Tasarım
Audi A3 üçüncü nesli ile yeniden karşımıza çıkıyor. Marka bu
nesilde çok radikal olmayan değişimler sunmuş. Ön bölümdeki geniş ızgara, LED
destekli far grubu göze çarpıyor. Bu LED teknolojisi aracın arka stop grubunda
da etkisini gösteriyor. İsteğe bağlı olarak seyir ışığı ile donatılmış Xenon
Plus farlar veya tamamen LED şeklinde de satın alınabiliyor. Sportif tamponlar,
keskin hatlar ve S Line donanımda gelen 18” alaşımlı jantlar otomobili dinamik
kılmış. Yan bölümdeki keskin hatlar otomobilin dinamik yapısını nitelemiş. Arka
bölüme geldiğimizde cam üstü spoyler, petek görünümlü difizör ve krom egzoz
çıkışları aracın sportif karakterini yansıtmış. Volkswagen grubunun MQB
platformu üzerine üretilen model selefiyle neredeyse aynı boyutlara sahip.
Boyutlardan bahsetmişken Audi A3 Sportback 4310 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe,
1425 mm yüksekliğe ve 2636 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile A3
Sportback rakibi BMW 116’dan 14 mm daha kısa, 20 mm daha geniş, 4 mm daha
yüksek ve 54 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.
A3 Sportback iç mekânda sportif bir tasarımla bizi
karşılıyor. Sportif tasarımı destekleyen detaylar altı düz direksiyon ve yan
destekli koltuklar olarak sıralanıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik üst
seviyede. Ön panel oldukça sade tutulmuş. Jet uçaklarının motorlarını andıran
hava kanalları sportif görünüyor. Konsolun üstünde 7 inç büyüklüğünde MMI
sisteme yer verilmiş. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerini yapabiliyor ve
buna ek olarak otomobiliniz ile ilgili birçok bilgiye buradan
ulaşabiliyorsunuz. Ekranın kontrolü vitesin hemen gerisindeki tuşlar yardımıyla
yapılıyor. Bu tuşlar ergonomi anlamında size destek olsa da alışkanlık
gerektiriyor. Eğer sürüş esnasında bu ekranı görmek istemiyorsanız klima
kumandalarının hemen üzerindeki bir tuş ile ekranı ön konsola
saklayabiliyorsunuz. Model küçük eşya gözü konusunda vites önünde ve kapı
kollarında size yeteri kadar alan sunmuş. İç hacim konusunda sınıf
ortalamalarında bir alan sunarken bagajda ise 380 litrelik yükleme alanına
sahip. Gerektiğinde bu alanı koltukları yatırarak 1220 litreye
çıkarabiliyorsunuz.
Audi A3 Sportback’in kalbinde 1.4 litre TFSI motora yer
verilmiş. Bu motor 5000 ila 6000 d/d’de 122 Hp güç, 1500 ila 4000 d/d’de 200 Nm
tork değeri sağlıyor. Bu değerler selefine göre 90 Kg hafiflemiş A3 Sportback’e
9.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 203 Km/s hız değeri
sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak
belirlenmiş. Biz testimiz sırasında sakin kullanımda 7.2 litrelik ortalama elde
ettik. Ancak daha çok güç ister ve sürekli üst devirlerde kalırsanız yakıt
tüketim değeri iki haneli sayılara ulaşıyor.
Bu motor Audi A3 Sportback’a başarılı bir performans sunuyor. Ayrıca
otomobil size “efficiency”, “comfort”, “auto”, “dynamic”, “individual” olmak
üzere 5 farklı sürüş modu sunmuş. A3 “efficiency” modda size maksimum ekonomi
yaptırırken, “dynamic” modda performansını sürekli zirvede tutuyor. Eğer ben
tüm ayarlarımı kendim yapmak istiyorum derseniz “individual” tam size göre. Bu
modda aracın direksiyon ve süspansiyon sertliği gibi birçok özelliği
dilediğiniz gibi ayarlayabiliyorsunuz.
Audi A3 Sportback’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce
yanak lastikler ve bu sistemin etkisi ile yol üzerindeki birçok çukuru size
hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda model motor, yol ve rüzgâr sesini kabin
içine yansıtmıyor. Yan destekli koltuklar ise virajlarda sizi sabit tutmak için
en büyük yardımcınız. 10 mm alçaltılmış süspansiyonlar konfordan ödün verdirse
de kombine virajlarda en büyük yardımcınız. Audi A3 Sportback sınırları fazla
zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Ancak endişeye gerek yok ESP yerinde
ve zamanında devreye girerek durumu kontrol altına alıyor. Dilerseniz ESP’yi de
ön konsoldaki bir tuşa uzun süre basarak tamamen devreden çıkarabiliyorsunuz.
Bu andan itibaren tüm kontrol sizde oluyor.
Güvenlik
Model girdiği Euroncap çarpışma testinden 5 yıldız ile
ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde
yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi
koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik
oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı.
Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5
yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı
etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 TFSI | |
Motor Hacmi: | 1395 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 122 Hp 5000-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1500-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,3 s | |
Maksimum Hız: | 203 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,3 lt | |
Karma: | 5 lt | |
Test: | 7,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 142 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4310 mm | |
Genişlik: | 1785 mm | |
Yükseklik: | 1425 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2636 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1300 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder