Dünyanın
lider lastik üreticilerinden Goodyear’ın desteğiyle hayata geçirilen Trafikte
Gençlik Hareketi, ortaöğretim öğrencileri, onların velileri ve servis
sürücülerinde trafik güvenliği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyor. 2012-2013
eğitim-öğretim yılında Ankara, Erzurum, Gaziantep, Giresun, İstanbul, İzmir,
Kocaeli, Malatya, Samsun ve Yozgat olmak üzere 10 ilde, 50 okulda başarıyla yürütülen
projenin 2013-2014 uygulamaları Ekim 2013’te başlayacak.
Tüm dünyada ve
ülkemizde önemli bir sorun olarak karşımıza çıkan trafik güvenliği konusunda
farkındalığın geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla başlatılan Trafikte
Gençlik Hareketi, Goodyear Lastikleri, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel
Müdürlüğü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolu Düzenleme
Genel Müdürlüğü, TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları arasında imzalanan iş birliği
protokolüyle, Trafikte Sorumluluk Hareketi kapsamında yürütülüyor. Projenin hedef
kitlesini seçilen okulların Trafik ve İlk Yardım dersi öğretmenleri, 12’nci
sınıf öğrencileri, Trafik Güvenliği ve İlk Yardım Kulübü öğrencileri, velileri
ve okul servis sürücüleri oluşturuyor.
Eğitim
içeriklerinin en önemli özelliği, Trafik ve İlk Yardım dersini tamamen
destekleyecek ve gençlere 10 ayrı konuda örnek olayı inceletecek şekilde
geliştirilmesi. Trafik kültürünün göstergeleri; trafik ortamında iletişim ve
saygı; trafik ortamında öfke kontrolü; lastiklerin sürüş güvenliği açısından
önemi; araçların muayenesi ve teknik özellikleri; yaya-sürücü ilişkisi; toplu
taşıma araçlarında yolcu davranışları ve güvenlik; ehliyetsiz araç kullanma;
emniyet kemeri kullanımı; cep telefonu ve diğer bağımlılıklar on örnek olayı özetleyen
başlıklar arasında yer alıyor.
Goodyear’ın “Trafikte
Gençlik Hareketi” Projesi Devam Ediyor...
2012-2013
eğitim-öğretim yılında saha uygulamalarının ilk adımında MEB Ortaöğretim Genel
Müdürlüğü’yle birlikte belirlenen il ve okullardan temsilci öğretmenlerin iki
günlük eğitim seminerine katıldığını belirten Goodyear Türkiye Genel Müdürü Emin Özkan, projeyle ilgili şu bilgileri paylaştı: “Okullarda Trafik ve İlk Yardım dersi konusunda uzmanlaşan öğretmenler
bulunmadığından, bu dersi veren öğretmenlerin kapasitelerini artırmak açısından
eğitim semineri büyük önem taşıdı. Proje ortakları, seminerin amacına
ulaştığını, öğretmenler okullarına döndükten sonra kendi gözleriyle görmüş
oldu. Öğretmenler okullarında deyim yerindeyse trafik güvenliği için ‘seferberlik’
başlattı. Öğretmenler okullarına döndüğünde, kendilerine temin edilen eğitim
içeriği ve materyallerle velilere ve okul servis sürücülerine eğitim verdiler.
Buradaki amaç hem bu gruplardaki farkındalığı geliştirmek, hem de tüm
ilgilileri sürece mümkün olduğunca dâhil edebilmekti. Akabinde öğrencilere
yönelik uygulamalar başladı. Özel olarak geliştirilen içerikleri kullanan
öğretmenler, Trafik ve İlk Yardım dersinde etkileşimli uygulamaları
gerçekleştirdiler. Trafikte Gençlik Hareketi’nin 2013-2014 uygulamalarına önümüzdeki
günlerde başlayacak olmanın gururunu taşıyoruz.”
Eğitim seminerine
katılan Trafik ve İlk Yardım dersi öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerin
eğitim öncesinde ve sonrasında uygulanan ön ve son test sonuçları değerlendirildiğinde
eğitim sonrasında katılımcıların birçok konuda bilgi düzeylerinin arttığı görüldü.
Tüm soruların doğru cevap oranları göz önünde bulundurularak aritmetik ortalama
yöntemiyle hesaplanan toplam bilgi artışı oranı öğretmenlerde %8; velilerde
%12; servis sürücülerinde %15; öğrencilerde %13 olmuştur.
Öğrencilere, trafikte
tehlike yaratmamak, tehlikelerden korunmak, sürücü, yaya ve yolcu olarak trafik
kurallarına uymak ve duyarlı olmak, sorumlu davranmak konularında olumlu tutum
kazandırmayı hedefleyen Trafikte Gençlik Hareketi, aynı zamanda ortaöğretim
öğrencilerinin Trafik Güvenliği ve İlk Yardım Kulüplerinin faaliyetlerine
gönüllülük esasıyla katılımlarını artırmayı amaçlıyor. 12’nci sınıf Trafik ve İlk
Yardım dersinin daha verimli işlenebilmesi amacıyla, bu dersin kazanımlarına
uygun ve öğrencilerin ilgilerini çeken araç ve yöntemler geliştirildi. Kullanılan
örnek olay incelemesi yöntemi, sınıftaki öğrencilerin sunulan olaylar üzerinden
yoğun bir zihinsel çaba göstererek tartışmalarına olanak tanımasıyla, öğrenci
odaklı bir eğitim olanağı sağlamaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder