yüzde 20’lik bir büyüme öngörüyoruz. Bu büyümeyi hem var olan ürünlerimizin tanıtımlarına ağırlık vererek hem de, yetkili satıcı ağımızı nitelik ve nicelik açısından geliştirerek başarmayı planlıyoruz. Subaru kullanıcılarının araçları ile kurduğu duygusal bağı vurgulayan aktivitelere daha fazla ağırlık vereceğiz. Subaru olarak yeni yılda büyüyen Crossover ve SUV segmentlerinin önemli bir oyuncusu olmayı hedefliyoruz.” dedi. Tüketicilerin otomobil seçimlerinde artık daha fazla güvenlik ve sürüş kabiliyetlerine önem vermeye başladığını belirten Karagülle: ‘’Tüm Subaru SUV modellerimiz versiyon ayrımı yapmaksızın standart olarak simetrik 4x4 özelliği ile donatılmış olarak tüketiciler ile buluşuyor. Bu markamızın en büyük farkını ortaya koyuyor. Tüm modellerimizin bağımsız çarpışma testlerinden aldığı tam puanlar Subaru olarak sürüş dinamikleri ve güvenliğe verdiğimiz önemi yansıtıyor. Otomobiller bugün ve gelecekte artık daha fazla özelliği bir arada sundukları müddetçe tercih edilir konuma geliyor. Özellikle Outback modelimiz üstün 4x4 özelliklerini dizel motor ve otomatik vites ile birleştirerek bir aile otomobilinin ne denli fonksiyonel özellikleri bir arada toplayabildiğinin en büyük kanıtı oldu.’’ şeklinde konuştu.
 
Boxer Dizel Motor’un Lineartronic otomatik şanzıman ile buluşması: SUBARU OUTBACK
Kullanışlı araç boyutları, ekonomik motor ve üstün manevra kabiliyeti ile arazide ve şehirde benzersiz bir konfor sunan Outback, hacim odaklı ve özgün dizaynı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Lineartronic (CVT) otomatik şanzımanın Boxer Dizel motor ile ilk defa buluştuğu Subaru Outback konforlu bir sürüş sunarken aynı zamanda yakıt verimliliği de sağlıyor.

Üstün motor performansı ve çevreye duyarlı dizel otomatik Outback

Yeni Dizel Outback, 3600 devir/dak.’da 147 hp güç üreten Outback, Karşılıklı – Yatay yerleştirilmiş 4 silindirli 2.0 litre turbo dizel motoru sayesinde, düşük devirlerden itibaren tork üretme özelliği ile kolay kullanım ve zarif bir hızlanma hissi veriyor. 350 Nm’lik torkunu 1600-2400 dd aralığında sunan Outback, bu sayede düşük devirlerde sağladığı maksimum güç ile rahatça yol alabiliyor.
 
Subaru Outback’te yüksek sürüş performansı ve güvenlik seviyesini yükselten Araç Dinamikleri Kontrolü (VDC) de standart olarak bulunuyor. 166 g/kg’lık düşük karbondioksit salınım değeri dizel motorlu Outback’in çevreye duyarlılığının bir göstergesi. 7 ileri lineartronic şanzımanla uyumlu çalışan Boxer Dizel Motor, tüm arazi şartlarında kolayca ilerleyen Outback’te 6.3 litrelik ortalama yakıt tüketimi değeri sunuyor.

2010 yılında yenilenen Outback diğer crossover rakiplerine kıyasla daha “akıllı” boyutlara sahip. Outback’in hacim odaklı kabin tasarımı ile toplam yüksekliğin, genişliğin ve dingil mesafesinin artırılması ile yolcu kabinin ferahlatılması, genişletilmesi sağlanırken; yolcuların daha rahat edebileceği geniş koltukların kullanılmasıyla da yolculuklar keyifli hale getiriliyor. Hem yolcu bölümü hem de arka yükleme alanı genişleyen Outback iç hacimde sunduğu konforu manevra kabiliyeti ile de pekiştiriyor.
 

Geniş hacme ve yüksek işlevselliğe sahip dış tasarım

Subaru Outback, özgün tasarımı ve son derece lüks kabin özellikleri ile ayrıcalıklı bir duruş sergilerken, kaslı gövde yapısı, geniş ön ızgara ve far grubunun araca iddialı ve sportif bir görünüme sahip. Tasarımda ise sportifliğe, AWD teknolojisinin stabilite özelliklerine, SUV gücüne, geniş hacme ve yüksek işlevselliğe önem veriliyor.

İdeal SUV: Subaru Forester
Yeni Forester`da 2.0L benzinli atmosferik 150 PS ve turbo 240 PS olarak farklı ruhlara sahip iki ayrı Boxer Motor seçeneği ile sunuluyor. Yeni Forester büyüyen boyutları, artan arazi kabiliyeti, sürekli simetrik dört çeker sistemi, 6 ya da 8 ileri Lineartronik otomatik şanzımanı ve 2.0L Boxer motor seçenekleriyle ideal bir SUV.

Yeni Forester’ın 240 beygir gücündeki turbo motoru, SI Drive sisteminde yer alan Sport # modundayken, 8 ileri CVT şanzıman ile kullanılabiliyor ve böylece spor otomobillerin sürüş zevkinin 4x4 bir SUV’da da yaşanabileceğini ispatlıyor. Yeni Forester daha sportif sürüş performansını yüzde 10’un üzerinde daha düşük yakıt tüketimi ile sunuyor. Yepyeni bir AWD kontrol sistemine sahip olan Forester’da, standart olarak kullanılan “X-MODE” sistemi ile her koşulda sürekli denge sağlanıyor.

Tüm yol koşullarına uygun ideal SUV

Değişik ihtiyaç ve tercihlere göre farklı donanım paketlerine sahip olan Yeni Forester Türkiye’de 2 farklı motor seçeneği ile satışa sunuluyor. 2.0 litrelik 150 HP gücüne sahip lineartronic şanzımanlı modeli, Forester ruhunun en temel özelliklerini taşıyor. Premium versiyonu ise konfor ve donanım meraklılarına hitap ediyor. 2.0 litrelik 240 HP gücündeki lineartronic Adventure modeli ise arazi koşullarına uygun bir sürüş deneyimi vaat ediyor. Hem motorunun inanılmaz gücü hem de özel süspansiyonları ile spor otomobilleri aratmayan performans sunuyor. 
 
Sportif tasarım ve konforlu yaşam alanı birlikteliği

Yenilenen Forester daha iyi aerodinamiklik ve işlevsellik özelliklerinin yanı sıra SUV bir aracın güçlü ve çarpıcı görünümü korunarak tasarlandı. Aracın ön yüzünde “Sportiflik” ve “Rahatlık” vurgusunu ön planda tutuyor. Ön bölümün, kapı panellerinin ve arka kapının tasarımları etkili ve güçlü bir görüntü ortaya çıkarıyor.

Çamurluk ve jant tasarımı, daha iyi bir yol duruşunu ve off-road yeteneğini yansıtıyor. Aracın gövde tasarımı, alçak noktadan düz bir yüzeye çıkarken veya inerken oluşturulan yaklaşma ve kalkış açısı için yeterli bir yerden yükseklik oranına sahip.   

Kompakt gövde boyutlarının korunduğu yeni Forester; konforlu kabini, geniş görüş açısı, araca kolayca giriş çıkışı sağlayan kullanışlılık odaklı özellikleri ile ön plana çıkıyor. Yolcuların kolay erişebildiği parçalar, yumuşak dokulu malzemelerle döşenerek kalite hissi artırıldı. İki farklı cila birleştirilerek, orta panelin metalik çubukları ham maddeden kesilmiş gibi bir görünüm oluşturacak şekilde tasarlandı. Ferah bir atmosfere sahip olan kabinde yumuşak materyaller kullanılarak kalite hissi vurgulanıyor.

Crossover kategorisine yeni bir soluk getiren model: Subaru XV

Subaru XV, markanın köklü geçmişinin en belirgin özellikleri arasında yer alan güvenlik, sağlamlık ve sportiflik unsurlarını barındırıyor. Subaru XV’de üst düzey konfor ve geniş kabin tasarımı kompakt ve hafif gövde yapısı ile harmanlanıyor. XV, Subaru’nun gelecek nesil motorları ve yenilenen şanzımanı ile mükemmel manevra kabiliyeti sayesinde üstün sürüş performansı ve yakıt verimliliği sunuyor. 1.6 motor Lineartronic otomatik şanzıman ve sürekli dört çeker özelliklerini bir arada sunan piyasadaki tek araç olan yeni XV, Subaru’nun stratejik modeli olarak tanımlanıyor. Direksiyon başında sürüş keyfi, konfor ve üstün güvenlik arayan sürücülerin tüm isteklerine cevap verecek özelliklerle donatılan Subaru’nun XV modeli Euro NCAP Güvenlik testlerinden alınabilecek en yüksek 5 yıldız notunu, çocuk koruma testinden ise tüm rakiplerini geride bırakarak teste girdiği tarihe kadarki en yüksek notu almıştı. Subaru XV, hem şehir hayatında hem de doğada sürücülerin otomobil kullanımını kolaylaştıran özel bir otomatik şanzımanına sahip.
Lineartronic otomatik şanzıman ile konforlu sürüş
Zincir Tahrikli CVT’nin (Sürekli Değişken Şanzıman) hafiflik, kompaktlık, üstün yakıt verimliliği ve geniş oran kapsamı gibi avantajlarına ek olarak Subaru, çevreye daha duyarlı ve daha iyi sürüş performansına sahip bir araç sunmak üzere yeni XV için yeni CVT’yi geliştirdi. Bu yeni şanzımanın yeni geliştirilen motor ile bir araya gelince olağanüstü bir sürüş performansı ve yakıt tasarrufu sonucu ortaya çıktı. Yeni nesil CVT şanzıman artık 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde de kullanılıyor. CVT’nin yeni motor ve şasi ile uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi sayesinde yumuşak, konforlu ve sorunsuz kullanım sunuluyor. Lineartronic otomatik şanzımanın kullanımı sayesinde daha yumuşak vites değiştirme performansı sağlanıyor.

Geliştirilen VDC sistemi

Tüm modellerde standart olarak VDC sistemi bulunuyor. Sürüş esnasında yana kayma veya buna benzer bir araç dengesizliği söz konusu olduğunda VDC sistemi, her bir tekerleğe uygulanan fren kuvvetini, motor gücünü ve AWD tork dağılımını (Lineartronic (CVT) modellerde) kontrol ederek sürücüye yardımcı oluyor. VDC sistemine, fren kontrolü müdahale zamanlaması için yeni bir kontrol ayarı kazandırılarak çift şerit değiştirme veya slalom manevraları esnasında tehlikeleri önleme performansı da artırıldı.



























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder