Tasarım
Otomobilin içinde MINI modellerinin klasik tasarım
anlayışını yansıtan bir iç mekânla karşılaşıyoruz. Ön konsolun orta bölümüne
konumlandırılmış hız göstergesi, devir göstergesi ve direksiyon tasarımı bunu
yansıtan en büyük öğeler arasında. Ancak burada orta konsolu yol bilgisayarı
olarak tercih ederseniz alışıla gelmiş hız göstergesi bir anda sizi
şaşırtabilir. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmaya otomobil önde ve arkada
oturan bireylere yeterli alanı sunmayı başarıyor. Ön taraftaki cam açma kapama
düğmeleri uçak kokpitini andıran cinsten. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda
herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bunun dışında özellikler virajlarda
misafirlerine destek veren koltuk çıkıntıları ile göz dolduruyor. İç mekânda
sağladığı geniş alanın yanı sıra bagaj bölümünde de size 350 litrelik bir alan
sağlayan MINI Cooper Countryman koltuklar yatırıldığında bu alanı 1170 litreye
kadar taşıyabiliyor.
MINI’ler de alıştığımız benzinli motor yerini bu modelde
dizel üniteye bırakmış. 1.6 litrelik dizel ünite 4000 d/d’da 112 Bg güç ve 1750
d/d’da ise 270 Nm tork değeri üretiyor. Manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu
ünite ile MINI, 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 saniyede tamamlarken maksimum 185
Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim
değeri ise 4,4 litre olarak belirtilmiş. Bu motor MINI’ye yeterli performans
sağlıyor. Özellikle alt devirlerde yüksek torku ile canlı kalan motor üst
devirleri pek sevmiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri
bir MINI için imkânsız görülebilir ama bu minik haylaz testimiz sırasında 5,4
litrelik yakıt tüketim ortalamasına imza attı.
MINI Cooper Countryman’de orta sertlikte süspansiyonlara yer
verilmiş. Bu süspansiyon ve hisli direksiyon kutusu yüksek yapıya rağmen
otomobilin başarılı bir yol tutuş grafiği çizmesini sağlıyor. Süspansiyonlar
özellikle hafif arazi kullanımında sizlere konforlu bir sürüş sağlıyor. Test
aracımızdaki gibi dört koltuğa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat yolculuk
yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka
koltuklarda da sunuluyor. Konfor konusunda tek sıkıntı ise dizel motorun kabin
içine yansıyan sesi oluyor. Ancak ekonomik ve performans ikilisini bir arada
sunabilen motor bu detayı unutturabiliyor.
Güvenlik
MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma
testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum-Alper GÜLER
MINI tarz sahibi olmak isteyenlerin tercih ettiği markalar arasında yer alıyor. Birçoğumuz bu otomobili şirin ve bir o kadar ilgi çekici yapısıyla hatırlıyorduk. Evet, bu otomobil ilgi çekiciydi ancak ülkemizdeki yakıt fiyatları bu otomobilin ilgi çekici yönünü törpülüyordu. Bu doğrultuda dizel motora kavuşan bu haylaz ekonomi ve performansı size bir arada sunmayı hedefliyor. 6 ileri manuel şanzıman ekonomi konusunda en büyük yardımcınız. Bu artılar ile Countryman Dizel ile testimiz sırasında 5,4 litrelik değer elde ettik. Ancak biraz daha sabırlı ve ayağınıza hâkim olabilirseniz fabrika verilerini tutturmanız mümkün. Sürüş dinamiklerinde yüksek yapısına rağmen başarılı grafik çizebiliyor ama bir MINI Cooper değil. Özellikle virajlarda hisli direksiyon size yardımcı olsa da yüksek yapısından dolayı ESP’ye ihtiyaç duyabiliyorsunuz. Asfalttan ayrılıp hafif araziye girdiğinizde de MINI başarılı işler çıkarabiliyor. Ama aracın 2 çeker olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu zeminde arkadan kaymalar yaşatan ufaklık, size keyifli dakikalar yaşatıyor. Fiyat konusunda 75 Bin TL’ye yakın bir etikete sahip. Tarz sahibi olmak veya farklı olmak için kesenin ağzı açılmalı ancak rakiplerinin daha makul fiyatlara daha ilgi çeken modeller sunabiliyor olması MINI’nin şansını zayıflatıyor
MINI tarz sahibi olmak isteyenlerin tercih ettiği markalar arasında yer alıyor. Birçoğumuz bu otomobili şirin ve bir o kadar ilgi çekici yapısıyla hatırlıyorduk. Evet, bu otomobil ilgi çekiciydi ancak ülkemizdeki yakıt fiyatları bu otomobilin ilgi çekici yönünü törpülüyordu. Bu doğrultuda dizel motora kavuşan bu haylaz ekonomi ve performansı size bir arada sunmayı hedefliyor. 6 ileri manuel şanzıman ekonomi konusunda en büyük yardımcınız. Bu artılar ile Countryman Dizel ile testimiz sırasında 5,4 litrelik değer elde ettik. Ancak biraz daha sabırlı ve ayağınıza hâkim olabilirseniz fabrika verilerini tutturmanız mümkün. Sürüş dinamiklerinde yüksek yapısına rağmen başarılı grafik çizebiliyor ama bir MINI Cooper değil. Özellikle virajlarda hisli direksiyon size yardımcı olsa da yüksek yapısından dolayı ESP’ye ihtiyaç duyabiliyorsunuz. Asfalttan ayrılıp hafif araziye girdiğinizde de MINI başarılı işler çıkarabiliyor. Ama aracın 2 çeker olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu zeminde arkadan kaymalar yaşatan ufaklık, size keyifli dakikalar yaşatıyor. Fiyat konusunda 75 Bin TL’ye yakın bir etikete sahip. Tarz sahibi olmak veya farklı olmak için kesenin ağzı açılmalı ancak rakiplerinin daha makul fiyatlara daha ilgi çeken modeller sunabiliyor olması MINI’nin şansını zayıflatıyor
Teknik Özellik
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 112 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 Nm 1750 d/d | |
Şanzıman | 6 İleri Manuel | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 185 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,2 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 5,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 115gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4097 mm | |
Genişlik: | 1789 mm | |
Yükseklik: | 1561 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2595 mm | |
Bagaj Hacmi: | 350 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
Boş Ağırlık: | 1385 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/60-R16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder