Haberler

22 Aralık 2013 Pazar

Test - BMW Z4 Roadster 2.0i 184hp S-Drive - Ruhunuzu “Özgür” Bırakın

Merhaba değerli WOW Dergisi okurları, iyisiyle kötüsüyle bir seneyi geride bıraktık. Bu süreçte sizler için elimden geldiğince sıradanlıktan uzak bir köşe hazırlamaya çalıştım ve test köşemize konuk ettiğim otomobillerin oldukça özel olması konusunda hassasiyet gösterdim. 1. yaşımızı da çok özel bir test konuğuyla kutlamak istedim. Konuğumuz, dünyadaki en iyi roadster otomobillerden biri sayılan Yeni Nesil BMW Z4’ün özel donanımlı bir versiyonu.  Ayrıca rengi de lansman rengi olan “Valencia Orange” .
Değerli okurlarımız, geçen seneden başlayarak bugüne kadar “WOW Garage” konsepti altında sizlerle buluşmamı sağlayan Sayın Özgür ÖZMAVİ’ye ve otomobil testlerinde yardımlarını esirgemeyen can dostum Sayın Tahsin SAĞLAM’a teşekkürü borç bildiğimi belirtmek istiyorum. Yazan: Murat GÖK

Dış Tasarım
Bazı otomobillerin tasarımları hakkında çok da söz söylemeye gerek yoktur.  Sahip oldukları çizgiler ve teknolojilerle üretilme amaçlarını çok iyi yansıtabilirler. Ben bu tarz otomobilleri “ruh sahibi otomobiller” olarak adlandırıyorum. BMW Z4 de bu tanıma son damlasına kadar uyan bir otomobil. İlk bakışta dikkati çeken yatay olarak uzatılmış karakteristik BMW ızgarası ve oldukça uzun motor kaputu  oluyor. Aracımız hard-top olarak tabir edilen 2 parçalı açılabilir sert bir tavana sahip. 40 km/h hıza kadar hareket halindeyken bile açılıp kapanabilen elektrikli tavan sistemi bunun için sadece 20 saniye süreye ihtiyaç duyuyor.  Üstü kapalıyken çok şık ve Dodge Viper’ı andırıyor fakat asıl güzelliğini üstü açıkken yansıtarak  tüm dikkatleri üzerine toplamayı başarıyor. LED teknolojili gündüz farları ve arka farlarsa yeni nesil bir BMW olduğuna vurgu yapıyor. Ayrıca opsiyonel olarak eklenmiş 18 inç çapındaki 5 kollu alüminyum alaşım jantlar aracı oldukça dinamik gösteriyor.

İç Mekan
İç mekan tasarımı üzerinde epey kafa yorulduğu aşikar.  Son derece kaliteli parçalar titiz bir işçilikle bir araya getirilmiş. Yine opsiyonel olarak eklenmiş “Design Pure Traction” paketi; deri/alcantara kombinasyonlu spor koltuklar, turuncu alcantara kapı içi kaplamaları, turuncu dikişli deri torpido-kapı tutamakları kaplaması ve dokulu alüminyum ön panel kaplamasını içeriyor. Bu paketten ayrı olarak; koltuk ısıtma, elektrikli ortopedik bel desteği, çift bölgeli tam otomatik klima, tiptronik vites kontrollü deri “M” spor direksiyon simidi ve Servotronic direksiyon kutusu opsiyon listesinden eklenmiş durumda. Standart donanım olarak gelen 6 hoparlörlü müzik sistemi yeterli performansa sahip fakat opsiyon listesindeki “HiFi Profesyonel” müzik sisteminin bu araca daha çok yakışacağını düşünüyorum. Test konuğumuzun bagaj hacmi  tavan kapalıyken 310lt, tavan açıldığında ise 180 lt’ye düşüyor.  Z4’te standart araçlardan farklı olarak iklimlendirme sisteminin diz bölgelerine hava üfleyen kanalları bulunuyor. Tavan açıkken camları kaldırırsanız iç mekana en ufak bir rüzgar da gelmiyor. Bu başarılı aerodinamik yapı, diz ısıtma ve koltuk ısıtma birleşince size de kış aylarında üstü açık spor otomobil kullanmanın keyfini çıkarmak kalıyor.

Motor/Performans
Motor kaputunun altında bulunan boyuna yerleştirilmiş 4 silindirli 2.0 litre hacmindeki Twin Power Turbo (Çift kanallı tek turbo) benzinli ünite 5000 devir/dk’da 184 beygir güç ve 1250-4500 devir/dk gibi çok geniş bir bant aralığında 270 Nm tork üretebiliyor. Motorun hareketi  ZF üretimi 8 ileri otomatik spor şanzımanla arka tekerleklere iletiliyor. 1420 kg ağırlığındaki aracımız 6.9 saniyede 0’dan 100 km hıza ulaşabiliyor. Fakat tork konvertörlü klasik yapıda bir şanzımana sahip olduğu için motorun gücünü tam olarak hissedemiyorsunuz.  Güç bir miktar törpülenerek yola aktarılıyor ve vites geçişleri her ne kadar hızlandırılmış olsa da asla çift debriyajlı otomatik şanzımanlar kadar hızlı olamıyor. Hal böyle olunca da gaz pedalına dokunduğunuzda anında karşılığını alamayabiliyorsunuz. Ama buna çare var; opsiyon listesinde 7 ileri oranlı çift debriyajlı otomatik bir şanzıman mevcut ve kesinlikle Z4 almak isteyenler bu şanzımanı tercih etmeliler. Fabrika verilerine göre aracımızın son hızı 232 km. Ayrıca ölçümlerime göre aracımızın yakıt tüketim değerleri  100 km’de ortalama; şehir içi 10,1 lt - şehir dışı 5.7 lt. - karma 8,2 lt. Bu güce ve ağırlığa göre son derece makul değerler diye düşünüyorum.

Yol Tutuş/Konfor/Güvenlik
BMW mühendislerinin bir çok BMW modeli gibi Z4’ü de muhteşem bir ağırlık dağılımına sahip olarak tasarlamalarından dolayı bu otomobille viraj almak tam bir eğlence. Tutunma dinamikleri çok yüksek. Son derece hassas çalışan direkt direksiyon kutusu ve ortanın üzerinde sertliğe sahip süspansiyonlar en büyük yardımcınız. Ayrıca şasi son derece rijit bir yapıda. Arkadan itişli güçlü otomobillerde görülen klasik arka bölümün patinaja düşerek kayması  olayı ESP sisteminin hızlı müdahaleleriyle önleniyor. Ama yeterli tecrübe ve cesarete sahipseniz “Sport Plus” moda alıp sınırlı çekiş kontrolünü aktive edebiliyorsunuz. Sistem arka kısmı kısa bir süre kaydırmanıza izin veriyor ve böylece Z4 çok daha keyifli bir otomobil haline geliyor.   
Aracımızın kabini bu tip araçlar için oldukça başarılı bir ses yalıtımına sahip. Sadece 120-130 km/s hızdan itibaren rahatsız etmeyecek derecede bir rüzgar sesi duyuyorsunuz.
Aracın fren sistemi de kolay dozlanan bir karakteristiğe sahip ve güven veriyor.

Karne
BMW mühendisleri ve tasarımcıları Yeni Nesil Z4 ile son derece başarılı bir işe imza atmışlar. Aracın BMW markasına özgü bir takım eksiklikleri var fakat başarılı olan yönler o kadar ağır basıyor ki kendini affettirebiliyor. Tasarımıyla, teknolojileriyle, tarzıyla ve başarılı yol tutuşuyla tam bir eğlence otomobili olmuş diyebilirim. BMW Z4 2.0i S-Drive’ın  baz donanım fiyatı 70.000 Euro. Test aracımız ise 15.300 Euro’luk opsiyonel donanım içerdiği için 85.300 Euro’luk bir fiyat etiketine sahip. 2 kişilik bir otomobil için fiyatı biraz yüksek gelebilir fakat rakipleri de benzer fiyat etiketlerine sahip. Bana göre hiçbir rakibi hem iç tasarımda hem de dış tasarımda Z4’ün zerafetine sahip değil.
Güvenli ve keyifli sürüşler.
















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder