Tasarım
Peugeot 208 GTI içeride standart 208’in iç mekanını andıran
bir tasarım ile bize merhaba diyor. Standart 208’den farklı detaylar yok mu?
Elbette var. Altı düz direksiyon, alüminyum pedallar ve krom detaylar bunlardan
sadece bir kaçı. Kırmızı ve siyah renklerle kombine edilen parçalar otomobilin
içerisine farklı bir hava katmış. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda
herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Gösterge panelinin kenarlarını süsleyen
kırmızı LED ışık, yan destekli koltuklar ve direksiyonun üst kısmındaki kırmızı
çizgi içerideki sportifliği arttıran detaylar arasında. Ergonomi anlamında da
iç mekan size sıkıntı yaşatmıyor. Aksine sürücü birçok bağlantıya sahip (AUX,
USB girişleri Bluetooth) 7 inç dokunmatik ekrana direksiyon üzerindeki tuşlar
ile rahat bir şekilde müdahale edebiliyor. Eşya gözü olarak model size kapı iç
ceplerinde vitesin ön bölümünde bir çok alan sunmuş. Eğer bu alanlar yeterli
gelmezse kolçakta bulunan küçük bir alan daha size bu isteğiniz konusunda
yardımcı olmaya çalışıyor. Önde ve arkada oturan bireylere sunulan alan sınıf
standartlarında. Ancak geriye doğru alçalan tavan yapısı uzun boylu misafirlere
sıkıntı yaşayabilir. 208 GTI, sağladığı 285 litrelik bagaj hacmi ile de rakibi
Polo GTI’ı geride bırakıyor.
208 GTI gücünü RCZ Asphalt modelinden de hatırlayacağınız
1.6 litre çift pervaneli turbo ile donatılmış motordan alıyor. Bu motor 5800
d/d’de 200 hp güç, 1700 ile 4000 d/d arasında ise 275 Nm tork değeri üretiyor.
6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen bu ünite 1060 Kg ağırlığındaki 208
GTI’a 6.8 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 230 Km/s’lik
hız sağlamış. Bu performanslı yapı yakıt tüketimi konusunda sizi korkutabilir.
Ancak 208 GTI, 5.9 litrelik ortalama yakıt tüketimi değerine sahip. Biz
testimiz sırasında 8.7 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik. 200 Hp
gücündeki bu ünite özellikle üst devirlerde oldukça etkileyici performans
sunuyor. Ancak sakin kullanımlarda da ekonomik olmayı başarıyor.
Peugeot 208 GTI’da sert süspansiyonlara yer verilmiş.
Dolayısıyla yoldaki irili ufaklı birçok çukuru hissediyorsunuz. Motor ve yol
sesi alan model sürüş keyfi ile bu olumsuzlukların hepsini unutturuyor.
Koltukların yan destekleri 3 kapılı 208 THP modeline göre 1 cm daha fazla
uzatılmış. Bu sayede girilen sert virajlarda bu destekler sizi koltukta tutmayı
başarıyor. Sert süspansiyonun avantajını kullanan model başarılı bir viraj
performansı sunuyor. Küçük çaplı direksiyon da otomobilin viraj performansını
destekleyen detaylar arasında. Sınırları zorlanan 208 GTI önden kayma
yaşatıyor. ESP sistemi tamamen kapatılabilen otomobil özellikle virajlarda
eğlenceyi maksimum seviyeye çıkartıyor.
Güvenlik
Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen
sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu.
Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki
mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli
şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı
yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde
korunabildi. 208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine
karşı mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
Yorum-Alper GÜLER
Efsane geri döndü... 208 GTI’ı ilk kullandığım andan
itibaren bunu çok rahat söyleyebiliyorum. Tasarım anlamında başarılı olan model
GTI logoları, far ve sportif detaylarıyla dikkat çekiyor. İç mekanda standart
208 den alıştığımız tasarım bizleri karşılıyor. Ergonomi anlamında herhangi bir
sorunla karşılaşmıyorum. Aksine direksiyon üzerindeki tuşular ve okunaklı
dokunmatik ekran ergonomi konusunda en büyük yardımcım oluyor. Sportif ruh yan
destekli koltuklar, altı düz direksiyon ve alüminyum detaylar ile içeri
yansıtılmış. Sürüşte geçtiğimde ise gerek motor sesinin gerekse otomobilin
verdiği dinamizmin keyfi paha biçilemez. Fakat RCZ modelinde özellikle alt
devirlerde gelen o tok sesi 208 GTI’da da duymak isterdim. Süspansiyon sistemi
oldukça sert. Ancak konfor beklentilerine sınıf ortalamalarında bir cevap
vermiyor değil. Özellikle kombine virajlarda 208 GTI yol tutuş konusunda
başarılı. ESP sistemini kapatsanız dahi temiz bir çizgiyle girdiğiniz her
virajı rahat bir şekilde dönebiliyorsunuz. Ancak sınırları zorlarsanız önden
kayma yaşayabilirsiniz. Fiyat disiplininden rakibinden pahalı olan 208 GTI
ihtiyaçlarınıza başarılı bir şekilde cevap veriyor. Buna karşın rakibinin
avantajlarını da göz ardı etmemek gerekiyor.
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 200 Bg 5800 d/d | |
Maksimum Tork: | 275 Nm 1700-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 6,8 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 139 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 285 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1060 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder