Haberler

2 Kasım 2013 Cumartesi

Test - Peugeot RCZ EVOLUTION 1.6 THP - Haylaz Çocuk!

GTI akımının önemli temsilcilerinden olan Peugeot, 1987 yılında piyasaya sürdüğü 205 GTI ile spor hatchback kavramının en önemli üyelerinden birini hayatımıza sokmuştu. Bu araçtan gelen olumlu tepkiler ile 106, 206 ve 306 modellerinin de GTI versiyonlarını üretti. Peugeot’nun bir diğer sportif modeli ise aileye 2010 yılında katılan RCZ. Hayallerinizi ve duygularınızı tetikleyen bu model yenilenen yüzü ve zengin donanım seçenekleriyle yeniden beğenimize sunuldu. 2 farklı motor seçeneği ile satılan RCZ’nin 1.6 litre THP 156 hp motoru bakalım nasıl bir performans çizecek?
Tasarım
RCZ’nin belki de konsept modeliyle birebir benzer olan tasarımı otomobili oldukça çekici kılıyor. Bu çekici tasarım yenilenen yüz ile bir adım daha ileri taşınmış. Makyaj öncesine göre, ön tamponda yer alan ızgara grubu ikiye bölünmüş. Izgara grubu ve marka logosunun kenarlarındaki nikelaj detaylar kaldırılmış. Öne doğru uzanan far grubunun uçları ovalleştirilerek ön tampon ile bütünleştirilmiş. İki bölüme ayrılan ızgara grubunun altta kalan kısmına LED gündüz farları eklenmiş. Bu durum makyaj öncesi versiyona göre aracın daha sıradan bir ön görünüme sahip olmasına sebep olmuş. Yan bölüme geldiğimizde çok kollu jant grubu otomobilin sportif yönünü vurgulamış. Ayrıca 10 farklı jant seçeneği sunulduğunu söylemeliyiz. Kabarık iki bombe ile sonlanan tavan yapısı test aracımızdaki siyah beyaz renk kombinasyonuyla çok çekici görünüyor. Dışarıya doğru çıkık geniş çamurluklar RCZ’in atletik imajını güçlendirerek kaslı bir görünüm çizmesini sağlıyor. Özellikle yan aynalardan arkaya baktığınızda görünen şişkin arka çamurluk hoş bir etki bırakıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise LED destekli stop grubu ve bagaj üzerinden dışarıya açılan spoyler dikkat çekiyor. Trafikte daha çok fark edilmek istiyorsanız ya da aracınızı kişiselleştirme amacınız varsa Peugeot RCZ size 6 farklı seçenek sunabiliyor ancak bunlar içinde ücret ödemeniz gerekecek. Metalik renk üzerine mat görünüşlü çıkartmalar kişiselleştirme seçeneklerinden sadece bir kaçı. Boyut disiplinine baktığımızda Peugeot RCZ, 4287 mm uzunluğa, 2017 mm genişliğe, 1362 mm yüksekliğe ve 2612 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Audi TT’den 89 mm daha uzun, 175 mm daha geniş, 9 mm daha yüksek ve 144 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. 


İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğimizde diğer Peugeot modellerinden aşina olduğumuz bir iç mekân bizleri karşılıyor. Bu tasarım çift dikişli deri detaylar, Nappa deri ve Alkantara döşemelerle kombine edilmiş koltukları şık kılmış. Dışarıdaki sportif tasarım içeride altı düz direksiyon, alüminyum pedallar ve kısa boylu vites topuzu gibi detaylar ile sürdürülmüş. Parlak siyah kaplamalı orta konsolun en dikkat çekici kısmı iki havalandırma ızgarasının arasındaki analog saat. RCZ içinde yolculuk edenlere daha elit bir hava sunması için özel dizayn edilmiş saat tek başına bunu başarmaya çalışıyor. Ergonomi anlamında herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Sürücü direksiyon arkasındaki kontrol kumandalarıyla aracın birçok fonksiyonunu kontrol edebiliyor. Bu detaylar içeriyi kullanışlı kılmış ancak bu kontrol kumandalarının direksiyon üzerinde olmasını isterdik. Aslında içerideki en büyük değişiklik orta konsolun en üst bölümde yer alan WIP Nav Plus ekran oluyor. Yüksek çözünürlüklü ve 7 inç büyüklüğündeki ekran Navigasyon, MP3 uyumlu CD okuyucu, radyo, Bluetooth ve benzeri özellikler ile zenginleştirilmiş.  Ancak navigasyon özelliğine sahip olmak için 1000 Euro gibi bir ücreti gözden çıkarmanız gerekecek. İrili ufaklı göz konusunda model size kapı kenarlarında yeteri kadar alan sunmuş. Orta konsoldaki eksik küçük eşya gözü müzik sisteminin altında yer alan bölüm ile giderilmeye çalışılmış. RCZ, 2+2’lik bir oturma pozisyonuna sahip. Ön bölümdekiler alan konusunda sıkıntı çekmezken, ince minderli arka koltuklar aracın 2+2 olarak adlandırılmasından başka pek bir işe yaramıyor. Çünkü buraya oturtabileceğiniz kişilerin 7 yaşını geçmemiş olması gerekli diyebiliriz. Sürücü baş hizasından sonra hızlı bir biçimde eğilen tavan yapısı arka koltuğun baş mesafesini oldukça kısıtlıyor. Ancak bu kısıtlı arka diz mesafesine karşı RCZ bagaj hacmi konusunda cömert davranıyor ve kullanıcılarına 384 litre bagaj hacmi sunuyor.


Motor
RCZ’de BMW ve PSA’nın ortak çalışması olan 1.6 litre THP motora yer verilmiş. Turbolu bu motor 6000 d/d’de 156 hp güç ve 1400 d/d’de ise 240 Nm tork değeri üretiyor. 1275 Kg ağırlığındaki RCZ, 0-100 Km/s hızlanması için 8 saniyeye ihtiyaç duyarken maksimum 217 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. Bu ünite Peugeot RCZ’nin başarılı bir performans grafiği çizmesini sağlıyor. Alt devirlerdeki kışkırtıcı ve tok sesler üst devirlerde etkisini kaybediyor. Bu performanslı yapı yakıt tüketimi konusunda sizi korkutabilir. Ancak ayağınıza biraz hâkim olursanız testimiz sırasında elde ettiğimiz 7.9 litrelik değeri yakalamanız mümkün. 


Konfor ve Yol Tutuşu
Peugeot RCZ’de sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Bu, konfor düşkünü olan biri için sıkıntı yaratabilir ancak onunla geçirdiğiniz eğlenceli dakikalar bu durumu size unutturacak. Yan destekli koltuklar virajlarda size yeterli desteği sağlıyor. Buna karşın deri koltuklar asfalttan gelen sert darbeleri absorbe edemiyor. Yol tutuşu konusunda sert süspansiyonlar ve hisli direksiyon en büyük yardımcılarınızdan. Bu ikili aracın viraj performansını üst düzeye çıkarıyor. Birde buna arka kanadın baskı gücü eklenince neredeyse hiçbir virajdan korkmaz hale geliyorsunuz. Ancak unutulmamalı ki RCZ’in de bir limiti var ve sınırları zorlandığında ilk kayma önden geliyor. Böyle durumlarda ESP sistemi varlığı ile güvenliği sağlıyor.


Güvenlik
Peugeot RCZ’in EuroNcap çarpışma testine henüz katılımı yok. RCZ’de sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
  

Yorum-Alper GÜLER

Bu otomobil ile eğlence tamamen standart hale getirilmiş. Tasarım anlamında araç markanın alışılmış ön tasarımından kurtulmuş. Bombeli tavan yapısı, geniş arka çamurluklar etraftaki tüm bakışları üzerinize çekmeye yetecek. Bu otomobil ile eğlence gerçekten standart. Kıvrak hareketler yaptırmayı sağlayan şasi, kapatılabilen ESP ve ailenin en güçlüsü olmasa da performansı ile tadını damağında bırakan motor eğlenceyi standart yapan veriler arasında. Onunla her virajda fazlaca eğleneceksiniz çünkü ESP’yi kapatsanız dahi size optimum düzeyde tutunma sağlıyor. Şayet sınırları fazla zorlandığında ilk kaymayı önden başlatıyor. Ancak korkmayın bu kaymalar şuursuz bir şekilde değil. Performanslı kullanımlarda dikkat etmeniz gereken bir nokta ise frenler. Ardı ardına yapılan frenajlar, fren sisteminin performansını düşürebiliyor.  İçeride birçok modelden toplama gibi görünen iç mekân eleştiri konusu olabilir ama bu detayların kalite algısı oldukça yüksek. Eski versiyonda yer alan analog ekran yerini 7 inç büyüklüğündeki WIP Nav Plus ekrana bırakmış. Çok amaçlı ve yüksek çözünürlüklü bu ekran USB, AUX ve benzeri bağlantılar ile zenginleştirilerek otomobilin içinde daha keyifli dakikalar geçirmenizi sağlıyor. Fiyat disiplinine geldiğimizde ise 75 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketi olduğunu görüyoruz. İlk etapta pahalı görünen bu rakam rakiplerinin çok çok altında. Fiyat avantajı, performansı ile Peugeot RCZ çekici ve spor otomobil arayışı içerisinde olanlar için biçilmiş kaftan.





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder