Türkiye
lastik pazarı, Avrupa pazarındaki daralmaya rağmen 2013 yılında da istikrarlı büyümesini
sürdürüyor. Kış lastiğinin belirli segmentlerde zorunlu hale getirilmesiyle beraber
geçtiğimiz yıl bir önceki yıla göre büyüme kaydeden Türkiye lastik pazarının
2013 yılı sonunda yine kış lastikleri etkisiyle çift haneli büyümesi bekleniyor.
400'den fazla bayiyle pazarın öncü markası
olduklarını ifade eden Michelin Türkiye Operasyon Direktörü Sertan Akçagöz, Türkiye
lastik pazarının, ekonomik durgunluğun da etkisiyle küçülen Avrupa pazarında
nadir büyüme gösteren ülkelerinden biri olarak ön plana çıktığını ifade etti.
Michelin
Türkiye, 2013 yılında da istikrarlı büyümesini sürdürerek Michelin Grubu’nun
büyümesinde kilit rol oynuyor. Avrupa
ülkelerinin çoğunda yaşanan ekonomik krizin lastik pazarını durgunlaştıran
etkisi devam ederken, Türkiye’de ise, geçen yılki kış lastiği yönetmeliği etkisiyle
sektör büyümeye devam ediyor.
Bu büyümenin Michelin’de de kendini
gösterdiğini ifade eden Michelin Türkiye Operasyon
Direktörü Akçagöz, “Avrupa Bölgesi pazarları arasında Türkiye, kamyon lastiklerinde en büyük
pazar olarak öne çıkıyor. Binek otomobil lastiklerinde ise; Almanya, Fransa,
İspanya, İtalya ve İngiltere’nin ardından 6’incı sırada yer alıyor.
Michelin Türkiye olarak biz de sektörde pazarın üzerinde bir büyüme
gösteriyoruz. Bu büyümemizde, özellikle kış lastikleri ve yüksek performanslı
araç lastikleriyle, 4x4 arazi araçları lastikleri segmentlerindeki büyümemizin
etkisinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Kış lastiği kullanımının yüzde
20’lerin üzerine çıkması bu sene de kullanıcıların taleplerinin yüksek
olacağını göstermektedir.
2013 yılı içerisinde son çeyreğe
kadar Avrupa ülkelerinin çoğunda ekonomik krizin lastik pazarını durgunlaştıran
etkisini devam ettirdiğini söyleyen Sertan Akçagöz, “ Türkiye’de ise durum
farklı. Türkiye lastik pazarında, özellikle de binek araç segmentinde güçlü bir
büyüme gözleniyor. Son çeyrekte ise Avrupa pazarında da pozitif sinyaller
almaya başladık. Kış ve yüksek performans lastiklerindeki hızlı büyüme,
pazarımızı her geçen gün boyutları ve değeri açısından daha önemli hale
getiriyor. 2013 yılının ilk yedi ayında kamyon ve otobüs lastikleri pazarı da
çift haneli büyüme gösterdi. Kış lastiği yönetmeliğinin pazardaki büyümeye
etkisinin devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.
Son 5 yılda satışlarımızı iki katına
çıkardık
Michelin’in
Türkiye’de son 5 yılda satışlarını iki katına çıkarma başarısını ortaya koyduğunu
vurgulayan Akçagöz, “Son yaptırdığımız araştırmalara göre “bayiden kullanıcıya
satış” pazarında binek araç lastikleri satışlarında Michelin markalar bazında
birinci sırada yer alıyor. Michelin Türkiye olarak, kamyon lastikleri değişim
pazarı segmentinde Grup içerisinde Avrupa’nın en büyük pazarı/ülkesi konumuna
ulaştık. Son 5 yılda binek otomobil
lastikleri satışlarımızı ise iki kat artırdık. Avrupa pazarı içinde ve grup
adına bütün segmentlere baktığınız zaman, Türkiye Avrupa’nın 6. Büyük pazarı
konumunda. Büyüme performansı açısından Michelin Grubu tüm dikkatini Türkiye
pazarına çevirmiş durumda. Bu bizi oldukça gururlandırıyor.”
Türkiye’de perakende yatırımı
Michelin’in,
büyüyen Türkiye pazarına olan güveninin bir ispatı olarak 2012 yıl sonu
itibariyle perakende alanında yeni bir yapılanmaya gittiğini hatırlatan Sertan
Akçagöz, bu kapsamda Avrupa’nın lider lastik perakendecisi Euromaster ile
işbirliğine gidilerek Türkiye’deki bayii ağının neredeyse tamamının
dönüştürülmekte olduğunu kaydetti. Akçagöz, Michelin’in 5 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiği perakende
alanındaki bu yatırımının, Türkiye’nin Grup içerisindeki öncü ve kilit rolüne
işaret ettiğinin altını çizdi.
2012 Mart ayında 3 pilot franchise servis noktası
ile hizmet vermeyen başlayan, bugün 155 noktaya ulaşan Euromaster bayii
sayısının, Michelin’in dönüşüm çalışmalarıyla 2013 yılı sonuna kadar yaklaşık 300
noktaya ulaşması öngörülüyor. Dünyada
17 ülkede 2 binden fazla noktada, yılda 500 bin tüketiciye hizmet veren
Euromaster, Avrupa’da lastik bakımında lider ve hafif araç bakımı hizmetlerinde
uzmanlaşan bir servis ağı. Euromaster sistemine giren Michelin bayileri,lastik
hizmetlerinin yanı sıra hafif araç bakım hizmetleri ve farklı ürün gamıyla da
Türk tüketicilere ve kurumsal müşterilerine hizmet veriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder