Bilim, Sanayi ve
Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK Ar-Ge teşvikleri ile Türk mühendisleri
tarafından Ford Otosan Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen ve Türkiye’de üretilecek
Ford Courier’in direksiyonuna geçti.

Ar-Ge Zirvesi’nde
konu hakkında görüşlerini dile getiren Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün,
Ford Otosan’ın 54 yılda geçirdiği değişim ve gelişimle bugün, büyük bir Ar-Ge
şirketi ve mükemmel üretim kabiliyetine sahip büyük bir sanayi kuruluşu kimliği
kazandıklarını söyledi. Türkiye otomotiv sektörünün en büyük teknoloji ve Ar-Ge
üssü, Ford’un 3. büyük Ar-Ge merkezi,
Ford’un hafif ticari ve ağır ticari global mühendislik ve üretim merkezi olarak
çalışmalarını sürdürdüklerini de belirten Yenigün; “Türkiye’nin otomotiv
sektöründeki en büyük Ar-Ge merkezine sahip Ford Otosan olarak sağladıkları
teşviklerden dolayı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza teşekkür ederiz.
Bugün burada sergilediğimiz motor ve araçlarımız ne mutlu ki Türk mühendisler
tarafından geliştirilip Türkiye’de üretilmektedir. Bu başarıda bakanlığımızın
verdiği maddi ve manevi desteğin büyük katkısı olduğuna inanıyoruz” dedi.
Yeni Ford Courier: Türk mühendisliğini
dünyada temsil ediyor
Ford Otosan
Mühendisleri tarafından geliştirilen Ford Courier modeli Ford Otosan’ın inşası
devam eden Yeniköy Fabrikası’nda yılda 110 bin adetlik kapasiteyle üretilecek.
B segmentinde Ford’un ilk ticari modeli olan Courier, 2014 yılında yollara
çıkacak. Ford Otosan 2. Ar-Ge Merkezleri Zirvesi’nde yer alan standında Ford
Otosan tarafından geliştirilip üretilerek küresel pazara sunulan Tourneo
Custom, İnönü Fabrikası’nda üretilen Ford Cargo 1846T ile Ecotorq ve Duratorq
motorlarını da sergiledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder