
Ferrari Yönetim Kurulu Başkanı Luca di Montezemolo yılın 9
aylık döneminde alınan sonuçlardan memnuniyet duyduğunu belirtirken; “Bu
sonuçlar, müşterilerimize daha iyi ve fazla sayıda hizmet sunmamızı,
hissedarlarımıza daha fazla değer yaratmamızı sağlayan ‘ayrıcalığa’ verdiğimiz
önemin bir göstergesidir.” şeklinde konuştu.
Ülkemizde, Tofaş çatısı altındaki Fer Mas tarafından temsil
edilen Ferrari, 2013’ün Ocak – Eylül aylarını kapsayan 9 aylık dönemine ait
global finansal sonuçlarını açıkladı. Ferrari Yönetim Kurulu Başkanı Luca di
Montezemolo liderliğinde bir araya gelen Ferrari Yönetim Kurulu, geçtiğimiz
Mayıs ayında duyurduğu, markanın müşterileri nezdindeki özel konumunu korumak
amacıyla üretim hacmini azaltma ve gelirlerini artırma stratejisinin olumlu
sonuçlar vermeye devam ettiğini açıkladı. Buna göre, Ferrari’nin 2013’ün 9 ayındaki
satış gelirleri, 2012’nin aynı dönemine göre % 6,7 artışla 1 milyar 711 milyon
Euro’ya yükseldi. Şirket aynı dönemde ticari kârını % 20.2 artışla 264 milyon,
net kârını ise % 23 artışla 178.9 milyon Euro’ya yükseltti. Ferrari, hayata
geçirdiği yeni stratejisi kapsamında üretim adetlerini artırmayıp geçen yılla
hemen hemen aynı seviyede tutarak, bu yılın 9 aylık döneminde, dünya
genelindeki bayilerine 5.264 adet araç teslim etti.

Ferrari Yönetim Kurulu Başkanı Luca di Montezemolo şirketin
finansal sonuçlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede, “2013’ün dokuz ayında
alınan sonuçlardan son derece memnunum. Bu sonuçlar, müşterilerimize daha iyi
ve fazla sayıda hizmet sunmamızı, hissedarlarımıza daha fazla değer yaratmamızı
sağlayan ‘ayrıcalığa’ verdiğimiz önemin bir göstergesidir. Kişiselleştirme
programlarından, Ferrari Klasikleri faaliyetlerinden ve koleksiyonculara
yönelik Amerika’da açılan merkezimizden elde edilen gelirler, bu durumu açıkça
ortaya koyuyor. Diğer taraftan, ürün geliştirme ve istihdama yönelik büyük
yatırımlarımıza da devam ettik. Bu yıl içinde 200 kişiye yeni iş imkânı
sağladık.” diye konuştu.
Ferrari Yönetim Kurulu, otomobil üretiminde farklı bir
yönetim yaklaşımı gerektiren, marka ile bağlantılı lisanslama, perakende satış,
e-ticaret gibi faaliyetlerle ilgili olarak da önemli bir kararı uygulamaya
koydu.
Bu kapsamda, tamamıyla Ferrari’nin kontrolünde olacak, tüm
marka odaklı faaliyetleri yönetmek ve geliştirmek amacıyla yeni bir şirket
kurulmasına karar verildi. Diğer taraftan, Ferrari markasıyla yürütülen mevcut
faaliyetler de olumlu sonuçlar vermeye devam ediyor. Lisanslı ürün konusunda
dünyada çok sağlam bir konuma sahip Electronics Arts and Codemasters şirketiyle
yapılan anlaşmanın da katkısıyla, markanın perakende ürün satış gelirlerinde
%17’lik bir artış elde edilirken, lisanslama gelirleri de %3 arttı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder