Tasarım dilini tüm ürün gamına yayan
Hyundai, tasarımı ile genç ve dinamik, donanım seviyesi ile de üst segment
standartlarını zorlayan Yeni i10’u Türkiye pazarında satışa sundu. Markanın globalleşme çalışmalarının bir
diğer adımını oluşturması bakımından önemli bir yere sahip olan Yeni i10, 1.0 lt D-CVVT Style düz vites versiyonuyla birlikte 28.490 TL’ye
satılıyor. Segment olarak A ve B
arasında konumlandırılabilen Yeni i10, rekabetin yoğun olduğu ve fiyat
odaklılığının yüksek olduğu bir skalada yer alıyor.
Hyundai’nin başarılı otomobili i10’un
Türkiye’de üretilen yeni jenerasyonu, ilk kez 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda
tüm dünyaya tanıtılmış ve geçtiğimiz ay düzenlenen bir törenle üretimine başlanmıştı.
Hyundai, 2014 yılında Avrupa, Türkiye ve bölge ülkelerde 88 bin adet Yeni i10 satmayı
planlıyor. Bu rakamın 86 bin adedinin Avrupa’da satılması ve A-segmentinden de
yüzde 6,3’lük pazar payı alınması hedefleniyor. Hyundai Assan İzmit
Fabrikası’nda 2010 yılından bu yana üretilen i20 modelinin yanında üretilmeye
başlanan Yeni i10 ile birlikte, toplam üretimin yüzde 90’dan fazlası öncelikle
Avrupa olmak üzere 30’un üstünde ülkeye ihraç edilecek.
Konfor ve güvenlik bakımından üst segment
araçlardan bile daha zengin donanıma sahip olan Yeni i10, dinamik dış tasarımı
ve kalitesi artırılmış iç mekanıyla dikkat çekiyor. Önceki modelin ortaya
çıkmasının ardından geçen beş yıllık süre içerisinde önemli aşamalar kaydeden
i10, artık daha büyük boyutlara sahip, daha kullanışlı ve aynı zamanda Avrupalı
çizgileri sayesinde daha estetik. Hyundai’nin akıcı tasarım hatlarını en iyi
şekilde yansıtan Yeni i10, böylece markanın diğer yeni nesil modellerine dahil
olarak modern premium felsefesini de perçinlemiş oluyor. Akıcı
tasarım felsefesinin son ürünü olan ve Avrupa pazarı için özel olarak dizayn
edilen Yeni i10, sportif ve geleceğe göz kırpan bir tasarıma sahip. İlk bakışta
dikkatleri üzerine çeken altıgen geniş ön ızgarası meydan okur nitelikte.
Sportif arka görünüm ise heyecanı ve hareketliliği yansıtıyor.
Oldukça konforlu ve elit bir iç mekana
sahip olan Yeni i10, donanım seviyesiyle de bir hayli iddialı. Dinamik
tasarımına ek olarak, 0,31 Cd’lik sürtünme katsayısı ile sınıfının en iyi
derecesini elde eden i10, bu sayede rakiplerine göre daha verimli bir motor ve daha
sessiz bir sürüş vaad ediyor.
Akıcı tasarım felsefesi
ile yeniden şekillenen Yeni i10, Türkiye pazarında gençlerin gözdesi olacak.
Geniş ön ızgarası, geriye doğru uzanan çekici ön farları, stop lambaları, kapı
üzerinde sportif kaplaması, arka spoyleri ve sportif boyutlarıyla Yeni i10
dikkatleri ilk bakışta üzerinde topluyor. Fonksiyonellik
bakımından da segmentinin sınırlarını aşan i10, geniş yükleme kapasitesine
sahip. Yüksek donanım seviyesiyle üretilen araç, artırılmış malzeme kalitesi ve
estetik kokpit dizaynıyla ön plana çıkıyor. Yeni i10, konforlu iç mekanı ve
sportif dış tasarımına ek olarak geliştirilmiş sürüş özellikleri ve şaşırtıcı
seviyedeki sessiz kabiniyle de adından sıkça söz ettiriyor. Öne doğru daha
eğimli bir açıyla tasarlanan ön cam ve A sütunu sayesinde daha fazla görüş
açısı elde edilirken iç mekan ferahlığı da ilk anda farkediliyor. İddialı ve
gösterişli 11 farklı gövde ve 3 farklı iç mekan rengi ile satışa sunulacak olan
Yeni i10’un tasarım dilinde parlak fikirler ortaya atılıyor. Bej, mavi ve
tarçın renklerinden oluşan iç mekanda kullanılan malzemelerle birlikte kalite
hissi de artırılmış oluyor. Araç içinde özellikle kapı içi trimlerde malzeme ve işçilik
kalitesi üst segment standartlarında, çıplak metal görünümü bulunmuyor. Koltuk
başlıklarında da segmentinin üzerindeki kaliteyi görmek mümkün. Sürüş esnasında kullanıcısına keyif sağlamayı amaçlayan Yeni
i10’da Radyo, CD ve MP3 çalar, USB ve AUX girişleri, ön ve arka kapılarda hoparlör
ve tüm bu donanımları sürüş esnasında da kontrol etmeyi sağlayacak
direksiyondan kumanda sistemi bulunuyor.
Yeni Hyundai i10’da klima, lastik basınç
sensörü, ESP, VSM, elektrikli ön ve arka camlar, USB-AUX girişleri, acil durum
fren sinyali ESS, yokuş kalkış destek sistemi HAC, viraj içi aydınlatmalı
farlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, LED gündüz farları, sis farları
ve 15 inç çift renkli alüminyum alaşımlı jantlar gibi bir üst segment araçlarda
yer alan birçok donanımı sunuyor. Viraj içini aydınlatan statik dönüş farları
ile de dönüşlerde kolaylık sağlarken ve güvenliği de arttırıyor.
Eski nesil i10’a göre daha genişleyen ve
uzayan otomobil, bu haliyle bir üst segmente göz kırpmış oluyor. Önceki i10’dan
80 mm daha uzun olan Yeni i10, tam 65 mm daha geniş ve 40 mm daha alçak. Bu
artışın ardından 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe ve 1500 mm yüksekliğe
ulaşan Yeni i10, 2385 mm de aks mesafesine sahip. Büyüyen boyutlarıyla beraber
daha geniş ve ferah bir oturma alanına kavuşan i10, artırılmış diz mesafesi ve
yüzde 12 büyüyerek 252 litreye ulaşan bagaj kapasitesiyle de sınıfının en iyi
değerlerini sergilemiş oluyor. Bu değerler ile segmentinin en iyi bagaj hacmini
sunan Yeni i10’da 60/40 katlanabilen koltuklar sayesinde bagaj hacmi istenildiğinde
1.046 lt’ye kadar büyütülebiliyor. Ayrıca Yeni i10'da sunulan aktif ön koltuk
başlıkları, kaza anında yolcunun boynuna daha yakın mesafede konumlanarak,
boyun yaralanmalarının önlenmesine ve/veya azalmasına etkin biçimde destek
oluyor.
Tamamen yepyeni bir platform kullanan
Hyundai i10, sürüş özellikleri bakımından da segmentinin sınırlarını aşmış
oluyor. Eskisine göre 5 mm daha uzun dingil mesafesine sahip olan i10, yeni süspansiyon
sistemi sayesinde de tüm yol şartlarında kararlı bir tutuş sergiliyor.
Sadece dış tasarımı ve şık iç mekanıyla
değil, aynı zamanda gelişmiş motor seçenekleriyle de dikkat çekici olan Yeni
i10, ilk etapta 1.0 lt üç silindirli benzinli ve 5 ileri manuel şanzımana sahip
versiyon ile satışa sunuldu. Kasım ayında 4 ileri otomatik şanzımanlı
versiyonuna da kavuşacak olan Yeni i10 ayrıca 1.2 lt Kappa benzinli ve otomatik
şanzımanlı bir diğer versiyonuna da kavuşacak. Otomatik vites keyfini çıkarmak
ve konforlu kullanımın tadına varmak için geliştirilen H-Matic şanzıman ile
aracın vites geçişlerini istendiği an manuel olarak da kontrol etmek mümkün
olacak.
Rafine edilmiş sürüş özelliklerini
destekleyen motor seçenekleri arasında 66 beygirlik 1.0 lt ve 87 beygirlik 1.2
lt olmak iki farklı benzinli ünite görev alıyor. 998 cc hacme sahip 1.0 lt’lik
versiyon 3500 d/d’den itibaren maksimum 94 Nm tork üretiyor. İkili (DUAL) CVVT
(Sürekli değişken supap zamanlaması) sistemi egzoz / emme supaplarının açma ve
kapanma zamanlamasını, motor devri ve araç yüküne en uygun şekilde uyarlamak suretiyle
motor performansını artırırken, yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu
azaltıyor. 40 lt’lik yakıt deposuna sahip Yeni i10, 100 km’de ortalama olarak
4.7 lt yakıt tüketiyor. Bu motor aynı
zamanda 108 g/km CO2 emisyon salımıyla da çevreci olarak dikkat çekiyor.
1248 cc’lik 1.2 lt Kappa motor ise 4000 d/d’de
120 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor ile 13.8 saniyede 0-100 km/s
hızlanmasını tamamlayan aracın maksimum hızıysa 163 km/s. İki motor da CVVT sistemine
sahipken 1.0 lt’de kullanılan yeni nesil üç silindir teknolojisiyle daha düşük
sürtünme ve uzun ömürlü bir yapı elde ediliyor
1.0 ve 1.2 lt benzinli
motor seçenekleri ile Türkiye pazarına sunulan Yeni i10, öncelikle Ekim ayında
1.0 düz vites seçeneği ile showroomlardaki yerini alıyor. Kasım ayının sonunda
ise 1.0 ve 1.2 otomatik vites seçeneği
Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. 1.0 lt manuel ve otomatik modeller
sadece Style donanım seviyesiyle sunulurken,1.2 lt otomatik versiyon ise sadece
Elite donanım seviyesine sahip olacak.
DONANIM PAKETLERİ | |||
Yeni i10 | |||
KATEGORİ | EKİPMAN LİSTESİ | STYLE | ELITE |
GÜVENLİK | KİLİTLENMEYEN FREN SİSTEMİ (ABS) | S | S |
ELEKTRONİK KONTROLLÜ FREN GÜÇ DAĞILIMI (EBD) | S | S | |
FREN DESTEK SİSTEMİ (BAS) | S | S | |
ARAÇ STABİLİTE YÖNETİM PROGRAMI (VSM) | S | S | |
ELEKTRONİK DENGE KONTROL PROGRAMI (ESP) | S | S | |
YOKUŞ KALKIŞ DESTEK SİSTEMİ (HAC) | S | S | |
ACİL DURUM FREN SİNYALİ (ESS) | S | S | |
LASTİK BASINÇ GÖSTERGESİ (TPMS) | S | S | |
SÜRÜCÜ HAVA YASTIĞI | S | S | |
YOLCU HAVA YASTIĞI & YHY KAPATMA DÜĞMESİ | S | S | |
AKTİF ÖN KOLTUK BAŞLIKLARI | S | S | |
IMMOBILIZER | S | S | |
ÇOCUK KOLTUĞU SABİTLEME STANDARDI (ISOFIX) | S | S | |
EMNİYET KEMERİ İKAZ SİNYALİ (ÖN VE ARKA) | S | S | |
ARKA DİSK FRENLER | S | S | |
AKTİF GERGİLİ ÖN EMNİYET KEMERLERİ | S | S | |
YÜKSEKLİK AYARLI ÖN EMNİYET KEMERLERİ | - | S | |
SÜRÜCÜ TARAFI GÜVENLİK CAMI | S | S | |
İÇ DONANIM | UZAKTAN KUMANDALI MERKEZİ KİLİT & ALARM | S | S |
DİREKSİYONDAN KUMANDALI MÜZİK SİSTEMİ | S | S | |
RADYO, CD VE MP3 ÇALAR (RDS ÖZELLİKLİ) | S | S | |
4 HOPARLÖR (2 ADET ÖN + 2 ADET ARKA) | S | S | |
AUX VE USB GİRİŞİ | S | S | |
YÜKSEKLİK AYARLI SÜRÜCÜ KOLTUĞU | S | S | |
TEK DOKUNUŞLU DÖNÜŞ SİNYALİ (3 KEZ) | S | S | |
YÜKSEKLİK AYARLI DİREKSİYON SİMİDİ | S | S | |
VİTES DEĞİŞTİRME GÖSTERGESİ (YALNIZ MANUEL ŞANZIMANLAR İÇİN) | S | - | |
GÜNEŞLİK ÜZERİNDE BİLET SAKLAMA BÖLÜMÜ (SÜRÜCÜ) | S | S | |
GÜNEŞLİK VE MAKYAJ AYNASI | S | S | |
ÖN KONSOLDA BARDAK TUTACAKLARI | S | S | |
ÖN KONSOLDA 12 V GÜÇ SOKETİ | S | S | |
KROM KAPLAMALI EL FRENİ DÜĞMESİ VE İÇ KAPI KOLLARI | - | S | |
KROM SÜSLEMELİ VİTES TOPUZU | - | S | |
AYDINLATMALI TORPİDO GÖZÜ | S | S | |
HARİTA OKUMA LAMBASI | S | S | |
BAGAJ İÇİ AYDINLATMA | - | S | |
DIŞ SICAKLIK GÖSTERGESİ VE DİJİTAL SAAT | S | S | |
MANUEL KLİMA | S | S | |
ELEKTRİKLİ ÖN VE ARKA CAMLAR | S | S | |
ELEKTRİKLİ CAMLARDA BEKLEME FONKSİYONU | S | S | |
SÜRÜCÜ TARAFI TEK DOKUNUŞLU ELEKTRİKLİ CAM | S | S | |
AYDINLATMALI CAM KUMANDA DÜĞMELERİ | S | S | |
60/40 KATLANABİLEN ARKA KOLTUKLAR | S | S | |
ARKA DESTEK TUTACAKLARI VE İLİŞTİRİLMİŞ ASKILIK | - | S | |
KOLTUK ARKASI CEP | - | S | |
BEJ - SİYAH İÇ RENK | O | O | |
TARÇIN - SİYAH İÇ RENK | O | O | |
MAVİ - SİYAH İÇ RENK | O | O | |
PANDİZOT (ŞAPKALİK) | S | S | |
MOTOR /ŞANZIMAN | 5 İLERİ DÜZ VİTES (SADECE 1.0 MOTOR İLE) | O | - |
4 İLERİ OTOMATİK VİTES | O | S | |
DIŞ DONANIM | 175/65 R14 LASTİK VE 14'' JANT KAPAĞI | S | - |
185/55 R15 LASTİK VE 15'' ALAŞIMLI JANTLAR | - | S | |
LASTİK TAMİR SETİ | S | S | |
ÇAMURLUK PAÇALIKLARI | - | S | |
ÖN SİS FARLARI | - | S | |
LED AYDINLATMALI GÜNDÜZ SÜRÜŞ FARLARI | - | S | |
GÜNDÜZ SÜRÜŞ FARLARI | S | - | |
VİRAJ İÇİNİ AYDINLATAN STATİK DÖNÜŞ FARLARI | - | S | |
ELEKTRİK KUMANDALI VE ISITMALI DIŞ DİKİZ AYNALARI | S | S | |
SİNYALLİ YAN AYNALAR | - | S | |
ARKA PARK SENSÖRÜ | - | S | |
GÖVDE RENGİ DIŞ KAPI KOLLARI | - | S | |
GÖVDE RENGİ YAN AYNALAR | - | S | |
ISITMALI ARKA CAM | S | S | |
MİKRO ANTEN | S | S | |
SPOYLER VE ÜÇÜNCÜ STOP LAMBASI | S | S | |
KAPI ÜZERİ SPORTİF GÖRÜNÜMLÜ KAPLAMA | S | S | |
RENKLİ CAMLAR | - | S |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder