
• Renault
Design India’nın katkısıyla uluslararası pazarlar için uluslararası bir ekip
tarafından dizayn edildi
• “Flying
Companion”, eğlenceli ve güvenli bir sürüş deneyimi için, otomobil dünyasında
bir ilk.
• KWID
CONCEPT, şirketin yeni pazarlara olan taahhüdünün bir göstergesi olan, Avrupa
dışında lansmanı yapılacak olan ilk Renault konsept aracı
• Aracın
sağlam, aynı zamanda eğlenceli tasarımı, yüksek teknolojik özellikleri ile
birlikte, bu pazarlarda genç müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.
Delhi Otomobil Fuarı’nda lansmanı yapılan konsept araç olan
KWID CONCEPT, Renault’nun Hindistan gibi yeni pazarlara olan taahhüdünü hem de
şirketin kompakt araç segmentinde çekici ürünler üretme yeteneğini gösteriyor.
Aracın sağlam, aynı zamanda eğlenceli tasarımı, yüksek teknolojik özellikleri
ile birlikte, bu pazarlarda genç müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamayı
hedefliyor.
KWID CONCEPT Renault Design India’nın teknolojik katısıyla
tasarlandı ve Renault’nun “hayat döngüsü” tasarım stratejisinin ‘Explore’
ayağını oluşturuyor. Aracın çekici orantıları ve boyutları enerjik bir araç
izlenimi veriyor, devasa tekerlekleri ise çamurluklardan dışarı çıkıyor ve bu
haliyle KWID CONCEPT’in bir buggy aracı gibi görünmesini sağlıyor. Aracının eğlenceli dış tasarımı, sağlam görünümü ve güç
izlenimi yaratan kare şeklindeki kanatları ile bir kontrast oluşturuyor.
tasarımı bir arazi aracının ön yüzünü yansıtıyor. KWID CONCEPT’in iç kabini korunaklı bir ipekböceği gibi
tasarlanmış ve kuş yuvasından esinlenmiş. Beyaz sağlam bir tabanda bulunan
aracın koltukları hafiflik duygusu uyandırıyor, 2 renk tonlu malzemesi ise
aydınlık duygusu veriyor. KWID CONCEPT aynı zamanda arka bölümde de klima
sistemi yer alıyor. Ön konsol, “Flying Companion”’ın farklı fonksiyonlarına
ulaşmayı sağlayan bir tablet formunda.
Yüksek teknoloji ürünü bir Konsept Araç

“Yeni pazarlardaki müşteriler çok daha genç. Beklentileri de
farklı, zira müşteriler genelde oyun oynamayı seviyor. Teknolojiyle yakından
ilgileniyorlar ve eğlenmeyi çok seviyorlar. Bu konsept araç ihtiyaçlarını
farklı biçimlerde karşılıyor, ancak temelde, sürüşü hem güvenli hem de
eğlenceli hale getiren “Flying Companion” sayesinde bunu gerçekleştiriyor.
Dünyada ilk kez uzun otomotiv sektör tarihinde yolu takip etmeden seyahat edebiliyoruz.
Bu büyüleyici bir özellik!” Serge Mouangue, Marka Strateji ve Innovasyon
Laboratuarı Sorumlusu

Uluslararası pazarlar için uluslararası bir ekip tarafından
dizayn edildi

“Renault Design; Fransa, Romanya, Brezilya, Kore ve
Hindistan’da stüdyoları bulunan tam anlamıyla uluslararası bir ekiptir. Bu
konsept araç tasarım ağımızın uluslararası karakterinin bir yansımasıdır.”
Laurens van den Acker, Endüstriyel Tasarım Bölümü Başkanı
Hindistan’a yönelik vaatlerimizi yineliyoruz
Avrupa dışında lansmanı yapılan ilk Renault konsept aracı
olan KWID CONCEPT, Hindistan’ın Renault’nun küresel stratejisindeki özel yerini
vurgulamakla birlikte şirketin kompakt otomobil segmentindeki çekici ürünler
sunma potansiyelini gösteriyor.
“İlk kez Avrupa dışında bir konsept aracın lansmanını
yapmamız, Hindistan’a olan bağlılığımızın zarif bir göstergesi. Hindistan’daki
genç müşteriler genelde trend yaratıcıları ve teknoloji ve keyifli sürüş söz konusu
olduğunda, sınırları zorlamak istiyorlar. “Flying Companion” ile KWID CONCEPT,
dinamik tarzı ve sürekli online olma imkanı ile bu öncü ruhu yaşıyor.” Gilles
Normand, Asya-Pasifik Bölgesi Başkanı
KWID CONCEPT aynı zamanda Hintli sürücülerin ihtiyaçlarını
karşılamak için özel olarak dizayn edildi. Araç, Hindistan’da çok yaygın olan
ailece seyahate elverişli kompakt ve beş koltuklu bir araç. Multimedya kontrol
paneli “Flying Companion” ile birlikte, genç ve modern Hintlilerin, teknolojiye
yönelik yoğun bir ilgiyle, sürekli online olma isteğini karşılıyor. Aracın iç
kabin tasarımı da sıcak hava koşullarına uyarlandı. KWID CONCEPT’in iki tonlu gövde rengi ile konstrast tavan ve
hava girişi için altın sarısı kullanıldı. Araç aynı zamanda tekerlekler üzerinde,
kapıların alt kısımlarında ve ızgaralı kısımlarda sarı çizgiler hakim. Bu
renkler bir yandan Renault Grubu şirket renklerini oluştururken, bir yandan da
Hindistan ile özdeşleştiriliyor: gri toprağı, sarı ve dore rengi ise çiçekleri ve baharatları temsil ediyor.
Ayrıca, KWID CONCEPT olağan dışı bir koltuk düzenine sahip:
önde üç yolcu koltuğu bulunuyor, omuz alanı bırakmak için, şoför koltuğu biraz
önde olmak üzere ortada yer alıyor, ve iki koltuk da arkada bulunuyor. Bu
düzenin getirdiği merkezi sürüş pozisyonu uluslararası sürüş standartları ve
hem soldan hem de sağdan akan trafiğin bulunduğu pazarlar için uygun.
“Renault son üç yıl içerisinde Hindistan’da eşi görülmemiş
bir büyüme gerçekleştirdi; bu pazar, şirketin gelecek yıllardaki küresel
stratejisinde önemli bir rol oynamaya devam edecek.” diye açıklıyor Sumit
Sawhney, Renault India Pvt. Ltd. Genel Müdürü. “Avrupa dışındaki ilk lansman
olan KWID CONCEPT’in Hindistan’da gerçekleşmesi ve Hinidistan’daki gençlerin
istekleri göz önünde bulundurulan tasarımı bu ülkeye verdiğimiz büyük önemi
gösteriyor.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder