Haberler

29 Ekim 2013 Salı

Test - Mercedes-Benz E250 ELITE - Görsel Şölen

Mercedes-Benz denince akla konfor ve güvenlik başlıkları gelir. İşte Mercedes-Benz’in bu başlıkları en iyi temsil eden modellerinden birisi hiç kuşkusuz E serisi... İlk olarak 1984 yılında pazara giren model, 1996 yılında ikinci neslini sergiledi. 2002 yılında daha modern bir yapı kazanan otomobil, 2009 yılında güncel W212 kasa kodlu modelle karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonu geçiren araç güncel yüzüyle testimizin konuğu oluyor.
Tasarım

Mercedes-Benz E250 belirgin bir makyaj operasyonuna tabi tutulmuş. Bu projede model ayrık far grubundan kurtulup, LED far teknolojisiyle çekici bir tasarıma kavuşmuş. Ön bölümde geniş havalandırma delikleri ve ızgara dinamizm katmış. Büyük logo markanın güçlü kimliğini yansıtırken, nikelajlı detaylar bu bölümü şık kılmış. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan keskin çizgiler sportif tasarımı ön plana çıkarmanın yanı sıra, akıcı tasarım dilini de nitelemiş. Bu bölümün gerek cam çıtalarında, gerekse etek kısmında kullanılan nikelaj parçalar ile şıklık teması ön plana çıkarılmak istenmiş. Arka bölümde ise LED destekli stop grubu dikkat çekiyor. Bu sistem özellikle gece karanlığında otomobile çekici bir hava katıyor. Nikelaj detaylar aracın difüzör ve egzoz kısmında da yer alıyor. Boyut disiplinine baktığımızda Mercedes-Benz E250, 4879 mm uzunluğa, 1854 mm genişliğe, 1474 mm yüksekliğe ve 2874 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Audi A6’dan 36 mm daha kısa, 20 mm daha dar, 21 mm daha yüksek ve 38 mm daha kısa aks mesafesine sahip.  
 
 
İç Mekân 

Mercedes-Benz E serisinde ailedeki otomobillerin iç tasarımlarına benzer bir iç mekâna yer verilmiş. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda ne kadar kusursuz olsa da burada daha radikal bir tasarım dilinin kullanılmasını isterdik. İçeride kullanılan mat ve ahşap görünümlü detaylar şıklık seviyesini arttırmış. Özellikle ön konsolun üst bölümünde kullanılan saat görselliyle şıklık çıtası yükselmiş. İdeal sürüş pozisyonuna erişimde gerek direksiyon ayarları gerekse koltuk ayarları en büyük yardımcınız oluyor. Ancak burada bir detay göze çarpıyor. Tüm koltuk ayarları otomatik yapılırken sadece koltuğun ileri geri hareketi manuel bir şekilde ayarlanabiliyor. Bu ilginç bir uygulama! Model size küçük eşya gözü anlamında orta konsolda, kolçakta ve koltuk kenarlarında bolca alan sunmuş. Ayrıca büyük su şişeleriniz için ayarlanabilir fileli bir cebin de yolcu koltuğunun ayak bölümüne konumlandırıldığını söylemeliyiz. Önde ve arkada sunulan alan gayet yeterli. Paralel uzanan tavan yapısı sebebiyle baş mesafesinde de sıkıntı yaratmayan E250, açık renkli döşemeler ve çift bölmeli cam tavan ile de ferah bir kabin sunuyor. Ferah kabinin yanı sıra 540 litre bagaj hacmi sunarak rakibi A6’yı bu kulvarda geri bırakıyor.  
 
 
Performans

Mercedes-Benz E250 kalbinde 2.0 litre benzinli bir üniteye yer vermiş. Bu motor 5500 d/d’da 211 PS güç ve 1200 ila 4000 d/d’lar arasında 350 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile E250, 7.4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine sahipken, 243 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Motorun gücü 7 kademeli otomatik şanzıman ile arka lastiklere iletiliyor. Bu motor değerlerden de çok iyi anlaşılacağı gibi E250’ye başarılı bir performans grafiği çizdiriyor. Bu performans grafiği yüksek aracın fabrika yakıt tüketim ortalaması ise 6.3 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında karma kullanımda 9.4 litrelik bir değer elde ettik. Benzinli ünite size yüksek devir çevirme opsiyonu sunmuş. Bu sayede üst devirlerde kalarak performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Bu konuda “Sport” şanzıman seçeneği en büyük yardımcınız.  
 
 
Konfor ve Yol Tutuşu

Mercedes-Benz E250’de yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem asfalt üzerinden gelen tüm darbeleri başarılı bir şekilde sönümleyerek size en konforlu sürüşü sağlıyor. Bu detay aracın konfor yönünü ön plana çıkarsa da çok üst limitlerde viraj performansını biraz olsun törpülemiş. Ses yalıtımı konusunda E250 başarılı bir grafik çizerek ne yol sesini ne de motor sesini kabin içine almıyor. Test aracımızda ek donanım olarak ses izolasyonu sağlayan camlar bu duruma ek katkı sağlıyor. Otomobil yol tutuş konusunda konforlu süspansiyonlar fazla karoser salınımı yaparak performansı törpülese de genel anlamda başarılı bir grafik çiziyor. Limitleri fazla zorlanan E250, ilk kayma eğilimini arkadan yapıyor. Ancak telaş yapmayın ESP sistemi sizi yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Hatta sistem eğlence yaşamaya hiç müsaade etmiyor.
 
 
 
Güvenlik
Mercedes-Benz E- serisi 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.  
 
 
 
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz E250 bu makyaj ile fazla detaylı olmasa da değişime uğramış. En belirgin olarak ayrık far yapısından kurtulmuş. Led gündüz farlarıyla da gizemli bir ön yüze kavuşan model son derece çekici. İç mekâna geçiyoruz… Kalite iç mekânın her bölümüne yansımış. Gerek döşemeler gerekse kapı içleri ve ön konsol kaplamaları bunu bir kez daha ispatlıyor. Sürüş konusunda ise E250 çok konforlu bir otomobil. Süspansiyon darbe sönümlemesinde çok başarılı. Bu sayede kabin içinde fazla sarsıntı yaşanmıyor. Sürüş dinamiklerinde bu konforlu yapı karoser salınımı nedeniyle performansı biraz olsun törpülemiş. Sınırları zorlandığında arkadan kayan model ufak direksiyon kontralarıyla engellenebiliyor. Ancak güvenlik üst seviyede olduğu için ESP sizden önce bu duruma müdahale edebiliyor. Araç size ESP kapatma opsiyonu sunmuş ancak bu durumda bile E250 size sadece sınırlı kaymalar yaşatıyor. Kayma şiddeti arttığında sistem tekrar aktif duruma geliyor. Şanzımanın “Eco” ve “Sport” modları bulunuyor. “Eco” modda sistem sürekli üst viteste kalarak en ekonomik sürüşü gerçekleştirmenizi sağlıyor. Ancak “Sport” moda aldığınız anda hemen bir alt vitese geçerek motor devrini yükseklerde tutuyor. Şanzıman bu modda hızlı görünse de konfor odaklı bir otomobil olduğunu size unutturmuyor. Fiyat disiplinine baktığımızda test aracımız 180 Bin TL’nin biraz üzerinde bir fiyat etiketine sahip. Eğer bu fiyat pahalı ve ben vergi mağduru olmak istemiyorum derseniz E serisinin yeni satılmaya başlanan 1.6 litrelik benzinli seçeneğini de bulunuyor.  


Teknik Özellikler
Motor:2.0 
Motor Hacmi:1991 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:211 PS 5500 d/d 
Maksimum Tork: 350 Nm 1200-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,4 s
 Maksimum Hız:243 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,1 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:6,3 lt
 Test:9,4 lt
 CO2 Emisyonu146 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4879 mm
 Genişlik:1854 mm
 Yükseklik:1474 mm
 Dingil Mesafesi:2874 mm
 Bagaj Hacmi:540 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:59 lt
 Boş Ağırlık:1680 kg
 Lastik Boyutu:245/45 R 17








































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder