En verimli yakıt kullanımı için geliştirilen ve yolun fiziki şartlarını
denetleyen Volvo Kamyon’un I-See sistemi daha da geliştirildi. Önceki sürümünde
sadece ilgili aracın verilerini kullanan sistem, yeni haliyle herhangi başka
bir Volvo’nun topladığı veriler ışığında en ideal yakıt tüketimini sağlıyor.
Yakıt tüketiminde azami verimlilik, günümüzde
işletmelere önemli kazançlar sağlarken çevreye zararlı atıkların salımını da
azaltıyor. Araçlarında sunduğu teknolojik özellikler ile taşımacılık sektörüne her
zaman yeni bir bakış açısı getiren Volvo Kamyon, yokuşlu bölgelerde en yüksek
yakıt verimliliği sağlayacak şekilde vites seçimi, hızlanma ve motor freni işlemlerini
yapan otomatik bir pilota benzeyen I-See teknolojisini 2012 yılında yeni FH
serisi ile birlikte tanıtmıştı. Yenilenen I-See ile uzun mesafe taşımacılığında
yüzde 5’e kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
I-See’nin eski versiyonunda, aracın geçmiş olduğu güzergâhlardaki
yokuş ve tepelerden toplanan mevcut veriler değerlendirilerek verimlilik sağlanıyordu.
Yenilenen I-See ile daha önce aynı yoldan geçmemiş olunsa da sistemin potansiyelinden
tamamıyla yararlanılabiliyor. I-See teknolojisi ile donatılmış herhangi bir
Volvo kamyonun bu güzergâhta daha önce yolculuk yapmış olması yeterli.
I-See
ile donatılmış bir kamyon ilk kez yokuşlu bir yolda yolculuk yaptığında, yerel
topografyayı Volvo Kamyon sunucusuna kablosuz olarak gönderiyor. Bu nedenle
I-See'nin eski versiyonunda olduğu gibi bilgiler sadece lokal olarak kamyonun
hafızasına alınmakla kalmıyor, merkez sunucuda depolanıyor.
I-See ile donatılmış başka bir kamyon aynı yolda
yolculuk yaptığında, bu sistem otomatik olarak sunucudan topografyayla ilgili
bilgileri alıyor. Böylece kamyon ilk kez bu yola çıktığında bile vites
değişimleri, hızlanma ve frenlemenin yakıt verimliliğini optimize edecek
şekilde olmasını sağlıyor.
I-See'nin yeni versiyonuyla donatılmış olan tüm
kamyonlar, hangi nakliye şirketinde çalıştıkları fark etmeksizin, her zaman
karşılarına çıkacak yokuşlar hakkında mevcut güncel bilgilere sahip oluyor. Bu
bilgiler zamanla işe yaramaz hale gelebilen haritalar değil, sadece gerçek
topografik şartlar esas alınarak hazırlanıyor.
I-See büyük veya küçük tüm yokuş ve tepelerde yakıt
ekonomisi sağlıyor.
I-See nasıl çalışıyor?
- I-See, aktarma organları ve GPS ile çalışan bir
yazılım sistemidir. Kamyonun hız sabitleme sisteminin aktif olmasını
gerektiriyor.
- I-See, yolun ilerleyen bölümünde kamyonun karşısına
çıkacak olan eğimin topografyasını Volvo Kamyon sunucusundan alıyor.
- I-See, bir kamyonun yukarı eğime yaklaştığını
kaydettiğinde, aracın hızı artıyor. Kinetik enerji sayesinde kamyon daha uzun
süre yüksek viteste kalabiliyor. Böylece yakıt tüketimini arttıran vites
küçültme ihtiyacı azalıyor.
- Kamyon, tepenin yamacına geldiğinde, I-See
gereksiz hızlanmadan kaçınıyor. Kamyon yokuş aşağı gitmeye başlamadan hemen
önce, aktarma organları enerji tasarrufu sağlamak için devre dışı bırakılarak
boşta ilerleme sağlanıyor. I-See, yokuş bitmeden çok önce hafifçe motor freni
uygulamaya başlıyor.
- İnişten hemen sonra çıkış gelirse kamyonun,
yokuşun ilk kısmında kullanmak üzere ekstra kinetik enerji biriktirmesi için
boşta ilerleme özelliği kullanılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder