
Dünya’da ilk kez Boxer dizel motor ve otomatik şanzımanı bir
araya getiren Outback modeli ilk kez Türk gazeteciler tarafından hem otoban ve
dağ çıkışında, hem de karlı yollarda test edildi. Test sürüşünde gazeteciler
ile bir araya gelen Subaru Türkiye Genel Müdürü Halil Karagülle: ‘Satışlarımızı
bir önceki yıla göre yüzde 70 artırarak yeniden dört haneli satış rakamlarına
ulaştığımız 2013 yılının ardından 2014 yılında da sektör genelinde beklenen
olumsuz satış tahminlerine rağmen yüzde 20’lik bir büyüme öngörüyoruz. Bu
büyümeyi hem var olan ürünlerimizin tanıtımlarına ağırlık vererek hem de,
yetkili satıcı ağımızı nitelik ve nicelik açısından geliştirerek başarmayı
planlıyoruz. Subaru kullanıcılarının araçları ile kurduğu duygusal bağı
vurgulayan aktivitelere daha fazla ağırlık vereceğiz. Subaru olarak yeni yılda
büyüyen Crossover ve SUV segmentlerinin önemli bir oyuncusu olmayı
hedefliyoruz.” dedi. Tüketicilerin otomobil seçimlerinde artık daha fazla
güvenlik ve sürüş kabiliyetlerine önem vermeye başladığını belirten Karagülle:
‘’Tüm Subaru SUV modellerimiz versiyon ayrımı yapmaksızın standart olarak
simetrik 4x4 özelliği ile donatılmış olarak tüketiciler ile buluşuyor. Bu
markamızın en büyük farkını ortaya koyuyor. Tüm modellerimizin bağımsız
çarpışma testlerinden aldığı tam puanlar Subaru olarak sürüş dinamikleri ve
güvenliğe verdiğimiz önemi yansıtıyor. Otomobiller bugün ve gelecekte artık
daha fazla özelliği bir arada sundukları müddetçe tercih edilir konuma geliyor.
Özellikle Outback modelimiz üstün 4x4 özelliklerini dizel motor ve otomatik
vites ile birleştirerek bir aile otomobilinin ne denli fonksiyonel özellikleri
bir arada toplayabildiğinin en büyük kanıtı oldu.’’ şeklinde konuştu.
Boxer Dizel Motor’un Lineartronic otomatik şanzıman ile
buluşması: SUBARU OUTBACK
Kullanışlı araç boyutları, ekonomik motor ve üstün manevra
kabiliyeti ile arazide ve şehirde benzersiz bir konfor sunan Outback, hacim
odaklı ve özgün dizaynı ile dikkatleri üzerine çekiyor. Lineartronic (CVT)
otomatik şanzımanın Boxer Dizel motor ile ilk defa buluştuğu Subaru Outback
konforlu bir sürüş sunarken aynı zamanda yakıt verimliliği de sağlıyor.
Üstün motor performansı ve çevreye duyarlı dizel otomatik
Outback
Yeni Dizel Outback, 3600 devir/dak.’da 147 hp güç üreten
Outback, Karşılıklı – Yatay yerleştirilmiş 4 silindirli 2.0 litre turbo dizel
motoru sayesinde, düşük devirlerden itibaren tork üretme özelliği ile kolay
kullanım ve zarif bir hızlanma hissi veriyor. 350 Nm’lik torkunu 1600-2400 dd
aralığında sunan Outback, bu sayede düşük devirlerde sağladığı maksimum güç ile
rahatça yol alabiliyor.
Subaru Outback’te yüksek sürüş performansı ve güvenlik
seviyesini yükselten Araç Dinamikleri Kontrolü (VDC) de standart olarak
bulunuyor. 166 g/kg’lık düşük karbondioksit salınım değeri dizel motorlu
Outback’in çevreye duyarlılığının bir göstergesi. 7 ileri lineartronic
şanzımanla uyumlu çalışan Boxer Dizel Motor, tüm arazi şartlarında kolayca
ilerleyen Outback’te 6.3 litrelik ortalama yakıt tüketimi değeri sunuyor.
2010 yılında yenilenen Outback diğer crossover rakiplerine
kıyasla daha “akıllı” boyutlara sahip. Outback’in hacim odaklı kabin tasarımı
ile toplam yüksekliğin, genişliğin ve dingil mesafesinin artırılması ile yolcu
kabinin ferahlatılması, genişletilmesi sağlanırken; yolcuların daha rahat
edebileceği geniş koltukların kullanılmasıyla da yolculuklar keyifli hale
getiriliyor. Hem yolcu bölümü hem de arka yükleme alanı genişleyen Outback iç
hacimde sunduğu konforu manevra kabiliyeti ile de pekiştiriyor.
Geniş hacme ve yüksek işlevselliğe sahip dış tasarım
Subaru Outback, özgün tasarımı ve son derece lüks kabin
özellikleri ile ayrıcalıklı bir duruş sergilerken, kaslı gövde yapısı, geniş ön
ızgara ve far grubunun araca iddialı ve sportif bir görünüme sahip. Tasarımda
ise sportifliğe, AWD teknolojisinin stabilite özelliklerine, SUV gücüne, geniş
hacme ve yüksek işlevselliğe önem veriliyor.
İdeal SUV: Subaru Forester
Yeni Forester`da 2.0L benzinli atmosferik 150 PS ve turbo
240 PS olarak farklı ruhlara sahip iki ayrı Boxer Motor seçeneği ile sunuluyor.
Yeni Forester büyüyen boyutları, artan arazi kabiliyeti, sürekli simetrik dört
çeker sistemi, 6 ya da 8 ileri Lineartronik otomatik şanzımanı ve 2.0L Boxer
motor seçenekleriyle ideal bir SUV.
Yeni Forester’ın 240 beygir gücündeki turbo motoru, SI Drive
sisteminde yer alan Sport # modundayken, 8 ileri CVT şanzıman ile
kullanılabiliyor ve böylece spor otomobillerin sürüş zevkinin 4x4 bir SUV’da da
yaşanabileceğini ispatlıyor. Yeni Forester daha sportif sürüş performansını
yüzde 10’un üzerinde daha düşük yakıt tüketimi ile sunuyor. Yepyeni bir AWD
kontrol sistemine sahip olan Forester’da, standart olarak kullanılan “X-MODE”
sistemi ile her koşulda sürekli denge sağlanıyor.
Tüm yol koşullarına uygun ideal SUV
Değişik ihtiyaç ve tercihlere göre farklı donanım
paketlerine sahip olan Yeni Forester Türkiye’de 2 farklı motor seçeneği ile
satışa sunuluyor. 2.0 litrelik 150 HP gücüne sahip lineartronic şanzımanlı
modeli, Forester ruhunun en temel özelliklerini taşıyor. Premium versiyonu ise
konfor ve donanım meraklılarına hitap ediyor. 2.0 litrelik 240 HP gücündeki
lineartronic Adventure modeli ise arazi koşullarına uygun bir sürüş deneyimi
vaat ediyor. Hem motorunun inanılmaz gücü hem de özel süspansiyonları ile spor
otomobilleri aratmayan performans sunuyor.
Sportif tasarım ve konforlu yaşam alanı birlikteliği
Yenilenen Forester daha iyi aerodinamiklik ve işlevsellik
özelliklerinin yanı sıra SUV bir aracın güçlü ve çarpıcı görünümü korunarak
tasarlandı. Aracın ön yüzünde “Sportiflik” ve “Rahatlık” vurgusunu ön planda
tutuyor. Ön bölümün, kapı panellerinin ve arka kapının tasarımları etkili ve
güçlü bir görüntü ortaya çıkarıyor.
Çamurluk ve jant tasarımı, daha iyi bir yol duruşunu ve
off-road yeteneğini yansıtıyor. Aracın gövde tasarımı, alçak noktadan düz bir
yüzeye çıkarken veya inerken oluşturulan yaklaşma ve kalkış açısı için yeterli
bir yerden yükseklik oranına sahip.
Kompakt gövde boyutlarının korunduğu yeni Forester; konforlu
kabini, geniş görüş açısı, araca kolayca giriş çıkışı sağlayan kullanışlılık
odaklı özellikleri ile ön plana çıkıyor. Yolcuların kolay erişebildiği
parçalar, yumuşak dokulu malzemelerle döşenerek kalite hissi artırıldı. İki
farklı cila birleştirilerek, orta panelin metalik çubukları ham maddeden
kesilmiş gibi bir görünüm oluşturacak şekilde tasarlandı. Ferah bir atmosfere
sahip olan kabinde yumuşak materyaller kullanılarak kalite hissi vurgulanıyor.
Crossover kategorisine yeni bir soluk getiren model: Subaru
XV

Lineartronic otomatik şanzıman ile konforlu sürüş
Zincir Tahrikli CVT’nin (Sürekli Değişken Şanzıman)
hafiflik, kompaktlık, üstün yakıt verimliliği ve geniş oran kapsamı gibi
avantajlarına ek olarak Subaru, çevreye daha duyarlı ve daha iyi sürüş
performansına sahip bir araç sunmak üzere yeni XV için yeni CVT’yi geliştirdi.
Bu yeni şanzımanın yeni geliştirilen motor ile bir araya gelince olağanüstü bir
sürüş performansı ve yakıt tasarrufu sonucu ortaya çıktı. Yeni nesil CVT
şanzıman artık 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde de kullanılıyor. CVT’nin
yeni motor ve şasi ile uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi sayesinde
yumuşak, konforlu ve sorunsuz kullanım sunuluyor. Lineartronic otomatik
şanzımanın kullanımı sayesinde daha yumuşak vites değiştirme performansı
sağlanıyor.
Geliştirilen VDC sistemi

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder