Fuara gelmesi beklenen 700 000 ziyaretçi, Peugeot’nun 2014
Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki 2650 m2’lik standında teşhir edilen 28 seri model
ve konsept otomobil arasında dünya prömiyeri yapılan iki yeni modelle de
tanışma fırsatı bulacaklar.
Yeni PEUGEOT108’ler: Hepsi birbirinden özgün!
Peugeot 107, müthiş ticari başarılarla dolu zengin bir
kariyerin ardından – 800,000’den fazla satış - 2014 yazında yerini Peugeot
108’e bırakacak.
Peugeot, B ve C segmentlerindeki ürünlerini baştan sona
yeniledikten sonra, Cenevre’de yeni şehir modelini sergiliyor ve artık Avrupa
pazarının %10’undan fazlasını oluşturan dinamik A segmentinde bir yenilik
rüzgarı estiriyor.

Peugeot 108’in net hatları, teknolojik farları ve azami
derecede azaltılmış dingil çıkıntılarıyla dinamizme vurgu yapan şık ve özgün
tasarımı kişiselleştirmeye açık. Böylece herkesin zevkine göre bir 108 olacak.
108 müşterileri sekiz kasa rengi arasından seçim yapma imkanına sahip olacak
(bunlardan 2’si yepyeni). Ayrıca 108 TOP’da üç tente rengi seçeneği bulunuyor.
3 kapılı hatchback versiyonda iki çift renk seçeneği sunuluyor. Ayrıca yedi
farklı kişiselleştirme ve iç ambiyans teması mevcut.
Peugeot 108, markanın ürün gamında yükseliş yani ürünlerin
daha yüksek donanımlı versiyonlarına ağırlık verme stratejisine katkıda
bulunuyor. Aracın dışındaki zenginlik içinde de devam ediyor. Oturma kabini
konforlu ve giriş kolay nitelikte; tercih edilen donanım seviyesine bağlı
olarak, 7”lik büyük bir dokunmatik ekran, geri görüş kamerası, Eller Serbest
Giriş ve Çalıştırma, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı dikiz aynaları ve
otomatik yanan farlar var. Çağının aracı olan şehirli Peugeot 108 gelişmiş bir
internet temelli bağlantı sistemine de sahip. Yeni MirrorScreen teknolojisi
bunun kanıtı.
Kompakt ve şık model aynı zamanda kullanışlı olmayı da
biliyor: 196 l’den 750 l’ye çıkabilen, sınıfına göre oldukça geniş bir bagaj
hacmine sahip.
Yeni PEUGEOT 308 SW : Şık ve ferah station-wagon
Yeni Peugeot 308, pazarın kalbinde, stratejik C segmentinde
(Avrupa pazarının üçte birinden fazlası) yer alıyor. Toplam 46.000’den fazla
siparişle (2014 Ocak sonu itibariyle) –%40’ından fazlası üst donanım düzeyinde
-, 2013 sonbaharında piyasaya sürülen yeni Hatchback 308 daha şimdiden kendisi
için belirlenmiş olan iddialı hedeflere ulaşıyor.
Önümüzdeki Nisan ayından itibaren yeni 308 ürün arzı ikinci
bir siluetle daha da zenginleşecek. Baştan sona yeniden tasarlanmış olan ve
selefinden sadece ismini devralan yeni Peugeot 308 SW, hacim, iç mekan
genişliği, modülerlik ve pratiklik bakımlarından sınıfının temel değerlerini
karşılayan güçlü ve farklı bir alternatif oluşturuyor. Bu modelin hedefi,
Avrupa’da C segmentinin %10’unu oluşturan station-wagon sınıfında kendisine
yakışan yeri almak olacak.
Araç, tasarımcılar ve mühendisler tarafından çok sayıda
üstün özellikle donatıldı. Köklü bir hafifletme girişimine dayanan etkili bir
tasarım, dinamik tasarım, yenilikçi sürücü bölümü, benzersiz sürüş keyfi, düşük
tüketimli yenilikçi motorlar ve en üst düzeyde kalite.
Tasarımcı ve mühendisler, yeni EMP2 platformu sayesinde, bir
yandan araca cömert boyutlar (uzunluk 4,53 m), pazarın en iyilerinden olan bir
kabin genişliği ve yükleme hacmi (610 ila 1660 dm3 VDA) kazandırırken, aynı
zamanda aracın ağırlığını öncüsüne göre 140 kg azaltma başarısını gösterdiler.
Yeni Peugeot 308 SW’nin 1,69 m2’lik muazzam bir cam tavan
ile aydınlanan sade ve teknolojik iç mekanının ayırt edici özelliklerinden biri
Peugeot i-Cockpit. Peugeot i-Cockpit, daha heyecanlı bir sürüş sağlayan kompakt
bir direksiyon simidi, bilgilerin ideal şekilde okunmasını sağlayan
yükseltilmiş gösterge paneline, yüksek bir orta konsola ve 9,7”lik dokunmatik
bir ekrana sahip. Bu özellikleriyle, i-Cockpit kesinlikle rakiplerinden
ayrılıyor.
Sırasıyla 130 ve 155 hp güç üreten benzinli turbo
kompresörlü 1.2 l ve 1.6 l iki motor ile 92 ila 150 hp arasında güç geliştiren
dört adet 1.6 ve 2.0 HDi dizel motor (ki bunların bir kısmı daha şimdiden Euro
6 standartlarını yerine getirmektedir), optimize aerodinamikleri (Cx: 0,28,
Scx: 0,64) ve azaltılmış olan ağırlıkları sayesinde, yeni Peugeot 308 SW’ye
oldukça düşük emisyon değerleri sağlıyorlar: Böylece, yepyeni 130 hp’lik 3
silindirli benzinli turbo motor PureTech 1.2 e-THP’nin CO2 emisyonları 109 g/km
ile sınırlı kalıyor. Diğer yandan, altı vitesli mekanik vites kutusu ile
eşleşen 120 hp’lik yeni 1.6 l Blue HDi versiyonu, karma parkurda sadece 3,2
l/100 km düzeyinde rekor tüketim ile 85 g/km C O2 emisyon değeri sergiliyor.
Yepyeni bir sürüş deneyimi otomobil severleri bekliyor.
Peugeot’nun bütün bilgi birikimi, yeni yürüyen aksam ve geniş boyutlu fren
sistemini destekleyen son nesil ESP ile Peugeot 308 SW üzerinde kendini
gösteriyor. Yeni platformun kazandırdığı avantajlarla (kütlenin hafifletilmesi,
ağırlık merkezinin alçaltılması, elektrikli direksiyon) birleşen bu özellikler,
yeni 308 SW’ye C segmentinin station-wagon sınıfında referans oluşturan dinamik
bir sürüş özelliği kazandırıyor, çeviklik, konfor ve üst düzey yol tutuşunun
bir araya gelmesini sağlıyor.
Sürüşe yardımcı olan çok sayıda teknolojik sistem (örneğin
Ölü Nokta Gözetimi, Aktif Hız Sabitleyici, Çarpışma Riski Uyarısı ve Otomatik
Acil Durum Freni), güvenliği daha da artırıyor. Gittikçe daha da geliştirilen
Internet bağlantısı, Park Assist sistemi veya Driver Sport Pack’in her biri,
araç içinde heyecan ve konforu arttıran birer donanım niteliğinde
Segmentte bir başka yenilik oluşturan Full Led farlar üst
donanım seviyelerinde standart olarak yer alıyor.
Peugeot, 2013 yılında Avrupa’da satışa sunduğu modellerin
CO2 emisyonlarının ağırlıklı ortalamasını daha da düşürdü. 2012’de 121,6 g/km
emisyon ortalamasına karşılık 2013’ün on bir ayında 115,2 g/km ile Peugeot,
çevreye en çok saygı gösteren markalar arasında ilk üç arasında yer aldı. Bu
sonuçlar, C ve D segmentlerinde geniş ölçüde temsil edilen bir ürün dizisi için
dikkat çekici bir başarıyı yansıtıyor.
Peugeot’nun çevre politikası doğrultusunda, termik motorlar
sürekli geliştirilirken (verimlilik artışı, downsizing, stop&start...),
yeni nesil 3 silindirli PureTech benzinli motorlar ailesine e-THP versiyonlar
katıldı ve HDi motorlar Euro 6 standardına geçiş amacıyla teknolojik sıçrama
gösterdi.
Böylece, yeni Peugeot 308 1.2 l e-THP 130 hp üretiminde,
altı ileri mekanik vites kutusu ile eşleşen direkt enjeksiyonlu turbo
kompresörlü yepyeni 3 silindirli Pure Tech benzinli motor ilk kez kullanıldı.
Modüler ve kompakt, çevreye saygılı ve yüksek performanslı olan bu motorda,
verim ile teknoloji en üst düzeyde bir araya geliyor. Yüksek basınçlı (200 bar)
direkt enjeksiyon ve yüksek randımanlı yeni nesil turbo, en düşük devirlerden
itibaren sıra dışı bir sürüş keyfi sunuyor. 1750 devir/dakika devirde elde edilen
230 Nm azami tork ile, bu motor pazarın en iyi düşük devir torku/güç
uzlaşmasını sergiliyor. Her şartta optimum verimi garanti edecek şekilde,
torkun %95’i 1500 ila 3500 devir/dakika arasında kullanılır durumda kalıyor.
Güç ve keyif düzeyi değişmeden, tüketimler ve CO2
emisyonları %21 oranında azaltılıyor.
Peugeot, Cenevre’de ayrıca yeni dizel Blue HDi’yi tanıtıyor.
Bundan böyle, Peugeot 308, 308 SW ve 508’lerin çok sayıda versiyonu bu
teknolojiden yararlanıyor. Benzersiz bir şekilde SCR (Selective Catalytic
Reduction) ile katkılı partikül filtresini bir araya getiren bu teknoloji,
e-HDi motorların NOx salınımının %90’a varan oranlarda azaltılmasını ve CO2
emisyonları ile tüketimin optimize edilmesini sağlarken, bir yandan da
parçacıkları sayı olarak %99,9 oranında filtrelenmesini sağlıyor. Şimdiden Euro
6 dizel standartlarını büyük ölçüde karşılayan Blue HDi teknolojisi aşamalı
olarak Peugeot’nun bütün modellerinde kullanılacak.
İlk defa 508 2.0 Blue HDi 180’de kullanılan üçüncü nesil
altı vitesli AISIN otomatik vites kutusu da, 308 SW’de 2,0 l Blue HDi 150
motorla eşleşti.
Bu yeni otomatik vites kutusu Quickshift teknolojisinden
yararlanıyor. Bu teknoloji, hızlı vites değiştirmelerle üst düzey bir
akışkanlık ve kullanım keyfini aynı anda sağlıyor. Vites kutusunun tasarımı,
CO2 emisyonlarında büyük bir düşüş sağlıyor: 308 SW’de, manuel vites kutusuna
göre CO2 emisyon farkı 5 g/km’ye iniyor (eşdeğer lastiklerle) ve bu şekilde bu
versiyonu sürüş keyfi ve tüketim bakımından en üst düzeye getiriyor.
Peugeot’nun çevre konusundaki öncülüğünü ve gam yükseltme
stratejisini gösteren başka bir örnek de, HYbrid4 dizel hibrit teknolojisi. Bu
teknoloji, ilk defa 2012 yılında 3008 HYbrid4’te tanıtılmış, daha sonra 508 RXH
ve 508 HYbrid4’te de kullanılmaya başlanmıştı. Peugeot, HYbrid4 çekiş zinciri
ile çevreyi korumaya yönelik özellikler ve sürüş heyecanı bakımından daha önce
eşi görülmemiş bir ürün dizisi sunuyor. Üç HYbrid4 modeli şimdiden 36,000
müşterinin beğenisini kazandı.
Önden çekişi sağlayan 2.0 HDi FAP motor ile arka dingili
üzerindeki elektrikli motorun sağladığı toplam 200 hp güç ile, HYbrid4
modelleri, sundukları 4 sürüş modu seçeneği ile (otomatik, “ZEV”, spor, 4x4 )
yeni bir sürüş deneyimi sundukları gibi, aynı zamanda 85 g/km’den başlayan
düşük CO2 emisyonlarıyla da göz dolduruyorlar.
Ancak Peugeot, ileri vadede sadece 2 l/100 km tüketim
değerine sahip, fiyatıyla erişilebilir seri üretim bir araç üretme hedefine
ulaşmak için daha devrimci çözümlere yöneliyor.
Nitekim, bu hedefe giden yolda kilit bir aşama oluşturan
HYbrid Air teknolojisi ile, Peugeot öncü rolünü bir kez daha ortaya koyuyor.
Uluslararası satış hedefine sahip olan 2008, benzinli motor ile sıkıştırılmış
havayı düşük maliyetli bir teknoloji kapsamında birleştiren bu yeni çekiş
ünitesi için doğal bir uygulama ortamı oluşturuyor. Bu teknoloji, 2016’dan
itibaren B ve C segmentlerindeki binek otomobillere ve hafif ticari araçlara
uygulanacak ve beş kıtada geniş kitlelerin erişebileceği bir konumda olacak.
2008 HYbrid Air, iki enerjiyi bir arada kullanarak farklı
durumlara göre en iyi verimin elde edilmesini sağlıyor: Özellikle fren ve hız
kesme aşamalarında enerji geri kazanımıyla üretilen sıkıştırılmış hava, son
nesil 3 silindirli benzinli motora en iyi çalışma noktalarında yardımcı oluyor
veya gerektiğinde tamamen onun yerine geçiyor.
Pnömatik kısmı orta tünelde yüksek basınçlı bir tank, arka
dingil üzerinde düşük basınçlı bir tank ve şanzıman üzerine kurulu bir
motor/pompa grubundan oluşan HYbrid Air çekiş zinciri, aracın iç mekan
genişliğine ve modülerliğine olumsuz etki yapmadan sürücüye üç farklı kullanım
modu sunuyor: Hava (ZEV), Benzinli ve Karma.
Ürün gamında yükseliş ve benzersiz sürüş deneyimleri
Cenevre’deki Peugeot standında, ziyaretçiler Peugeot’nun
tasarım ve sürüş keyfi konusundaki bilgi birikiminin başka bir örneğini
hayranlıkla izleme fırsatı bulacaklar. Benzersiz RCZ R, şimdiden 57,000’den
fazla otomobil tutkununun gönlünü fetheden simgesel spor kupe RCZ’nin daha da
geliştirilmiş ve güçlendirilmiş versiyonu. Yıl başındaki lansmanından bu yana
Peugeot’nun tarihindeki en güçlü seri üretim modeli ünvanına sahip.
Yeni 270 hp’lik 1.6 l motoru – bu sınıfta spesifik güç
rekoru - Euro 6 standartlarını karşılıyor ve CO2 emisyonları 145 g/km ile
sınırlı kalıyor. Böylece RCZ daha önce eşi görülmemiş bir performans ve verim
grafiği çizmiş oluyor. Özgün imza niteliğinde ve yoğun heyecanlar vaat eden
alçaltılmış zemin yüksekliği ve 19” tekerlekleri, RCZ R’ye daha da güçlü
ifadesi olan bir duruş kazandırıyorlar. Sürücü koltuğundan elitist iç ambiyansa
kadar, sürücü, Torsen kilitli diferansiyel ve özel yürüyen aksamı sayesinde
motorun performansını tam anlamıyla değerlendirebilecek.

2013, 208 için bir güçlenme yılı oldu. Bu model, 2013
yılında, Avrupa B segmentinin hatchback sınıfında ilk üç arasındaki yerini
sağlamlaştırdı. 2013 yılı, aynı zamanda, Peugeot seri-2 efsanesinin varisinin
yarış versiyonları ile Peugeot Sport için başarılara dolu bir yıl oldu.
İsviçre’de otomobil severlerin 208 T16 Pikes Peak etrafında
epey vakit geçirecekleri muhakkak: Ari Vatanen’in 405 T 16’sı ile efsanevi
Amerika yarışındaki ilk zaferinden 25 yıl sonra, bu kez, yine artık
efsaneleşmiş olan 208 T 16 Pikes Peak’in direksiyonunda (208’in son noktaya
varmış versiyonu: 3,2 l’lik V6 bi-turbo, 875 kg 875 hp; 0-100 km/h 1”8
saniye...), Sébastien Loeb, 8’13” 878 ile, 20 km tırmanış rekorunu kırdı. Bir
markanın mükemmellik tutkusunu yansıtan insan ve makinenin ortak macerası.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder