
Subaru yeni WRX STI’ı Detroit’te düzenlenen 2014 Kuzey
Amerika Uluslararası Auto Show’da (NAIAS) görücüye çıkardı. 305 HP gücündeki
motoruyla WRX serisinin en hızlısı olan yeni WRX STI, “Kontrolünüz Altındaki
Saf Güç” sloganını hakkını son noktasına kadar veriyor.
Subaru’nun efsanevi modeli WRX STI’ın yenilenmiş ve daha da
güçlenmiş hali Detroit’te düzenlenen 2014 Kuzey Amerika Uluslararası Auto
Show’da (NAIAS) görücüye çıktı. WRX serisinin en üst modeli olan yeni WRX STI,
Nisan ayından itibaren WR mavisi renkli, altın kaplamalı BBS® alüminyum
jantlara sahip 1000 adetlik sınırlı Lansman Serisi olarak satışa sunulacak.Temel WRX modellerinden bazı özellikler ile farklılaşan WRX
STI; motor sporlarına uygun 305 HP gücünde, 2.5 litrelik Boxer turbo motoru,
daha iyi bir rijitlik için özel olarak ayarlanan süspansiyon yapısı ve çok
modlu DCCD (Sürücü Kontrol Merkezi Diferansiyeli) ile hayranlarına daha
fazlasını sunuyor.
Rijitliği artırılan özel gövde yapısı:

Geliştirme aşamasında birçok ülkede farklı iklim ve yol
koşullarında test edilen WRX STI, Almanya’nın Nürburgring pistinde tamamlanan
ultra-yüksek hızlı yol testleri ile gövdenin, şasinsin ve diğer araç
bölümlerinin performansını en üst sınıra kadar yükseltti.
Simetrik AWD tabanlı şasi ve gövde performansı, Boxer turbo
motorun gücünden son damlasına kadar faydalanmak için kapsamlı şekilde
geliştirildi. İşte “Kontrolünüz Altındaki Saf Güç” konseptini mümkün kılan en
önemli gelişme bu oldu. Süspansiyon geometrisi optimize edilirken, bir yandan
da hem gövde hem de süspansiyonun sağlamlaştırılması için yapılan çalışmalar,
aracın sürücünün hareketlerine verdiği tepkiyi hızlandırdı ve viraj alma
konusunda performans sınırını en üst seviyede yükseltti. Ek olarak, daha
keyifli bir sürüş için Çok Modlu Araç Dinamikleri Kontrolü (VDC) ve Aktif Tork
Vektörleme sistemleri ilave edildi.
Efsane motora yeni dokunuşlar:
Yeni WRX STI, 2.5 litrelik Boxer turbo motor ile donatıldı.
Bu motor, motor sporlarında mükemmelleştirildiği hali ile Subaru’nun yüksek
performansının ve güvenilirliğinin bir sembolü haline geldi.Hassas ayarlamalar
sayesinde, motor etkileyici düzeyde 6000 devirde 305 hp güç ve 4000 devirde 393 nm tork üretir hale getirildi. Boxer motorun
diğer ucunda ise, WRX STI’ın güçlendirilmiş altı vitesli manuel şanzımanı eşlik
eder hale geldi. Yeni manuel şanzıman güçlü ve hassah vites geçişlerini
sağlayabilmek için yeniden tasarlandı.
Pratik detaylar ile sağlanan günlük kullanıma uygunluk:

Rallli parkurlarından fırlamışçasına teknik detaylara sahip
bir spor otomobilin günlük kullanımda dezavantajları olduğu algısı Subaru WRX
STI için geçerli değil. Art arda gelen nesillerin rakipsiz WRX STI karakteri
bir kez daha geliştirildi ve dört kapılı bir performans sedan modeli olarak
aracın pratikliği artırıldı. 25 mm genişletilen aks mesafesinde ulaşılan yeni
boyutlar tamamen arka bacak mesafesini artırmak için kullanıldı. Bu durum, yeni
WRX STI’a toplam gövde genişliğini değiştirmeden daha geniş bir dirsek ve omuz
alanı sağlamış oldu. Daha iyi bir görüş ve şık tasarım algısı için A direğinin
alt kısmı 200 mm öne ve kapı panellerine monte edilmiş olan yan aynalara kadar
uzatıldı. Ön ve arka kapı açıklık boyutları genişletildi ve araca giriş ve
çıkış kolaylaştırıldı. Geniş açıklığa sahip 60:40 oranında katlanır arka
koltuklar adapte edilerek bagaj alanı genişletildi ve kullanımı
kolaylaştırıldı.
Efsaneyi efsane yapan tasarım öğeleri:

Subaru’nun amiral gemisi WRX STI’ın gövde tasarımı, agresif
ve geliştirilmiş tarza sahip bir performans aracının güçlü duruşunu ifade
etmektedir. Aracın ön kısmı, Subaru’nun bir örnek haline getirilen tasarım
motifi ve altıgen ızgarası ile başlayarak, dinamik ve sağlam bir şekil elde
etmek amacıyla bir koni kullanılarak oluşturuldu. Yeni kartal gözü ön farların
cesur şekli, WRX STI’nın bilinen agresif geniş ve alçak tarzı ile
özdeşleştirildi. Yan kısmın tasarımı için A-direğinin alt uç kısmı önceki
modele nispeten 200 mm ileri uzatıldı ve C-direği ise, artık akışkan bir siluet
elde etmek amacıyla bagaj yüzeyine doğru uzanır hale getirildi. Ön çamurluk
kanalları ve özel sivri yan eşik spoylerleri, WRX STI’nın sportif doğasını
yansıtır bir biçimde yerleştirildi. Arka tasarım, performans modeli olarak WRX
STI’nın cazibesini daha da artırıyor. Difüzörün entegre edildiği tampon ve çift
egzoz susturucu, aracın düşük yerçekimi merkezini ve sürüş performansını
vurguluyor. Özel olarak tasarlanan arka kombine farlar da, aracın genişliğini
vurgulaması için ince bir şekle büründü. Geniş arka spoyler de aracın
aerodinamik performansını geliştirerek WRX serisinin en üst düzey modelini
sunar hale getirildi. Yeni alaşımlı jantlar (18x8 1/2J) daha rijit ve daha
hafif olacak şekilde tasarlandı. Güç tasarrufu yaparak yakıt verimliliğini
artırmak amacıyla ön ve arka far ve fren lambaları ile yükseğe monte edilen
fren lambası için LED aydınlatma kullanıldı. Tüm bu sportif detayları ortaya
çıkarabilmek için WRX STI’da WR Mavi İnci ve Kristal Beyaz İnci isimli iki
farklı gövde rengi belirlendi.
İç mekanda da devam eden sportif dokunuşlar:

WRX STI kabini, tamamen performans odaklı hale getirildi.
Sürücü koltuğu, kokpit hissini verecek şekilde tasarlandı. Dekoratif karbon
panelleri ve metal vurgular kabin içerisinde yerleştirildi ve kontrol
elemanlarının üzerine merkezlendi. Yine koltukların, vites kolunun ve gösterge
panelinin ortasının üzerindeki kırmızı vurgular, WRX STI’a özel dokunuşlar
olarak kabinde yer aldı. WRX STI ilk kez daha sportif bir etki yaratmak için D
şekilli bir direksiyona sahip hale getirildi. Tutuş şekli, daha iyi bir
kullanım ve dokunsal geri bildirim için küçük çapa sahip olmakla birlikte kolay
tutulabilir halde ayarlandı; böylece sürüş deneyimini daha çekici hale
getirildi. Sayaçlar, daha geliştirilmiş bir işlevsellik ve kalite hissi için
yatay ibreli çift kadran yapısına, 3.5 inç tam renkli sıvı kristal ekrana ve
alüminyum halkalara sahiptir hale kavuştu. Göstergelerde kırmızı tabanlı
aydınlatma, performans yarışı imajını yansıtır hale geldi ve beyaz ibrelerle
oluşturulan kontrast, bunu daha da belirginleştirdi. Bir başka yarış sembolü
olarak, çok fonksiyonlu ekran, basınç takviyesi görüntüleme ekranı ile
donatılmıştır. WRX STI, akustik açıdan özel olarak ayarlanan harman/kardon ses
sistemi ile donatıldı.
Teknik Özellikler:
Gövde boyutu (Toplam uzunluk / genişlik / yükseklik): 4,595
x 1,795 x 1,475 mm*3
Aks mesafesi: 2,650 mm
Motor: 2.5 litre Yatay Karşılıklı Boxer turbo motor
Motor hacmi: 2,457 cc
Şanzıman opsiyonları: altı vitesli, düz
Maksimum güç çıkışı: 305 hp / 6,000 dd
Maksimum tork: 393 nm / 4,000 dd
Lastik ebadı: 245/40 R18
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder