Haberler

26 Aralık 2013 Perşembe

Test - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition S Line - Dört Kapılı Sporcu

Premium kompakt sınıfının güçlü isimlerinden olan Audi A3, 1996 yılında yollara çıktı. 2003 yenilenen model 3. Nesline 2012 yılında kavuştu. Geçtiğimiz aylarda 1.6 TDI iki kapılı versiyonuyla test konuğumuz olan A3, bu sefer Sportback versiyonu ile karşımızda. S Line donanımlı Audi A3 oldukça sportif görünüyor. Bakalım bu sportiflik sürüşe de katkı sağlamış mı?

Tasarım
Audi A3 üçüncü nesli ile yeniden karşımıza çıkıyor. Marka bu nesilde çok radikal olmayan değişimler sunmuş. Ön bölümdeki geniş ızgara, LED destekli far grubu göze çarpıyor. Bu LED teknolojisi aracın arka stop grubunda da etkisini gösteriyor. İsteğe bağlı olarak seyir ışığı ile donatılmış Xenon Plus farlar veya tamamen LED şeklinde de satın alınabiliyor. Sportif tamponlar, keskin hatlar ve S Line donanımda gelen 18” alaşımlı jantlar otomobili dinamik kılmış. Yan bölümdeki keskin hatlar otomobilin dinamik yapısını nitelemiş. Arka bölüme geldiğimizde cam üstü spoyler, petek görünümlü difizör ve krom egzoz çıkışları aracın sportif karakterini yansıtmış. Volkswagen grubunun MQB platformu üzerine üretilen model selefiyle neredeyse aynı boyutlara sahip. Boyutlardan bahsetmişken Audi A3 Sportback 4310 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe, 1425 mm yüksekliğe ve 2636 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile A3 Sportback rakibi BMW 116’dan 14 mm daha kısa, 20 mm daha geniş, 4 mm daha yüksek ve 54 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.


İç Mekan
A3 Sportback iç mekânda sportif bir tasarımla bizi karşılıyor. Sportif tasarımı destekleyen detaylar altı düz direksiyon ve yan destekli koltuklar olarak sıralanıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik üst seviyede. Ön panel oldukça sade tutulmuş. Jet uçaklarının motorlarını andıran hava kanalları sportif görünüyor. Konsolun üstünde 7 inç büyüklüğünde MMI sisteme yer verilmiş. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerini yapabiliyor ve buna ek olarak otomobiliniz ile ilgili birçok bilgiye buradan ulaşabiliyorsunuz. Ekranın kontrolü vitesin hemen gerisindeki tuşlar yardımıyla yapılıyor. Bu tuşlar ergonomi anlamında size destek olsa da alışkanlık gerektiriyor. Eğer sürüş esnasında bu ekranı görmek istemiyorsanız klima kumandalarının hemen üzerindeki bir tuş ile ekranı ön konsola saklayabiliyorsunuz. Model küçük eşya gözü konusunda vites önünde ve kapı kollarında size yeteri kadar alan sunmuş. İç hacim konusunda sınıf ortalamalarında bir alan sunarken bagajda ise 380 litrelik yükleme alanına sahip. Gerektiğinde bu alanı koltukları yatırarak 1220 litreye çıkarabiliyorsunuz.

Motor
Audi A3 Sportback’in kalbinde 1.4 litre TFSI motora yer verilmiş. Bu motor 5000 ila 6000 d/d’de 122 Hp güç, 1500 ila 4000 d/d’de 200 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler selefine göre 90 Kg hafiflemiş A3 Sportback’e 9.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 203 Km/s hız değeri sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımda 7.2 litrelik ortalama elde ettik. Ancak daha çok güç ister ve sürekli üst devirlerde kalırsanız yakıt tüketim değeri iki haneli sayılara ulaşıyor.  Bu motor Audi A3 Sportback’a başarılı bir performans sunuyor. Ayrıca otomobil size “efficiency”, “comfort”, “auto”, “dynamic”, “individual” olmak üzere 5 farklı sürüş modu sunmuş. A3 “efficiency” modda size maksimum ekonomi yaptırırken, “dynamic” modda performansını sürekli zirvede tutuyor. Eğer ben tüm ayarlarımı kendim yapmak istiyorum derseniz “individual” tam size göre. Bu modda aracın direksiyon ve süspansiyon sertliği gibi birçok özelliği dilediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz.


Konfor & Yol Tutuş
Audi A3 Sportback’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanak lastikler ve bu sistemin etkisi ile yol üzerindeki birçok çukuru size hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda model motor, yol ve rüzgâr sesini kabin içine yansıtmıyor. Yan destekli koltuklar ise virajlarda sizi sabit tutmak için en büyük yardımcınız. 10 mm alçaltılmış süspansiyonlar konfordan ödün verdirse de kombine virajlarda en büyük yardımcınız. Audi A3 Sportback sınırları fazla zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Ancak endişeye gerek yok ESP yerinde ve zamanında devreye girerek durumu kontrol altına alıyor. Dilerseniz ESP’yi de ön konsoldaki bir tuşa uzun süre basarak tamamen devreden çıkarabiliyorsunuz. Bu andan itibaren tüm kontrol sizde oluyor.


Güvenlik
Model girdiği Euroncap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

 
Teknik Özellikler
Motor:1.4 TFSI 
Motor Hacmi:1395 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:122 Hp 5000-6000 d/d 
Maksimum Tork: 200 Nm 1500-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,3 s
 Maksimum Hız:203 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,1 lt
 Şehir Dışı:4,3 lt
 Karma:5 lt
 Test:7,2 lt
 CO2 Emisyonu142 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4310 mm
 Genişlik:1785 mm
 Yükseklik:1425 mm
 Dingil Mesafesi:2636 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1300 kg
 Lastik Boyutu:225/40 R 18




































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder