Haberler

5 Ekim 2013 Cumartesi

Test - Seat Leon FR 1.4 TSI - Şeytan Kırmızı Sever

İlk olarak 1998 yılında piyasaya sürülen Seat’ın efsanevi modeli Leon, geçtiğimiz aylarda üçüncü nesliyle otomotiv piyasasına yeniden merhaba dedi. Tamamen yenilenen model dinamik tasarımı ve yeni LED farlarıyla dikkat çekiyor. Biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği olan Leon 1.4 litre TSI motoru ile test konuğumuz oluyor.

Tasarım

Leon, tasarım anlamında oldukça çekici görünüyor. Bir önceki neslindeki yuvarlak hatlar yerini daha keskin tasarım çizgilerine bırakmış. Önceki nesilde yer alan toplu ızgara bu nesilde iki yana uzatılarak konumlandırılmış. Petek görselli bu ızgara “FR” logosuyla süslenmiş. Ön bölümde en çok dikkat çeken detay far grubu oluyor. LED teknolojisi ile donatılmış bu yapı otomobili agresif ve yırtıcı bakışlara kavuşturmuş. Yan bölümde 5 kollu jant grubu otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarmış. Önden arkaya doğru uzanan keskin hatlar ve yan aynalar otomobilin sporcu kimliğini niteleyen diğer detaylar arasında. Arka bölüme geldiğimizde ise yine otomobilin en çekici detayı LED destekli stop grubu oluyor. Otomobilin sportif görünümünü niteleyen bu ayrıntı gece karanlığında şıklık katıyor. Cam üzeri spoyler, çift çıkışlı egzoz, mat siyah difizör ve “FR” logosu arka bölümün sportif detayları arasında. Boyut disiplinine baktığımızda Leon, 4263 mm uzunluğa, 1816 mm genişliğe 1459 mm yüksekliğe ve 2636 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile Leon bir önceki nesline göre 52 mm daha kısa, 48 mm daha geniş, 4 mm daha yüksek ve 58 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. 

İç Mekân

Otomobilin içi de dışarısı gibi son derece sportif detaylar ile süslenmiş. Altı düz “FR” logolu direksiyon, kırmızı dikiş bunlardan sadece birkaçı. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Okunaklı göstergeler tasarımı gereği otomobilin dinamizm ruhunu sürücüye yansıtıyor. Ön konsolun orta bölümünde 5 inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Radyo, CD ve MP3 çalar olarak kullanılan bu ekrandan sürüş hakkında bilgiler de almanız mümkün. Bu sistem Bluetooth, Aux, SD kart ve USB giriş ile de zenginleştirilmiş ve direksiyon üzerinden kumanda edilebilmesi beğenimizi kazanıyor. Otomobilin içinde yer alan tüm detaylar son derece şık görünüyor ancak göstergelerin Audi’den, klima kumandalarının Volkswagen’den alınmış olması özgünlük anlamında biraz can sıkıcı. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. İç hacim disiplininde ise önde oturan misafirler sıkıntı yaşamazken sportif yapı sebebiyle arkadaki misafirler yeterli baş mesafesine sahip değil. Seat Leon sportif yapısına rağmen bagaj bölümünde 380 litrelik bir alan sunmuş. Bu değer ile Leon birçok rakibini geride bırakırken önceki nesile göre 39 litre artış göstermiş.

Performans

Test aracımızda 1.4 litre TSI motor bulunuyor. Bu motor 4500 ile 6000 d/d arasında 140hp güç, 1500 ila 3500 d/d arasında ise 250 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler 1156 kg ağırlığındaki Leon’a 8.2 sn’lik 0-100 Km/s hızlanma ve maksimum 211 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5.2 litre olarak belirtilmiş. Volkswagen modellerinden de hatırladığımız bu motor size yeterli performansı sağlıyor. Alt devirlerde de canlı kalmayı başaran ünite 6 ileri manuel şanzıman ile keyifli bir sürüş vaat ediyor. Performans ve ekonomiyi bir arada sunmayı başaran motor sakin kullanımlarda 6.7 litrelik değerler yakalamamızı sağlarken performanslı kullanımlarda 10.5 litrelere kadar artış gösterdi. Burada dikkat çeken bir başka detay ise aracın size 4 farklı sürüş modu sunması oluyor. “Normal”, “Spor”, “Eco” ve “Kişisel” olarak adlandırılan bu modlar ile araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. “Eco” modunda maksimum ekonomi yaptıran model, “Spor” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz yaratmak isterseniz “Kişisel” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.

Konfor ve Yol Tutuşu

Leon’da orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Bu süspansiyon ince yanak lastiklere rağmen ufak çukurları hissettirmeden yolculuk yapmanızı sağlıyor. Yol ve motor sesini kabin içine almayan Leon, beğenimizi kazandı. Orta sertlikteki koltuklarıyla da uzun yolculuklarda yorulmayı geciktirirken kısa mesafelerde bile konforlu bir deneyim sunuyor. Aracın viraj dinamiğine baktığımızda orta sertlikteki süspansiyon ve hisli direksiyon başarılı işler çıkarıyor. Limitleri zorlandığında Leon size bolca önden kayma yaşatabilir. Ancak standart olarak sunulan ESP sistemi sizi rayınızda tutmak için elinden geleni yapıyor.

Güvenlik

Yeni Seat Leon, daha önce de Euro NCAP’in gerçekleştirdiği testlerde, yetişkin yolcu korumasında yüzde 94, çocuk yolcu korumasında da yüzde 92 ile 5 yıldızla derecelendirilmişti. Sabit ve hareketli blok testlerinde mükemmel bir performans sergileyen Yeni Leon’un şasisi çarpışmalar sonrasında tamamen stabil kaldı ve ESC, bazı versiyonlarda yer alan hız uyarı sistemi ile emniyet kemeri uyarı sistemi gibi tüm güvenlik sistemleri bir aksama olmadan devreye girdi.


Yorum-Alper GÜLER

“Kışkırtıcı tasarım” diye ifade ediyorum çünkü Seat Leon, 3. Nesliyle gerçekten otomobil severlere hayran bırakıyor. Keskin hatları, sportif detayları ve “FR” logoları sizi heyecanlandırmaya yetiyor. Bir de test aracımızdaki gibi kırmızı rengi tercih ederseniz değmeyin keyfinize. Sportif tasarıma sahip Leon içeride de bu havayı devam ettirmek istemiş. Altı düz direksiyon, kırmızı dikişli detaylar ve spor koltuklar bunlardan sadece bir kaçı. Tüm bu detaylar sizi heyecanlandırıyor ancak sürüşe geçtiğinizde bir şeylerin eksik olduğunu hissediyorsunuz. Eksik olan şey motor sesi. Yalıtım konusunda başarılı olan model kabin içerisinde oldukça sessiz bir iç mekân sunmuş. Ancak bu denli sportif bir tasarıma sahip olan Leon’un motorundan daha tatlı tınılar çıkmasını beklerdim. 1.4 litre turbo destekli ünite 140 hp güç değerine sahip. Buda performans konusunda isteklerinizi karşılıyor. Ayrıca size sunulan 4 farklı sürüş modu ile de aracın farklı sürüş karakteri göstermesini sağlayabilirsiniz. Yol tutuş konusunda ise Leon başarılı bir grafik çizebiliyor. Özellikle sert süspansiyonlar aracın başarılı bir şekilde yola tutunmasını sağlıyor. Leon sınırları zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor ama korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor.  Fiyat disiplinine baktığımızda 51 Bin seviyesini geçkin bir fiyat etiketi görmekteyiz. Rakiplerine göre daha aşağıda fiyat etiketiyle satılması, kışkırtıcı tasarımı ve performansıyla başarılı satış rakamları yakalayacağını düşünüyorum.
Teknik Özellikler
Motor:1.4 TSI 
Motor Hacmi:1395 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:140 Hp 4500-6000 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500 - 3500d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,2 s
 Maksimum Hız:211 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,4 lt
 Şehir Dışı:4,5 lt
 Karma:5,2 lt
 Test:6,7 lt
 CO2 Emisyonu119 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4263 mm
 Genişlik:1816 mm
 Yükseklik:1459 mm
 Dingil Mesafesi:2639 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1156 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder