.jpg)
Otokoç Otomotiv’in Genel Müdürü Görgün Özdemir 2013 yılında
ekonominin karışık bir seyir izlediğini, yılın ilk yarısındaki düşük faiz
ortamı ve tüketici güveninin yerini ikinci yarıda kur ve faizlerdeki artışa
bıraktığını hatırlattı. Tüm bu gelişmeler ışığında otomotiv sektörünün en yüksek
ikinci pazar hacmine ulaştığını belirten Özdemir, yeni araç satışlarının bir
önceki yıla göre yaklaşık yüzde 9 artarak 893 bin 124 âdete ulaştığını
sözlerine ekledi. Bu performans içerisinde Otokoç Otomotiv’in 72 bin yeni araç
satışıyla 3,5 milyar TL rekor ciroya ulaştığını kaydeden Özdemir, otomotiv
perakendeciliğindeki liderliklerinin güçlenerek sürdüğünü belirtti. Yeni
yatırımlara da aralıksız devam ettiklerini söyleyen Özdemir, “Otokoç Otomotiv
olarak 2013 yılında da yatırımlar yapmaya devam ettik. Toplam yatırımlarımız
743 milyon TL seviyesine ulaştı. Bu yatırımların büyük bir bölümü yüksek
kalitedeki standardımızı korumak ve müşterilerimize daha konforlu ve hızlı
hizmetler sunabilmek için yapılmış yatırımlardır. Önemli bir kısmı da araç
filomuzu genişletmek ve çeşitlendirmek adına yapılmış yatırımlardır. Ayrıca
önemli ve stratejik işbirlikleri gerçekleştirerek ürün yelpazemizi
geliştirdik.” şeklinde konuştu.
Otokoç Otomotiv 2013’de 72 Bin Araç Sattı, Yüzde 8 Pazar
Payı Elde Etti
2013 yılını hedefler doğrultusunda kapattıklarını belirten
Özdemir şöyle devam etti;
“Müşteri memnuniyeti ve sadakatini her zaman ön planda
tutarak; müşteri, çalışan ve hissedara değer katarak sektördeki öncü olma
misyonumuzu devam ettirme hedefimizi koruyoruz. Buradan hareketle, 2013 yılı
sonunda gerçekleştirdiğimiz toplam 72 bin adet satışla otomotiv pazarından
yüzde 8 pay aldık. Otokoç Otomotiv ulaştığı bu rakamlarla Türkiye’nin en büyük
firmaları arasında üst sıralara tırmanmaya devam etti. Capital 500
araştırmasında 36, Fortune 500 araştırmasında ise 35. sıraya yerleştik.” Türkiye’de satılan Ford markalı araçların yüzde 32,6’sının,
Ford Truck marka kamyonların yüzde 21,3’ünün, Fiat markalı araçların yüzde
30,3’ünün, Volvo markalı araçların ise yüzde 45,3’ünün satışlarını tek başına
gerçekleştirdiklerini kaydeden Özdemir, “Alfa Romeo, Lancia ve satışlarına
henüz geçtiğimiz yıl başladığımız Jeep markalarıyla ise toplamda yüzde 44,1’lik
bir satış payı elde ettik.” dedi.
İkinci el satışlarda yüzde 36 oranında büyüdü
Yeni araç satışlarını artırmak amacıyla yapılan
kampanyaların da etkisiyle 2. el araç pazarında 19 bin adetlik satış
gerçekleştirdiklerini belirten Özdemir, Otokoç Otomotiv olarak 2.el araç
satışlarındaki büyümelerinin yüzde 36 seviyesine ulaştığını sözlerine ekledi.
“2014’te daha küçük bir otomotiv pazarı bekliyoruz”
Otomotiv sektörünün 2014 beklentilerini de değerlendiren
Otokoç Otomotiv Genel Müdürü Özdemir, “Yükselen kur, vergi ve faiz oranlarının
yanı sıra taksitli satışlara yönelik getirilen yeni düzenlemeler ve tüketici
güveninde ve ekonomide yaşanan olumsuzluklar etkisiyle 2014 yılında daha düşük
bir pazar öngörüyoruz. Otomotiv pazarının yaklaşık yüzde 70’i ithal araçlardan
oluştuğu için kura paralel etki yıl boyu devam edecektir. Otokoç Otomotiv
olarak, 2014 yılı bütçelerimizi kur artışı öncesinde yaptık, ancak 3 aylık
dönemlerde bütçemizi gözden geçiriyoruz ve gerekirse revize ediyoruz. Sağlıklı
bir Pazar tahmini yapabilmek için bu süreçte, bir süre daha pazarı ve gidişatı
gözlemlemek istiyoruz ancak, şunu söyleyebiliriz, 2013 yılına göre çok daha
düşük seviyede bir pazarın gerçekleşeceğini bugünden görüyoruz.” şeklinde
konuştu.
“2014’te 845 milyon
TL yatırım yapacağız”
Yatırımlarına devam etmenin yanında geliştirecekleri
stratejik işbirlikleri sayesinde 2014’te de büyümeye devam edeceklerini
belirten Genel Müdür Özdemir, yeni tesis ve ofis yatırımlarıyla birlikte 19.000
adet araç yatırımı ile toplam 845 milyon TL yatırım planladıklarını açıkladı.
Zipcar Otokoç Otomotiv Ailesine Katılıyor
2014 yılının en önemli atılımlarından birinin dünyanın lider
saatlik araç kiralama firması Zipcar’ı Türkiye’ye getirmek olduğunu belirten
Özdemir, Zipcar’ın Otokoç Otomotiv çatısı altında çok yakında Türkiye’de de
hizmete başlayacağını sözlerine ekledi. Zipcar’ın, Otokoç Otomotiv’e dinamizm
katacağını ve bu alanda yelpazeyi genişleteceğini söyleyen Özdemir, sektördeki
öncü ve lider konumlarının daha da güçleneceğini sözlerine ekledi.
Sanal Showroom ile online araç tanıtımı, Otokoç Parça ile
yedek parça satışı yapacak.
Otokoç Otomotiv’in, yılın ilk çeyreğinde iki yeni web
sitesiyle tüketicilerin karşısına çıkmaya hazırlandığını belirten Özdemir,
“Kullanıcıların her yönüyle gerçek bir showroom tecrübesi yaşayacağı “Sanal
Showroom” ve araçları için gereken yedek parçaları bulabilecekleri “Otokoç
Parça” web siteleri çok yakında hizmete açılacak.” şeklinde konuştu.
KISA SÜRELİ KİRALAMADA PAZARIN YARISINDAN FAZLASI AVIS VE
BUDGET’TA
Kısa ve uzun süreli araç kiralama işini birlikte yapan
Otokoç Otomotiv, Avis ve Budget markalarıyla Türkiye genelinde 115 ofise ve
yüksek sezonda toplamda 9.400 adet kısa süreli araç parkına, yılsonu itibariyle
18.000 adet uzun süreli araç parkına ulaştı.
Özdemir, “Kısa süreli kiralamada Avis ile yüzde 40, Budget
ile yüzde 14 pazar payı elde ettik. Otokoç Otomotiv olarak ise toplamda 9.400
bin adet araç parkımızla kısa süreli kiralama pazarının yüzde 54’üne sahip
olduk. Avis Filo’yla toplam pazarın 195 bin adede ulaştığı uzun süreli kiralama
tarafında 18 bin adetlik araç parkımız ve yüzde 9,5’luk pazar payımız ile ilk
3’te yer aldık. Budget ile 2013 yılında yüksek sezonda 2 bin 900 adet araç
parkı ve 40 adet kiralama noktamızla ikincilik hedefimize doğru istikrarlı bir
şekilde ilerlemeye devam ederken, Avis ile de yüksek sezonda 6 bin 500 adet
araç parkı ve 75 adet kiralama noktamızla kısa süreli araç kiralama
sektöründeki 40 yıllık liderliğimizi korumaya devam ettik.” dedi.
Azerbaycan ve Kuzey Irak’tan sonra Kazakistan Özdemir, kısa süreli araç kiralama tarafında, Avis’in EMEA
Bölgesi’nde örnek gösterilen ülkeler arasında olduğunu belirterek “Pazar lideri
olduğumuz Azerbaycan’da 1.000 adete ulaşan araç parkı ile 2013 yılında yüzde 60
gibi büyük bir pay alırken, Kuzey Irak’taki ofisimizde de 150 adetlik araç
parkı ile hizmetlerimize devam ettik. Yurt dışındaki 3. operasyonumuz olan
Kazakistan ofisimiz ise çok kısa süre sonra hizmete başlıyor.” dedi.
Otokoç Otomotiv Ödüllerle Başarısını Pekiştirdi
Otokoç Otomotiv 2013 yılında aldığı ödüllerle de başarısını
pekiştirdi. Bağlı bulunduğu Avis EMEA (Avrupa, Orta Doğu, Afrika) bölgesinde,
Avis Türkiye 2013 yılında da müşteri memnuniyeti sıralamasında “Avrupa
Birincisi” seçilerek aynı kategorideki başarısını 7. yılında da sürdürmüş oldu.
Yine Avis, EMEA Bölgesi tarafından “Yılın En Başarılı Lisansiye Ülkesi” ödülüne
layık görüldü. Dünya Seyahat Ödülleri’nde “En İyi Araç Kiralama Şirketi”;
Skalite Ödülleri’nde ise yine yılın “En İyi Araç Kiralama Şirketi” unvanına
layık görülerek Türk turizminin Oscar’ı olarak kabul edilen Skalite Ödülü’nü
dördüncü kez kazanmış oldu.
Budget ise Eylül ayında İspanya’da düzenlenen Budget EMEA
(Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Asya) toplantısında ilk kez “Pazarlamada
Mükemmellik” ödülüne layık görüldü. Otokoç ve Birmot tüm müşteri memnuniyeti göstergelerinde
Türkiye ortalamasının üzerinde başarı gösterirken, Otokoç Ford Başkanlık
Ödülü’nün sahibi oldu.
Rakamlarla Otokoç Otomotiv:
Temel Rakamlar:
- 2013
cirosu: 3,5 milyar TL
- Çalışan
sayısı: 2.500
- Capital
500 sıralamasında 36
- Fortune
500 sıralamasında 35
Satış & Servis Adetleri:
- 2012
araç satışı 72.000
- Toplam
Türkiye otomotiv pazarı araç satışının yüzde 8’i
- 2. el
araç satış adedi 19.000
- 2013
servis cirosu: 235 milyon TL
- 2013
sigorta finansman satışı: 123.000
Araç Kiralama:
- Kiralama
araç filosu kısa süreli: 9.400
- Kiralama
araç filosu uzun süreli 18.000
- Pazar
payı: Kısa Dönem yüzde 55 Uzun Dönem yüzde 9,5
- Hizmet
noktası adedi 115
Markalardan:
- %32,6
Ford penetrasyonu
- %30,3
Fiat penetrasyonu
- %45,3
Volvo penetrasyonu
- %44,1
Alfa Romeo, Lancia ve Jeep penetrasyonu
- %21,3
Ford Kamyon penetrasyonu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder