Volvo Car Group’un araç güvenliğindeki lider
pozisyonu, Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü’nün (IIHS) önden
çarpışma önleme sistemlerinin performans oranlarının ölçüldüğü yeni testinde
bir kez daha vurgulandı. Volvo S60 ve XC60, mümkün olan en yüksek derece olan 'üstün'
notunu alırken, teste katılan 74 otomobilin içinde Volvo Cars’ın ‘City Safety -
Şehirde Güvenlik Sistemi’ adını verdiği düşük hızda çarpışma önleme sisteminin
standart olarak sunulduğu tek model de oldular.
IIHS’nin yeni çarpışma önleme derecelendirmesi,
enstitünün 2014 Top Safety Pick + değerlendirmesine dahil edilecek. Önden
arkaya çarpışmaları içeren yeni değerlendirme; biri 20 km/s, diğeri de 40 km/s
olmak üzere iki test içeriyor. Ayrıca Önden Çarpışma Uyarısı sistemi bulunan
modellere ek bir puan veriliyor.
Volvo S60 ve XC60; City Safety - Şehirde Güvenlik
Sistemi ve Tam Otomatik Frenli Yaya Algılama adı verilen çarpışma uyarı
sistemleriyle, yeni testte ‘üstün’ derecesi alabilen iki model olmayı
başardılar.
City Safety - Şehirde Güvenlik Sistemi tüm Volvo
modellerinde standart
City Safety - Şehirde Güvenlik Sistemi, tüm yeni Volvo modellerinde ve bütün
pazarlarda standart olarak sunuluyor. Birçok Volvo modeli de teknolojinin
geldiği son nokta olan, araçların yanı sıra hareketli yayalar ve bisikletlileri
de algılayabilen, daha yüksek hızlarda çalışan tam otomatik fren sistemleriyle
donatılıyor.
Thomas Broberg: "IIHS testi iki duruma
odaklanıyor. Her iki durumda da duran bir araca arkadan yaklaşma simüle
ediliyor. Ancak, Volvo Cars’ın sistemlerinin; aynı yönde, yayalar ve
bisikletliler ile hareket eden araçların da dahil olduğu, gerçek hayat
senaryolarını kapsama içine aldığı vurgulanmalıdır,” diyor.
Volvo Cars, şimdiye kadar otomatik fren
sistemleriyle donatılmış bir milyondan fazla araç satışı gerçekleştirdi.
Şirket, karanlıkta yayaları algılamanın yanında hayvanlar için çarpışma önleme
sistemlerini de tanıtarak yakın gelecekte de öncü çalışmalarına devam edecek.
Otomatik fren ile daha az kaza
Çığır açan City Safety - Şehirde Güvenlik
Sistemi’nin faydaları, IIHS/HLDI’nin (Otoyol Veri Enstitüsü) bir önceki
raporunda, çarpışma hasar frekansının yüzde 20’nin üstünde azaldığı yönünde
belgelenmiştir. İsveç sigorta verileri de takip esnasında arkadan çarpışmaların
yüzde 23 oranında azaldığı ile ilgili benzer değerler ortaya koyuyor.
IIHS’nin sigorta araştırmaları, Volvo XC60’ın bu
teknoloji sayesinde bedensel yaralanma maliyetlerini yüzde 33 oranında
düşürdüğünü gösteriyor. Ayrıca maddi hasar sorumluluğu ise yüzde 15 oranında
düşmüş durumda.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder